Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik heb recent een weekend lang een MT-09 2020 gehuurd en ben werkelijk verliefd geworden op deze motor. Gezien het prijsverschil tussen een gebruikte en een nieuwe ben ik van plan een nieuwe aan te schaffen. Aangezien er een nieuwe/facelift MT09 komt heb ik besloten nog even te wachten, echter ben ik dagelijks aan het kijken of er al iets bekend is. Het enige wat ik kan vinden is dat het blok meer cc en ook meer vermogen krijgt, voorderest kan ik er helemaal niks over vinden. Is er iemand hier die weet wanner de nieuwe MT-09 ongeveer wordt aangekondigd? Is het bijvoorbeeld tijdens een evenement?

De afgelopen 2 jaren waren de aankondigingen eind september / de eerste week van oktober. Dus ik verwacht niet dat het nog lang zal duren :p
 
Ik heb recent een weekend lang een MT-09 2020 gehuurd en ben werkelijk verliefd geworden op deze motor. Gezien het prijsverschil tussen een gebruikte en een nieuwe ben ik van plan een nieuwe aan te schaffen. Aangezien er een nieuwe/facelift MT09 komt heb ik besloten nog even te wachten, echter ben ik dagelijks aan het kijken of er al iets bekend is. Het enige wat ik kan vinden is dat het blok meer cc en ook meer vermogen krijgt, voorderest kan ik er helemaal niks over vinden. Is er iemand hier die weet wanner de nieuwe MT-09 ongeveer wordt aangekondigd? Is het bijvoorbeeld tijdens een evenement?
11 November is de EICMA, dit jaar zonder bezoekers i.v.m. corona. Ik verwacht dat Yamaha dan met hun presentatie komt!

Verder kun je er bijna vanuit gaan dat de nieuwe 09 een nieuwe dash krijgt. Zoiets als de MT 10 nu al heeft. Verder is het nog even afwachten!
 
11 November is de EICMA, dit jaar zonder bezoekers i.v.m. corona. Ik verwacht dat Yamaha dan met hun presentatie komt!

Verder kun je er bijna vanuit gaan dat de nieuwe 09 een nieuwe dash krijgt. Zoiets als de MT 10 nu al heeft. Verder is het nog even afwachten!

Bedankt allen voor de reacties. Ah kijk, hier was ik naar opzoek. Dan kan ik mij iniedergeval bij 11 November neerleggen en hoef ik niet elke dag de Yamaha site in de gaten te houden 😂. Ik verwacht inderdaad ook een update van het display en eventueel led knipperlichten, daarnaast denk ik niet dat er veranderingen zullen zijn op het uiterlijk maar we gaan het meemaken!
 
Bedankt allen voor de reacties. Ah kijk, hier was ik naar opzoek. Dan kan ik mij iniedergeval bij 11 November neerleggen en hoef ik niet elke dag de Yamaha site in de gaten te houden 😂. Ik verwacht inderdaad ook een update van het display en eventueel led knipperlichten, daarnaast denk ik niet dat er veranderingen zullen zijn op het uiterlijk maar we gaan het meemaken!

Ik hoop voor je dat ze de vering ook upgraden?
Ik zag ergens voorbij komen dat er een nieuwe koplamp op komt, maar dat weet ik niet zeker
 
11 November is de EICMA, dit jaar zonder bezoekers i.v.m. corona. Ik verwacht dat Yamaha dan met hun presentatie komt!
De EICMA is verplaatst naar 2021,dus alle nieuwe motoren zullen waarschijnlijk online voorgesteld worden door de fabrikanten.
 
De EICMA is verplaatst naar 2021,dus alle nieuwe motoren zullen waarschijnlijk online voorgesteld worden door de fabrikanten.
Dat lees ik nu ook inderdaad, en ik lees ook dat de fabrikanten nu meer tijd hebben om de modellen te presenteren nu ze de deadline van de motorbeurs niet hebben :(. Sluit dus niet uit dat Yamaha nu langer de tijd neemt.
 
Laatst bewerkt:
Lekker stukje getoerd vanmiddag:
17okt1.jpg
 
Öhlins STX46 op de kop getikt voor 39% van de prijs, kwam van een schademotor maar ziet er nog in orde uit. Morgen maar eens installeren op de fiets.
Vandaag ook wezen rijden in de Ardennen, wat een baantjes joh,; ik had nog nooit zo'n goeie baantjes gereden in mijn hele leven.
 
Yamaha heeft een mooie teaser vrijgegeven mbt tot de line-up van 2021! Zit er spannend uit maar je hebt er niks aan😂 lijkt erop dat de night fluo kleurstelling weer terug komt!

 
Kheb de sport tracker versie en daar staan er standaard op. Ben er wel blij mij :) Zijn normaal te verkrijgen via yam dealer.
 
Morgen is het eindelijk zover, ben benieuwd waarmee Yamaha gaat komen!
Nog meer mensen die gaan kijken?
 
De foto's van de nieuwe MT-09 zijn gelekt.
 

Bijlagen

  • yamaha-mt-09-2021 (2).jpg
    yamaha-mt-09-2021 (2).jpg
    131,2 KB · Weergaven: 19
  • yamaha-mt-09-2021 (1).jpg
    yamaha-mt-09-2021 (1).jpg
    222,2 KB · Weergaven: 18
  • yamaha-mt-09-2021.jpg
    yamaha-mt-09-2021.jpg
    148,7 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan