Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Dat is ook wel een hele mooie ja. Mag ik vragen wat die Hyperpro streetbox heeft gekost? Twijfel begint wel heel erg toe te slaan. De FZ1N is eigenlijk net naar mijn smaak aangepast, maar volgend jaar moeten de kleppen gecontroleerd worden. Zou op zich een goed moment zijn om hem door te schuiven. Ik verwacht wel dat het 2017 model stukje goedkoper zal worden als er nu een nieuw model komt, dus nog even wachten. Vooral de blipper lijkt me erg handig icm de quickshifter.
Ik heb binnenkort nog Hyperpro voorveertjes te koop voor de MT-09...
 
Vind hem in Black of Blue nog niet eens zo heel raar.
Alleen de koplamp is wel een achteruitgang+ die lelijke euro5 pisbak.
Schermpje, iets meer koppel, lichtere achterbrug muah muah.

1603826819039.png
 
Toeval of een teken van bovenaf? Met de vrouw filmpje kijken, bad boys for life, welke motor komt er voorbij? Een zwarte mt09. 'Goh dat ziet er ook wel een mooie motor uit', terwijl ze helemaal niets met motoren heeft.

2 minuten later wel de opmerking dat ik maar eens langer dan 1,5 jaar met dezelfde motor moet rijden..
 
Vernieuwde motor, lichter frame, lichtere wielen (!), radiale rempomp, tft scherm, blipper standaard, vering verbeterd voor+achter, meer massa centralisatie, lichtere swingarm, nieuwe IMU en zelfs meer electronica die helpt.
En iedereen maar zagen over die koplamp die ze nog niet eens in het echt hebben gezien 8)7

Ik denk dat de commentaar wel gaat verdwijnen als mensen er mee gaan testrijden en hun smoel nog meer open valt :9:9
 
Vernieuwde motor, lichter frame, lichtere wielen (!), radiale rempomp, tft scherm, blipper standaard, vering verbeterd voor+achter, meer massa centralisatie, lichtere swingarm, nieuwe IMU en zelfs meer electronica die helpt.
En iedereen maar zagen over die koplamp die ze nog niet eens in het echt hebben gezien 8)7

Ik denk dat de commentaar wel gaat verdwijnen als mensen er mee gaan testrijden en hun smoel nog meer open valt :9:9


De gehele motor is er gewoon lelijker op geworden. En dan kan alles wel verbeterd zijn (wat niet meer dan logisch is bij een nieuw model) hij blijft lelijk (op de foto's dan).
 
Vernieuwde motor, lichter frame, lichtere wielen (!), radiale rempomp, tft scherm, blipper standaard, vering verbeterd voor+achter, meer massa centralisatie, lichtere swingarm, nieuwe IMU en zelfs meer electronica die helpt.
En iedereen maar zagen over die koplamp die ze nog niet eens in het echt hebben gezien 8)7

Ik denk dat de commentaar wel gaat verdwijnen als mensen er mee gaan testrijden en hun smoel nog meer open valt :9:9

Ook al kan een vrouw nog zo goed koken, schoonmaken, strijken etc als ze een rotkop heeft wil je er toch ook niet mee gezien worden?


:+
 
Vernieuwde motor, lichter frame, lichtere wielen (!), radiale rempomp, tft scherm, blipper standaard, vering verbeterd voor+achter, meer massa centralisatie, lichtere swingarm, nieuwe IMU en zelfs meer electronica die helpt.
En iedereen maar zagen over die koplamp die ze nog niet eens in het echt hebben gezien 8)7

Ik denk dat de commentaar wel gaat verdwijnen als mensen er mee gaan testrijden en hun smoel nog meer open valt :9:9
Zat die blipper ook al op het 2017 model of alleen een QS?
 
Iedereen is denk ik de ZH2 vergeten, dat is pad een lelijke motor.
Ik vind de nieuwe mt-09 helemaal niet zo lelijk en kan niet wachten om hem te proberen en ik denk dat als je er wat aftermarket parts opzet er best wat van te maken is
 
Vernieuwde motor, lichter frame, lichtere wielen (!), radiale rempomp, tft scherm, blipper standaard, vering verbeterd voor+achter, meer massa centralisatie, lichtere swingarm, nieuwe IMU en zelfs meer electronica die helpt.
En iedereen maar zagen over die koplamp die ze nog niet eens in het echt hebben gezien 8)7

Ik denk dat de commentaar wel gaat verdwijnen als mensen er mee gaan testrijden en hun smoel nog meer open valt :9:9
Ik ben het hier wel mee eens... technisch is er een heleboel veranderd.. echt gaaf. Enkel de koplamp en de uitlaat (niet alleen de demper is prominenter aanwezig, maar ook de midpipe is lelijk in mijn optiek). Toch zijn die zaken oplosbaar...
 
Iemand trouwens de risers van het 2021 model gezien? Zou het stuur zover omhoog gekomen zijn?
 
Afijn, had ook erger gekund.
Verchroomde chopperlampen er totaal ongeintegreerd op plakken :r

Ach 13 jaar geleden was dat nog het stylings element van triumph. En iedereen kocht er toch al direct een flyscreen bij dus zo zie je ze eigenlijk nooit.

Koplamp van de Grom lijkt wel wat op die van de 2021 mt09, misschien is dat momenteel de trend in japan?

2021-yamaha-mt-09-leaked-pictures-headlight.jpg




2017-honda-grom-5_1600x0.jpg
 
Iemand trouwens de risers van het 2021 model gezien? Zou het stuur zover omhoog gekomen zijn?

Wat ik uit de perst berichten lees is dat de poten korter zijn geworden om zo het stuurgevoel te verbeteren (??) maar volgens mij word dat weer teniet gedaan door er stuurrisers op te zetten van 20cm hoog?
 
Het zal ongetwijfeld mode zijn daar in Japan. Verder is het wel een dik fietsje hoor qua electronica upgrades! Maar ik ben blij met de keuze voor de SP, morgen naar de dealer om het officieel te maken 😎
 
Wat ik uit de perst berichten lees is dat de poten korter zijn geworden om zo het stuurgevoel te verbeteren (??) maar volgens mij word dat weer teniet gedaan door er stuurrisers op te zetten van 20cm hoog?
Ah.. de vork is ingekort... veerweg ook waarschijnlijk?
 
Ah.. de vork is ingekort... veerweg ook waarschijnlijk?

Wat ik van de vorige 2 generaties mt09 begreep is dat die niet de volledige veerweg gebruikten (voorvork kon je niet tot de onderkant gebruiken, was meer voor looks zeg maar). Ik denk dat het domweg goedkoper is om de poten fysiek korter te maken en de verloren lengte op te vullen met 2 langere gegoten risers.
 
Wat ik van de vorige 2 generaties mt09 begreep is dat die niet de volledige veerweg gebruikten (voorvork kon je niet tot de onderkant gebruiken, was meer voor looks zeg maar). Ik denk dat het domweg goedkoper is om de poten fysiek korter te maken en de verloren lengte op te vullen met 2 langere gegoten risers.
Ik kan me niet voorstellen dat iets kortere poten goedkoper is om te maken. Immers, alle details (kamers voor keeringen, bussen etc.) heb je toch nodig. Je bespaart enkel iets op het uitgangsmateriaal (wat weinig scheelt lijkt me) en bewerkingstijd. Daarbij komt dat je weer meer materiaal nodig hebt voor de risers.. alhoewel die misschien gegoten zijn..

De veerweg van de MT-09 stond toch gewoon gespect... ff gecheckt:
2020 MT-09
2021 MT-09

7 mm verschil...
 
Tja geen idee dan, ik vind die hoge risers echt niks maar dat is mijn mening. De FZ1 had ook van die hoge risers, de FZ8 die erna kwam had weer een gewoon stuur met lage risers. De 2021 mt-09 heeft nog hogere dan de FZ1 had als ik het zo vergelijk.

1386172246-FZ1_R60_SC_PROJECT_SCARICO_FAZER_YAMAHA_SCPROJECT_OVAL_SC_PROJECT.jpg



2021_YAM_MT09_EU_DPBMC_STU_003_03_preview.jpg
 
Eindelijk die lelijke originele plaathouder weg d.m.v. een R&G tail tidy en originele bandjes vervangen voor Michelin Power GP's *O*
 

Bijlagen

  • IMG-20201106-WA0003.jpeg
    IMG-20201106-WA0003.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 20
  • IMG_20201106_160424.jpg
    IMG_20201106_160424.jpg
    883,4 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan