Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Afstellingen zijn natuurlijk helemaal afhankelijk van gewicht/rijstijl/enz... Maar mijn instellingen zijn:
Voorvork:
-Preload: 2 ringen te zien.
-Compressie: 7 clicks uit van volledig in.
-Rebound: Volledig in.
Schokdemper:
-Preload: 2de zachtste stand
-Rebound: Kwartslag uit van volledig in.

Is in grote lijnen goed voor mijn gevoel maar hier word nog regelmatig mee gespeeld/geëxperimenteerd ;)
Mag ik vragen hoe zwaar je bent
Ach het rijseizoen is toch voorbij ;) Kan je nu sparen en extra lief zijn thuis tot en met maart en dan een streetbox erop gooien ;p
Hahaha ik ga m'n best doen
 
Weet iemand of een tracer heel veel anders rijdt dan een gewone MT09, met name het blok? Er staat er eentje te koop in de buurt bij een motorzaak, en ben echt reuze benieuwd hoe zo'n MT09 rijdt. Of iemand die in Zeeuws Vlaanderen woont en zijn motor durft uit te lenen voor een proefrit :P
 
Weet iemand of een tracer heel veel anders rijdt dan een gewone MT09, met name het blok? Er staat er eentje te koop in de buurt bij een motorzaak, en ben echt reuze benieuwd hoe zo'n MT09 rijdt. Of iemand die in Zeeuws Vlaanderen woont en zijn motor durft uit te lenen voor een proefrit :P
Het blok is identiek he ;) mss dat de versnellingsbak beetje anders is, geen idee, maar qua motor is dat zeer gelijkaardig.

Ik heb met een tracer900 gereden en vond hem vooral stabieler rijden, terwijl een MT toch iets meer speelser is. Voor de rest vooral de zithouding die ook anders is.
 
Zo hebben goed naar mijn SP gekeken:+

2020SP.jpg


En:
2021MT-09SP.jpeg
 
Afgelopen weekend de eerste 200km op de teller gezet en wat een machine zeg!

Nou ik hem toch aan het inrijden ben, hoe hebben jullie je 09 ingereden? Ben ik wel eens benieuwd naar.

Eerste 750km normaal gedaan. En toen 2 dagen op circuit zolder gereden.

Sinds ik gezien heb hoe ze bij Aprilia met hun nieuwe motoren omgaan maak ik mij niet zo druk meer om het inrijden. Enige wat altijd belangrijk is, is dat de motor warm is.
 
Eerste 750km normaal gedaan. En toen 2 dagen op circuit zolder gereden.

Sinds ik gezien heb hoe ze bij Aprilia met hun nieuwe motoren omgaan maak ik mij niet zo druk meer om het inrijden. Enige wat altijd belangrijk is, is dat de motor warm is.
Normaal als in onder de 6000 toeren blijven, veel schakkelen en motor eerst warm rijden?
 
Geen mogelijkheid om aftermarket een Tracer unit te plaatsen en via de ECU cruise control te unlocken?
 
Inderdaad de cruise control en de autoblipper vind ik wel hele gave toevoegingen aan de SP. :9
Ik mis wel iets aan de afwerking aan de rechterkant onder het zadel ( soort 3 hoek gedeelte waar dat blokje met ribbels zit)
Ik weet niet of dat nog een functie heeft maar naar mij idee niet mooi afgewerkt.
 
Ik wou eigenlijk heel graag de overstap maken naar de nieuwe MT09 en zat hier ook met smart op te wachten. (Ik rij nu een MT07 en ben wel toe aan iets groters) maar nu vind ik de 2021 modellen qua looks behoorlijk tegenvallen (vooral de koplamp) maar qua motor krijg je wel heel erg veel waar voor je geld.

Ik ben nu opzoek naar een motor voor een langere tijd +-10 jaar en ik ben bang dat deze dat niet gaat worden qua looks, als hij in de showroom staat maar eens bekijken. Misschien dat hij icm een windscherm wel heel anders wordt, maar daar is helaas nog niks over te vinden.
 
Inderdaad de cruise control en de autoblipper vind ik wel hele gave toevoegingen aan de SP. :9
Ik mis wel iets aan de afwerking aan de rechterkant onder het zadel ( soort 3 hoek gedeelte waar dat blokje met ribbels zit)
Ik weet niet of dat nog een functie heeft maar naar mij idee niet mooi afgewerkt.
Autoblipper zit ook op de 'gewone' MT. Dat blokje wat jij bedoelt is de spanningsregelaar, heeft wel degelijk een functie (elke motor heeft er 1) maar ik ben met je eens dat het niet fraai staat.
 
Nieuwe SP kopen, ga je geen spijt van hebben! Als de koplamp je na een tijd nog steeds dwars zit kan je nog steeds andere plaatsen
 
Ik wou eigenlijk heel graag de overstap maken naar de nieuwe MT09 en zat hier ook met smart op te wachten. (Ik rij nu een MT07 en ben wel toe aan iets groters) maar nu vind ik de 2021 modellen qua looks behoorlijk tegenvallen (vooral de koplamp) maar qua motor krijg je wel heel erg veel waar voor je geld.

Ik ben nu opzoek naar een motor voor een langere tijd +-10 jaar en ik ben bang dat deze dat niet gaat worden qua looks, als hij in de showroom staat maar eens bekijken. Misschien dat hij icm een windscherm wel heel anders wordt, maar daar is helaas nog niks over te vinden.

Zoiets kan je je vrouw/vriendin/partner wijs maken maar haast niemand houd 10 jaar dezelfde motor :p
 
Zoiets kan je je vrouw/vriendin/partner wijs maken maar haast niemand houd 10 jaar dezelfde motor :p
Mijn vader heeft zijne toch 27 jaar gehad, toevallig 2 weken geleden ingeruild voor een Honda VFR800.
Daarom wil ik ook een graag een andere want ik kan hem nu niet meer bijhouden 😂
 
Een RS250 is zeldzaam en die houd ook iets beter zijn waarde dan een mt-09, nu ik erover na denk. Missschien is de gen2 straks waardevaster aangezien de nieuwe 09 echt een gedrocht is :')
Daar is het spul veel te nieuw voor, een gen 2 gaat nooit meer waard worden dan de gen3 alleen al omdat de gen3 qua specs gewoon een veel betere motor is
 
Terug
Bovenaan Onderaan