Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Daar is het spul veel te nieuw voor, een gen 2 gaat nooit meer waard worden dan de gen3 alleen al omdat de gen3 qua specs gewoon een veel betere motor is
Het moet nog maar even blijken hoe het blokje loopt denk ik zo. Allemaal leuk en aardig op papier maar de huidige CP3 is zo verfijnd dat het gewoon een perfecte motor is!
 
Het moet nog maar even blijken hoe het blokje loopt denk ik zo. Allemaal leuk en aardig op papier maar de huidige CP3 is zo verfijnd dat het gewoon een perfecte motor is!
Er is niet zoveel veranderd aan het blok op wat kleine aanpassingen na zoals het verplaatsen van de injectoren en grotere cilinder inhoud en de looks zijn wat aangepast
 
Er is niet zoveel veranderd aan het blok op wat kleine aanpassingen na zoals het verplaatsen van de injectoren en grotere cilinder inhoud en de looks zijn wat aangepast
Toch wel degelijk belangrijke veranderingen. Meer vermogen, meer koppel, koppel beter verdeeld over de toeren en ook nog eens zuiniger op brandstof. De 1e versnelling is langer en zo te lezen, aangenamer.
 
Voor diegene die het een gedrocht vinden:
YamahaMT09SP2021.gif
 
Ik heb een paar dagen moeten wennen en vond die koplamp idd niet te doen.
Nu zit ik de dagen te tellen want ik vind nu zelfs de koplamp aantrekkelijk.
Dit gaat mijn nieuwe fiets worden :Y
 
De MT is er helaas niet mooier op geworden en het is precies of er nog wat onderdelen ontbreken, zie oa. het omcirkelde gedeelte. Aan de andere kant van de motorfiets is het een en al kabel,.... Ook de uitlaat zowel demper als bochten zien er heel goedkoop uit.


Schermafbeelding 2020-11-17 om 18.25.58.png
 
De MT is er helaas niet mooier op geworden en het is precies of er nog wat onderdelen ontbreken, zie oa. het omcirkelde gedeelte. Aan de andere kant van de motorfiets is het een en al kabel,.... Ook de uitlaat zowel demper als bochten zien er heel goedkoop uit.


Bekijk bijlage 1565783
Daar moet ik je wel gelijk in geven, dit is ook zo'n geval, mist ook wat, zie eens wat een gaten!
En die losse kabels bij dat voorwiel..........

mist2.jpg
 
Kvind de nieuwe MT maar niets, Slechte designkeuzes gemaakt.
Ziet er goedkoop uit op die met die zijpaneeltjes op de radiator. e.
Uitlaatbochten ok, dat is om aan de euro norm te voldoen, dat vliegt er bij de meeste rijders er toch af.
Het blokdesign doet me denken aan de Honda CB1000R neo cafe racer

1605635111957.png
1605635123730.png

Nutteloze streepjes op het blok die het nog moeilijker maken schoon te maken.

1605635185853.png

Dit, alsof het lijkt dat het dashboard een afterthought was, gegarandeerde vliegenvanger (en ook niet aerodynamisch geloof ik.

1605635270696.png

De standaard schokbreker, zouden ze deze minder zacht gemaakt hebben?
 
Kvind de nieuwe MT maar niets, Slechte designkeuzes gemaakt.
Ziet er goedkoop uit op die met die zijpaneeltjes op de radiator. e.
Uitlaatbochten ok, dat is om aan de euro norm te voldoen, dat vliegt er bij de meeste rijders er toch af.
Het blokdesign doet me denken aan de Honda CB1000R neo cafe racer

Bekijk bijlage 1565788Bekijk bijlage 1565789
Nutteloze streepjes op het blok die het nog moeilijker maken schoon te maken.
Zoals dit bedoel je?
schnmkn.jpg
 
Kvind de nieuwe MT maar niets, Slechte designkeuzes gemaakt.
Ziet er goedkoop uit op die met die zijpaneeltjes op de radiator. e.
Uitlaatbochten ok, dat is om aan de euro norm te voldoen, dat vliegt er bij de meeste rijders er toch af.
Het blokdesign doet me denken aan de Honda CB1000R neo cafe racer

Dit, alsof het lijkt dat het dashboard een afterthought was, gegarandeerde vliegenvanger (en ook niet aerodynamisch geloof ik.

Bekijk bijlage 1565791
De standaard schokbreker, zouden ze deze minder zacht gemaakt hebben?

Kvind de nieuwe MT maar niets, Slechte designkeuzes gemaakt.
Ziet er goedkoop uit op die met die zijpaneeltjes op de radiator. e.
Uitlaatbochten ok, dat is om aan de euro norm te voldoen, dat vliegt er bij de meeste rijders er toch af.
Het blokdesign doet me denken aan de Honda CB1000R neo cafe racer


Bekijk bijlage 1565790
Dit, alsof het lijkt dat het dashboard een afterthought was, gegarandeerde vliegenvanger (en ook niet aerodynamisch geloof ik.
Afterthought like een opgeplakte achterlicht?
after2.jpg
 
Kvind de nieuwe MT maar niets, Slechte designkeuzes gemaakt.
Ziet er goedkoop uit op die met die zijpaneeltjes op de radiator. e.
Uitlaatbochten ok, dat is om aan de euro norm te voldoen, dat vliegt er bij de meeste rijders er toch af.
Het blokdesign doet me denken aan de Honda CB1000R neo cafe racer

Bekijk bijlage 1565788Bekijk bijlage 1565789
Nutteloze streepjes op het blok die het nog moeilijker maken schoon te maken.

Bekijk bijlage 1565790
Dit, alsof het lijkt dat het dashboard een afterthought was, gegarandeerde vliegenvanger (en ook niet aerodynamisch geloof ik.

Bekijk bijlage 1565791
De standaard schokbreker, zouden ze deze minder zacht gemaakt hebben?
Commentaar en dan dit: tjsaa
tsjaa.jpg
 
Zou toch handiger geweest zijn om 1 foto met meerdere cirkels te plaatsen :')
die dingen die je omcirkelt kan je allemaal eraf halen he :) (behalve achterlicht dan is't niet meer legaal)
 
Daar moet ik je wel gelijk in geven, dit is ook zo'n geval, mist ook wat, zie eens wat een gaten!
En die losse kabels bij dat voorwiel..........

Bekijk bijlage 1565792
Mijn excuses mocht ik op jouw tenen hebben getrapt...
Bij bovenstaande foto moet ik je wel gelijk geven wat betreft de geleiding van de remkabels, dat kon strakker. De open plaatsen bij het motorblok zijn net voor dit type motor zo strak (en dus leeg) mogelijk gemaakt. Het is nu eenmaal een modern classic...
Maar je moet toch toegeven dat laatste versie van de MT-09 toch net wel wat minder is, niet?
 
Ondertussen de 09 SP alweer 3 weken in mijn bezit! Super tevreden.
Echter wel een vraag, klopt het dat de tank zo krasgevoelig is? Ik keek er gisteren toevallig schuin overheen terwijl de motor in het licht stond.
Zag niks als allemaal kleine krasjes zitten, of is dit normaal! 🤔
 
Ondertussen de 09 SP alweer 3 weken in mijn bezit! Super tevreden.
Echter wel een vraag, klopt het dat de tank zo krasgevoelig is? Ik keek er gisteren toevallig schuin overheen terwijl de motor in het licht stond.
Zag niks als allemaal kleine krasjes zitten, of is dit normaal! 🤔
De blanke lak is wat krasgevoelig. Dat is er wel uit te poetsen hoor. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan