Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

hallo medemenschen. Eerste ritje dit jaar en men raad het al, aangetikt op de rotonde en net niet recht kunnen houden. Heeft iemand een maniertje om dit te fixen ?
 

Bijlagen

  • stator case schade.jpeg
    stator case schade.jpeg
    286 KB · Weergaven: 34
Hope, enkel de s21 , en de 22, beiden prima, maar slijten snel.. 3,5k tot 6k, afhankelijk van je rijstyle
Heb de S21 op de XSR (lagen er al op toen ik hem kocht) was van oorsprong geen fan van Bridgestone maar uitstekende bandjes. Volgende set zou zomaar eens een S22 kunnen worden. Beter wat meer slijt en in ruil massa's grip 👌
 
Ik heb gisteren de knoop gehakt en de MT09 ‘21 is besteld.
Gezien de pandemie zijn er leveringsproblemen met de 09.
De 07 hadden ze wel staan.
Voor de 09 is de verwachte levering eind april.
We wachten het “rustig” af...
 
hallo medemenschen. Eerste ritje dit jaar en men raad het al, aangetikt op de rotonde en net niet recht kunnen houden. Heeft iemand een maniertje om dit te fixen ?
Bij mij ook schade op de deksel vanwege een 'stom' ongeval. Vandaag de deksel vervangen, maar wel een nieuwe gekocht bij Motea. Scheelt flink in prijs tov originele Yamaha en past perfect! Je kan hem hier vinden: Alternator Afdekplaat voor Yamaha MT-09 13-20 Statorafdekking Craftride grijs
 

Bijlagen

  • IMG_7687.jpg
    IMG_7687.jpg
    333,5 KB · Weergaven: 26
  • IMG_7705.jpg
    IMG_7705.jpg
    336,7 KB · Weergaven: 26
Bij mij ook schade op de deksel vanwege een 'stom' ongeval. Vandaag de deksel vervangen, maar wel een nieuwe gekocht bij Motea. Scheelt flink in prijs tov originele Yamaha en past perfect! Je kan hem hier vinden: Alternator Afdekplaat voor Yamaha MT-09 13-20 Statorafdekking Craftride grijs
ik heb een kleurtje laten mengen en ga voor de gbracing statorcover. Maar dit ziet er ook goed uit!


ander vraagje.
Er is een kentekenplaathouder van yamaha zelf die in te korten is. Is dat deze ?

ik ben namelijk opzoek naar deze:
 

Bijlagen

  • BS2-F16E0-10-00-High-License-Plate-Holder-MT-09-MY17-onwards-Studio-001_Tablet.jpg
    BS2-F16E0-10-00-High-License-Plate-Holder-MT-09-MY17-onwards-Studio-001_Tablet.jpg
    40,4 KB · Weergaven: 22
  • 462fae1ac451300969ee1d8e45c5a7c4.png
    462fae1ac451300969ee1d8e45c5a7c4.png
    109,7 KB · Weergaven: 23
Ik heb gisteren de knoop gehakt en de MT09 ‘21 is besteld.
Gezien de pandemie zijn er leveringsproblemen met de 09.
De 07 hadden ze wel staan.
Voor de 09 is de verwachte levering eind april.
We wachten het “rustig” af...
Nu is het al eind april...schuift steeds maar op. Begrijp niet wat covid hier mee te zien heeft. Bij andere merken toch geen probleem.
 
Nu is het al eind april...schuift steeds maar op. Begrijp niet wat covid hier mee te zien heeft. Bij andere merken toch geen probleem.

Niet helemaal waar.
Toen ik daar aan de koffie zat en het gesprek over levertijden ging hoorde ik dat bv Ducati de dag ervoor had gemaild dat hun nieuwe fietsen over 5 weken bij Goedhart voor de deur zouden staan.
Die stonden dus die ochtend na dat mailtje ineens voor de deur. (Type heb ik niet onthouden)
Voor de mensen die er een willen hartstikke fijn nieuws maar zo zie je maar dat zelfs de Italianen geen flauw idee hebben waar hun voorraad is _O-
Tevens kan ik mij gaan opwinden over de levertijd maar daar komt de fiets geen dag eerder van in Nederland aan.
 
Heb maar eens een rtx3080 besteld

Computerchips zijn sowieso een groot probleem op het moment, bij Ford liggen er hele productielijnen stil omdat ze geen chips hebben.
Of dit bij Yamaha en alle andere motorbouwers ook zo is weet ik niet, met alle verbeterde en vernieuwde elektronica op de nieuwe MT09 kan ik me voorstellen dat ze hier best wel hinder van ondervinden.
 
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een MT09 aangeschaft, is de akrapovic uitlaat een must of zijn er betere alternatieven?
 
Wat versta je onder een must? Persoonlijk vind ik de stock exhaust 3x niks..
De stock exhaust maakt indd een saai geluid. Ik bedoel eigenlijk te vragen: Wat is de beste uitlaat qua geluid en prestaties? Hebben jullie ervaring met verschillende uitlaten en wat zouden jullie aanraden?
 
De stock exhaust maakt indd een saai geluid. Ik bedoel eigenlijk te vragen: Wat is de beste uitlaat qua geluid en prestaties? Hebben jullie ervaring met verschillende uitlaten en wat zouden jullie aanraden?
Ik heb een Arrow onder de mijne. Klinkt echt heerlijk,
persoonlijk vind ik 'm beter dan een akra klinken.
 
Ik heb een Arrow onder de mijne. Klinkt echt heerlijk,
persoonlijk vind ik 'm beter dan een akra klinken.
Ook Arrow Thunder onder mijne,zeer tevreden van!
Groot overtuigingspunt voor mij waren de voorbochten,die strak langs het blok lopen i.p.v. recht omlaag en dan bijna een 90° hoek maken.
IMG_20200722_130337.jpg
IMG-20200722-WA0004.jpeg
IMG-20200722-WA0002.jpeg
 

Aan de hand van dit filmpje denk ik er over na om ook voor Arrow te gaan, de Akra klinkt indd ook zeker niet verkeerd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan