Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hier die van mij, hij is (voorlopig, van de winter maar weer verder) nu eindelijk naar mijn zin:
onder andere; taartschep eraf en stuur iets lager:

schepaf.jpg
semiaf1.jpg
 
ligt het aan mij maar ik vind het altijd vreemd om spiegels op die manier op de motor te zien, tenzij ze naar onderen gericht zijn
om onder je armen door te kijken. bar ends zijn toch bedoelt om voorbij je ellebogen te kijken
 
Nee, ligt niet aan jou:+

Ik vind het zelf ook mooier aan de onderkant, maar kan toch niet wennen om zo ver naar beneden te kijken.
Dus dan maar de next best thing.

Kijk, om mijn vorige had ik ze dus wel naar onder(wel een wat donkere foto):
feb3.jpg
 
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een plaatsen van een radiale rempomp op een mt-09 gen 2 (2017-2020) ?
Gesinterde remblokken hebben al veel verbeterd (en relatief goed hun werk gedaan op circuit) maar mis toch soms wat gevoel...
Moet geen high-end Brembo RCS of dergelijke zijn,heb bvb online een radiale rempomp van de nieuwe mt-09 gevonden maar weet niet hoe makkelijk dit past op de originele remleidingen ? (Mits adapter van axiale naar radiale leiding natuurlijk.)
 
Wie weet een goede tuner met testbank die mijn mt 09 uit 2017 kan afstellen? Ik heb er een termignoni full exhaust onder en heb toch het idee dat hij niet lekker loopt als je rustig rond de 3000/4000 toeren rijdt ( wat schokkerig) en hoop dat dit met afstellen te verhelpen is.
 
hey!
Ik ben Nick en lees al een tijdje mee, nu bezig met lessen en wil graag een mt09sp 2017-2020 kopen(wat een dikke bike is dat) Ik heb wat kleine vraagjes.

Hoe is het voor de vrouw achterop met een comfort zadel? ritje van 2-3 uur zonder klagen?😁

Is de mt ook geschikt om bijv weekend Duitsland e.d te gaan?

Bij plaatsen arrow/Akra systeem moet je hem dan laten afstellen zo ja wat zijn hier de kosten van?

alvast bedankt!!
 
Wie weet een goede tuner met testbank die mijn mt 09 uit 2017 kan afstellen? Ik heb er een termignoni full exhaust onder en heb toch het idee dat hij niet lekker loopt als je rustig rond de 3000/4000 toeren rijdt ( wat schokkerig) en hoop dat dit met afstellen te verhelpen is.
Druijff Racing zie je hier heel vaak terugkomen. Verder geen ervaring mee.
 
hey!
Ik ben Nick en lees al een tijdje mee, nu bezig met lessen en wil graag een mt09sp 2017-2020 kopen(wat een dikke bike is dat) Ik heb wat kleine vraagjes

Hoe is het voor de vrouw achterop met een comfort zadel? ritje van 2-3 uur zonder klagen?😁
Nope, behalve als ze heel korte benen heeft.
Is de mt ook geschikt om bijv weekend Duitsland e.d te gaan?
Als je regelmatig met de motor rijdt, geen probleem.
Ik heb er regelmatig 600-900km per dag mee gereden zonder problemen.
Bij plaatsen arrow/Akra systeem moet je hem dan laten afstellen zo ja wat zijn hier de kosten van?

alvast bedankt!!
Best wel
 
hey!
Ik ben Nick en lees al een tijdje mee, nu bezig met lessen en wil graag een mt09sp 2017-2020 kopen(wat een dikke bike is dat) Ik heb wat kleine vraagjes.

Hoe is het voor de vrouw achterop met een comfort zadel? ritje van 2-3 uur zonder klagen?😁

Is de mt ook geschikt om bijv weekend Duitsland e.d te gaan?

Bij plaatsen arrow/Akra systeem moet je hem dan laten afstellen zo ja wat zijn hier de kosten van?

alvast bedankt!!
Ben zelf naar Ruus Fredriks geweest voor het laten afstellen van mijn arrow, kosten €450 en het was het zeker waard. Rijdt stukken beter bokt bijna niet meer laagtoerig.
 
Hier nog mensen die spijt hebben van hun aankoop van de “comfort seat” ?
Ik blijf wisselen tussen de standaard plank en de comfort seat. De comfort zit wat zachter maar ik glij/zak naar voren in wat lijkt als een zachte plek daar waar het zadel weer omhoog loopt tegen de tank. Dan valt er niks te verzitten of schuiven en gaat het vrij snel een vervelend gevoel geven. De plank zit te hard maar heeft dat gevoel niet. Ik denk nu aan een Bagster of aan het opnieuw laten schuimen en bekleden van de standaard plank.
 
Hier nog mensen die spijt hebben van hun aankoop van de “comfort seat” ?
Ik blijf wisselen tussen de standaard plank en de comfort seat. De comfort zit wat zachter maar ik glij/zak naar voren in wat lijkt als een zachte plek daar waar het zadel weer omhoog loopt tegen de tank. Dan valt er niks te verzitten of schuiven en gaat het vrij snel een vervelend gevoel geven. De plank zit te hard maar heeft dat gevoel niet. Ik denk nu aan een Bagster of aan het opnieuw laten schuimen en bekleden van de standaard plank.
Hmm kan mezelf hier niet echt in herkennen,heb half jaar gereden met het originele zadel en de laatste anderhalf jaar altijd met plezier op het comfort zadel gereden zonder ooit de neiging hebben gehad om de standaard er terug op te zetten.
 
Ik zit met een klein dilemma, ik heb recent proefgereden op een MT-09 2022 maar ik kreeg telkens pijn aan mijn knie.
Helaas is de MT zo goed bevallen dat ik zelfs 3 ritjes heb gemaakt en alle keren hetzelfde had... alleen aan de rechterzijde.

Ik heb het idee dat ik naar voren schuif waardoor de knie in een extreme hoek komt.
Het comfort seat van Yamaha zelf heeft helaas niets opgelost.
Mijn knie rechts staat iets meer naar buiten, wat het mogelijke probleem kan veroorzaken.

Zijn er mensen die dit herkennen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan