Yamaha MT-10

Die moest bij de vorige post ... naja, mijn MT dus.

20230703_112456.jpg
 
Thx Bas.

Is het qua windbescherming voelbaar beter dan zonder schermpje?

Ik merk dat ik de looks gewoon het vetst vind met zo min mogelijk scherm, maar dat je op de mt10 best veel wind vangt als je geen scherm hebt. Dus is dit dan misschien de gulden middenweg? Vang je aanzienlijk minder wind?
 
Ik heb deze er op zitten en bevalt uitstekend!
Toch nog het "open" gevoel tijdens het rijden. Ik gebruik mijn telefoon als navi en die zit op het stuur gemonteerd en blijft ook bij harde regen keurig droog.
Zat ik ook naar te kijken.... hoe lang ben jij? En gaat de stroom vd wind over je helm of onder de helm door ?

Had eerst een ander scherm, zie bijlage maar de lucht stroom wervelende tegen mijn helm bij mij. Scherm met de grijze kappen is te koop mocht iemand die willen hebben.
 

Bijlagen

  • 20230414_193250.jpg
    20230414_193250.jpg
    408,3 KB · Weergaven: 0
Thx Bas.

Is het qua windbescherming voelbaar beter dan zonder schermpje?

Ik merk dat ik de looks gewoon het vetst vind met zo min mogelijk scherm, maar dat je op de mt10 best veel wind vangt als je geen scherm hebt. Dus is dit dan misschien de gulden middenweg? Vang je aanzienlijk minder wind?
Ik vind persoonlijk van wel. Het scheelt veel turbulentie.
 
Zat ik ook naar te kijken.... hoe lang ben jij? En gaat de stroom vd wind over je helm of onder de helm door ?

Had eerst een ander scherm, zie bijlage maar de lucht stroom wervelende tegen mijn helm bij mij. Scherm met de grijze kappen is te koop mocht iemand die willen hebben.
Ik ben 1.80 en de luchtstroom gaat over de helm maar ik heb in mijn helm ook zo'n verlengd kin-stuk waardoor de wind sowieso uit de helm blijft
 
Ik ben 1.80 en de luchtstroom gaat over de helm maar ik heb in mijn helm ook zo'n verlengd kin-stuk waardoor de wind sowieso uit de helm blijft
Ik ben 1.78 dus dan zou het bij mij ook mooi kunnen zo'n scherm zou ik denken.
Zo'n kin stuk heb ik ook, rij met een shoei neotec II, top helm.
 
Hallo MT-ers,

Zijn er mensen hier die de volgende knippers hebben gemonteerd ?

voorzijde:
Yamaha LED-richtingaanwijzers Plus Voor

achterzijde:
Yamaha LED-richtingaanwijzers Plus Achter

Vind ze wel super mooi, gekke is alleen dat die voor mijn MT-10 (2017) aan de voorkant wel geschikt is en aan de achterkant niet ??
Iemand hier ervaring mee?

Verders iedereen een mooi motorseizoen gewenst :]
Zou niet weten waarom ze niet zouden passen aan de achterkant. Heb ze er ook op zitten, zijn super gaaf.
De mijne is van 2019
 
Weet iemand hier toevallig of de Highsider Victory bar end spiegels op de std stuureindes van yamaha passen? of moet ik dan de evo versie nemen die met stuureind wordt geleverd?
Als ik het met een rolmaat opmeet dan kom ik op een diameter van tussen de 25 en 27mm. Ik heb niet zo'n schuif dingetje om op de mm nauwkeurig te meten.

Highsider Spiegel Stuureind "Victory"
 
Had ze idd gezien Bart, je bike ziet er top uit.

Welk scherm heb je erop zitten? Oem yamaha tourscherm of ander merk? En hoe bevalt dit? Ben zelf nog aan het overwegen welk scherm ik wil aanschaffen.

En zijn hier toevallig leden met een schermpje zoals deze MRA Spoiler Windscherm
die ervaringen kunnen delen?
Thanks! Helaas niet meer in mijn bezit... '( Voetsteunen (zwart), rempomp, katalysator allemaal van de R1.
Het fly-screen had ik ooit hier gekocht 👉 Screen Wind Deflectors Was meer voor de 'looks' dan windbescherming! ;)

20220502_130507.jpg

20220613_131617.jpg
 
Thx Bas.

Is het qua windbescherming voelbaar beter dan zonder schermpje?

Ik merk dat ik de looks gewoon het vetst vind met zo min mogelijk scherm, maar dat je op de mt10 best veel wind vangt als je geen scherm hebt. Dus is dit dan misschien de gulden middenweg? Vang je aanzienlijk minder wind?
Daarom wissel ik het scherm alleen voor een vakantie met aanzienlijk veel snelweg kilometers. Verder rij ik voornamelijk met het standaard kapje.
 
Standaard kapje vind ik ook prima, miste het vooral op de Duitse snelwegen vorig jaar (Türingerwald geweest). 🇩🇪🔥🚀

Twijfel alleen met de kleur, zwart of grijs getint 🤔🤔.... altijd weer die keuzes🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan