Yamaha MT-10

Heren,
Ik ben op zoek naar een nieuwe (tweedehands) motor.
MT-10 heeft m'n aandacht, maar budget is max 11k en ik zie dat dit het niet makkelijk maakt.
Is dit realistisch en wat zijn zaken waar ik op moet letten bij deze motor specifiek?
 
Heren,
Ik ben op zoek naar een nieuwe (tweedehands) motor.
MT-10 heeft m'n aandacht, maar budget is max 11k en ik zie dat dit het niet makkelijk maakt.
Is dit realistisch en wat zijn zaken waar ik op moet letten bij deze motor specifiek?
De eerste versies hebben standaard geen quickshifter, wel een voorbereiding met stekker.
inkoppertje, kon het niet laten _O-
 
Heren,
Ik ben op zoek naar een nieuwe (tweedehands) motor.
MT-10 heeft m'n aandacht, maar budget is max 11k en ik zie dat dit het niet makkelijk maakt.
Is dit realistisch en wat zijn zaken waar ik op moet letten bij deze motor specifiek?

Dat geld weet ik niet, maar naar mijn weten zijn er niet echt dingen bekend waar je op moet letten, omdat een aantal er problemen mee gehad hebben... Eigenlijk weinig storing/problemen hier rondom de MT-10. Het meest betrouwbare is bij een dealer/motorzaak die het onderhoud bevestigt. Je zal voor die prijs wel flink wat km's erop hebben staan dus de conditie van de banden, tandwielen en eventueel te verwachten (groot) onderhoud moet je dan wel even meerekenen.

40.000km lijkt een duurder beurtje te zijn, ketting en tandwielen zullen ergens rond de 25.000 ook wel aan de beurt zijn gok ik.

Gr. Peter
 
Laatst bewerkt:
Heren,
Ik ben op zoek naar een nieuwe (tweedehands) motor.
MT-10 heeft m'n aandacht, maar budget is max 11k en ik zie dat dit het niet makkelijk maakt.
Is dit realistisch en wat zijn zaken waar ik op moet letten bij deze motor specifiek?
Schermafbeelding 2020-07-25 om 11.28.59.png
 
Dat geld weet ik niet, maar naar mijn weten zijn er niet echt dingen bekend waar je op moet letten, omdat een aantal er problemen mee gehad hebben... Eigenlijk weinig storing/problemen hier rondom de MT-10. Het meest betrouwbare is bij een dealer/motorzaak die het onderhoud bevestigt. Je zal voor die prijs wel flink wat km's erop hebben staan dus de conditie van de banden, tandwielen en eventueel te verwachten (groot) onderhoud moet je dan wel even meerekenen.

40.000km lijkt een duurder beurtje te zijn, ketting en tandwielen zullen ergens rond de 25.000 ook wel aan de beurt zijn gok ik.

Gr. Peter
Goed om te weten! Ik denk dat ik m'n budget bij moet stellen naar 12k om iets meer kans te maken. Er staan er sws weinig te koop tweedehands zie ik..-O-
 
Bovenste gemaild, is verkocht
Lemar motoren gemaild.
Zwart met rood is niet echt m'n ding.
Jager motoren schijn je te moeten vermijden.

Idd, nooit naar Jager gaan. Voor zover ik weet heeft de MT 10 weinig problemen, zou wel iets zoeken met aantoonbaar onderhoud en uit Nederland.
 
Heren,
Ik ben op zoek naar een nieuwe (tweedehands) motor.
MT-10 heeft m'n aandacht, maar budget is max 11k en ik zie dat dit het niet makkelijk maakt.
Is dit realistisch en wat zijn zaken waar ik op moet letten bij deze motor specifiek?







Hallo Gwiedert
Ik neem aan dat je zelf een motor hebt, om in te ruilen.
Ik ben vorige week wezen kijken naar een andere MT10 SP.
En de inruil prijs viel mij tegen.
Mijn motor is een MT10 van 2016 met qs en alle beurten heeft tie gehad bij Gebben motoren.
Dus is mijn motor tekoop, maar ik neem aan dat jij wat hebt in te ruilen.
En dan wordt het ingewikkeld denk ik.

Gr Jan
 

Bijlagen

  • 20AE2-6216.JPG
    20AE2-6216.JPG
    402,1 KB · Weergaven: 15
Hallo Gwiedert
Ik neem aan dat je zelf een motor hebt, om in te ruilen.
Ik ben vorige week wezen kijken naar een andere MT10 SP.
En de inruil prijs viel mij tegen.
Mijn motor is een MT10 van 2016 met qs en alle beurten heeft tie gehad bij Gebben motoren.
Dus is mijn motor tekoop, maar ik neem aan dat jij wat hebt in te ruilen.
En dan wordt het ingewikkeld denk ik.

Gr Jan

Volgens mij is hij motorloos (zie topic motor gekocht met verborgen schade, is terug genomen) dus je kan hem even een PM sturen natuurlijk.
 
Ik heb voor de grap eens gekeken naar de recensies van Jager motoren op Google... Daar word je niet vrolijk van, kolere zeg, dat dat nog bestaansrecht heeft :N

Ik woon er in de buurt en iedereen hier mijdt ze als de pest. Het scheelt gelukkig dat 3 kwart van hun klanten Roof Boxer boys uit de randstad zijn die daar lekker goedkoop een stoere Ducati of Hayabusa kunnen halen.
 
Hallo Gwiedert
Ik neem aan dat je zelf een motor hebt, om in te ruilen.
Ik ben vorige week wezen kijken naar een andere MT10 SP.
En de inruil prijs viel mij tegen.
Mijn motor is een MT10 van 2016 met qs en alle beurten heeft tie gehad bij Gebben motoren.
Dus is mijn motor tekoop, maar ik neem aan dat jij wat hebt in te ruilen.
En dan wordt het ingewikkeld denk ik.

Gr Jan
Ik heb niks in te ruilen, ik ben opgelicht met mijn vorige motor, en die is na een jaar terug gekocht door de verkoper.
Hoeveel heeft de motor gelopen? Veel circuit gereden? Wat is de vraagprijs?
 
Hi MT-10'ers,

Momenteel heb ik een ZX-10R en overweeg ik om de overstap te maken naar een naked.

Als geld geen rol speelde zou ik direct voor de Tuono V4 gaan. Helaas heeft de RSV4 van mijn vader mij meerdere keren laten staan en ben ik het vertrouwen in Aprilia volledig kwijt.

Nu twijfel ik tussen een Super duke r 1290 (2014-2015) en een MT-10 (2016-2017). Het geluid van de MT-10 vind ik prachtig en doet mij denken aan de almachtige V4 :)

Komende weken ga ik op beide fietsen rijden om te kijken wat bij mij past. Zijn er hier meerdere rijders die twijfelde tussen deze 2? Waarom is het uiteindelijk toch een MT geworden?8-)
 
Hi MT-10'ers,

Momenteel heb ik een ZX-10R en overweeg ik om de overstap te maken naar een naked.

Als geld geen rol speelde zou ik direct voor de Tuono V4 gaan. Helaas heeft de RSV4 van mijn vader mij meerdere keren laten staan en ben ik het vertrouwen in Aprilia volledig kwijt.

Nu twijfel ik tussen een Super duke r 1290 (2014-2015) en een MT-10 (2016-2017). Het geluid van de MT-10 vind ik prachtig en doet mij denken aan de almachtige V4 :)

Komende weken ga ik op beide fietsen rijden om te kijken wat bij mij past. Zijn er hier meerdere rijders die twijfelde tussen deze 2? Waarom is het uiteindelijk toch een MT geworden?8-)
Ja ik heb ook recent een Superduke R gereden model 2019. En 2 weken later een MT-10. Het blok van de MT-10 loopt vele malen soepeler, en vind ik veel mooier klinken. Ik heb ook meer vertrouwen in het merk Yamaha dan in KTM. En yammerts zijn goedkoper, in aanschaf en onderhoud. Voor mij zijn dat de redenen van de voorkeur voor een MT-10.
 
Ik heb ook op beide motoren proef gereden in 2019. De KTM (model 2019) is ook bruut, maar is onderin redelijk tam. Die moet je voor ‘instant power’ echt meer in de toeren rijden. Als ik eerlijk ben vindt ik de KTM mooier om te zien, maar dat is smaak. De kosten voor het onderhoud van een KTM kan wel wat hoger liggen, ik denk als je de kosten per kilometer uitrekend het wel mee valt. Waarom ik dan toch voor de MT ben gegaan... Je hebt ongeacht het toerental altijd power in je hendel. Draai er aan en je gaat. Het geluid is fantastisch, de vering super (in mijn geval de SP) en een stukje betrouwbaarheid. Verder is het een motor die snel vertrouwen wekt. Je kunt hem rustig rijden maar ook volledig mee los gaan. Verder is het frame veel stijver dan bij de KTM. Dat hebben ze bij het 2020 model wel aangepakt, maar jij wilt er 1 van om en nabij 2016. Keuzes keuzes keuzes... Ik heb de mijne nieuw gekocht en dit waren destijds in mijn opinie de enige 2 hypernakeds. De Tuono hoort daar ook wel bij, maar die viel bij mij ook af vanwege betrouwbaarheid en de vermeende belabberde afterservice. Als ik nu op zoek zou zijn naar een nieuwe motor in dit segment dan zou ik zeker de Duc StreetFighter meenemen...
 
Ja ik heb ook recent een Superduke R gereden model 2019. En 2 weken later een MT-10. Het blok van de MT-10 loopt vele malen soepeler, en vind ik veel mooier klinken. Ik heb ook meer vertrouwen in het merk Yamaha dan in KTM. En yammerts zijn goedkoper, in aanschaf en onderhoud. Voor mij zijn dat de redenen van de voorkeur voor een MT-10.

Dankjewel voor de snelle reactie Gwiedert! Het is mij inderdaad opgevallen dat de Superduke's een stuk duurder zijn in aanschaf. De kosten voor onderhoud had ik om eerlijk te zijn nog niet in verdiept. Moet wel zeggen dat ik zoveel als mogelijk zelf probeer te doen, maar het is goed om er rekening mee te houden.

Ben overigens blij dat jij ook op zoek bent naar een MT. Die van Jager Motoren stond op mijn lijst, maar daar staat nu een vette streep doorheen *D


Ik heb ook op beide motoren proef gereden in 2019. De KTM (model 2019) is ook bruut, maar is onderin redelijk tam. Die moet je voor ‘instant power’ echt meer in de toeren rijden. Als ik eerlijk ben vindt ik de KTM mooier om te zien, maar dat is smaak. De kosten voor het onderhoud van een KTM kan wel wat hoger liggen, ik denk als je de kosten per kilometer uitrekend het wel mee valt. Waarom ik dan toch voor de MT ben gegaan... Je hebt ongeacht het toerental altijd power in je hendel. Draai er aan en je gaat. Het geluid is fantastisch, de vering super (in mijn geval de SP) en een stukje betrouwbaarheid. Verder is het een motor die snel vertrouwen wekt. Je kunt hem rustig rijden maar ook volledig mee los gaan. Verder is het frame veel stijver dan bij de KTM. Dat hebben ze bij het 2020 model wel aangepakt, maar jij wilt er 1 van om en nabij 2016. Keuzes keuzes keuzes... Ik heb de mijne nieuw gekocht en dit waren destijds in mijn opinie de enige 2 hypernakeds. De Tuono hoort daar ook wel bij, maar die viel bij mij ook af vanwege betrouwbaarheid en de vermeende belabberde afterservice. Als ik nu op zoek zou zijn naar een nieuwe motor in dit segment dan zou ik zeker de Duc StreetFighter meenemen...

Ben het er mee eens dat de KTM mooier is om te zien. Sinds ik het introductie filmpje van de SDR zag in 2013 ben ik verliefd op het uiterlijk en wist ik dat dit vroeg of laat mijn motor ging worden. Nu gooit de MT-10 wel even roet in het eten haha.

Om eerlijk te zijn is het motorblok van de MT het enige dat ervoor zorgt dat ik niet direct voor de SDR ga. Tijdens het rijden op de RSV4 (wanneer ie liep) zat ik werkelijk met kippenvel op de motor na het opschakelen dmv de quickshifter. Harde klappen bij het schakelen en het gebrul alsof je deelneemt aan de MotoGP :) De MT roept dit gevoel weer op.


Helaas zal dit geluid in omgeving Rotterdam niet gewaardeerd worden..'(

Al met al is mijn mening nu volledig gebaseerd op kwijlen bij de dealer en het kijken van YouTube filmpjes. Denk dat een testrit uiteindelijk gaat bepalen welke het gaat worden. De Streetfighter is inderdaad een goede tip, thxs!

Vind dit een heel informatief topic en ik ben in ieder geval komende tijd aangehaakt.
 
ik zou zelf ook niet gauw een import moto
Hi MT-10'ers,

Momenteel heb ik een ZX-10R en overweeg ik om de overstap te maken naar een naked.

Als geld geen rol speelde zou ik direct voor de Tuono V4 gaan. Helaas heeft de RSV4 van mijn vader mij meerdere keren laten staan en ben ik het vertrouwen in Aprilia volledig kwijt.

Nu twijfel ik tussen een Super duke r 1290 (2014-2015) en een MT-10 (2016-2017). Het geluid van de MT-10 vind ik prachtig en doet mij denken aan de almachtige V4 :)

Komende weken ga ik op beide fietsen rijden om te kijken wat bij mij past. Zijn er hier meerdere rijders die twijfelde tussen deze 2? Waarom is het uiteindelijk toch een MT geworden?8-)

Ik heb maandje terug gekeken naar een 2019 sdr en toen een paar uurtjes op zo’n ding gereden, en ik vond het geen fijne motor

Voelde minder “snel” aan dan mijn MT-10SP
Het trillen in de lagere toeren was voor mij echt geen doen, rustig even 80/90 rijden in de 6 vond ik geen pretje terwijl dat met de Mt geen enkel probleem is
Het zicht naar voren toe vond ik erg vreemd omdat je na de teller niks meer ziet en daardoor voelde de ktm erg klein
 
Ik heb een 2018 MT10 SP gehad (hierna een 2019 S1000XR) en nu een 2020 SDR. Ik zou zeker zeggen ga ze allebei proefrijden. Vond de MT10SP een hartstikke fijne fiets, maar wel heel anders. En wat hierboven staat dat je geen 100 in de zesde versnelling kunt rijden met de Duke klopt. Wat stabiliteit betreft vind de ik de Duke beter en ook wat handelbaarder. Ook het feit dat ik zelf handmatig mijn vering af kan stellen vind ik ook een voordeel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan