Yamaha MT-10

Onder het zadel zit een servo en die bedient een klepje in de uitlaat voor wat extra stilte.
en je moet de R1 katalysator vanaf 2015 hebben die past onder de MT-10 maar de R1 mag op kenteken iets meer lawaai maken dan de Mt-10

Bekijk bijlage 1529651
Bedankt!
En is het een idee om deze klep permanent open te zetten, en de test standaard te houden?
 
Bedankt!
En is het een idee om deze klep permanent open te zetten, en de test standaard te houden?
Kennis van mij heeft een hele poos met die klep open gereden, geluid is dan opzich prima maar net wat ik zeg, ik zou even kijken wat jezelf nog “prima” vind. Ik ga binnenkort zelf een R1 kat kopen puur voor de buitenland ritjes en track days die ik wil gaan doen
 
Ik heb naar decats zitten kijken, en het lijkt er op dat de leovince het minst oordverdovend is.
Hij zou van mij best wat herrie mogen maken, maar niet overdreven zoals ik her en der lees.
Iemand ervaring, of het verschil gehoord tussen een akra decat en een leovince decat?

Had een leovince decat.... kwaliteit is bagger.Roest vlekken er op na een paar 100 km zonder regen te zien,importeur doet er niks aan.Decat maar weer verkocht,zag er niet uit onder een nieuwe glimmende motor
Leovince is tegenwoordig in chinese handen, kwaliteit is zwaar achteruit gegaan.
 
Als jullie allemaal met open dempers/ lawaai gaan rijden, mag je dus over een paar jaar nergens meer motorrijden! Denk daar maar eens over na. Een mt10 klinkt standaard al super fijn.

Ga huilen.
De enige reden waarom je straks nergens meer mag rijden is om dat eeuwige gejank van zieligerds. Kap daar gewoon eens mee.

Zolang ze niet kappen met motoren geknepen, gecastreerd en voorzien van 10000 katalysatoren op de markt te zetten zal ik altijd met open pijp rijden, interesseert me geen reet wat iedereen er van vind.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb naar decats zitten kijken, en het lijkt er op dat de leovince het minst oordverdovend is.
Hij zou van mij best wat herrie mogen maken, maar niet overdreven zoals ik her en der lees.
Iemand ervaring, of het verschil gehoord tussen een akra decat en een leovince decat?

Die van Leovince is beroerde kwaliteit. Die van Dominator is een stuk beter qua kwaliteit en heeft ook zo'n tussendemper. Druijf maakt een soortgelijke en is er goed over te spreken ook. Je kunt hem eens contacten, kost ook maar 175 eu geloof ik, tegenover bijna 600 voor de Titanium Akra.

Ik rij met Akra decat, R1 bochten en Akra demper. Heerlijk geluid. Voor in het buitenland en lange ritten heb ik een custom db killer gemaakt en dat klinkt beschaafd. Geen problemen mee gehad.

Dus mijn tip: Als je decat wilt, kies 1 van goede kwaliteit maar vooral, meubel er een goede, iets langere demper op met een verwijderbare db killer. SC1-M, Termignoni, dat idee. Op die manier heb je vermogenswinst, beter lopende motor, sportieve sound en kun je het volume binnen de perken houden. Enne, vooral niet van die korte afgezaagde Amerikaanse troep kopen. :+
 
Laatst bewerkt:
Hou er ook rekening mee dat je na een decat de MT 10 moet laten afstellen, anders loopt hij voor geen meter.
 
Die van Leovince is beroerde kwaliteit. Die van Dominator is een stuk beter qua kwaliteit en heeft ook zo'n tussendemper. Druijf maakt een soortgelijke en is er goed over te spreken ook. Je kunt hem eens contacten, kost ook maar 175 eu geloof ik, tegenover bijna 600 voor de Titanium Akra.

Ik rij met Akra decat, R1 bochten en Akra demper. Heerlijk geluid. Voor in het buitenland en lange ritten heb ik een custom db killer gemaakt en dat klinkt beschaafd. Geen problemen mee gehad.

Dus mijn tip: Als je decat wilt, kies 1 van goede kwaliteit maar vooral, meubel er een goede, iets langere demper op met een verwijderbare db killer. SC1-M, Termignoni, dat idee. Op die manier heb je vermogenswinst, beter lopende motor, sportieve sound en kun je het volume binnen de perken houden. Enne, vooral niet van die korte afgezaagde Amerikaanse troep kopen. :+
Al met al ben je alsnog gewoon een rug kwijt wil je fatsoenlijk geluid en je motor ook nog lekker laten lopen. Dan word het ineens een stuk minder aantrekkelijk om harder te willen brullen ;)
 
Al met al ben je alsnog gewoon een rug kwijt wil je fatsoenlijk geluid en je motor ook nog lekker laten lopen. Dan word het ineens een stuk minder aantrekkelijk om harder te willen brullen ;)

Die keuze moet iedereen voor zichzelf maken, ik snap wel wat je zegt.
Hij klinkt standaard ook wel lekker maar een slip on op de kat heeft iig totaal geen zin, klinken allemaal hetzelfde.
En goedkoop is vaak duurkoop..
 
Die keuze moet iedereen voor zichzelf maken, ik snap wel wat je zegt.
Hij klinkt standaard ook wel lekker maar een slip on op de kat heeft iig totaal geen zin, klinken allemaal hetzelfde.
En goedkoop is vaak duurkoop..
Slip on was ik sws niet van plan. Misschien nog iets met die klep, of een R1 cat. Dat zijn nog vrij voordelige opties.
 
Ga huilen.
De enige reden waarom je straks nergens meer mag rijden is om dat eeuwige gejank van zieligerds. Kap daar gewoon eens mee.

Zolang ze niet kappen met motoren geknepen, gecastreerd en voorzien van 10000 katalysatoren op de markt te zetten zal ik altijd met open pijp rijden, interesseert me geen reet wat iedereen er van vind.
Ten eerste vindt ik jou reactie nogal respectloos! Ik rijd nu bijna 50 jaar motor en vroeger ook met motoren met open pijpen, zoals Laverda Jota, diverse Ducati's etc. Kan er een boek over schrijven.
Ten tweede weet ik niet hoe oud je bent, maar ik gun jou een net zo mooie lange tijd op de motor met alle lol die daar bij hoort!
Ik ben er alleen van overtuigd dat als er een klein groepje met veel lawaai blijft rond rijden het binnen 10 jaar afgelopen is voor iedereen!
Wens je veel wijsheid en motor plezier toe, maar denk ook aan anderen!
 
Ten eerste vindt ik jou reactie nogal respectloos! Ik rijd nu bijna 50 jaar motor en vroeger ook met motoren met open pijpen, zoals Laverda Jota, diverse Ducati's etc. Kan er een boek over schrijven.
Ten tweede weet ik niet hoe oud je bent, maar ik gun jou een net zo mooie lange tijd op de motor met alle lol die daar bij hoort!
Ik ben er alleen van overtuigd dat als er een klein groepje met veel lawaai blijft rond rijden het binnen 10 jaar afgelopen is voor iedereen!
Wens je veel wijsheid en motor plezier toe, maar denk ook aan anderen!

Vind ik kan nooit met DT..
Stukje wijsheid wat je zo gratis van me krijgt. Veel motorplezier.
 
Ten eerste vindt ik jou reactie nogal respectloos! Ik rijd nu bijna 50 jaar motor en vroeger ook met motoren met open pijpen, zoals Laverda Jota, diverse Ducati's etc. Kan er een boek over schrijven.
Ten tweede weet ik niet hoe oud je bent, maar ik gun jou een net zo mooie lange tijd op de motor met alle lol die daar bij hoort!
Ik ben er alleen van overtuigd dat als er een klein groepje met veel lawaai blijft rond rijden het binnen 10 jaar afgelopen is voor iedereen!
Wens je veel wijsheid en motor plezier toe, maar denk ook aan anderen!
Ik heb op mijn Scrambler een Euro 3 goedgekeurde Zard pijp (2016) met ingebouwde katalysator.
Daar heb ik bewust voor gekozen omdat ik geen gez@&k wilde met de buren en ook niet met onze blauwe vrienden in NL en daarbuiten.
De dB killers zijn hier nog gewoon uitneembaar, maar ik heb ze er in zitten en ook nog nooit uit gehad.
Ondanks dat maakt hij toch nog aardig wat kabaal als de motor wat trekkracht moet leveren.
Op een constante snelheid echter is het zeer acceptabel.
Ben er vrij zeker van dat geluid te hard is (Italiaantjes nemen het kennelijk niet zo nauw met de regeltjes...).
Nog nooit aangehouden, maar wat denk je, toch gez@&k met de (vorige) buren...
Die heb ik het certificaat onder de neus gewreven en klaar is Klara.

Moraal van dit verhaal: Het is nooit goed, ook niet als je je aan de regels houdt.
Alleen als je elektrisch gaat rijden is het goed, maar dan zal er wel weer iets anders zijn om te zeuren.
Bijvoorbeeld buurman schrikt op en zegt: 'Oh, ik hoorde je niet aankomen.... pffff.

Onder de MT heb ik alleen de Akra (via Yamaha met ge-etst MT logo) einddemper er op zitten.
Vindt het wel goed zo.
 
Ik heb op mijn Scrambler een Euro 3 goedgekeurde Zard pijp (2016) met ingebouwde katalysator.
Daar heb ik bewust voor gekozen omdat ik geen gez@&k wilde met de buren en ook niet met onze blauwe vrienden in NL en daarbuiten.
De dB killers zijn hier nog gewoon uitneembaar, maar ik heb ze er in zitten en ook nog nooit uit gehad.
Ondanks dat maakt hij toch nog aardig wat kabaal als de motor wat trekkracht moet leveren.
Op een constante snelheid echter is het zeer acceptabel.
Ben er vrij zeker van dat geluid te hard is (Italiaantjes nemen het kennelijk niet zo nauw met de regeltjes...).
Nog nooit aangehouden, maar wat denk je, toch gez@&k met de (vorige) buren...
Die heb ik het certificaat onder de neus gewreven en klaar is Klara.

Moraal van dit verhaal: Het is nooit goed, ook niet als je je aan de regels houdt.
Alleen als je elektrisch gaat rijden is het goed, maar dan zal er wel weer iets anders zijn om te zeuren.
Bijvoorbeeld buurman schrikt op en zegt: 'Oh, ik hoorde je niet aankomen.... pffff.

Onder de MT heb ik alleen de Akra (via Yamaha met ge-etst MT logo) einddemper er op zitten.
Vindt het wel goed zo.
Die discussie had ik vandaag met iemand op Facebook, als we over 10 jaar allemaal elektrisch rijden zijn er mensen die daar weer over lopen te bitchen.

mij hen zelf volledig tita uitlaat met de R1 akra demper met groot gat, vind het lawaai zelf best mee vallen vooral als je gewoon normaal rijd en probeer ook zoveel mogelijk rekening te houden met andere mensen maar sommige mensen beginnen al te zeiken als je stil staat
 
Thanks!
Die verbreding zorgt toch juist voor wat extra demping?
Maakt het dan nog veel uit of je een Arrow demper of de standaard demper neemt? Vind de standaard demper eigenlijk prima ogen namelijk.
Standaard demper is holle pijp net als elke andere slipon, met als nadeel dat je er geen DB-killer in kan doen. De demping van het geluid zit vooral in de katalysator. Haal je die weg is het geluid in mijn optiek te hard.
 
Standaard demper is holle pijp net als elke andere slipon, met als nadeel dat je er geen DB-killer in kan doen. De demping van het geluid zit vooral in de katalysator. Haal je die weg is het geluid in mijn optiek te hard.
Thanks! Optie zou nog zijn om een custom db killer te maken om het geluid wat te dempen denk.
Eerst maar is een MT-10 zien te vinden die binnen mijn budget valt. Ben ook nog even in afwachting van wat een forumlid met zijn MT-10 gaat doen.
 
Zie mijn verhaal van vorig jaar.
Standaard of Akra slipon met katvervanger/linkpijp is te hard want helemaal geen demping. Ik houd op zich wel van een lekker aanwezig geluid maar wel binnen grenzen. Als er hier door het dorp weer zo'n compensatie-Harley rijdt met alleen een stukje regenpijp als uitlaat mag die van mij wel een WOK krijgen. Gewoon asociaal hard. Af fabriek klinkt een MT-10 wel heel erg tam. Gelukkig niet zo erg als een standaard MT-09 want die klinkt echt als een Nilfisk. Ik heb nu (dus) een linkpijp met een Hexa van Akra eraan waar een db-killer in kan. Met db-killer maakt 'ie 98dB waarmee je in Duitsland redelijk veilig bent.
Mijn mening...
 
Thanks! Optie zou nog zijn om een custom db killer te maken om het geluid wat te dempen denk.
Eerst maar is een MT-10 zien te vinden die binnen mijn budget valt. Ben ook nog even in afwachting van wat een forumlid met zijn MT-10 gaat doen.

De mijne is met custom db killer (zie onder) gewoon netjes. Geen problemen in Dld.

20200803_114331.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan