Yamaha MT-10

Dat moet je zelf weten, ik zou vaak graag willen dat ik er zo makkelijk over dacht, maarja, dat zou ten nadele van de klant zijn als ik alles wat ik niet begreep voor het gemak dan ook niet hoefde toe te passen, geeft rust in het hoofd en het gevoel dat je iets goed doet terwijl het tegendeel waar is. , Daarbij is het ook nog goedkoper voor de klant, al dat werk wat zomaar overgeslagen wordt...
Nog beter is het meten van zo weinig mogelijk parameters, dan hoef je daar ook al geen rekening mee te houden, immers wat je niet meet, kun je ook niet beoordelen, dus een bank met weinig opties, of een bank met veel opties die je niet gebruikt geeft rust.
Nog meer rust geeft alleen een programma flashen, gewoon helemaal niet weten wat je nu exact doet, mapje erin flashen, geld beuren en klaar..., nog geen dyno bank of verstand van motoren voor nodig...

Doe je op meerdere fora je collega tuners en public afzeiken of alleen hier? Lekker professioneel..
Super stoer dat jij zo'n enorme bike professor bent die god toegevoegd is op het gebied van motoren, wil je nu een sticker?
Ik wou alle emissie kutzooi van mijn fiets, vermogens- en koppelwinst over de gehele linie en een betere gasaanname en daar heeft Druijf racing ruimschoots aan voldaan. Waarom dan allemaal dingen doen waar ik niet om gevraagd heb?! De man is een begrip binnen de MT wereld en zijn team in het ONK doet het ook niet onverdienstelijk. Ook hier zitten meerdere tevreden klanten van hem. Dat jij denkt dat je het allemaal beter kunt is leuk voor je, met zo'n houding mocht je nog niet aan mijn fiets komen al deed je het voor niks, period. :W :r

Hoe doet het door jou gesteunde team het eigenlijk in het ONK btw? Oh ja..
 
Laatst bewerkt:
Doe je op meerdere fora je collega tuners en public afzeiken of alleen hier? Lekker professioneel..
Super stoer dat jij zo'n enorme bike professor bent die god toegevoegd is op het gebied van motoren, wil je nu een sticker?
Ik wou alle emissie kutzooi van mijn fiets, vermogens- en koppelwinst over de gehele linie en een betere gasaanname en daar heeft Druijf racing ruimschoots aan voldaan. Waarom dan allemaal dingen doen waar ik niet om gevraagd heb?! De man is een begrip binnen de MT wereld en zijn team in het ONK doet het ook niet onverdienstelijk. Ook hier zitten meerdere tevreden klanten van hem. Dat jij denkt dat je het allemaal beter kunt is leuk voor je, met zo'n houding mocht je nog niet aan mijn fiets komen al deed je het voor niks, period. :W :r

Hoe doet het door jou gesteunde team het eigenlijk in het ONK btw? Oh ja..
Ik ben het wel met Ritzen eens. Ben blij dat jij tevreden bent en dat moet je vooral zo houden. Dat wil echter niet zeggen dat het niet beter kan. Andere kant is dat Ritzen (misschien) zo’n perfectionist is dat het wel eens prijzig kan worden. Idee is om goede afspraken te maken wat je nu wel of niet wil en tegen welke prijs. Het is overigens, van beide, ook niet echt “professioneel” om op bovenstaande manier te reageren.
 
het gaat over een klep die niks anders doet dan het geluid beperken tot een bepaald toerental, als je die klep persee wil houden kan je beter geen decat nemen want het geen keutel meer als je dat ding in je link pipe last.
Zo zijn er 100en topics over luchtfilters en het aanpassen van de luchtfilter box, de ene “tuner” beweert dat het helpt en de ander zegt dat het verschil zo minimaal is dat het de moeite niet is om het te doen
 
Ik ben het wel met Ritzen eens. Ben blij dat jij tevreden bent en dat moet je vooral zo houden. Dat wil echter niet zeggen dat het niet beter kan. Andere kant is dat Ritzen (misschien) zo’n perfectionist is dat het wel eens prijzig kan worden. Idee is om goede afspraken te maken wat je nu wel of niet wil en tegen welke prijs. Het is overigens, van beide, ook niet echt “professioneel” om op bovenstaande manier te reageren.

Laten we even voorop stellen dat ik geen ondernemer ben en dus voor niemand professioneel hoef te blijven. Dat gezegd hebbende, ik snap wat je zegt, het kan altijd beter. Maar wie bepaald wat beter is? Dat ik bepaalde dingen niet heb laten doen door de tuner wil niet zeggen dat hij dat niet kan (zoals door betrokkene gesuggereerd wordt hierboven), misschien vond ik het gewoon niet nodig. Zoals @Wai_So_Dim al zegt, die exup klep heeft maar 1 functie en dat is het geluid dusdanig dempen op een bepaald toerental dat de motor door die achterlijke toelatingskeuring komt. En ik hoef dat niet op mijn motor, wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten.
 
Even iets van andere aard.
Ik had er iets over gelezen toen ik door het topic aan het bladeren was, maar kan het niet zo snel terugvinden.
zijn hier ook MT-10 rijders die een tik horen als je rijdt? Meen iets gelezen hebben over injectoren die dat geluid maken. Kan iemand dat beamen? Met oordoppen in valt het niet zo op, maar wil ook weleens zonder rijden (woon/werk) en dan hoor ik het wel duidelijk.
 
Even iets van andere aard.
Ik had er iets over gelezen toen ik door het topic aan het bladeren was, maar kan het niet zo snel terugvinden.
zijn hier ook MT-10 rijders die een tik horen als je rijdt? Meen iets gelezen hebben over injectoren die dat geluid maken. Kan iemand dat beamen? Met oordoppen in valt het niet zo op, maar wil ook weleens zonder rijden (woon/werk) en dan hoor ik het wel duidelijk.

Je hoort de injectoren idd tikkeren. Het is sowieso een vrij "luid" blok. Ik heb veel Triumph gereden en die hoor je ook altijd, dan is het vaak de nokkenaskettingspanner. Als je het niet vertrouwd gewoon ff langs de dichtbijzijnde Yamaha gaan en een monteur laten luisteren, vaak is het niks. :)
 
Je hoort de injectoren idd tikkeren. Het is sowieso een vrij "luid" blok. Ik heb veel Triumph gereden en die hoor je ook altijd, dan is het vaak de nokkenaskettingspanner. Als je het niet vertrouwd gewoon ff langs de dichtbijzijnde Yamaha gaan en een monteur laten luisteren, vaak is het niks. :)
Dankje voor je snelle reactie Ryan.
Ik maak me gelukkig niet snel zorgen, maar is toch wel een geruststelling dat het niet alleen bij mijn motor zo is.👍🏻
Mijn vorige motor was een FZ1-N en dat blok was ook best luid, maar dat tikkeren was daar niet aan de orde.
Maar ook heel ander blok uiteraard.
nogmaals dank👌🏻
 
Even iets van andere aard.
Ik had er iets over gelezen toen ik door het topic aan het bladeren was, maar kan het niet zo snel terugvinden.
zijn hier ook MT-10 rijders die een tik horen als je rijdt? Meen iets gelezen hebben over injectoren die dat geluid maken. Kan iemand dat beamen? Met oordoppen in valt het niet zo op, maar wil ook weleens zonder rijden (woon/werk) en dan hoor ik het wel duidelijk.

Is idd normaal..... Moet je eens Kawasaki gaan rijden.... dan weet je niet wat je meemaakt,zo rauw(heb er meerdere gehad)
 
Dankje voor je snelle reactie Ryan.
Ik maak me gelukkig niet snel zorgen, maar is toch wel een geruststelling dat het niet alleen bij mijn motor zo is.👍🏻
Mijn vorige motor was een FZ1-N en dat blok was ook best luid, maar dat tikkeren was daar niet aan de orde.
Maar ook heel ander blok uiteraard.
nogmaals dank👌🏻
Geen dank! 👊🏼

Is idd normaal..... Moet je eens Kawasaki gaan rijden.... dan weet je niet wat je meemaakt,zo rauw(heb er meerdere gehad)

BMW S1000 blokken ook, die ratelen als een dolle, bepaalde Triumphs ook. En dan die Stukgaaties met die rinkelende droge koppeling.. Sommige lui zweren erbij, mij lopen er de rillingen van over de rug! Alsof je 2 bakstenen tegen elkaar wrijft..! 😰
 
Doe je op meerdere fora je collega tuners en public afzeiken of alleen hier? Lekker professioneel..
Super stoer dat jij zo'n enorme bike professor bent die god toegevoegd is op het gebied van motoren, wil je nu een sticker?
Ik wou alle emissie kutzooi van mijn fiets, vermogens- en koppelwinst over de gehele linie en een betere gasaanname en daar heeft Druijf racing ruimschoots aan voldaan. Waarom dan allemaal dingen doen waar ik niet om gevraagd heb?! De man is een begrip binnen de MT wereld en zijn team in het ONK doet het ook niet onverdienstelijk. Ook hier zitten meerdere tevreden klanten van hem. Dat jij denkt dat je het allemaal beter kunt is leuk voor je, met zo'n houding mocht je nog niet aan mijn fiets komen al deed je het voor niks, period. :W :r

Hoe doet het door jou gesteunde team het eigenlijk in het ONK btw? Oh ja..
Het door mij gesteunde team in de ONK ??
Voor de rest, ach.....
 
Met en zonder Exup...., het is zoals het is.
 

Bijlagen

  • MT10 met en zonder exup.jpg
    MT10 met en zonder exup.jpg
    238 KB · Weergaven: 37
Met en zonder Exup...., het is zoals het is.

@Green-Hornet gaat ruim over de 160 pk zonder exup maar dat zal wel aan die goedkope bank liggen.. :W Ik ga hier niet pauzeloos discussie over voeren, ondernemers die zo collega's openlijk afzeiken en zichzelf de hemel in prijzen vind ik verschrikkelijk onprofessioneel en zelfs een beetje sneu.. Succes!
 
@Green-Hornet gaat ruim over de 160 pk zonder exup maar dat zal wel aan die goedkope bank liggen.. :W Ik ga hier niet pauzeloos discussie over voeren, ondernemers die zo collega's openlijk afzeiken en zichzelf de hemel in prijzen vind ik verschrikkelijk onprofessioneel en zelfs een beetje sneu.. Succes!
Ik zeik niemand af, nooit mijn bedoeling geweest, ik laat slechts het verschil zien.., Exup werkt wel degelijk is hier te zien, topvermogen met en zonder exup is vrijwel altijd gelijk, exup zorgt ook niet voor topvermogen (maarja, daarvoor moet je wel enige kennis van zaken hebben om dit te kunnen weten) , maar tot pakweg 3/4 van het max toerental kan het vermogen opleveren, en dat is hier duidelijk te zien, dat je nog steeds ligt te miepen moet je zelf weten, het feit dat een exup niet zomaar weggenomen mag worden als je een echt goede afstelling wilt is gewoon duidelijk te zien, al die praatjes die alleen maar ruig klinken en geen technische voet aan de grond krijgen zijn voor mij net zoals een hol vat.. veel herrie, geen inhoud.
Voorlopig laat je ongeveer 15 PK liggen op een plek waar dat niet nodig zou zijn, en je bent er nog trots op ook.., mijn onderschrift staat er niet voor niks naar het blijkt.
 
Ik zeik niemand af, nooit mijn bedoeling geweest, ik laat slechts het verschil zien.., Exup werkt wel degelijk is hier te zien, topvermogen met en zonder exup is vrijwel altijd gelijk, exup zorgt ook niet voor topvermogen (maarja, daarvoor moet je wel enige kennis van zaken hebben om dit te kunnen weten) , maar tot pakweg 3/4 van het max toerental kan het vermogen opleveren, en dat is hier duidelijk te zien, dat je nog steeds ligt te miepen moet je zelf weten, het feit dat een exup niet zomaar weggenomen mag worden als je een echt goede afstelling wilt is gewoon duidelijk te zien, al die praatjes die alleen maar ruig klinken en geen technische voet aan de grond krijgen zijn voor mij net zoals een hol vat.. veel herrie, geen inhoud.
Voorlopig laat je ongeveer 15 PK liggen op een plek waar dat niet nodig zou zijn, en je bent er nog trots op ook.., mijn onderschrift staat er niet voor niks naar het blijkt.

Lees je post nog ff terug kerel.. Je zeikt wel degelijk iemand af en probeert nou de nette jongen uit te hangen. Mijn MT 10 heeft ook in het middengebied power zat, maar ik hap. Ik wil de uitdaging wel aangaan. Als jij kan garanderen dat je uit mijn 2020 MT 10 met r1 voorbochten, akra decat, akra demper en MWR nu 15 pk in het middengebied kan winnen NADAT hij al Woolich getuned is door een andere gerenommeerde tuner maak ik vandaag nog een afspraak bij je, rij ik dat tering eind naar Weert en mag je je gang gaan met je exup klep. Maak ik daarna publiekelijk excuses en neem ik mijn woorden terug.

Maar tot die tijd zijn het praatjes van iemand die zichzelf veel te hoog heeft zitten en trash praat over mensen die het vak zeer goed verstaan maar misschien anders werken. Dus over dat holle vat, bij deze.

Zeg het maar.
 
Laatst bewerkt:
Wijs me even waar ik exact het afzeiken gedaan heb? en bewijzen van die 15pK? als je wilt maak ik het wel voor je, geen punt!
Alleen de kosten daarvoor zul je gewoon net als ieder ander zélf moeten dragen. Immers ik hoef niks te bewijzen met specifiek jouw motor, ik heb die winst al geboekt met een andere MT10, daarvoor ook die uitdraai als bewijs dat het gewoon zo is.
Aangezien je nog meer veranderd hebt loop je (misschien) zelfs de kans dat het vermogen meer toeneemt op meerdere vlakken.
Praatjes heb ik niet, wat ik zeg kan ik onderbouwen, als je praatjes hebt kun je dat niet, zoveel gezegd over holle vaten.
Voorlopig mis jij de 15 PK, en de motor die ik gedaan heb, heeft ze, simpel zat.
Trash praten? waar heb ik de naam van jouw tuner ergens letterlijk genoemd? ik ging er in de eerste instantie gewoon vanuit dat je je ecu had opgestuurd voor een programmaatje te flashen.
 
Voorlopig mis jij de 15 PK, en de motor die ik gedaan heb, heeft ze, simpel zat.
Trash praten? waar heb ik de naam van jouw tuner ergens letterlijk genoemd? ik ging er in de eerste instantie gewoon vanuit dat je je ecu had opgestuurd voor een programmaatje te flashen.

Als je je ingelezen had wist je dat ik aanbeveling van velen hier naar Druijf ben gegaan.
Assumption is the mother of all fuck ups, niet zomaar ergens van uit gaan. Je hebt mijn uitdraai nog nooit gezien dus je weet helemaal niet of ik die 15 pk mis, ook praatjes. Voor iemand die zo van de feitjes is kom je er genoeg tekort om van die voorbarige conclusies te trekken.
Je post waar ik eerst op reageerde zit er ook vol van.
Maar goed, ik ga over 2 weken weer naar Druijf, zal de uitdraai posten en mag je daar lekker op reageren.
Wil de discussie gerust voorzetten maar dan in PM want dit gaat lijken op topic vervuiling.
 
Hoeveel ben je kwijt?

tussen 500-600€ maar dat is inclusief alles, olie heb ik net zelf gedaan, remvloeistof hoeft niet want er komen toch stalen rem leidingen op en het luchtfilter zit er ook net 5000km in. De beste man vertelde mij dat ze eigenlijk nog nooit gezien hebben dat de klep spelling verlopen is bij de nieuwe generatie CP4 blokken maar als er wel gestelt moet worden gaat de prijs wel iets omhoog omdat ze dan extra werk hebben
 
tussen 500-600€ maar dat is inclusief alles, olie heb ik net zelf gedaan, remvloeistof hoeft niet want er komen toch stalen rem leidingen op en het luchtfilter zit er ook net 5000km in. De beste man vertelde mij dat ze eigenlijk nog nooit gezien hebben dat de klep spelling verlopen is bij de nieuwe generatie CP4 blokken maar als er wel gestelt moet worden gaat de prijs wel iets omhoog omdat ze dan extra werk hebben

Valt heel erg mee! Ben benieuwd hoe het met de kleppen staat na 40k bij jou. En voor de rest? Remblokken? Lagers?
 
Terug
Bovenaan Onderaan