Yamaha MT-10

Ik heb vandaag kleine 120km binnendoor gereden en ik betrap mezelf erop dat ik rijden in Nld steeds minder leuk ga vinden. Overal fietsers, trekkers, paar near-misses met appende automobilisten, overdreven veel drempels en bejaarden in de auto. Ook veel los grind en zandsporenop de wegen. Nu is motorrijden icm mooi weer en een feestdag altijd een lastige maar ik ga me steeds meer ergeren aan zaken..
Mensen die dit ook ervaren?

Ik woon in Drenthe en ben eigenlijk relatieve rust en lege wegen gewend :+
Klopt helemaal , heeft ook wel met corona te maken dat het zo druk is , het is niet meer lekker doorrijden, maar achteraan aansluiten.
 
Ik heb vandaag kleine 120km binnendoor gereden en ik betrap mezelf erop dat ik rijden in Nld steeds minder leuk ga vinden. Overal fietsers, trekkers, paar near-misses met appende automobilisten, overdreven veel drempels en bejaarden in de auto. Ook veel los grind en zandsporenop de wegen. Nu is motorrijden icm mooi weer en een feestdag altijd een lastige maar ik ga me steeds meer ergeren aan zaken..
Mensen die dit ook ervaren?

Ik woon in Drenthe en ben eigenlijk relatieve rust en lege wegen gewend :+
Zelfde provincie, en laat ik het zo zeggen dat ik het kotsbeu was om niet meer lol te hebben...
In dit geval ging het mij, primair om de snelheid , en dito rijstyle., maar ook wat andere emoluenten . Daarbij had ik "slechts" een mt09sp. Heb hem 3 jaar gehad...

Laat ik het zo stellen, met de duk690r, heb ik in de afgelopen 5 week al meer gereden, dan het laatste jaar met de 09sp..

Nu met het zelfde gevoel,en emotie, zit ik op de wegen nog onder de 30 vmax,waar ik met de 09sp, ruim boven invordering zat.. je wilt niet weten wat een lol ik weer heb.. even goed het gas open, en wat schakelen is niet in ene meer 190, maar nipt over de 100.. Tot 150 houd ik de jongens prima bij, en voor.. op de lange rechte stukken, ben ik natuurlijk nergens, tegen de dikke jongens.. in de bochten ga ik ze echter voorbij.. en dat met een 86pk één pitter..

Hij is erg lichtvoetig, en wil zoniet nog sneller met het voorwiel omhoog, zeker bij het oor op oorgooien.. Heb nu weer lol op wegen waar ik normaal niet meer kwam , wegens oa boven staande... achterkant glijd ook weer van plezier bij het accelereren uit de bocht. Dat voelt zo lekker....(wel met de sm atack banden)En dan zit je nog redelijk rond de vmax. Bij de 09 sp was het dik 2x invordering..

Mijn ogen gingen los toen een (hele goede )maat van me zei, ook met een cbr 1000rr, dat het aan mij lag, en niet aan het overige verkeer... juist daarom wou ik een cam op me helm.... op rotondes altijd gezeur... niemand die me zag... ja als ik als een oudwijf ging rijden.. de 09sp ,vroeg om aangepakt te worden. Dan kan je op rotondes ook niet verwachten van een stuk inschatting, ergo dat ik met 45 rond ga, en overig verkeer verwacht dat je dat met max 30 doet...

Met de 1000rr, had ik dat probleem niet... ik en de 09sp, géén goede combi... ja op het circuit.... maar daar komt die weer net te kort op de lange stukken, daar is de blade ook leuker...
Dus weg ermee...
 
Zelfde provincie, en laat ik het zo zeggen dat ik het kotsbeu was om niet meer lol te hebben...
In dit geval ging het mij, primair om de snelheid , en dito rijstyle., maar ook wat andere emoluenten . Daarbij had ik "slechts" een mt09sp. Heb hem 3 jaar gehad...

Laat ik het zo stellen, met de duk690r, heb ik in de afgelopen 5 week al meer gereden, dan het laatste jaar met de 09sp..

Nu met het zelfde gevoel,en emotie, zit ik op de wegen nog onder de 30 vmax,waar ik met de 09sp, ruim boven invordering zat.. je wilt niet weten wat een lol ik weer heb.. even goed het gas open, en wat schakelen is niet in ene meer 190, maar nipt over de 100.. Tot 150 houd ik de jongens prima bij, en voor.. op de lange rechte stukken, ben ik natuurlijk nergens, tegen de dikke jongens.. in de bochten ga ik ze echter voorbij.. en dat met een 86pk één pitter..

Hij is erg lichtvoetig, en wil zoniet nog sneller met het voorwiel omhoog, zeker bij het oor op oorgooien.. Heb nu weer lol op wegen waar ik normaal niet meer kwam , wegens oa boven staande... achterkant glijd ook weer van plezier bij het accelereren uit de bocht. Dat voelt zo lekker....(wel met de sm atack banden)En dan zit je nog redelijk rond de vmax. Bij de 09 sp was het dik 2x invordering..

Mijn ogen gingen los toen een (hele goede )maat van me zei, ook met een cbr 1000rr, dat het aan mij lag, en niet aan het overige verkeer... juist daarom wou ik een cam op me helm.... op rotondes altijd gezeur... niemand die me zag... ja als ik als een oudwijf ging rijden.. de 09sp ,vroeg om aangepakt te worden. Dan kan je op rotondes ook niet verwachten van een stuk inschatting, ergo dat ik met 45 rond ga, en overig verkeer verwacht dat je dat met max 30 doet...

Met de 1000rr, had ik dat probleem niet... ik en de 09sp, géén goede combi... ja op het circuit.... maar daar komt die weer net te kort op de lange stukken, daar is de blade ook leuker...
Dus weg ermee...
Ja herkenbaar verhaal. Ik rij met de MT10 echt hard omdat hij dat ook wil, dan stuurt hij het beste en dat blok vraagt erom. Heb ook een SMC 690 gehad maar dat was het niet voor mij. Na proefrijden lang getwijfeld over een Thruxton 1200R, heerlijk ding en rond de 100 pk. Misschien dat hij er alsnog wel een keer komt. Ik haal mijn gerief vooral uit de buitenlandtripjes waar je nog lekker kunt vegen en circuitdagen want ik ben er hier eigenlijk wel klaar mee. Vooral dat pauzeloos appen achter het stuur en binnenbochten pakken van koekblikkers word ik echt moorddadig van. Heb verdomme geen 5 uitzendingen overleefd om kapot gereden te worden door een mieps in een leasebak die drukker met haar telefoon is dan andermans veiligheid.. 🤮
En idd, wat @kregel ook zegt, door die corona is het alleen maar drukker. Avondritjes kan ik ook nog wel van genieten.
 
De smc heb ik gereden, was het niet, de duke weer wél...
Die komt qua houding zowat overeen met de 09sp.. Dat was erg vertrouwd zitten, en de smc zat ik, echt op, heel vreemd gevoel.. niets voor mij.. ik wil daar niet aan wennen...
Dus hoewel ik graag nieuw koop, moest ik nu 2e hands kopen... ach nou ja het is niet anders...
Model word niet meer gemaakt, dus een kunnen krijgen van 2018, in nieuwstaat, en weinig kilometers..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag kleine 120km binnendoor gereden en ik betrap mezelf erop dat ik rijden in Nld steeds minder leuk ga vinden. Overal fietsers, trekkers, paar near-misses met appende automobilisten, overdreven veel drempels en bejaarden in de auto. Ook veel los grind en zandsporenop de wegen. Nu is motorrijden icm mooi weer en een feestdag altijd een lastige maar ik ga me steeds meer ergeren aan zaken..
Mensen die dit ook ervaren?

Ik woon in Drenthe en ben eigenlijk relatieve rust en lege wegen gewend :+
Klinkt als een omschrijving van mijn dag! De tulpen-kijkers op Flakkee waren helemaal verschrikkelijk. Verder wel lekker genoten van de MT 😎
 
Ik heb vandaag kleine 120km binnendoor gereden en ik betrap mezelf erop dat ik rijden in Nld steeds minder leuk ga vinden. Overal fietsers, trekkers, paar near-misses met appende automobilisten, overdreven veel drempels en bejaarden in de auto. Ook veel los grind en zandsporenop de wegen. Nu is motorrijden icm mooi weer en een feestdag altijd een lastige maar ik ga me steeds meer ergeren aan zaken..
Mensen die dit ook ervaren?

Ik woon in Drenthe en ben eigenlijk relatieve rust en lege wegen gewend :+
Vandaag lekker gereden in Flevoland, Gelderland en Utrecht, drukte viel reuze mee 👍
 

Bijlagen

  • F7BA58BD-2A62-4304-BD72-5E6422AE1758.jpeg
    F7BA58BD-2A62-4304-BD72-5E6422AE1758.jpeg
    519,4 KB · Weergaven: 23
Net een ritje gedaan, drukte viel ook mee. Heb nooit in het buitenland of op circuit gereden, dus ik ben minder verwend. Hier in de omgeving kun je prima rijden zonder teveel drukte, als je maar op het juiste tijdstip gaat. Vanavond was de lage zon alleen heel kut, heb de helft van de rit blind gereden.
SmartSelect_20210427-214208_Gallery.jpg
 
Toen ik Oostenrijk, Beieren, Zwitserland en noord Italië had gereden was ik verliefd. Dan is na terugkomst Nederland maar saai en vooral heel erg druk. Drempels, rotondes, versmalling, klinkers, haakse bochten.. Doen ze daar allemaal niet aan. Nu ben ik hier ook niet veel richting de dijken etc geweest en blijf ik vooral in Drenthe / Overijssel maar daar moet ik de echt spannende routes nog ontdekken.. Omgeving Lemelerberg etc is ook erg mooi maar ook slalommen om de fietsers en auto's.
20190613_130934.jpg
 
Toen ik Oostenrijk, Beieren, Zwitserland en noord Italië had gereden was ik verliefd. Dan is na terugkomst Nederland maar saai en vooral heel erg druk. Drempels, rotondes, versmalling, klinkers, haakse bochten.. Doen ze daar allemaal niet aan. Nu ben ik hier ook niet veel richting de dijken etc geweest en blijf ik vooral in Drenthe / Overijssel maar daar moet ik de echt spannende routes nog ontdekken.. Omgeving Lemelerberg etc is ook erg mooi maar ook slalommen om de fietsers en auto's.Bekijk bijlage 1625305
Kan me goed voorstellen dat je er hier dan weinig meer aan vind met die drukte. Het blijft vrij sporadisch dat je echt even op het gas kunt en een paar goed bochten achter elkaar kunt pakken. Op je foto precies andersom. Goed voor je bandjes ook 8)7
 
Kan me goed voorstellen dat je er hier dan weinig meer aan vind met die drukte. Het blijft vrij sporadisch dat je echt even op het gas kunt en een paar goed bochten achter elkaar kunt pakken. Op je foto precies andersom. Goed voor je bandjes ook 8)7
Ja dan pas merk je het verschil enorm. Heb echt genoten en me daarna voorgenomen elk jaar minimaal 1 week buitenland te rijden. Afgelopen jaar was het Sauerland, ook een aanrader. Mooie is dat je in de Alpen niet eens extreem hard KUNT rijden omdat er zoveel bochten zijn 🤣
 
Ik heb vandaag kleine 120km binnendoor gereden en ik betrap mezelf erop dat ik rijden in Nld steeds minder leuk ga vinden. Overal fietsers, trekkers, paar near-misses met appende automobilisten, overdreven veel drempels en bejaarden in de auto. Ook veel los grind en zandsporenop de wegen. Nu is motorrijden icm mooi weer en een feestdag altijd een lastige maar ik ga me steeds meer ergeren aan zaken..
Mensen die dit ook ervaren?

Ik woon in Drenthe en ben eigenlijk relatieve rust en lege wegen gewend :+
Oude mensen zijn voor mij de grootste irritatie, verder heb ik opzich niet zo heel veel last van alle andere dingen maar ik merk dat ik sowieso al wat rustiger ben gaan rijden de laatste tijd
 
Toen ik Oostenrijk, Beieren, Zwitserland en noord Italië had gereden was ik verliefd. Dan is na terugkomst Nederland maar saai en vooral heel erg druk. Drempels, rotondes, versmalling, klinkers, haakse bochten.. Doen ze daar allemaal niet aan. Nu ben ik hier ook niet veel richting de dijken etc geweest en blijf ik vooral in Drenthe / Overijssel maar daar moet ik de echt spannende routes nog ontdekken.. Omgeving Lemelerberg etc is ook erg mooi maar ook slalommen om de fietsers en auto's.Bekijk bijlage 1625305
Stelvio 😍😍😍. I likey!

Ik ben het met je eens hoor, maar het verschilt inderdaad wel heel erg welke dagen je gaat rijden. Als ik doordeweeks ga rijden op een mooie dag, is het een stuk rustiger 🙃. Daarnaast hebben we hier in de buurt nog wel wat stukjes waar je aardig kunt jagen, de dijk van St Jansklooster naar Blokzijl bijvoorbeeld 🤩
 
Ik heb vandaag kleine 120km binnendoor gereden en ik betrap mezelf erop dat ik rijden in Nld steeds minder leuk ga vinden. Overal fietsers, trekkers, paar near-misses met appende automobilisten, overdreven veel drempels en bejaarden in de auto. Ook veel los grind en zandsporenop de wegen. Nu is motorrijden icm mooi weer en een feestdag altijd een lastige maar ik ga me steeds meer ergeren aan zaken..
Mensen die dit ook ervaren?

Ik woon in Drenthe en ben eigenlijk relatieve rust en lege wegen gewend :+
Heel herkenbaar, ik woon in Zeeland en kan daar nog veel toeristen als ergernis aan toevoegen (druk, traag rijden, onverwacht afslaan etc)
 
Toen ik Oostenrijk, Beieren, Zwitserland en noord Italië had gereden was ik verliefd. Dan is na terugkomst Nederland maar saai en vooral heel erg druk. Drempels, rotondes, versmalling, klinkers, haakse bochten.. Doen ze daar allemaal niet aan. Nu ben ik hier ook niet veel richting de dijken etc geweest en blijf ik vooral in Drenthe / Overijssel maar daar moet ik de echt spannende routes nog ontdekken.. Omgeving Lemelerberg etc is ook erg mooi maar ook slalommen om de fietsers en auto's.Bekijk bijlage 1625305
hehe hier aan de zuidkant van de Stelvio staan wij ook elk jaar weer effe stil. Fantastisch! Juli gaan we weer, nu met twee MT's. Mijn maatje hield geen treeplank meer over aan die chopper van hem...
 
Stelvio 😍😍😍. I likey!

Ik ben het met je eens hoor, maar het verschilt inderdaad wel heel erg welke dagen je gaat rijden. Als ik doordeweeks ga rijden op een mooie dag, is het een stuk rustiger 🙃. Daarnaast hebben we hier in de buurt nog wel wat stukjes waar je aardig kunt jagen, de dijk van St Jansklooster naar Blokzijl bijvoorbeeld 🤩
Toevallig ben ik hier vorig weekend wezen rijden! Mooi rustig en lekker doorrijden!
 
Vanmiddag effe een stukje om de nieuwe 09 van mijn maatje gereden. Inmiddels staat er ruim 700km op, dus ik heb max 7000 rpm gedraaid, maar voelde wel lekker vlot. Qua zithouding is ie echt een heel stuk minder sportief dan de 10, dat viel me meteen op. Ook het rijwielgedeelte voelt een stuk minder sportief. Wel is het ding echt superlicht een rotonde over te gooien, weegt voor je gevoel echt niets.

Wat mij wel opviel was hoe soepel de quickshifter en de blipper werken. Zijn er hier mensen met een blipper erop en hoe bevalt dat?
 
Vanmiddag effe een stukje om de nieuwe 09 van mijn maatje gereden. Inmiddels staat er ruim 700km op, dus ik heb max 7000 rpm gedraaid, maar voelde wel lekker vlot. Qua zithouding is ie echt een heel stuk minder sportief dan de 10, dat viel me meteen op. Ook het rijwielgedeelte voelt een stuk minder sportief. Wel is het ding echt superlicht een rotonde over te gooien, weegt voor je gevoel echt niets.

Wat mij wel opviel was hoe soepel de quickshifter en de blipper werken. Zijn er hier mensen met een blipper erop en hoe bevalt dat?
De zithouding van de oude 09 was al niet sportief en dat is ie nu helemaal niet meer. Vind hem bijna rijden als een supermoto, zoals de husq 701sm.
 
Vanmiddag effe een stukje om de nieuwe 09 van mijn maatje gereden. Inmiddels staat er ruim 700km op, dus ik heb max 7000 rpm gedraaid, maar voelde wel lekker vlot. Qua zithouding is ie echt een heel stuk minder sportief dan de 10, dat viel me meteen op. Ook het rijwielgedeelte voelt een stuk minder sportief. Wel is het ding echt superlicht een rotonde over te gooien, weegt voor je gevoel echt niets.

Wat mij wel opviel was hoe soepel de quickshifter en de blipper werken. Zijn er hier mensen met een blipper erop en hoe bevalt dat?
Ik rij al een tijdje met een blipper van Woolich. Schakelt stukken beter dan de originele Yamaha QS. Die van Translogic zijn ook goed.
Ik heb vorig jaar in Sauerland een stuk op een mt09 en mt09 SP gereden. Lekker licht, kun je leuk mee vegen. Voelt wel allemaal wat apart aan, hoog op de poten enzo. Niet mijn ding.
Heb een Street Triple 765RS gehad. Dat is op papier een concurrent van de 09SP maar overschaduwd hem echt op alle vlakken behalve koppel.
 
Ik rij al een tijdje met een blipper van Woolich. Schakelt stukken beter dan de originele Yamaha QS. Die van Translogic zijn ook goed.
Ik heb vorig jaar in Sauerland een stuk op een mt09 en mt09 SP gereden. Lekker licht, kun je leuk mee vegen. Voelt wel allemaal wat apart aan, hoog op de poten enzo. Niet mijn ding.
Heb een Street Triple 765RS gehad. Dat is op papier een concurrent van de 09SP maar overschaduwd hem echt op alle vlakken behalve koppel.
Ware het niet dat de Triumph 765 blokjes niet zo betrouwbaar zijn. Er zijn er al verschillende vastgelopen, ook een testexemplaar van een motormagazine. Weet niet of dat ondertussen is opgelost, maar het heeft mij doen besluiten mijn RS in te ruilen voor de MT...
 
hehe hier aan de zuidkant van de Stelvio staan wij ook elk jaar weer effe stil. Fantastisch! Juli gaan we weer, nu met twee MT's. Mijn maatje hield geen treeplank meer over aan die chopper van hem...
en dan vanaf de Stelvio , via de `Umbrail pas zwitserland in , over de fruelapas langs Davos richt feldkirch terug naar oostenrijk.... fantastisch , s morgens begonnen vanuit feldkirch oostenrijk naar het oetztal de timmelsjoch over naar Italië , in talie aan gekomen naar de Stelvio .... rondje van 550 km ... 9 uur sturen over ontelbaar veel haarspeld bochten en super mooi uitzicht
 
Ware het niet dat de Triumph 765 blokjes niet zo betrouwbaar zijn. Er zijn er al verschillende vastgelopen, ook een testexemplaar van een motormagazine. Weet niet of dat ondertussen is opgelost, maar het heeft mij doen besluiten mijn RS in te ruilen voor de MT...
Ik denk dat het echt wel meevalt. Ik heb het er nog over gehad met de eigenaar van Triumph Groningen die zei ook wel dat het volgens Triumph geen structureel probleem was. Er zijn ook al een aantal MT10 blokken geploft. Je hoort over het algemeen alleen de slechte verhalen.. Ik maak me bij beide fietsen weinig zorgen om de betrouwbaarheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan