Yamaha MT-10

Dat is een mooi resultaat. Zit die cone tussen demper en linkpipe? En waar zijn deze te verkrijgen.
 
Dat is een mooi resultaat. Zit die cone tussen demper en linkpipe? En waar zijn deze te verkrijgen.
Ja je haalt de demper eraf en kunt hem dan in de linkpipe stoppen, demper er weer op en klaar. @ryan-mt10 heeft deze laten maken bij Nelson Welding. Die heeft bepaalde maten op voorraad en kan ze custom maken.
Oh, dat scheelt zeker!

merkt je ook verschil wat kwa prestaties?
Tot dus ver nog niet echt verschil gemerkt.
 
Voordeel van de cone is juist dat deze, in tegenstelling tot meeste db killers, amper de flow belemmerd waardoor er dus minimaal vermogen verloren gaat.
 
Ja je haalt de demper eraf en kunt hem dan in de linkpipe stoppen, demper er weer op en klaar. @ryan-mt10 heeft deze laten maken bij Nelson Welding. Die heeft bepaalde maten op voorraad en kan ze custom maken.

Tot dus ver nog niet echt verschil gemerkt.
Even voor mijn verbeelding, als de cone in de linkpipe schuift, en je plaatst de demper over je link pipe, trilt de cone dan op een gegeven moment niet los?
 
Voordeel van de cone is juist dat deze, in tegenstelling tot meeste db killers, amper de flow belemmerd waardoor er dus minimaal vermogen verloren gaat.
Ik zie op de website een standaard maat van 65mm staan, is dus niet dezelfde die jij had laten maken? Ik heb namelijk ook interesse in een cone.
 
Heb even gemeten en de buitenmaat van de linkpipe is 55,4 mm. Die gaan dus niet passen die op de website vermeld staan. Wellicht kan @ryan-mt10 wat meer toelichten.
Volgens mij is die 54mm, @ryan-mt10 had eerst ook een niet passende cone gekregen.
Even voor mijn verbeelding, als de cone in de linkpipe schuift, en je plaatst de demper over je link pipe, trilt de cone dan op een gegeven moment niet los?
nee want de randen sluiten precies aan. Ik zal kijken of ik aankomende week even een foto kan maken.
 
Buitenmaat is 54 mm, je moet de binnenmaat hebben! Daar ging ik de eerste keer ook de fout in, toen heeft Niels hem aangepast! Volgens mij is dat 52mm. Aangeven bij Nelson Welding dat je een MT 10 akra linkpipe hebt en mijn naam noemen, dan weet hij waarschijnlijk genoeg. Heb toen alle maten met een digitale schuifmaat opgemeten en aan hem doorgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Hier nog iemand met interesse, ik heb een Mivv link pipe.
Goed zelf ff meten, linkpipes onderling verschillen nogal eens. Buitenmaat zal nagenoeg altijd +- 54 mm zijn, binnenmaat gaat het om, nogmaals.
Ik had een Akrapovic, die maten heb ik doorgegeven aan Nelson.
 
Goedemorgen,

Bij flink gassen, en dus aan mijn stuur hangen om te zorgen dat ik er niet af val, krijg ik vaak een bepaalde spanning op de aanhechtingen bij mijn elleboog (soort tennisarm). Ik ben 1.87m en wanneer ik wat meer voorover leun bij flink doorrijden, heb ik mijn ellebogen dan in een best wel scherpe hoek staan. Nu zat ik daar gisteren over na te denken en vanochtend heb ik mijn stuur iets naar voren gekanteld, zie de twee potlood streepjes.

IMG_5501.jpg


Zijn er meer mensen hier die hebben lopen stellen aan de stand van het stuur? Uiteraard heb ik ook de hendels in een in mijn ogen goede hoek gezet. Tips?

Gr. Peter
 
Dat is het eerste wat ik doe bij een fiets, ook de trapfiets.
Alles naar mijn wens zetten, en met de atb haat steevast de zaag in het stuur, om deze ook aan te passen qua lengte. Met de motor gaat dat wat lastiger, vanwege de pennen die in het stuur vallen van de op het stuur bevestigde zaken, maar ook daar, gaat soms de zaag in. Of komt een ander stuur op, die ik wel in kan korten.
 
Cone ontvangen en in de linkpipe gezet, maakt wel wat minder geluid dus in dat opzicht tevreden. Hoeveel durf ik niet te zeggen maar dat 't nog teveel is dat is zeker 🤣
 

Bijlagen

  • DSC_0677.JPG
    DSC_0677.JPG
    89 KB · Weergaven: 35
  • DSC_0678.JPG
    DSC_0678.JPG
    73,9 KB · Weergaven: 29
  • DSC_0679.JPG
    DSC_0679.JPG
    99,4 KB · Weergaven: 33
  • DSC_0680.JPG
    DSC_0680.JPG
    67,8 KB · Weergaven: 34
Cone ontvangen en in de linkpipe gezet, maakt wel wat minder geluid dus in dat opzicht tevreden. Hoeveel durf ik niet te zeggen maar dat 't nog teveel is dat is zeker 🤣
Top bedankt. Zou jij db killer aangeschaft hebben nu je het verschil weet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan