Yamaha MT-10

Ja ik had echt hele dikke lol!! Ik had alleen de spiegels eraf gehaald maar verder helemaal street legal. Waar ik vooral aan moest wennen, was het sturen. Hij stuurt zoveel directer dan m'n blade. Komt natuurlijk door het veel bredere stuur. Ik ben op het circuit zo gewend om een bepaalde hoeveelheid stuurimpuls te geven maar dan sla je met zo'n breed stuur ineens haaks linksaf_O-. Dat kost wel even tijd om daaraan te wennen.
 
Iemand interesse in:
- Yamaha MT-10 origineel zadel
Nieuw, bij aanschaf nieuwe motor vervangen door een comfort zadel
T.e.a.b.

Yamaha MT-10 origineel zadel - 1.jpg
Yamaha MT-10 origineel zadel - 2.jpg
Yamaha MT-10 origineel zadel - 3.jpg
Yamaha MT-10 origineel zadel - 4.jpg
Yamaha MT-10 origineel zadel - 5.jpg


Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper
Nieuw, bij aanschaf nieuwe motor vervangen door een Akrapovic uitlaat
T.e.a.b.

Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper - 1.jpg

Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper - 3.jpg
Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper - 4.jpg
Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper - 5.jpg
Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper - 6.jpg
Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper - 7.jpg
Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper - 8.jpg
Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper - 9.jpg
 
Iemand interesse in:
- Yamaha MT-10 origineel zadel
Nieuw, bij aanschaf nieuwe motor vervangen door een comfort zadel
T.e.a.b.

Bekijk bijlage 1684314Bekijk bijlage 1684315Bekijk bijlage 1684316Bekijk bijlage 1684317Bekijk bijlage 1684318

Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper
Nieuw, bij aanschaf nieuwe motor vervangen door een Akrapovic uitlaat
T.e.a.b.

Bekijk bijlage 1684322
Bekijk bijlage 1684324Bekijk bijlage 1684325Bekijk bijlage 1684326Bekijk bijlage 1684327Bekijk bijlage 1684331Bekijk bijlage 1684335Bekijk bijlage 1684339
Heb toevallig net foto's van mijn originele zadel gemaakt voor de garantie, punten vooraan beginnen door te slijten.
 
Heey allemaal,

Het grote zoeken naar het stotteren gaat door,...

Inmiddels een update vanuit mij, olie en filter is vervangen maar geen verschil, wat mij niks verbaasd.
Daarna alle 4 bougies vervangen, zager er eigenlijk nog netjes uit. Bobines doorgemeten en geven 1,6 Ohm aan. Weet niet of dat de juiste weerstand is echter alle 4 zijn hetzelfde.

Nu heb ik gisteren een dagritje gereden en moest uiteraard naar 160km tanken, althans reserve ging knipperen, - wat volgens mij normaal is. Ging netjes 13 liter in.

Wat mij opviel is dat hij vooral veel stotterde bij een volle tank en de symptomen eigenlijk weg waren toen ik op reserve reed. Nu weet ik dat er een vacuum kan ontstaan bij een verkeerde be/ontluchting, echter nog nooit bij een volle tank.

Wie kan mij, na veel googlen, niks kunnen vinden, vertellen welke slangetjes ik moet controleren EN zit er een ontlucht/belucht gaatje bij de MT-10 in de tankdop.

Tnx wederom!

tis wel echt een g..le fiets trouwens!!
 
Heey allemaal,

Het grote zoeken naar het stotteren gaat door,...

Inmiddels een update vanuit mij, olie en filter is vervangen maar geen verschil, wat mij niks verbaasd.
Daarna alle 4 bougies vervangen, zager er eigenlijk nog netjes uit. Bobines doorgemeten en geven 1,6 Ohm aan. Weet niet of dat de juiste weerstand is echter alle 4 zijn hetzelfde.

Nu heb ik gisteren een dagritje gereden en moest uiteraard naar 160km tanken, althans reserve ging knipperen, - wat volgens mij normaal is. Ging netjes 13 liter in.

Wat mij opviel is dat hij vooral veel stotterde bij een volle tank en de symptomen eigenlijk weg waren toen ik op reserve reed. Nu weet ik dat er een vacuum kan ontstaan bij een verkeerde be/ontluchting, echter nog nooit bij een volle tank.

Wie kan mij, na veel googlen, niks kunnen vinden, vertellen welke slangetjes ik moet controleren EN zit er een ontlucht/belucht gaatje bij de MT-10 in de tankdop.

Tnx wederom!

tis wel echt een g..le fiets trouwens
Heey allemaal,

Het grote zoeken naar het stotteren gaat door,...

Inmiddels een update vanuit mij, olie en filter is vervangen maar geen verschil, wat mij niks verbaasd.
Daarna alle 4 bougies vervangen, zager er eigenlijk nog netjes uit. Bobines doorgemeten en geven 1,6 Ohm aan. Weet niet of dat de juiste weerstand is echter alle 4 zijn hetzelfde.

Nu heb ik gisteren een dagritje gereden en moest uiteraard naar 160km tanken, althans reserve ging knipperen, - wat volgens mij normaal is. Ging netjes 13 liter in.

Wat mij opviel is dat hij vooral veel stotterde bij een volle tank en de symptomen eigenlijk weg waren toen ik op reserve reed. Nu weet ik dat er een vacuum kan ontstaan bij een verkeerde be/ontluchting, echter nog nooit bij een volle tank.

Wie kan mij, na veel googlen, niks kunnen vinden, vertellen welke slangetjes ik moet controleren EN zit er een ontlucht/belucht gaatje bij de MT-10 in de tankdop.

Tnx wederom!

tis wel echt een g..le fiets trouwens!!
Als het goed is zit er onder je tank en boven op je blok(het versnellingsbak gedeelte) een zwart kastje met slangen welke het ontluchten van de tank zo verzorgd. De tank dop heeft alleen overloop

Heb je al eens wat van die injector cleaner bij je brandstof ingegooid? En tank je 95 of 98?

En heb je misschien een filmpje van het stotteren? Dat is misschien wat makkelijker met zien wat je precies bedoeld
 
Nou gisteren bij het schoonmaken kwam ik 2 O-ringen tegen..
13.000 km op de originele ketting, Supersprox achtertandwiel zit kleine 8.000 op. Misschien iets te enyhousiast geweest met s schoonmaken, gebruik heel af en toe wel eens een doek met diesel, kan best zijn dat dit die rubbertjes heeft aangetast..
Dus dat wordt denk ik maar wisselen deze winter.. 😡
20211010_195542.jpg


Hier vond ik ze, tussen het opgehoopte vet:
20211010_195626.jpg
 
Nou gisteren bij het schoonmaken kwam ik 2 O-ringen tegen..
13.000 km op de originele ketting, Supersprox achtertandwiel zit kleine 8.000 op. Misschien iets te enyhousiast geweest met s schoonmaken, gebruik heel af en toe wel eens een doek met diesel, kan best zijn dat dit die rubbertjes heeft aangetast..
Dus dat wordt denk ik maar wisselen deze winter.. 😡
Bekijk bijlage 1684607

Hier vond ik ze, tussen het opgehoopte vet:
Bekijk bijlage 1684608
Diesel vinden ze niet leuk dus…
Ik maak mijn ketting altijd schoon met lampolie. Dat is net iets minder agressief en maakt erg goed schoon.
Teiltje onder de ketting en met een kwast je ketting reinigen. Met 1 liter kun je hem wel 4 a 5 keer schoon maken. Na reinigen spuit ik hem altijd af met water en drogen met een doek. Volgende dag weer smeren met een spuitbusje kettingspray.
 
Iemand interesse in:
- Yamaha MT-10 origineel zadel
Nieuw, bij aanschaf nieuwe motor vervangen door een comfort zadel
T.e.a.b.

Bekijk bijlage 1684314Bekijk bijlage 1684315Bekijk bijlage 1684316Bekijk bijlage 1684317Bekijk bijlage 1684318

Yamaha MT-10 originele uitlaatdemper
Nieuw, bij aanschaf nieuwe motor vervangen door een Akrapovic uitlaat
T.e.a.b.

Bekijk bijlage 1684322
Bekijk bijlage 1684324Bekijk bijlage 1684325Bekijk bijlage 1684326Bekijk bijlage 1684327Bekijk bijlage 1684331Bekijk bijlage 1684335Bekijk bijlage 1684339
Ik zoek nog wel een originele linker spiegel.
Deze heeft een aanrijding met een gans niet overleefd.
Dus als iemand nog 1 in de aanbieding heeft, laat het dan maar even weten.
 

Bijlagen

  • IMG_20210925_172147.jpg
    IMG_20210925_172147.jpg
    216,7 KB · Weergaven: 20
Diesel vinden ze niet leuk dus…
Ik maak mijn ketting altijd schoon met lampolie. Dat is net iets minder agressief en maakt erg goed schoon.
Teiltje onder de ketting en met een kwast je ketting reinigen. Met 1 liter kun je hem wel 4 a 5 keer schoon maken. Na reinigen spuit ik hem altijd af met water en drogen met een doek. Volgende dag weer smeren met een spuitbusje kettingspray.
Ja ik ben nu ook gestopt met diesel haha. Ik gebruikte al lampenolie voor mijn velgen, krijg je ook mooi glad laagje van waardoor vuil minder hecht. Bedankt voor de tip. Ik vind die bussen met kettingreiniger over het algemeen niet zo supergoed werken, kost dan wel weer genoeg. Lampenolie kost net niks. De eigenaar van Hyperpro in Zwaagwesteinde zweert bij kettingvet uit pot, die soort die je met een kwastje aanbrengt. Misschien ook eens het proberen waard om een langere levensduur te halen.

Ik denk nu dat ik voor een DID ZVM-X in goudkleur ga, stalen tandwiel en gewoon in 525 voor de levensduur. Die paar gram en 0,25 pk wat een 520 oplevert kan ik wel missen :+
 
Komt puur door de ketting zelf, mijn MT-09 had precies hetzelfde probleem en die heb altijd schoongemaakt met s100 ketting reiniger , ging kapot bij de 14k km, op mijn 10 heeft hij het wel lang volgehouden
 
Ik zoek nog wel een originele linker spiegel.
Deze heeft een aanrijding met een gans niet overleefd.
Dus als iemand nog 1 in de aanbieding heeft, laat het dan maar even weten.
Ik heb ze helaas op de 01 gezet aangezien de stock 01 spiegels zo erg trilde dat ik er geen reet in kon zien
 
Ja ik ben nu ook gestopt met diesel haha. Ik gebruikte al lampenolie voor mijn velgen, krijg je ook mooi glad laagje van waardoor vuil minder hecht. Bedankt voor de tip. Ik vind die bussen met kettingreiniger over het algemeen niet zo supergoed werken, kost dan wel weer genoeg. Lampenolie kost net niks. De eigenaar van Hyperpro in Zwaagwesteinde zweert bij kettingvet uit pot, die soort die je met een kwastje aanbrengt. Misschien ook eens het proberen waard om een langere levensduur te halen.

Ik denk nu dat ik voor een DID ZVM-X in goudkleur ga, stalen tandwiel en gewoon in 525 voor de levensduur. Die paar gram en 0,25 pk wat een 520 oplevert kan ik wel missen :+
Lampenolie om te reinigen en ik gebruik altijd de witte spray van S100.

Spettert niet en blijft heel goed zitten, mijn kettingen gaan behoorlijk lang mee.
 
Lampenolie om te reinigen en ik gebruik altijd de witte spray van S100.

Spettert niet en blijft heel goed zitten, mijn kettingen gaan behoorlijk lang mee.
Die spray heb ik nu ook maar heb mijn twijfels over het daadwerkelijke smerende vermogen tegenover ouderwets vet uit een pot. Maar spettert idd amper.
 
Die spray heb ik nu ook maar heb mijn twijfels over het daadwerkelijke smerende vermogen tegenover ouderwets vet uit een pot. Maar spettert idd amper.
Ik ben zeer tevreden maar het is ook een beetje persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Wat betreft jouw ketting heb je gewoon te maken met een misbaksel, en dat is altijd zonde.....
 
Als het goed is zit er onder je tank en boven op je blok(het versnellingsbak gedeelte) een zwart kastje met slangen welke het ontluchten van de tank zo verzorgd. De tank dop heeft alleen overloop

Heb je al eens wat van die injector cleaner bij je brandstof ingegooid? En tank je 95 of 98?

En heb je misschien een filmpje van het stotteren? Dat is misschien wat makkelijker met zien wat je precies bedoeld
Heey Wai,

Filmpje moet ik ff kijken hoe ik dat kan maken, want heb twee handjes nodig bijnhet rijden.

Heb toevallig injectiecleaner besteld en tank altijd 98, zover ik weet de vorige eigenaar ook.

Wat mij opviel is dat na een korte koffiebreak bij de tourtocht het weg was, tank was toen half leeg. Dus lijkt op iets met de beluchting. Morgen de tank er maar weer eens af halen. Slangetje naast de motor is de overloop toch?

Nogmaals dank
 
Ja ik ben nu ook gestopt met diesel haha. Ik gebruikte al lampenolie voor mijn velgen, krijg je ook mooi glad laagje van waardoor vuil minder hecht. Bedankt voor de tip. Ik vind die bussen met kettingreiniger over het algemeen niet zo supergoed werken, kost dan wel weer genoeg. Lampenolie kost net niks. De eigenaar van Hyperpro in Zwaagwesteinde zweert bij kettingvet uit pot, die soort die je met een kwastje aanbrengt. Misschien ook eens het proberen waard om een langere levensduur te halen.

Ik denk nu dat ik voor een DID ZVM-X in goudkleur ga, stalen tandwiel en gewoon in 525 voor de levensduur. Die paar gram en 0,25 pk wat een 520 oplevert kan ik wel missen :+
Als je een mooie goudkleurige ketting hebt wil je dat niet met wit vet uit een spuitbus of met de kwast insmeren. Ik gebruik altijd transparant smeermiddel uit een spuitbus. Ben het merk effe kwijt, maar is goed spul en blijft goed zitten. Op mijn Duc spuit ik het ook geregeld en die kettingset zit er al 20.000 km op en is nog lang niet op…
 
Ja ik ben nu ook gestopt met diesel haha. Ik gebruikte al lampenolie voor mijn velgen, krijg je ook mooi glad laagje van waardoor vuil minder hecht. Bedankt voor de tip. Ik vind die bussen met kettingreiniger over het algemeen niet zo supergoed werken, kost dan wel weer genoeg. Lampenolie kost net niks. De eigenaar van Hyperpro in Zwaagwesteinde zweert bij kettingvet uit pot, die soort die je met een kwastje aanbrengt. Misschien ook eens het proberen waard om een langere levensduur te halen.

Ik denk nu dat ik voor een DID ZVM-X in goudkleur ga, stalen tandwiel en gewoon in 525 voor de levensduur. Die paar gram en 0,25 pk wat een 520 oplevert kan ik wel missen :+
Kijk ook eens naar een set van Afam, bevalt mij altijd uitstekend.
 
Dan gebruik je wel heel royaal!

Ik gooi t vuile nooit weg maar als t niet veel meer is die ik er gewoon een flotsje bij! Red je denk ik wel 15 keer!
Ik laat het na gebruik bezinken en dan zal ik het inderdaad wel vaker gebruiken bedenk ik me nu…
 
Wat mij opviel is dat hij vooral veel stotterde bij een volle tank en de symptomen eigenlijk weg waren toen ik op reserve reed. Nu weet ik dat er een vacuum kan ontstaan bij een verkeerde be/ontluchting, echter nog nooit bij een volle tank.
En met een bijna volle tank tank rijden en als hij stottert even de tankdop los doen en dan verder rijden ? Dan weet je vrij snel of be/ontluchting het probleem is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan