Yamaha MT-10

29F128C0-017F-4C78-B264-4879950DAD08.jpeg
5A7DCB68-34E1-4672-BF94-05622A9AC8B0.jpeg
B6772078-191E-4373-AECD-B11CBF176C1F.jpeg
 
Is er hier iemand die een oplossing heeft om extra benzine mee te nemen op een trip?

Ik ga over 2 weken naar Oostenrijk/Italië en wou graag wat extra benzine meenemen maar een jarrycan in m’n tas met kleren vind niet een top idee.. dan stink ik de hele week naar eau de gasolina ben ik bang..
 
Dan moet ik om de 100 km tanken en aangezien we ongeveer 450 per dag rijden is dat ook niet alles..
Even een voorbeeld. Je rijd 1 op 12, dus 200km op 1 tank. Als je 5 liter extra wilt meenemen is best al veel. Bij 190 km stop je, gooi je er 5 liter bij en kan je 60 km verder rijden. Dus de eerst volgende tankstation stop je om je motor en jerrycan te vullen en ga zo door tot de volgende stop.
Je moet dus bijna 2x zoveel stoppen + getob met jerrycan vullen en legen en opbergen. Waar begin je aan??
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand die een oplossing heeft om extra benzine mee te nemen op een trip?

Ik ga over 2 weken naar Oostenrijk/Italië en wou graag wat extra benzine meenemen maar een jarrycan in m’n tas met kleren vind niet een top idee.. dan stink ik de hele week naar eau de gasolina ben ik bang..
In de topkoffer. Gaatje aan de onderkant met slangetje naar de tank.
 
200 op een tank heb ik nog nooit gered laat staan in de bergen.. de extra benzine is eigenlijk alleen voor als ik zonder kom te staan.. probeer gewoon bij elke 130-150 km te tanken maar soms duurt het wat langer tot je een pomp tegen komt, en dan is t wel fijn als je een back up hebt.
 
200 op een tank heb ik nog nooit gered laat staan in de bergen.. de extra benzine is eigenlijk alleen voor als ik zonder kom te staan.. probeer gewoon bij elke 130-150 km te tanken maar soms duurt het wat langer tot je een pomp tegen komt, en dan is t wel fijn als je een back up hebt.
van motor naar motor met slang overhevelen :+ :+
 

Bijlagen

  • hevel.jpg
    hevel.jpg
    44 KB · Weergaven: 5
Dan moet ik om de 100 km tanken en aangezien we ongeveer 450 per dag rijden is dat ook niet alles..
Welkom bij de club. Dat hoort er nou eenmaal bij met een MT 10. Wij gaan over 3 weken naar Oostenrijk en ik ben ook altijd de eerste, aan de andere kant is het wel fijn om na 160km ff de benen te strekken als je flink aan het gummen bent.
 
Ik ga een weekje eerder staat ongeveer 2500 km op t programma in 5 dagen! Waarvan Max 400 snelweg! Hoop dat alle passen alweer open zijn! Stelvio pakken we ook weer mee als t kan! Heb daar wel eens halverwege moeten omkeren omdat er een lawine was geweest!
 
Ik ga een weekje eerder staat ongeveer 2500 km op t programma in 5 dagen! Waarvan Max 400 snelweg! Hoop dat alle passen alweer open zijn! Stelvio pakken we ook weer mee als t kan! Heb daar wel eens halverwege moeten omkeren omdat er een lawine was geweest!
Wij gaan met aanhangers die kant op, gebruiken 1 hotel als vaste uitvalsbasis en rijden elke dag 300-400 km. Idd hopen dat alles weer open is! Veel plezier!
 
Wij gaan met aanhangers die kant op, gebruiken 1 hotel als vaste uitvalsbasis en rijden elke dag 300-400 km. Idd hopen dat alles weer open is! Veel plezier!
Mag ik vragen welk hotel jullie uitvalsbasis is, en welke routes je gaat rijden vanaf daar? :)
 
Mag ik vragen welk hotel jullie uitvalsbasis is, en welke routes je gaat rijden vanaf daar? :)
Apart Vivaldi in See. Komen daar al jaren. Routes krijgen we van de eigenaar, kiezen per dag aan de hand van het weer waar we heen gaan. Soms gaat de eigenaar mee op 1 van zijn motoren, zie je de echte mooie plekjes.
 
Ik heb 3 verschillende hotels en elk jaar andere. Ik ga met de motorclub met totaal 35 man en dan huren ze bijna t hele hotel af! En nee we rijden niet met z’n 35e! Maar met z’n 3e😉
 
Was ik weer.

Morgenavond weer kijken voor een MT10. Deze heeft bijna 10.k op de teller en volgens mij zijn dan de kleppen aan de beurt. Kan iemand mij hier meer over vertellen wat er rond de 10k moet gebeuren?

En voor de rijders die een qs hebben op hun 10, hoe hoort deze te schakelen? De laatste waar ik op reed moest flink kracht worden gezet voor hij terug schakelde.
 
Was ik weer.

Morgenavond weer kijken voor een MT10. Deze heeft bijna 10.k op de teller en volgens mij zijn dat de kleppen aan de beurt. Kan iemand mij hier meer over vertellen wat er rond de 10k moet gebeuren?

En voor de rijders die een qs hebben op hun 10, hoe hoort deze te schakelen? De laatste waar ik op reed moest flink kracht worden gezet voor hij terug schakelde.
Terug schakelen doen ze niet behalve als je een blipper hebt van woolich of translogic.
Kleppen is pas bij 42k km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan