Yamaha MT-10

Beste allen,

Ik wilde graag een nieuwe S22 achterop, maar die blijken dus nauwelijks leverbaar in 190/55. Ervaren meer mensen deze problematiek?

Iemand al eens een 200/55 achterop gehad? Een 190/50 is wel goed leverbaar, maar die is wel vrij "plat" en mijn zijkanten zijn als eerder versleten dan het midden, dus dat wordt dan alleen maar erger denk ik?
Erwin heeft ze gewoon op voorraad.
Had vorig jaar ook last van backorder bij de dealer.

Moest naar Erwin voor blipper.... gelijk er een op laten leggen.
 
Voor mijn vakantie ben ik eigenlijk nog opzoek naar een windscherm. Nou kan ik zo'n origineel tourscherm van Yamaha kopen, maar die zijn toch best prijzig voor die 1 á 2 keer per jaar. Heeft iemand toevallig nog iets liggen?
 
Voor mijn vakantie ben ik eigenlijk nog opzoek naar een windscherm. Nou kan ik zo'n origineel tourscherm van Yamaha kopen, maar die zijn toch best prijzig voor die 1 á 2 keer per jaar. Heeft iemand toevallig nog iets liggen?
Volgens mij bood @BoldBart er laatst een aan hier.
 
Voor mijn vakantie ben ik eigenlijk nog opzoek naar een windscherm. Nou kan ik zo'n origineel tourscherm van Yamaha kopen, maar die zijn toch best prijzig voor die 1 á 2 keer per jaar. Heeft iemand toevallig nog iets liggen?
Wou die van mij net te koop aanbieden. Ik gebruik hem te weinig. Stuur maar een DM.
Is 1 van MRA, naar mijn mening de mooiste.

7E81FE07-B61F-4D89-AFEF-C3DB1089EA01.jpeg
2C82442F-2484-42CE-8022-E38D64B6E713.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Toevallig vandaag de mijne er af gehaald.

Wilde hem niet persee verkopen, maar als je interesse hebt hoor ik het wel.
 

Bijlagen

  • InCollage_20220520_114203324.jpg
    InCollage_20220520_114203324.jpg
    128,3 KB · Weergaven: 52
Voor mijn vakantie ben ik eigenlijk nog opzoek naar een windscherm. Nou kan ik zo'n origineel tourscherm van Yamaha kopen, maar die zijn toch best prijzig voor die 1 á 2 keer per jaar. Heeft iemand toevallig nog iets liggen?
Ik heb er zelf ook zo'n origineel Tourer-scherm op gehad, wind is wel van de borst maar wel meer wind(geruis) rond de helm!
Zou deze ook gaan gebruiken voor de buiteland-tripjes!
Diegene die hem van mij gekocht heeft ervaarde dit nog érger, en heeft het scherm ook weer in de verkoop gedaan!
Looks vond ik nog wel oké...
 
Ik heb er zelf ook zo'n origineel Tourer-scherm op gehad, wind is wel van de borst maar wel meer wind(geruis) rond de helm!
Zou deze ook gaan gebruiken voor de buiteland-tripjes!
Diegene die hem van mij gekocht heeft ervaarde dit nog érger, en heeft het scherm ook weer in de verkoop gedaan!
Looks vond ik nog wel oké...
Dat is eigenlijk wel iets waar ik bang voor ben... Heb jij zelf ook ervaring met de schermen van bijv. MRA of givi?
 
Ik rij al vanaf 2017 met een 200/55 ZR17 S22R band van Bridgestone. Ik vind het beter sturen in de bochten, maar je moet wel even wennen (moet je trouwens ook als je een nieuwe 190/55 band monteert). Een nieuwe band stuurt altijd even anders als je oude versleten band. Dat de band niet zou passen en eivormig zou worden is complete onzin. Er verslijt er minimaal 2 per jaar. Ik vind de 200 band er net even wat vetter uitzien aan de achterzijde en in de bocht net wat meer grip hebben.
 
Over 3,5 week een lang weekend met wat vrienden naar Sauerland/Winterberg met de 10! 1 juni nog even bij Erwin op de bank.

Iemand die misschien nog wat leuke GPX routes heeft?

Zijn er mensen die weten of ik binnen de duitse marge blijf van het geluid? Heb een arka demper met akra link pipe en R1 header. Heb van de week de db killer geplaatst(demper nog niet weer terug geschroeft) en heb een cone bij Nelson Welding besteld. Denk dat het zo allemaal wel kan. Verrek het om die katalysator er weer onder te schroeven😅
 
Over 3,5 week een lang weekend met wat vrienden naar Sauerland/Winterberg met de 10! 1 juni nog even bij Erwin op de bank.

Iemand die misschien nog wat leuke GPX routes heeft?

Zijn er mensen die weten of ik binnen de duitse marge blijf van het geluid? Heb een arka demper met akra link pipe en R1 header. Heb van de week de db killer geplaatst(demper nog niet weer terug geschroeft) en heb een cone bij Nelson Welding besteld. Denk dat het zo allemaal wel kan. Verrek het om die katalysator er weer onder te schroeven😅
Ik heb ook zo door Sauerland (omgeving Winterberg) gereden, met db killer, zonder cone. Ging allemaal prima. Ben niet gecontroleerd overigens. Je rijdt bij 9 van de 10 controles zo door als je jezelf normaal gedraagt en er een db killer in je uitlaat zit.
Gaan ze echt meten dan heb je gewoon een kutdag.
 
Ik heb ook zo door Sauerland (omgeving Winterberg) gereden, met db killer, zonder cone. Ging allemaal prima. Ben niet gecontroleerd overigens. Je rijdt bij 9 van de 10 controles zo door als je jezelf normaal gedraagt en er een db killer in je uitlaat zit.
Gaan ze echt meten dan heb je gewoon een kutdag.
Thanks!

Heb thuis nog wel een db meter liggen dus ga wel even meten en ben benieuwd waar ik op uit kom.

Nederland is 2 db(A) marge op de 96 db (A) maar voor Duitsland kan ik niks vinden afgezien dat zij eigelijk alleen zaken doen met E-keur
 
Thanks!

Heb thuis nog wel een db meter liggen dus ga wel even meten en ben benieuwd waar ik op uit kom.

Nederland is 2 db(A) marge op de 96 db (A) maar voor Duitsland kan ik niks vinden afgezien dat zij eigelijk alleen zaken doen met E-keur
Zover ik weet is er in Duitsland een tolerantie van 5 db op het geen er voor de motor op kenteken gemeld is, mits alles is zoals het hoort. Dus een origineel uitlaat systeem of een aftermarket systeem met e-keur .
Is je uitlaat even luid of zelfs stiller maar heeft het geen e-keur dan kun je in Duitsland nog steeds de pineut zijn, wat dat betreft zijn de regels heel helder. Boven op een boete is de kans ook aanwezig dat je gelijk kunt afstappen en pas weer mag rijden als alles in orde is gemaakt.
 
Thanks!

Heb thuis nog wel een db meter liggen dus ga wel even meten en ben benieuwd waar ik op uit kom.

Nederland is 2 db(A) marge op de 96 db (A) maar voor Duitsland kan ik niks vinden afgezien dat zij eigelijk alleen zaken doen met E-keur
Ik had met Akrapovic decat en de Akra demper geloof ik met db killer iets van 102 db(a) op 5750 rpm. Je mag trouwens 95 db maken volgens je kenteken.
 
Ik had met Akrapovic decat en de Akra demper geloof ik met db killer iets van 102 db(a) op 5750 rpm. Je mag trouwens 95 db maken volgens je kenteken.
dat zou betekenen dat de db-killer 10db(A) dempt. Ik had 102 db(A) gemeten met open systeem.

Ik zal de resultaten hier wel posten, misschien iemand die dit ook interessant vindt.

Je hebt gelijk, tikfoutje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan