Yamaha MT-10

Hoi

Meld me hier ook maar ff, mijn naam is Henk ben 55 jaar en lees hier al een tijdje mee maar ben sinds een maand in het bezit van een MT-10 SP. Na meer dan 30 jaar op een supersport te hebben "gehangen" mijn BMW S1000RR ingeruild op een nieuwe SP. Ben vrijdag j.l. weer naar de Eifel geweest. Heb nu meer dan 1500km op de teller staan. Deze week gaat hij weg voor een 1000km beurt. Fijne fiets, daar ga ik veel plezier aan beleven :] :]
full
 
Hoi

Meld me hier ook maar ff, mijn naam is Henk ben 55 jaar en lees hier al een tijdje mee maar ben sinds een maand in het bezit van een MT-10 SP. Na meer dan 30 jaar op een supersport te hebben "gehangen" mijn BMW S1000RR ingeruild op een nieuwe SP. Ben vrijdag j.l. weer naar de Eifel geweest. Heb nu meer dan 1500km op de teller staan. Deze week gaat hij weg voor een 1000km beurt. Fijne fiets, daar ga ik veel plezier aan beleven :] :]

Mooie fiets Henk!

Vraagje: wat voor steuntje heb je in het gebruik voor de navigatie?
 
Mooie kleurstelling hoor die SP versie. Veel plezier ermee.Kom net als jij van een BMW S1000RR af (48 jaar sportfietsen). De overstap van een S1000RR naar een MT-10 is een flinke en je moet best ff wennen. Zeker aan het toch aan de och wel zeer directe gasreactie in verhouding met de beter te doseren gasreactie van de S10000RR. Ik heb er nog steeds geen spijt van, zeker qua zithouding niet.

Ik heb trouwens gewoon een kogel gemonteerd op een van stuurhouders. Wordt geleverd via Yamaha met een langere bout. Voor deel is dat je ook je camera erop kunt zietten. Zie fot0.
full
 
Mooie motoren hier allemaal, maar het is wel overstap van een S1000RR naar een MT-10. Maar het rijdt veel relaxter vooral de zithouding en er hangt in de MT-10 wel een bruut motorblok in wat dat van onderuit flink trekt. De BMW reed wat vloeiender, maar ook een heel fijne fiets.
 
Sinds 2006 heb ik 3 fireblade’s gereden.
Het werd voor mij ook eens tijd voor wat anders.
Ik heb gekozen voor een MT10 vanwege de looks de zitpositie maar vooral vanwege het geluid!
Waanzinnig zo’n crossplane!
Ik heb er een klein proefrondje op gereden.
Dus ik ben benieuwd wat me te wachten staat.

Ik hoop dat hij zaterdag word afgeleverd.

Kan niet wachten...... :]
 
Laatst bewerkt:
Prima keus, al zeg ik het zelf als MT-10 berijder. Erg veel plezier met je nieuwe motor. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Tip mijnerzijds: Wil e met deze bruut snel wegtrekken zonder gelijk op je achterspatbord t staan, zet je TCS op stand 3 en je mode op stand 1. Je hebt dan al het vermogen en de snelste gasreactie, zonder kans op een fout aflopende torenhoge wielie. Klinkt misschien niet stoer maar werkt wel het beste als je niet constant snelheid kwijt wilt zijn omdat je torenhoge wielies maakt, zeker als je het gas gelijk vol open draait.
 
Sinds 2006 heb ik 3 fireblade’s gereden.
Het werd voor mij ook eens tijd voor wat anders.
Ik heb gekozen voor een MT10 vanwege de looks de zitpositie maar vooral vanwege het geluid!
Waanzinnig zo’n crossplane!
Ik heb er een klein proefrondje op gereden.
Dus ik ben benieuwd wat me te wachten staat.

Ik hoop dat hij zaterdag word afgeleverd.

Kan niet wachten...... :]

Ga je geen spijt van krijgen en er zit idd een prachtig geluid in. Hoop voor je dat je hem zaterdag op kan halen, het wordt in ieder geval mooi weer.
 
Crossplane geluid is het mooiste wat er is!
tuurlijk is al het andere ook mooi, maar de crossplanesound doet je wat :Y
 
Wie kan me helpen met wat MT-10 kennis m.b.t. elektra? Ik wil een intercom inbouwen onder het zadel en moet de rode draad van het apparaat ergens op een schakeldraad inpluggen. Het liefst wil ik geen draden doorknippen. Wie heeft een goede suggestie? Ik wil het graag de bedrading onder het zadel houden, dus daar zoek ik ook de oplossing.

Alvast dank voor jullie hulp👍
 
Wie kan me helpen met wat MT-10 kennis m.b.t. elektra? Ik wil een intercom inbouwen onder het zadel en moet de rode draad van het apparaat ergens op een schakeldraad inpluggen. Het liefst wil ik geen draden doorknippen. Wie heeft een goede suggestie? Ik wil het graag de bedrading onder het zadel houden, dus daar zoek ik ook de oplossing.

Alvast dank voor jullie hulp👍

Ik pak altijd de plus van de verlichting. Kentekenplaat of dimlicht.
 
Ik pak altijd de plus van de verlichting. Kentekenplaat of dimlicht.

Oerknal, bedankt voor je reactie👍

Ik weet welke draad ik bij de verlichting moet hebben, maar hoe ontleed Ik de stekker? Ik ben bang dat als ik de draad eruit trek dat het voor goed kapot is. De draad gaat in de stekker en dan zit er een soort isolatie rondom de draad en het stekkertje. Hoe zou je het aanpakken?
 
Geen pen uit een stekker willen halen.

Draad blootleggen (isolatie weghalen), draad eraan twisten, solderen.
 
Zaterdag even de QS erop geplakt, veel te leuk........

Gaat weer wat litertjes extra benzine kosten :X
 
Heb trouwens alle kleuren en details er ook op zitten, bodywork is wel klaar zo (voorlopig???)

Ik zal een paar mooie foto's maken de komende dagen en posten, ben er wel tevreden mee zo :o)
 
Ik ben benieuwd, van wat ik nu al gezien heb kan dat alleen maar nog beter zijn.

De eerste 1000 km staan erop, binnenkort de eerste beurt.
Moet zeggen dat de fiets mij echt goed bevalt.
Wel even wennen als je van een supersport afkomt, maar het ding stuurt als een mes zo scherp!
Wel vindt ik het zadel wat hard aanvoelen, zeker als je wat langer de rechte stukken moet pakken.
Daarintegen is de cruise control weer een optie wat het comfort wel weer verhoogt.

:] :W
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd, van wat ik nu al gezien heb kan dat alleen maar nog beter zijn.

De eerste 1000 km staan erop, binnenkort de eerste beurt.
Moet zeggen dat de fiets mij echt goed bevalt.
Wel even wennen als je van een supersport afkomt, maar het ding stuurt als een mes zo scherp!
Wel vindt ik het zadel wat hard aanvoelen, zeker als je wat langer de rechte stukken moet pakken.
Daarintegen is de cruise control weer een optie wat het comfort wel weer verhoogt.

:] :W

Op dat harde zadel kan je het (ik tenminste) wel makkelijk 6 a 7 uur per dag volhouden zonder een "doorgezeten" achterste. Mijn ervaringen met een zachtere "comfort" zadels zijn op dat gebied een stuk slechter. Ze stuurt inderdaad super.
 
Afgelopen weekend nog een rit van 4 uur gemaakt en geen last van het zadel, dat scherpe sturen is wel een feestje ja
Met de QS erop wordt het helemaal leuk, Ga nog wel even kijken naar een alcantara zadel, vind ik toch wel erg mooi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan