Yamaha MT-10

Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de MT-10?

Ik hoor het graag.

Ik had ook de SD 1290 R, de Speed Triple RS en de MT-10 SP als optie. A.s. vrijdag de MT-10 SP ophalen 8-)

De MT-10 SP gekozen voor het crossplane blok, betrouwbaarheid en eigenzinnige looks. (en waarschijnlijk omdat ik altijd Yamaha gereden heb)
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de MT-10?

Ik hoor het graag.


Zelfde dilemma gehad..... ben uiteindelijk voor de Superduke gegaan;) maar eerlijk is eerlijk beide top motoren en betrouwbaarheid is denk ik niet meer een probleem, zelf inmiddels 10.000km met de superduke zonder problemen. Motorisch totaal verschillend maar beide geweldig echt een gevoels kwestie.... succes met je keuze:]
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de MT-10?

Ik hoor het graag.

ik heb vorig jaar op een sdr kunnen rijden en ondanks dat het mooie machines zijn vond ik het echt niks voor mij. Nadat ik besloot om iets zwaarders te nemen en mijn mt09 in te ruilen nog heel even getwijfeld maar uit eindelijk toch maar voor de mt-10sp gegaan
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de MT-10?

Ik hoor het graag.

Gewoon ff 2 min luisteren naar een MT 10, liefst met open uitlaat, dan heb je je antwoord. Jij als Triumph rijder moet weten dat een heerlijk geluid bijdraagt aan beleving en emotie.. 😘

Zo'n dikke V twin klinkt ook lekker maar zo'n crossplane is wel ff andere koek. 😎

Zelf ook heel lang in de running geweest voor een MT 10, proefrit gemaakt etc. Toch uiteindelijk weer bij mijn grote liefde Triumph gekomen maar blijf het schitterende fietsen vinden, alleen om het blok al.
 
Gisteren mijn SP opgehaald en gelijk 200km op de klok gezet. Wat een bruut apparaat.
….. en ja, de reflectors zijn er nu wel af 8-)
 

Bijlagen

  • IMG_20190322_130014.jpg
    IMG_20190322_130014.jpg
    225,8 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20190322_153620.jpg
    IMG_20190322_153620.jpg
    256,8 KB · Weergaven: 38
Vandaag de testrit gehad met de KTM SuperDuke R en de MT-10. Na de testrit had ik mijn keuze gemaakt. Het zijn beide echt brute apparaten. Ik ben uiteindelijk gevallen voor een MT-10 SP met een aantal extra’s.
Een Akra einddemper, Evotech radiator en oliekoelerbeschermer, Evotech rem- en koppelingshendel, navigatiebeugel, tankpad, korte kentekenplaathouder en kenteken met opgelegde letters. Nog een week of 3 geduld en dan kan ik ‘m ophalen... Kannie wachten...😊
 
@Leeaka83, hoe bevalt het uitlaatgeluid met de de-cat? Is dit nog goed te doen als je snelweg rijd?
Ik heb het Akra systeem zonder cat ook gehoord bij de dealer, maar vind het vrij luid, vandaar dat ik
in eerste instantie alleen voor de Akra slip-on heb gekozen. Hoor graag jouw bevindingen.
 
@Leeaka83, hoe bevalt het uitlaatgeluid met de de-cat? Is dit nog goed te doen als je snelweg rijd?
Ik heb het Akra systeem zonder cat ook gehoord bij de dealer, maar vind het vrij luid, vandaar dat ik
in eerste instantie alleen voor de Akra slip-on heb gekozen. Hoor graag jouw bevindingen.
Ik heb de de-cat er een week onder gehad en hem daarna weer gedemonteerd werd zelf een beetje gek van de herrie en de klappen in de uitlaat bij gas loslaten denk ook dat wanneer je een ijverige agent tegen komt dat hij nog wel eens problemen zou kunnen gaan maken over je geluidsproductie met als hij kwaad wil inbeslagname kentekenbewijs en een herkeuring bij de RDW.
 
Ik heb de de-cat er een week onder gehad en hem daarna weer gedemonteerd werd zelf een beetje gek van de herrie en de klappen in de uitlaat bij gas loslaten denk ook dat wanneer je een ijverige agent tegen komt dat hij nog wel eens problemen zou kunnen gaan maken over je geluidsproductie met als hij kwaad wil inbeslagname kentekenbewijs en een herkeuring bij de RDW.

Dat idee had ik al... ik heb ook enkel de akra, klinkt prima, mooie roffel!

Ik heb het inrijden inmiddels klaar en ben vandaag "woon-werk" naar Utrecht en terug gereden... 250km volgens de teller en 247 volgens de GPS.

Niets bijzonders zou je zeggen, maar.... Dit alles op 1 tank brandstof!

Was wel spannend het laatste stukje... maar uiteindelijk zat er nog genoeg in denk ik. Heb de motor afgedankt op de zijstandaard, totaal de onderkant vulhals.

IMG_0505.jpg

IMG_0506.jpgIMG_0507.jpgIMG_0504.jpg
 
Nou, als je 247 km hebt gereden met 15,48 liter dan zit je toch rond de 1 op 16. Dat vindt ik nog helemaal niet zo verkeerd. Temeer omdat ik zie dat je ook nog stukken 180 hebt gereden...😂
 
Dat idee had ik al... ik heb ook enkel de akra, klinkt prima, mooie roffel!

Ik heb het inrijden inmiddels klaar en ben vandaag "woon-werk" naar Utrecht en terug gereden... 250km volgens de teller en 247 volgens de GPS.

Niets bijzonders zou je zeggen, maar.... Dit alles op 1 tank brandstof!

Was wel spannend het laatste stukje... maar uiteindelijk zat er nog genoeg in denk ik. Heb de motor afgedankt op de zijstandaard, totaal de onderkant vulhals.

Bekijk bijlage 1380741

Bekijk bijlage 1380739Bekijk bijlage 1380738Bekijk bijlage 1380742

Dat zijn keurige afstanden zeg😱 gok dat je hem heel rustig inrijd haha

Als je hem gaat gebruiken waar die voor is ga je dat niet redden _O-

Ik werd net gebeld door de dealer. Mijn 4de comfort zadel is onderweg. Het nieuws van Yamaha. Ze zouden hem aangepast hebben *O* dus ik ben benieuwd of die het nu langer vol gaat houden dan een paar maanden.
Nog 1500 km en dan mag die alweer voor de 20k beurt. Gaat lekker met de km's
 
Momenteel heb ik een akra kat vervanger met sc project einddemper, helaas zit daar geen db killer bij. Na 2 dagen er mee te hebben gereden vind ik het toch te hard. Vooral bij stationair rijden is het bijna niet te doen. Hierboven zag ik dat iemand een mivv einddemper erop heeft zitten. Hoe is die zonder db killer? Met db killer zal het ongeveer hetzelfde zijn als standaard neem ik aan? Welke einddemper adviseren jullie?
 
Je kunt bij SC ook alleen een nieuwe dB killer kopen voor jou uitlaat en die bewerken totdat je de juiste hoeveelheid herrie te pakken hebt. Kost minder dan een compleet nieuwe demper en is wellicht het proberen waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan