Goedemiddag allemaal,
Eerst even voorstellen: Björn, woon in Amsterdam, lees al een paar maanden geïnteresseerd mee en ben inmiddels ook al weer een tijdje een zeer blije eigenaar van een MT-10
Vraagje: mijn remlicht gaat bij het bedienen van de voorrem pas vrij laat (lees: te laat) branden. Het aangrijppunt van de remmen ligt simpelweg een stuk eerder dan het moment waarop het schakelaartje 'klikt'. Komt wellicht doordat er Puig remhendels op zitten en/of (vrij nieuwe, dus nog wat dikkere) Brembo remblokken? Het pinnetje in de schakelaar loopt in ieder geval gewoon soepel enz. dus het lijkt niets te maken te hebben met vuiligheid o.i.d.
Ik zou het remlicht graag weer laten branden op, of iets voor, het punt dat ik de remmen zelf ook voel aangrijpen, en niet pas flink later. Met name zodat mensen die achter mij rijden beter kunnen zien wanneer ik begin te remmen, om zo risico's op een kop-staart botsing of andere nare verrassingen te minimaliseren. Nu gebruik ik heel bewust ook de achterrem, maar wil daar liever niet van afhankelijk zijn.
Gisteren heb ik even gekeken, en volgens mij is er geen stelmogelijkheid in het mechanisme zelf, of zie ik iets over het hoofd? Zijn mijn enige opties dan om een stukje van de remhendel of het pinnetje dat door de hendel wordt ingedrukt (of beter gezegd: tegengehouden) weg te vijlen? In dat geval ga ik ws. voor de hendel, aangezien die wellicht nog wel eens vervangen worden, maar liever nog zou ik een oplossing hebben zonder onomkeerbaar werk
En als we dan toch bezig zijn: het remlicht gaat eigenlijk pas aan bij het tweede klikje, iemand enig idee wat het eerste klikje doet?
Veel dank voor evt. tips en adviezen!