Yamaha MT-10

Poets hem eerst met de hand met Skotch Brite (de rode fijne variant) gedoopt in een beetje water.
Net alsof je waterproof schuurpapier gebruikt.
Je trekt er dan wel wat krasjes in, maar die haal je er met de volgende stappen zo weer uit.

Als je dat gedaan hebt met AutoSol AntiBlau de bruine aanslag weghalen.
Doe handschoenen aan, want het is een gemeen goedje...
Dit weghalen met remmenreiniger op een stuk keukenrol of afspuiten met water.
Tot slot met AutoSol Metal Polish afwerken en 100% zeker dat hij daarna goed is.
Er staan een aantal filmpjes op YT hoe je moet werken met dit AutoSol product.
Die zijn makkelijk te vinden.
Het is effe werk, maar dan heppie ook wat.
Je kunt ook nog proberen de eerste stap over te slaan....
It's up to you (en nee, ik heb geen aandelen AutoSol)

Ik doe het al jaren met mijn eigen RVS uitlaat op mijn Scrambler en die glimt als een tierelier.
Na de winter heb ik er ook pitjes en aanslag op zitten als op de foto's, en die zijn na de behandeling gewoon weer weg.

Doe er je voor- of achterdeel mee. :+

Gr.
Mac.

Goede tip, dat ga ik eens proberen.
Overigens heeft HBM die rode (en groene) schuurspons voor weinig geld :

 
Beste allemaal,
Ik ben Marcel, woonachtig in het zuiden des lands en sinds kort ook MT-10 (2016) rijder, eerste indruk is erg goed.
Vorige motoren waren Superduke en RC8R, wilde nu graag iets dat onderin soepeler zou draaien met behoud van karakter (dus geen "simpele" 4 in lijn).....is gelukt met de MT-10.
Ik ben benieuwd wat de drie meest favoriete upgrades zijn aan een MT-10, misschien kunnen jullie me helpen.
Mij valt op dat de MT-10 (ten opzichte van de KTM's) best wel veel toeren draait bij bijvoorbeeld 120 km/u, heeft iemand al eens overwogen om een groter tandwiel aan de voorkant te zetten?
Hoor graag van jullie,

Gr. Marcel.

Welkom.
mijn top 3
blackwidow decat en mivv demper
radiator en olie koeler beschermers van Evotech
osco
 
hallo een vraagje ik heb vandaag voor het eerst in het donker gereden en nu werd er heel vaak op mij geseind in verband met de felheid van de lamp is er een manier om de lamp wat naar onder te richten ?? zodat ik niet iedereen verblind :)
 
zo 1000km beurtje gehad nog 600 km en we mogen vlammen :] paar kleine opties toegevoegd korte kenteken plaat houder val doppen en knipperlichtjes
 

Bijlagen

  • 73256195_165800464540006_5775801759495827914_n.jpg
    73256195_165800464540006_5775801759495827914_n.jpg
    51 KB · Weergaven: 33
  • helm mt.jpg
    helm mt.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 38
Ze zijn er ook van Pyramid Plastics. Deze zijn in de basis ook van Ermax, maar gespoten in de juiste kleuren. Zo zijn er SP versies, maar ook met de fluor geel accenten. Ze hebben ook zadelcovers en diverse andere onderdelen. Het is het waard effe op hun site te kijken. En nee, ik heb geen aandelen in de firma...
 
ga van de week de sp ophalen en dan aan de slag de standaard banden gaan eraf en er komen dunlop d212 gp racer op
de stuurdemper wil ik ook eraf halen bij lage snelheid vind ik hem zwaar sturen
of kun je hem ook op een of andere manier wat losser zetten
 
ga van de week de sp ophalen en dan aan de slag de standaard banden gaan eraf en er komen dunlop d212 gp racer op
de stuurdemper wil ik ook eraf halen bij lage snelheid vind ik hem zwaar sturen
of kun je hem ook op een of andere manier wat losser zetten
Ik vindt ‘m niet zwaar sturen met demper, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.
In de manual vindt ik niks bijzonders over de demper.
Wellicht dat de dealer licht in de duisternis kan scheppen.
 
de stuurdemper word elektronisch geregeld dus hoe harder je rijd hoe zwaarder hij stuurt, al hoor je dan toch al te leunen daarbij als je dat ding eraf haalt zal je aardig wat wobles gaan krijgen en waarschijnlijk een storings lampje
 
Ik zou eerst eens wat km’s gaan maken voordat je na een testritje je conclusie trekt. Dat ding zit er niet voor niets op.

Misschien is het de moeite waard om eerst eens met de vering instellingen te spelen en te kijken wat bij je past.

Nadat ik de voor en achter vering had afgesteld op mijn gewicht stuurde het ook gelijk al heel anders. Af fabriek klopt er geen reet van. De linker en rechterpoot stonden random ingesteld. 8)7

Voordeel van de SP is dat je het elektronisch makkelijk kunt afstellen.
 
Laatst bewerkt:
met de vering ben ik al aardig aan het stellen geweest
maar de achter schok krijg ik de rebound niet naar behoren ingesteld (komt iets te snel terug )
als die warm is ik heb met de setting omhoog en omlaag geprobeerd maar merk geen verschil
de motor liep niet en het contact stond aan
doe ik een handeling verkeerd of is het zo correct. en is de schok.d.niet in orde
moet wel zeggen dat het ding verdomd soepel loopt en prettig schakeld
met terug schakelen merk je dat die niet zo afremt op de motor
vind ik persoonlijk wel fijn
merk wel bij een bepaald toeren tal een lichte vibratie met accelereren
als die eenmaal op gang is dan trekt het weg
ben benieuwt hoe die loopt als die ingereden is...👂
 
Ik had alle settings destijds af laten stellen door Paul van Hyperpro, Ik reed bijna altijd in A1 als ik een hele slechte weg had dan schakelde ik wel eens over op A2.
M1 was ook wel ok (stugger dan A1),
M2 en M3 gebruikte ik nooit (een was voor als het regende, maar weet niet meer welke).
Ik vond die A2 eigenlijk helemaal niks, veel te weinig uitgaande demping (net een jojo)

IMG_6229.JPG
IMG_6250.JPG
IMG_6252.JPG
IMG_6245.JPG
IMG_6248.JPG
 
heb met de manueele instelbare veering van ohlins wel de ervaring dat elke klik met het stelwieltje voor rebound
er wel duidelijk verschil zit in uitgaande demping ...maar met de electronische merk ik geen verschil
hoop niet dat die kaduk is......
 
ga van de week de sp ophalen en dan aan de slag de standaard banden gaan eraf en er komen dunlop d212 gp racer op
de stuurdemper wil ik ook eraf halen bij lage snelheid vind ik hem zwaar sturen
of kun je hem ook op een of andere manier wat losser zetten

Zou niet mijn advies zijn om die demper te demonteren...

Die dunlop banden lijken me wel plakkers :]. Een gewone sportieve straatband als een Bridgestone s21/22 volstaat niet? Wat ben je er meer van plan:X?
 
met de vering ben ik al aardig aan het stellen geweest
maar de achter schok krijg ik de rebound niet naar behoren ingesteld (komt iets te snel terug )
als die warm is ik heb met de setting omhoog en omlaag geprobeerd maar merk geen verschil
de motor liep niet en het contact stond aan
doe ik een handeling verkeerd of is het zo correct. en is de schok.d.niet in orde
moet wel zeggen dat het ding verdomd soepel loopt en prettig schakeld
met terug schakelen merk je dat die niet zo afremt op de motor
vind ik persoonlijk wel fijn
merk wel bij een bepaald toeren tal een lichte vibratie met accelereren
als die eenmaal op gang is dan trekt het weg
ben benieuwt hoe die loopt als die ingereden is...👂

instellen en dan een stukje rijden is mijn advies. Heb die van mij dit jaar laten afstellen bij een yamaha evenement en ook de preload voor en achter laten doen(dat scheelt ook al een boel) aangezien die gewoon een random setting hebben vanaf de fabriek
 
toen de demper op bedrijfs temperatuur was wilde ik hem afstellen en dat lukte niet
want dan moet die wel dempen en niet als die koud is
is een merkbaar verschil met die dunlop wereld van verschil met sturen
de bridgestone s20r standaard is wel goed maar te zwaar insturen doen ze
en de vering stel ik liever zelf in want heb met veringsboeren niet zo,n goede ervaring
kost een hoop maar scheelt een beetje.....
 
toen de demper op bedrijfs temperatuur was wilde ik hem afstellen en dat lukte niet
want dan moet die wel dempen en niet als die koud is
is een merkbaar verschil met die dunlop wereld van verschil met sturen
de bridgestone s20r standaard is wel goed maar te zwaar insturen doen ze
en de vering stel ik liever zelf in want heb met veringsboeren niet zo,n goede ervaring
kost een hoop maar scheelt een beetje.....

Voor de kosten hoef je het niet te laten, bij Hyperpro deden ze het gratis
 
Terug
Bovenaan Onderaan