Yamaha MT-10

Beste allen,

Vandaag mijn motor op de paddock stand wakker gemaakt uit zijn winterslaap.

Motor gestart
tcs uitegezet
even warm laten draaien
Ketting even gesmeerd en schoon gemaakt

Toen ik wilde gaan rijden zag ik dat mijn motorstoringslampje brandde.

Heb er een stukje mee gereden, TCS etc. werkt gewoon, maar het lampje blijft ook bij opnieuw starten branden.

Iemand hier bekend mee en/of tips?

Motor is van maart 2019

Gr. Peter
Heb je toevallig stekkertjes losgehaald terwijl je contact aanstond? Heb exact hetzelfde gehad. Naar de dealer voor een reset, kost je rond de 30 euro
 
Ja, ketting smeren met lopende motor... Doe ik altijd zo eigenlijk.

Eerst een beetje wd40 en een poetsdoek om de ketting schoon te maken.

Dan kan je de ketting overal goed inspuiten met S100 en dan poets ik daarna het overtollige smeervet er weer af met een poetsdoek.

Geen goed idee? 8)7

kwam laatst nog iemand op wie rijdt op facebook voorbij die had zn duim ertussen gekregen. Die doet dat niet meer😅😅
 
Ja, ketting smeren met lopende motor... Doe ik altijd zo eigenlijk.

Eerst een beetje wd40 en een poetsdoek om de ketting schoon te maken.

Dan kan je de ketting overal goed inspuiten met S100 en dan poets ik daarna het overtollige smeervet er weer af met een poetsdoek.

Geen goed idee? 8)7
Als je je vingers aan je hand wilt houden is het geen goed idee.
Gewoon motor uit en rustig op de stand met de hand je achterwiel ronddraaien.
Ketting schoonmaken met lampolie en kwast, drogen met een oude handdoek en inspuiten met kettingspray.
Werkt prima en wel zo veilig....
 
Ik draai gewoon het wiel met 1 hand rond terwijl ik met de andere de ketting aan de binnenkant inspuit.
Net zo makkelijk. :)
 
Heb je toevallig stekkertjes losgehaald terwijl je contact aanstond? Heb exact hetzelfde gehad. Naar de dealer voor een reset, kost je rond de 30 euro

Geen stekkertje los gehad... Rijd vanmiddag wel even langs de dealer.

Dank voor alle zorgzame reacties O-) ik zal beter op mijn vingers letten in het vervolg.

Gr. Peter
 
De Tracer900 (die ik heb) doet hetzelfde. Achterwiel draait (aangedreven) + voorwiel niet = storingsmelding. Dealer kan dit resetten. Geen idee hoe dit zelf te doen.
Ketting smeren met lopende motor? :X
Raar verhaal, dus na een wheelie moet je terug naar de dealer omdat je dan een storingsmelding krijgt?
Vooral dat een mt10 bekend staat om zijn wheelie gevoeligheid 😁
 
Nee want het voorwiel draait nog wel een hele poos door...
Daarnaast zit ten er nog meer sensoren op, dus de motor heeft dan echt wel door dat jij op dat moment in je speelkwartier zit
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Nee want het voorwiel draait nog wel een hele poos door...
Daarnaast zit ten er nog meer sensoren op, dus de motor heeft dan echt wel door dat jij op dat moment in je speelkwartier zit
Zal wel voorkomen als je voorwiel sneller draait dan je achterwiel...:+
 
De Tracer900 (die ik heb) doet hetzelfde. Achterwiel draait (aangedreven) + voorwiel niet = storingsmelding. Dealer kan dit resetten. Geen idee hoe dit zelf te doen.
Ketting smeren met lopende motor? :X
Heb nog een foutcode resetter liggen destijds gekocht met verloopkabel voor de mt10 heb geen mt10 meer en resetter ligt in de kast.
 
Nog meer mede MT10’ers die Brembo remblokken hebben geplaatst aan de voorkant? En welke hebben jullie gekozen?

Twijfel tussen de SA (straatgebruik frictie 0,6) en SC (sportief straat- en circuitgebruik frictie 0,7).
Des te hoger het getal des te beter zou ik zeggen dus dan lijkt mij de SC de beste optie maar ben benieuwd naar jullie meningen :)
 
Ik wilde ook de Brembo SC. Werd mij afgeraden. Heb er nu SBS 634RS racing sintered op zitten en bevalt meer dan uitstekend.
Op de R1 ook altijd de Ferodo ZRAC gebruikt, ook erg goed, alleen worden vrij snel minder bijterig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ibin
Ik heb de Brembo SA remblokken. Zaten er al op toen ik de motor kocht, dus kan helaas niet voor/na vergelijken, maar remmen doen ze prima :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Ibin
Bedankt voor jullie berichtjes! Ik zie dat de Ferodo qua frictie onder de Brembo’s zit en de SBS zit precies tussen de SA en SC in. Alhoewel dat natuurlijk maar getallen zijn in een grafiekje. Uiteindelijk draait het ook om het gevoel bij het aanremmen.

Waarschijnlijk zal je er met alle blokken wel op voor uit gaan. Standaard zijn ze echt niet zo best.

Denk dat het de Brembo’s gaan worden. Gevoel kwestie. @Peter_SP Is er toen aangeven waarom ze werden afgeraden?
 
Bedankt voor jullie berichtjes! Ik zie dat de Ferodo qua frictie onder de Brembo’s zit en de SBS zit precies tussen de SA en SC in. Alhoewel dat natuurlijk maar getallen zijn in een grafiekje. Uiteindelijk draait het ook om het gevoel bij het aanremmen.

Waarschijnlijk zal je er met alle blokken wel op voor uit gaan. Standaard zijn ze echt niet zo best.

Denk dat het de Brembo’s gaan worden. Gevoel kwestie. @Peter_SP Is er toen aangeven waarom ze werden afgeraden?
Weet ik niet meer. De verkoper heeft bijna alle merken in de verkoop en naar zijn zeggen veel praktijk ervaring met verschillende merken. Zijn voorkeur ging uit naar die SBS Zelf alleen ervaring met OEM en Ferodo, dus vertrouwde op zijn woord, en die SBS gekozen. Zeer tevreden over. Misschien de volgende keer de Brembo SC proberen voor vergelijk.
 
Vandaag ECU Flash bij Druijff Racing.
Eind resultaat 164 achterwiel pk's en 112 NM
20200328_113652.jpg


Titanium mooi gekleurd
 
Net eerste keer gereden met de nieuwe uitlaat..... wat een tering herrie.
Alleen nu rubber van mijn schoen op de uitlaat .... iemand tips om het er fatsoenlijk af te krijgen?
 
Net eerste keer gereden met de nieuwe uitlaat..... wat een tering herrie.
Alleen nu rubber van mijn schoen op de uitlaat .... iemand tips om het er fatsoenlijk af te krijgen?

Eerst helemaal af laten koelen en dan een doek met WD40 proberen. Lukt dat niet, voorzichtig met Commandant of een hele fijne korrel schuurpapier en daarna met polijstmiddel. Zie je niks van weer.
 
Nog meer mede MT10’ers die Brembo remblokken hebben geplaatst aan de voorkant? En welke hebben jullie gekozen?

Twijfel tussen de SA (straatgebruik frictie 0,6) en SC (sportief straat- en circuitgebruik frictie 0,7).
Des te hoger het getal des te beter zou ik zeggen dus dan lijkt mij de SC de beste optie maar ben benieuwd naar jullie meningen :)
Ik heb er brembo sc opgezet na een maand of 3 met originele gereden te hebben. Veel beter remgevoel en beter drukpunt (in rechte lijn gezien remt het niet harder natuurlijk, als het abs inspringt remt alles even hard). Ze moeten wel ff warm worden. Voor mij als mooi weer rijder niet zo'n punt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ibin
Ik heb er brembo sc opgezet na een maand of 3 met originele gereden te hebben. Veel beter remgevoel en beter drukpunt (in rechte lijn gezien remt het niet harder natuurlijk, als het abs inspringt remt alles even hard). Ze moeten wel ff warm worden. Voor mij als mooi weer rijder niet zo'n punt.
Ik heb er ook de Brembo sc op aan de voorkant , achter de sp dit zijn de gesinterde straat versie
ben ik heel tevreden over , remt heel goed
 
  • Leuk
Waarderingen: Ibin
Terug
Bovenaan Onderaan