Yamaha MT-10

Bij een dealer bij mij in de buurt gevraagd of ik een proefritje kon maken op een MT-10.....dat kon als ik mijn handtekening onder een koopcontract wilde zeten _O-

Nu maar bij YamahaNL gevraagd of er ergens een mogelijkheid is tot proefrijden is, zoniet dan maar eens langs gaan bij een 'lokale' BMW dealer voor een proefrit op een S1000R, dat is namelijk geen probleem. De MT-10 heeft wel mijn voorkeur maar wel eerst effe rijden.

S1000R... :Z
 
Ik kreeg er honger van, scherm scrolde nog, las zo snel alleen ff Burger King. :9~
 
Mn radiator en olie protectors binnen en meteen gemonteerd, zelfs voor een vrouw wat priegelwerk om op paar punten t vast te zetten met bijgeleverde borgdraad :]

Ben zelf wel blij met de zwarte kleur van de protectors. En ook erg happpy met mn Abba Superbike stand, kan ik in mn uppie zelf mn mt10 opbokken. Erg stabiel deze middenbok :Y
full
 
Zo'n "ABBA" stand is inderdaad vrij handig :Y Maar.... Je hebt de duo-steps uit geklapt én je bent op zoek naar een sportrack? :P
 
Zien er goed uit die radiator en olie protectors op jouw motorfiets.
Was ook 1 van de eerste dingen die ik deed bij mijn Z300 en geen spijt van gehad.
Bij mijn Z300 was alleen een radiator protector nodig want apparte olie koeler zit er niet op.
Vind het niet alleen optisch mooier staan, maar het heeft ook een goede functie.
Vr Gr Erwin
 
Hallo MT10 rijders :} heb een proefrit gemaakt met een MT10 . :Y wat een fijne motor 8-) lees wel dat het verbruik wel hoog is .Maar Funfactor is ook belangrijk ,en dat krijg je wel als er mee gaat rijden .heb een dag later ook een proefrit gemaakt met een aprilia tuono v4 1100r Factory . :Y .ool leuk .maar voor op de weg zou ik toch gaan voor Yamaha MT10 :}
:) .super motor :}
8-) gr mf
 
Bij een dealer bij mij in de buurt gevraagd of ik een proefritje kon maken op een MT-10.....dat kon als ik mijn handtekening onder een koopcontract wilde zeten _O-

Nu maar bij YamahaNL gevraagd of er ergens een mogelijkheid is tot proefrijden is, zoniet dan maar eens langs gaan bij een 'lokale' BMW dealer voor een proefrit op een S1000R, dat is namelijk geen probleem. De MT-10 heeft wel mijn voorkeur maar wel eerst effe rijden.

Bij Fris motorverhuur in Amsterdam kun je een MT 10 huren voor euro 100 per dag :)
 
Iemand interesse in een splinternieuwe nooit gebruikte adapterkabel om op de witte 4 polige diagnoseconnector(onder zadel naast accu) van een yamaha xsr of MT10 te plaatsen en zo de foutcodes te kunnen lezen en verwijderen mbv een simpele obd2 reader (vb autel ms309 van ca 20 euro)?

Ik heb de kabel zojuist toegestuurd gekregen maar aangezien de moto verkocht is ben ik er niks mee.
Geschikt voor yamaha euro 4 motos met 4 polige diagnoseconnector.
Prijs 50 euro incl verzend naar BE en NL.


bij interesse graag via pm
 
Net weer mt-10 proefgereden bij hans van wijk. Twee strepen benzine in 15minuten weg. Draaikolk in de tank 😄
 
Net weer mt-10 proefgereden bij hans van wijk. Twee strepen benzine in 15minuten weg. Draaikolk in de tank 😄

Ze moeten iets bij Yamaha om die Euro 4 norm te kunnen halen. Zélfs met de standaard uitlaat komen er klappen en vlammen achter uit de pijp doordat er extra brandstof mee gegeven wordt om de verbranding maar zo lang mogelijk volledig te kunnen houden :) De originele Akra klapt nog iets harder!!

Gewoon iedere 150 Km tanken, moet je met een elektrisch verhicle ook zo ongeveer, en je bent met een páár minuten pauze weer onderweg voor nog eens 150 Km plezier (probeer dát maar eens met een electro :+ ).
 
Laatst bewerkt:
Draaikolk in tank = Tornado op weg. Je krijgt er wat voor terug. Het Orginele geluid is al mooi genoeg, gek genoeg klonk deze meer ingereden mt10 lijkt het beter dan de vorige waarop ik proefreed.
 
*O* En morgen komt déze voor het eerst op de NL wegen..... *O*

[afbeelding]

De optioneel leverbare Yamaha MT kentekenplaathouder is keurig als "korte" houder te gebruiken door het middelste deel NIET te gebruiken.

Oliekoeler en radiateur beschermcovers zitten er ook al op net zoals de tankpad, de Akrapovic + Quickshifter laten nog even op zich wachten net zoals de zijtassen. Spullen zijn ook bij Yamaha Europe niet op voorraad.

Kun je een foto posten van de optionele kentekenplaathouder zoals je hem gemonteerd hebt?

Ik twijfel of ik voor die van Yamaha ga, of van een ander merk.
Iemand nog andere mooie opties? Ik wil wel gewoon de originele Yamaha knipperlichten monteren.
 
Kun je een foto posten van de optionele kentekenplaathouder zoals je hem gemonteerd hebt?

Ik twijfel of ik voor die van Yamaha ga, of van een ander merk.
Iemand nog andere mooie opties? Ik wil wel gewoon de originele Yamaha knipperlichten monteren.

Zekers wel :P

23kqgec.jpg


3zrit.jpg


R&G heeft inmiddels ook een aardig assortiment aan accessoires voor de MT-10. Klikkerdeklik.
 
ben ik weer,
even uit t motorgebeuren, drukke tijden. En mega oorsuis in mn oren na motorrit paar weken terug, ondanks oordoppen in. Op mn KTM 1190 totaal geen probleem gehad met mn helm achter mijn windscherm.. Maar nu volop in de wind met mn MT10 en kennelijk oordop in mn rechteroor was ietwat uit mn oor geschoven. Dus ik hoorde hoop herrie maar dacht over 25min ben ik thuis dus laat maar. Had ik maar gestopt en mn oordop goed gedaan.

Waarschijnlijk nu het "beruchte" tinnitus.. gesuis in mn oor 24/7 ..


@wimmel, stepje rechts staat idd uit, al 2x aan bezeerd tijdens op/af stappen omdat ik um vergeet in te klappen. heb mn acculader aan mn stepje hangen. Ietwat proffosorisch maar volstaat voor nu wel :) . Ik weet ook niet of ik het wel zo een fijn idee vind om iemand achterop te hebben op zo'n inieminie buddy. Stepjes zitten ook echt niet normaal hoog.

Geen slecht idee om zo een sportsrack zelf te laten maken.. had ik nog niet aan gedacht
 
Zijn sportracks niet alleen voor zadels met losse duo seats?
Je zou een extra zadel kunnen kopen en daar de plaat achterop kunnen monteren.
Ik heb zelf op mijn MT 09 de yamaha zijtassenset.
Dit zit perfekt en is ook zo verwisseld.


Dank voor de tip, ergens in oktober nog richting duitsland voor paar dagen dus ff brainstormen over plaat laten maken of extra buddy kopen.
 
@el01 En hoe gaat het op dit moment met je oor. Is het gesuis minder of weg? Ik draag ook altijd oordoppen. En ik weet niet wat voor een helm je hebt, maar een aerodynamisch sport/race model wil ook nog wel eens helpen tegen de ruis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan