Yamaha MT-10

Hahaha ik heb mijn ballen 40cm hoger zitten.

Maar bij het zadel wat ik nu nieuw heb gekregen zag je voordat deze erop ging al dat het te strak gestikt zat.
We hebben het gewoon geprobeerd. Maar nu is hij weer door wat ik al had verwacht.
 
full

full

Zo even 2 foto's van MT-10 met seatcowl en bellypan beiden van Ermax en diverse zwart/rode accenten van Gillestooling. Zoals al eerder aangegeven achterlicht met geïntegreerde knippers en tailtidy plaats ik na mijn vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Ruitjes zijn nooit mooi, zeker niet op een naked (mijn bescheiden mening, een ieder die het wel mooi vind heeft uiteraard ook gelijk, iets met smaak en twisten)

uiteindelijk vind ik persoonlijk koffers ook niet mooi, en alles wat uitsteekt :N

Maar dan kom je bij een MT 10 wel een probleem tegen als je de spiegels eraf haalt en underbars wil.....
 
Vandaag waarschijnlijk de laatse keer Eifel dit jaar. Ben heel oktober weg. En in november zal het wel niet meer zo aangenaam zijn.
 
Mijn MT-10 uit 2016 gebruikt redelijk veel brandstof 1:14,5.
Ik vond op onderstaande link de uitleg wat eventueel de reden kan zijn, inclusief de oplossing.

Nadat ik de ECU-Reset heb uitgevoerd en hierna de motor opnieuw ingereden heb met ongeveer 80km/uur over binnen wegen. Rustig en niet te wild gereden. De motor liep ongeveer 20km onregelmatig. Dit heb ik ongeveer 100km vol gehouden.
Hierna rijdt de MT-10 ongeveer 1:16. Als ik cruise controle gebruik in zijn 5e versnelling en ongeveer 120km/uur rijdt lukt het tegenwoordig vaak 1:16,5 te rijden.

Heeft iemand dezelfde ervaring ?

Onderstaand artikel verklaard e/a. Het geld tegenwoordig ook voor motoren welke euro4 horen te zijn.

https://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/149784-brandstof-besparen-met-een-ecu-reset.html

Succes Willem.
 
Laatst bewerkt:
Probeerseltje.

Yamaha-mt10-black-exhaust.jpg


Instant-edit: jaja als hij er op zit volgt er nog een foto natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd welke soort lak je hebt gebruikt en hoe dat blijft zitten als de uitlaat warm wordt en weer afkoelt. We gaan het ongetwijfeld horen.
 
Voor hen die een nieuw achterlicht (bijv. met geïntegreerde knipperlichten) aansluiten, daarbij zitten over het algemeen de led-weerstanden al in het achterlicht zelf gemonteerd. Die lange led-weerstanden onder het zadel kun je dus gewoon verwijderen door de zwarte en witte koppeling van de kabelboom los te klikken. Om verder geen toestanden met solderen etc te hebben en de originele aansluitingen op de kabelboom te behouden, kun je een setje kabeladapters van Rizoma aanschaffen. Type nr. voor de MT-10: RIEE116H. Na enig zoeken gevonden bij Sparks Online (hebben erg veel onderdelen en redelijk makkelijk te vinden). Werkt super. Ondertussen achterlicht met geïntegreerde knipperlichten gemonteerd. Als de tailtidy er ook onder zit volgen de foto's.
 
Mijn achterlicht is afkomstig van Ali en speciaal voor oa de MT-10. Kan zonder gepruts gewoon gemonteerd worden zonder de standaard led-weerstanden (zie vorige bericht). Gewoon de koppeling van de kabelboom los klikken (leds kun je met complete taartschep verwijderen of laten liggen), klik vervolgens de Rizoma knipperlicht adapter kabels, in de zwarte en witte bevestiging van de kabelboom, 2 mannetjes aan de gele kabeltjes van het achterlicht knijpen, kousje eromheen smelten (waterbescherming) en klaar. Op deze manier kun je eventueel de originele knipperlichten namelijk weer gewoon plaatsen zonder gedoe. Alles bij elkaar ongeveer 20 minuten werk.

NIEUWE-Voor-YAMAHA-MT10-MT-10-FZ-10-2016-2017-Motorfiets-Ge-ntegreerde-Led-achterlicht-richtingaanwijzer.jpg_50x50.jpg
 
IMG_20171009_154112-1.jpg


Dat dus. Donderdag even een betere foto.

Ben benieuwd welke soort lak je hebt gebruikt en hoe dat blijft zitten als de uitlaat warm wordt en weer afkoelt. We gaan het ongetwijfeld horen.

Ik hoop dat mijn spuiter hier rekening mee houdt als ik hem vraag een uitlaat te spuiten. _O- Ik wil nog even een goed stuk er mee rijden en er even een keer een hoge druk reiniger op zetten. Kijken wat het doet.
 
Laatst bewerkt:
Mijn MT-10 compleet met tailtidy, seatcowl, bellypan, rimstripes met darkside logo, rode bobbins en Yamaha darkside bevestigingsbouten kentekenplaat.
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er prima uit hoor! :Y

Ga er zelf nog andere handvatten opzetten (barracuda's) en misschien nog even wachten op de underbars van barracuda en dan gaat hij de winterstalling in. :z
 
Vanmiddag dan eindelijk door vakanties etc de eerste 1000 km op de teller gezet. Gelijk ook de beurt bij de dealer laten doen. Nu nog de laatste 600 km inrijden en dan ......... 😊
 
Vanmiddag dan eindelijk door vakanties etc de eerste 1000 km op de teller gezet. Gelijk ook de beurt bij de dealer laten doen. Nu nog de laatste 600 km inrijden en dan ......... 😊

Gaat vast allemaal goed komen!! Hier vanmiddag ook maar even een beetje door de buurt aan't toeren geweest. Was wel lekker weer ervoor ;)

 
Mooie positie van je camera wimmel .
Lekker duidelijk ook :Y :W

:P En sorry dat JijBuis het beeld zo kan vernachelen.... ;(

Zijn deze 3 dingen van RAM-MOUNT met een Go-Pro 3+ Black Edition (maar je kunt er natuurlijk ook andere camera's mee bevestigen).

  1. Short Socket Arm
  2. Riserbar Ball
  3. Go-Pro Adapter

En dan krijg je dus zoiets:



Aan de achterkant heb ik dan nog een "ball" om ook daar de/een camera te kunnen plaatsen.

  1. Mirror Ball

Met dit effect:



Kán met 't originele boutje wat daar hoort te zitten maar ik heb er een iets langer boutje voor gehaald, just 2 be sure O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan