Yamaha MT-10

Ter info, de passagierssteunen van een Tracer 900 passen ook op een MT-10 en deze zijn beduidend langer, en wat het zadel betreft heb al 2 keer een tocht van ongeveer 600 km op een dag gemaakt en geen last van gehad.
 
Standaard MT-10 Akrapovic, zonder kat.:

full


Hexa Akrapovic met custom pijp van aansluiting demper naar linkpijp:

full



En hierom wilde ik de collector/katalysator liefst niet meer terugplaatsen:

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, scheelt gewicht en db’s vallen mee. Prima oplossing *O*
Weet iemand hoeveel db de standaard uitlaat de lucht ingooit?
 
DelMonte; als ik vragen mag, welke veringinstelling gebruik je? Misschien zelf instelling gemaakt?
Heb sinds kort, na een jaar op een “normale” MT10 gereden te hebben, nu ook een SP. Rij daarmee in A2 wat meestal prima is, soms wat aan de harde kant wat mij betreft.
 
Yep: volgens het plaatje is maximum 95 dB statisch dus met de gebruikelijke tolerantie van 3 dB (zoals ik me heb laten vertellen..) zit ik precies goed!
 
DelMonte; als ik vragen mag, welke veringinstelling gebruik je? Misschien zelf instelling gemaakt?
Heb sinds kort, na een jaar op een “normale” MT10 gereden te hebben, nu ook een SP. Rij daarmee in A2 wat meestal prima is, soms wat aan de harde kant wat mij betreft.

Moet ik even nakijken. Ik heb hem meestal op A1 en na wat gewenning en aanpassingen bevalt dat prima. Ik heb A2 zodanig ingesteld dat alles een paar streepjes softer staat t.o.v. A1 maar behalve heel af en toe, als het wegdek heel slecht is (Belgische kasseien oid) staat ie altijd op A1. Over het algemeen reageert 'ie sowieso automatisch echt super.
Ik zal vanavond eens een paar screenshotjes maken.
 
Moet ik even nakijken. Ik heb hem meestal op A1 en na wat gewenning en aanpassingen bevalt dat prima. Ik heb A2 zodanig ingesteld dat alles een paar streepjes softer staat t.o.v. A1 maar behalve heel af en toe, als het wegdek heel slecht is (Belgische kasseien oid) staat ie altijd op A1. Over het algemeen reageert 'ie sowieso automatisch echt super.
Ik zal vanavond eens een paar screenshotjes maken.
Db’s gaan dan inderdaad precies goed :)
Bedankt alvast voor de screenshots!
 
Wat ik vooral goed gelukt vind, is het stuk van waar de pijp van 4 naar 1 gaat tot het hitteschild van de einddemper. In de 'standaard'-situatie vond ik het best een eind en nu lijkt het wat compacter, niet zo'n lange slurf meer.
 
Moet ik even nakijken. Ik heb hem meestal op A1 en na wat gewenning en aanpassingen bevalt dat prima. Ik heb A2 zodanig ingesteld dat alles een paar streepjes softer staat t.o.v. A1 maar behalve heel af en toe, als het wegdek heel slecht is (Belgische kasseien oid) staat ie altijd op A1. Over het algemeen reageert 'ie sowieso automatisch echt super.
Ik zal vanavond eens een paar screenshotjes maken.

A2 reageert softer dan A1 maar je kan A2 niet een paar streepjes zachter zetten dan A1. Als je bijvoorbeeld bij A2 de rebound op -4 zet dan staat deze bij A1 ook op -4. Alleen reageert A2 wat softer.
 
A2 reageert softer dan A1 maar je kan A2 niet een paar streepjes zachter zetten dan A1. Als je bijvoorbeeld bij A2 de rebound op -4 zet dan staat deze bij A1 ook op -4. Alleen reageert A2 wat softer.

Als je A1 harder of zachter zet, gaat A2 inderdaad automatisch evenveel streepjes mee. Als A1 front compression van 10 naar 11 en A2 front compression stond 16, wordt 'ie 17. Voorkant staat A2 altijd 8 streepjes zachter dan A1. Achterkant staat compressie altijd 7 en rebound altijd 5 zachter dan A1. Ik heb het als volgt ingesteld staan:

A1:

full


A2:

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Monte, ik ga met het stelwieltje aan de slag :)

Nu is mijn vraag , wat is er mis met de af fabriek instelling van de vering en , zijn er ook MT10 rijders die niet de SP hebben en dus met een inbus sleuteltje op pad gaan om de instelling te wijzigen / aanpassen of is er te weinig kennis om met het inbus sleuteltje aan de gang te gaan ? niet wetende wat nou wel of niet goed is.
 
Nu is mijn vraag , wat is er mis met de af fabriek instelling van de vering en , zijn er ook MT10 rijders die niet de SP hebben en dus met een inbus sleuteltje op pad gaan om de instelling te wijzigen / aanpassen of is er te weinig kennis om met het inbus sleuteltje aan de gang te gaan ? niet wetende wat nou wel of niet goed is.

Ik dus. Ik vond dat er te weinig balans was tussen voor en achter. Demping zowel voor als achter een stuk strakker gezet. Als ik nu vlak achter de tank op het zadel duw, veert ze voor en achter ongeveer even ver in. Ook de ingaande en rebound demping is voor en achter ongeveer gelijk nu. Ik heb de veer voorspanning zo goed mogelijk aangepast (zonder montage van andere veren) zodat ze, ten opzichte van onbelast staan, met mij erop in "vol ornaat", voor en achter ongeveer evn ver inzakt. Moest aan de achterkant vooral omhoog. Ze staat nu te strak voor een "strassen schade" weg in de Eifel. Daar staat tegenover dat ze erg strak stuurt en superstabiel is op beter asfalt.
 
Ik vond hem vooral aan de achterkant te zacht. Je merkt dat ie na het stellen beter in balans is.
 
Opzouten Oma,

Wat later dan gedacht, maar voordat er weer een andere kleur opkomt (of gewoon een andere motor _O- )

Hierbij dan de redelijk definitieve versie van mijn MT10

Vind hem zelf in ieder geval erg mooi geworden en kijk er nog steeds met plezier naar! (misschien zet ik hem wel in de woonkamer :Y )

O, en rijden doetie ook nog steeds erg fijn hoor, lawaai genoeg met de akra en catvervanger, nu ik het bedenk, ik wil toch nog steeds de beide koplampen laten branden (zonder grootlicht dan)
Zie je, toch nog wensen

full
 
Even een vraagje over jullie verbruik. Voorheen zat ik/rond de 1:13 maar nu ik een katvervanger heb, is dit gedaald naar 1:11,5. Het bereik was toch al niet z'n sterkste punt maar nu moet ik bij 150 km al op zoek naar een pomp...
 
Vette bike!!!!!! Echt heel gaaf. Deze kleurstelling zou ik wel willen op mijn Tracer.

Op een tracer zou deze kleurstelling pook echt mooi zijn, even een paar rollen folie kopen, dan weet je alles :Y

of waar ik met de de MT ben geweest, dan hoef je er alleen een paar dagen op te wachten.
 
Die zwarte blokken maken het geheel echt af. Zonder blokken vond ik het niet echt je van het.

Wat het verbruik betreft, ik haal gemiddeld, met AKRA einddemper inclusief cat. ongeveer 170 /180 km. Dus daar zit het verschil niet echt in. Conclusie is dat de MT-10 wel een slokkie lust. Fabrieksopgave voor een standaard MT-10 is 1:12.
 
Doei oma :P

Iedereen aan het rijden??
Vorige week een midweekje in het zwarte woud geweest! Daar doet de 10 het ook heerlijk hoor *O*
Paar tegenvallers wel, lekke band, band zat er net 500 km onder en was door de plaatselijke honda dealer niet te maken B|
Vernagelde eerst heel de band door er een prop in te stoppen. Toen dat niet lukte kwam die met een parapluutje aanzetten. Als die dat nou gelijk had gedaan |( Vervolgens had hij geen banden op voorraad en bestellen zou 2 dagen in beslag nemen.... Gelukkig liep er iemand rond die nog een setje Continental sport attack 2 in de juiste maat thuis had staan. Die maar gekocht en de achterband vervangen. (mocht er nog iemand een voor bandje zoeken O-) )
Overigens gebruik gemaakt van de yamaha pechhulp. Het duur de maar 3 uur voordat er iemand was _O- :X

Tijdens het rijden aldaar vielen er steeds meer ledjes uit van mijn remlicht. Iemand dat ook al ervaren? Dit ligt inmiddels bij de dealer en vermoed dat er een nieuwe unit geleverd gaat worden. Inmiddels was ook mijn 3de!! comfortzadel binnen die er nu opzit. De laatste was na een km of 3000 alweer doorgescheurd op de bekende plekjes. Vermoedelijk vind yamaha het wel best want er is zo te zien nog geen aanpassing gedaan. Zal er over een paar maandjes weer staan vrees ik.

Maar wat rijd en klinkt dat ding toch heerlijk!! :] :]
Klein stukje film vanaf de achterzijde :P

 
Laatst bewerkt:
Wegwezen OMA.

Mijn oog is gevallen op een nieuwe MT10 die ik als woon werkvervoer ga gebruiken. Na een proefrit was ik helemaal verliefd. Zeker omdat ik 6,5 jaar lang dagelijks supersports heb gereden.
Super gave naked bike.

Hebben jullie hier nog negatieve punten? Ik heb begrepen dat het benzineverbruik hoog is, maar dan lees je weer dat die gene ook helemaal los ging. Met de ZX10R haalde ik een verbruik van 1 op 15 op de snelweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan