Yamaha MT-10

**zeikmodus aan** Wil je nou echt die lelijke reflector laten zitten vooraan? **zeikmodus uit**

Maar verder erg mooi hoor, en lekker warm in de woonkamer :Y
 
Gisteren mijn MT-10 opgehaald.... Jammer van het bagger weer, had er graag even een flink stuk mee gereden. Maar de eerste indruk is super, wat een beest.
Ik wilde in eerste instantie een zwarte maar ik vind deze kleurstelling erg mooi.


IMG_5979.JPG
 
Laatst bewerkt:
als je van plan bent om in het buitenland te toeren met je mt zou ik ze wel ergens opbergen onder je duozit dat je ze er weer kan opschroeven geen reflector en een slecht humeur van de gendarm is bekeuring is daar verplicht
 
als je van plan bent om in het buitenland te toeren met je mt zou ik ze wel ergens opbergen onder je duozit dat je ze er weer kan opschroeven geen reflector en een slecht humeur van de gendarm is bekeuring is daar verplicht

Niet alleen in buitenland verplicht , ook hier in Nederland , maar zolang de pakkans niet groter is dan nu blijven ze er af !
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Even een vraagje, hoe warm zou de motor van de MT-10 nu kunnen worden. Net gaf die van mij 108 graden aan. En dat met dit weer...... Is het normaal dat hij nu in het stadsverkeer, en bij dit weer, dik boven de 90 graden uitkomt?
 
Jazeker. Geen rijwind is nauwelijks koeling. Ik heb het ook regelmatig, ook met deze temperaturen. Na een paar honderd meter rijden, met een beetje tempo, zakt 'ie zomaar weer 10 graden of meer.
 
Jazeker. Geen rijwind is nauwelijks koeling. Ik heb het ook regelmatig, ook met deze temperaturen. Na een paar honderd meter rijden, met een beetje tempo, zakt 'ie zomaar weer 10 graden of meer.

Thanks for the reply! Gelukkig gaat de ventilator wel aan. Wel laat vind ik, pas bij 105 graden.
 
Sinds ik een paar keer een proefrit heb gemaakt en een keer een MT-10 een dagje heb gehuurd ben ik aardig gek van dat ding. Misschien volgend jaar mijne huidige motor maar eens gaan inruilen...
Het enige dat ik nog graag zou willen (naast een beetje beter verbruik :o) is een quickshifter die ook down werkt. Er zijn quickshifterkits beschikbaar die die mogelijkheid bieden, o.a. bij Fast Bikes Magazine hebben ze dat uitgebreid vastgelegd op hun YouTube filmpjes.

Iemand hier daar ervaringen mee? En ook in combinatie met MT-10s die al een quickshifter-up hebben?
 
Beste allen,

Ik heb het MT-09 verlaten en mag mij nu hier melden :W

Heb mijn 09 uit 2016 ingeruild op een nieuwe MT-10 :}

Kleur: Night Fluo (grijs met gele wielen)

Opties:
Akrapovic

MRA mini schermpje (afbeelding internet)
ed_ed55eb4481be409fb56f089a5638aad0.jpg

Highsider bar end spiegels (had ik ook op mijn 09, bevielen goed!) Had ze alleen erbij ingeruild, dus mocht nieuwe kopen |(

Na de wintersport haal ik de motor waarschijnlijk op (of eerder wanneer ik niet meer kan wachten, maar dan moet het wel mooi weer zijn :] #mooiweerrijder) ik rij toch niet en vind het zonde om nu al het kenteken aan te vragen als ik toch nog niet rij.

Ben nu tijdelijk motorloos, want de mijne hebben ze opgehaald en in de showroom gezet.

Enkele vragen van mijn kant:

Zijn er nog accessoires die niet mogen ontbreken op de motor?

Ik heb een TomTom rider 410. Hoe hebben jullie de TomTom gemonteerd? gewoon met zo'n ram kogel?

Nog tips?

Groeten Peter
 
Zijn er nog accessoires die niet mogen ontbreken op de motor? Wellicht een comfort zadel.

Ik heb een TomTom rider 410. Hoe hebben jullie de TomTom gemonteerd? gewoon met zo'n ram kogel?


Ik heb ook een TomTom rider 410. Op een van mijn stuurbouten zit een kogel. Daar mount ik de 410 op. Ik heb ook hetzelfde MRA scherm, erg prettig.
 
Zijn er nog accessoires die niet mogen ontbreken op de motor? Wellicht een comfort zadel.

Ik heb een TomTom rider 410. Hoe hebben jullie de TomTom gemonteerd? gewoon met zo'n ram kogel?


Ik heb ook een TomTom rider 410. Op een van mijn stuurbouten zit een kogel. Daar mount ik de 410 op. Ik heb ook hetzelfde MRA scherm, erg prettig.

Comfortzadel kan heel prettig zijn, echter ik had zelden last van mijn achterste na een hele dag sturen op de MT09 (die heeft een plank als zadel B|). Dus ik ga sowieso het avontuur eerst aan met een gewoon zadel.

Fijn dat het MRA scherm je goed bevalt! heb toch wel flink lopen twijfelen welk scherm het moest worden. Wilde niet een te hoog schermpje, maar wel enige vorm van wind geleiding/bescherming.

Kan je ook op hoge snelheid iets uit de volle wind met je helm als je op je tank ligt?

Ik had altijd het idee dat mijn nek korter werd als ik een stukje 200 reed...
 
Comfortzadel kan heel prettig zijn, echter ik had zelden last van mijn achterste na een hele dag sturen op de MT09 (die heeft een plank als zadel B|). Dus ik ga sowieso het avontuur eerst aan met een gewoon zadel.

Fijn dat het MRA scherm je goed bevalt! heb toch wel flink lopen twijfelen welk scherm het moest worden. Wilde niet een te hoog schermpje, maar wel enige vorm van wind geleiding/bescherming.

Kan je ook op hoge snelheid iets uit de volle wind met je helm als je op je tank ligt?

Ik had altijd het idee dat mijn nek korter werd als ik een stukje 200 reed...

Wind pak je altijd wel, maar met dit MRA scherm zit je prima. Ook met hoge snelheid. Ook dan maar meteen handvatverwarming erop zetten. In deze tijd een must!
 
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb de mijne in oktober gekocht. Laat in het seizoen maar ik kon niet wachten 😂. Je schrijft dat je een ander schermpje er op hebt gekocht. Ik ben op zoek naar de originele, dus als je er van wil dan hoor ik dat graag.
 
Wind pak je altijd wel, maar met dit MRA scherm zit je prima. Ook met hoge snelheid. Ook dan maar meteen handvatverwarming erop zetten. In deze tijd een must!

Thnx voor je reactie.

In deze tijd ben ik gewoon koekblikker :X

Mooi weer rijder bij uitstek :]

Jaarlijks ga ik met een maatje een week naar noord Italie en zwitserland motorrijden, dan vind ik het niet erg als het op de berg koud is of wanneer ik een buitje op mijn helm krijg. Verder mijd ik liever de kou en de regen.

Met die gele velgen blijf je ook aan het poetsen...
 
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb de mijne in oktober gekocht. Laat in het seizoen maar ik kon niet wachten 😂. Je schrijft dat je een ander schermpje er op hebt gekocht. Ik ben op zoek naar de originele, dus als je er van wil dan hoor ik dat graag.

Dankjewel!

Welke bedoel je met het originele? dat lipje of het tourscherm?
 
Het lipje (denk ik). Ik kocht de mijne met een hoog tourscherm maar dat vind ik niet mooi. Ik wil hem weer graag origineel maken.

Nummer 14 bedoel je waarschijnlijk. Bij het plaatsen van het MRA scherm blijft dit lipje gewoon zitten, dus daar kan ik je niet aan helpen.

CE_36799_1.JPG


Hij is te bestellen... 92.75 inclusief verzendkosten

Als je de motor nieuw gekocht hebt, moet je dealer het lipje nog wel hebben liggen. Volgens mij worden ze allemaal standaard geleverd en moet de motor opgebouwd worden tot touring. Je zou eventueel een aantal dealers een mailtje kunnen sturen.

Gr. Peter
 
Hij is te bestellen... 92.75 inclusief verzendkosten

Als je de motor nieuw gekocht hebt, moet je dealer het lipje nog wel hebben liggen. Volgens mij worden ze allemaal standaard geleverd en moet de motor opgebouwd worden tot touring. Je zou eventueel een aantal dealers een mailtje kunnen sturen.

Strak plan. 26 en 14 mis ik geloof ik. Ik zal aan de hand van de tekening eens kijken wat ik mis. Ik wilde ook op de motorbeurs ff kijken. Anders moet ik gaan voor nieuw.
Ik heb hem gebruikt gekocht, jaartje oud met 1700KM.
 
Strak plan. 26 en 14 mis ik geloof ik. Ik zal aan de hand van de tekening eens kijken wat ik mis. Ik wilde ook op de motorbeurs ff kijken. Anders moet ik gaan voor nieuw.
Ik heb hem gebruikt gekocht, jaartje oud met 1700KM.

misschien kan ik je aan het lipje helpen, mag me hier ook melden :)
in feb ga ik de blauwe mt-10 ophalen (ook jaartje oud met 2500 op de klok)
ik wil juist het touring scherm.

wat betreft navigatie mount werd ik hierop gewezen:
Yamaha MT09/FZ 09, 2014 >>, GPS mounting plate, € 24,90
moet nog even kijken of dit bij de mt-10 ook past.
 
misschien kan ik je aan het lipje helpen, mag me hier ook melden :)
in feb ga ik de blauwe mt-10 ophalen (ook jaartje oud met 2500 op de klok)
ik wil juist het touring scherm.

wat betreft navigatie mount werd ik hierop gewezen:
Yamaha MT09/FZ 09, 2014 >>, GPS mounting plate, € 24,90
moet nog even kijken of dit bij de mt-10 ook past.

De motorzaak waar ik hem gekocht heb zet mijn "kogel" van de stuurbout waar de navi mee gemonteerd was op mijn 09 over op de 10. Netjes achter het contact geschakeld.

De 12 volt aansluiting die er op zit is niet standaard een usb he?
 
De motorzaak waar ik hem gekocht heb zet mijn "kogel" van de stuurbout waar de navi mee gemonteerd was op mijn 09 over op de 10. Netjes achter het contact geschakeld.

De 12 volt aansluiting die er op zit is niet standaard een usb he?

Lijkt me geen usb nee.
Meestal doe ik zelf de navi aansluiten op geschakelde 12 volt.
Moet nog even uitzoeken waar een plugje zit en de tegenhanger bestellen.

Vind een kogel niet zo "mooi", vandaar dat ik een bracket zocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan