Yamaha MT-10

Nadat ik 2 weken geleden mijn MT 09 heb verkocht.Heb ik toch weer voor een Yamaha gekozen, 2019 MT-10, een blauwe.
Was op voorraad bij Yamaha Nederland, dus kan hem morgen halen.
IMG_3162.JPG
 
Graag gedaan.

Ziet er wel strak uit! Als je gemonteerd hebt wil je dan effe een paar foto’s posten?

Iemand trouwens een mini 12v-USB socket die standaard in de 12v aansluiting past?

Deze zou ik nog posten. De HERMANN Mechatronik navi steun zilver. Past perfect!
 

Bijlagen

  • IMG_6458.JPG
    IMG_6458.JPG
    157,2 KB · Weergaven: 36
  • IMG_6459.JPG
    IMG_6459.JPG
    164,9 KB · Weergaven: 43
Gister het nieuwe comfort zadel opgehaald bij de dealer.
Hij heeft een ander artikel nummer en er is te voelen dat ze de ronde stukjes die elke keer door het leer heen kwamen hebben verwijderd. Het is iets platter geworden. Volgens de dealer ben ik de eerste met het nieuwe comfort zadel dus ze zijn ook erg benieuwd of dit de oplossing is.

De tijd zal het leren, de vorige heeft het in ieder geval geen jaar vol gehouden....
Hopelijk deze wat langer.
 
Zo het wordt nog druk met de MT10's. Ik volg het topic al een tijdje dus nu ook maar even aanmelden.

1383985


Sinds 1,5 maand in het bezit van een MT10 met een Scorpion linkpijp en Barracuda ruitje. Voor de zekerheid heb ik voor de ritjes naar Duitsland een Mivv Suono besteld met db killer. Met de originele uitlaat klinkt het echt niet normaal hard.

Hiervoor 6 jaar op een Street Triple gereden. Fantastische stuurfiets maar na al die jaren begon ik net dat beetje extra vermogen te missen.
Dat wordt nu ruimschoots gecompenseerd }). Wat mij vooral positief heeft verrast is dat de MT10 even goed nog zo wendbaar is. :] Echt een heerlijke motor om mee te sturen, ohja en dat geluid.... :9~:9~
 
Zo het wordt nog druk met de MT10's. Ik volg het topic al een tijdje dus nu ook maar even aanmelden.

Bekijk bijlage 1383985

Sinds 1,5 maand in het bezit van een MT10 met een Scorpion linkpijp en Barracuda ruitje. Voor de zekerheid heb ik voor de ritjes naar Duitsland een Mivv Suono besteld met db killer. Met de originele uitlaat klinkt het echt niet normaal hard.

Hiervoor 6 jaar op een Street Triple gereden. Fantastische stuurfiets maar na al die jaren begon ik net dat beetje extra vermogen te missen.
Dat wordt nu ruimschoots gecompenseerd }). Wat mij vooral positief heeft verrast is dat de MT10 even goed nog zo wendbaar is. :] Echt een heerlijke fiets om lekker mee te sturen, ohja en dat geluid.... :9~:9~
Mooie fiets man, je zult er iig geen spijt van krijgen. Hou een lijstje bij waar de benzinestations zijn, dat zul je nodig hebben. :]
 
Zo het wordt nog druk met de MT10's. Ik volg het topic al een tijdje dus nu ook maar even aanmelden.

Bekijk bijlage 1383985

Sinds 1,5 maand in het bezit van een MT10 met een Scorpion linkpijp en Barracuda ruitje. Voor de zekerheid heb ik voor de ritjes naar Duitsland een Mivv Suono besteld met db killer. Met de originele uitlaat klinkt het echt niet normaal hard.

Hiervoor 6 jaar op een Street Triple gereden. Fantastische stuurfiets maar na al die jaren begon ik net dat beetje extra vermogen te missen.
Dat wordt nu ruimschoots gecompenseerd }). Wat mij vooral positief heeft verrast is dat de MT10 even goed nog zo wendbaar is. :] Echt een heerlijke motor om mee te sturen, ohja en dat geluid.... :9~:9~

Welkom ziet eruit als top moto in Apeldoorn?
en de mivv Suono maakt ook nog genoeg lawaai hoor met een linkpipe voor in duitsland
 
  • Leuk
Waarderingen: Ibin
Mooie fiets man, je zult er iig geen spijt van krijgen. Hou een lijstje bij waar de benzinestations zijn, dat zul je nodig hebben. :]

Dat heb ik helaas al ondervonden. Het voordeel is dan wel weer dat je even je benen kunt strekken. :9


Welkom ziet eruit als top moto in Apeldoorn?
en de mivv Suono maakt ook nog genoeg lawaai hoor met een linkpipe voor in duitsland

Dankjewel, komt inderdaad bij Topmoto vandaan. Nette zaak moet ik zeggen. :)

Beetje lawaai vind ik niet erg als er maar even een killer in kan die de boel een beetje dempt.

Ik las in jouw post over de Mivv dat je niet helemaal tevreden bent over de uitlaatklem. Hoe komt dat zo?
 
Hoe bevallen jou de risers? Zit je dan rechter?
Het scheelt een klein beetje. Dit is ongeveer 1 cm hoger en een stukje naar voren. Ik verwacht dat je niet meer dan 1.5 cm omhoog kan. Wil je echt hoger gaan (ik heb nog risers liggen van 1.5 cm om ertussen te zetten) zit aan het vervangen van de koppel en gaskabel. Op zich niet zo'n grote ingreep maar alle electrokabels vanaf de handvatten is zijn dat wel.
 
Dat heb ik helaas al ondervonden. Het voordeel is dan wel weer dat je even je benen kunt strekken. :9




Dankjewel, komt inderdaad bij Topmoto vandaan. Nette zaak moet ik zeggen. :)

Beetje lawaai vind ik niet erg als er maar even een killer in kan die de boel een beetje dempt.

Ik las in jouw post over de Mivv dat je niet helemaal tevreden bent over de uitlaatklem. Hoe komt dat zo?
ik zal morgen een foto maken van wat ik bedoel
 
Ben benieuwd :)

Morgen wordt het heerlijk weer voor een rondje om! :]
Het gene wat ik gewoon lelijk vind als je de mivv suono koopt en je zet hem op een “niet” mivv decat ziet het er heel vreemd uit.
Ook is mijn demper gaan lekken en verkleuren tijdens het flashen
 

Bijlagen

  • 4FEB1AF0-3496-43E8-89BE-5B089EFBA2B4.jpeg
    4FEB1AF0-3496-43E8-89BE-5B089EFBA2B4.jpeg
    243,3 KB · Weergaven: 37
  • Leuk
Waarderingen: Ibin
Gister het nieuwe comfort zadel opgehaald bij de dealer.
Hij heeft een ander artikel nummer en er is te voelen dat ze de ronde stukjes die elke keer door het leer heen kwamen hebben verwijderd. Het is iets platter geworden. Volgens de dealer ben ik de eerste met het nieuwe comfort zadel dus ze zijn ook erg benieuwd of dit de oplossing is.

De tijd zal het leren, de vorige heeft het in ieder geval geen jaar vol gehouden....
Hopelijk deze wat langer.

Kan je wat foto’s plaatsen van je zadel en dan met name de aansluiting van het zadel met de tank?
Alvast dank👌
 
Gister het nieuwe comfort zadel opgehaald bij de dealer.
Hij heeft een ander artikel nummer en er is te voelen dat ze de ronde stukjes die elke keer door het leer heen kwamen hebben verwijderd. Het is iets platter geworden. Volgens de dealer ben ik de eerste met het nieuwe comfort zadel dus ze zijn ook erg benieuwd of dit de oplossing is.

De tijd zal het leren, de vorige heeft het in ieder geval geen jaar vol gehouden....
Hopelijk deze wat langer.

Ben benieuwd heb je toevallig het nieuwe artikel nummer?
Ben er nog niet helemaal uit wat ik wil met het zadel..
vind kwa looks de seatconcepts wel mooi, maar prijs + verzenden.. iets te hoog + is enkel foam en cover.. dus zelf alles erop zetten.

Iemand nog andere suggesties die er niet zo "lomp" uit zien?
 
Het gene wat ik gewoon lelijk vind als je de mivv suono koopt en je zet hem op een “niet” mivv decat ziet het er heel vreemd uit.
Ook is mijn demper gaan lekken en verkleuren tijdens het flashen


Op die manier.. Ik heb de Mivv Suono ook op een Scorpion linkpijp gezien en vond dat zelf niet misstaan.
Met dat lekken zou ik nog wel even terug gaan. Lijkt me niet helemaal de bedoeling..
 
Gisteren een half uur mogen rijden op een MT-10 Akra... kom zelf van een SV1000. Ook wel eens een Z1000 en Monster 1200 gereden.
Allemachtig wat is die MT-10 agressief 8)7.... in positieve zin. Wel vaker onder de indruk geweest van top-end power, maar nog niet eerder van het middengebied *D.

Ik vond wel dat er zeer opvallende "stap" in gasreactie zat. Soms als ik gewoon rustig probeerde te accelereren en de gasstand rustig van 20% naar 25% ging, knalde hij er opeens vandoor. Een soort : "V-TEC kicked in yoo" maar dan op gasstand ipv toerental. Is dit normaal? Hij stond op de middelste mode (2?).

Sturen was ook verbazend goed al vond ik hem wat sloom/vaag sturen bij lage snelheid. Misschien bandenspanning of zo.

Oh, en dat geluid, met quickshifter...*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan