Yamaha MT-10

Vooral de laatste klus, bougies vervangen, schijnt nogal een lastig werkje te zijn...
 
Bougies vervangen is idd een lastig klusje , je kunt er slecht bij en de bobines zitten hartstikke vast , de bougies zitten ook heel diep dus met gereedschap (passend) ben je ook wel even bezig maar goed , ik heb het destijds zelf gedaan en dat is uiteindelijk gelukt.
 
Bougies hoef ik voorlopig niet meer te vervangen , de inruil van de MT10 is een feit , verder op de Tuono
IMG-20190801-WA0003.jpg
 
ja en aangezien het blok iets voor over is gekanteld maakt dat het niet veel makkelijker, heb het 1x gedaan bij een oude gsxr srad en dat was niet een super fijn klusje
 
Ik kan ook nog effe voorruit hoor. Op mijn SP staat nog geen 1600km, dus officieel nog aan het inrijden...
@ Dodge: veel plezier met de Tuono.
Ziet er erg goed uit.
 
Ik kan ook nog effe voorruit hoor. Op mijn SP staat nog geen 1600km, dus officieel nog aan het inrijden...
@ Dodge: veel plezier met de Tuono.
Ziet er erg goed uit.
Dank je , de eerste km waren ook een genot , totaal anders dan de 10 , maar nog niet volledig open want zit uiteraard ook nog in de inrijperiode.
 
Is deze toevallig van iemand van het forum geweest? Er zitten rondom zwarte rubberachtige lijm resten, vroeg me af waar dat van is?

8B155921-8213-4B2A-A3B5-359DB80B90AB.jpeg
 
Is deze toevallig van iemand van het forum geweest? Er zitten rondom zwarte rubberachtige lijm resten, vroeg me af waar dat van is?

Bekijk bijlage 1416340

Die lijmresten zijn van die kuipdelen die er aan geplakt zijn, dit is namelijk gewoon een Holleeder scooter met MT10SP kappen.

Sommige mensen maken er een sport van om de looks van zo'n bloedmooie motor vakkundig te verkrachten..
 
Die lijmresten zijn van die kuipdelen die er aan geplakt zijn, dit is namelijk gewoon een Holleeder scooter met MT10SP kappen.

Sommige mensen maken er een sport van om de looks van zo'n bloedmooie motor vakkundig te verkrachten..
+1 _O-
 
Ik meld me even aan hier!
Na drie jaar MT-09 tracer gereden te hebben ga ik nu upgraden naar een MT-10! De gewone, niet de SP. Ik was verkocht door het gevoel en de performance van de MT. 't Ding deed voor mij het hetzelfde als een super duke maar dan voor erg veel minder geld.

Ik vind de SP de meerprijs niet echt waard ook al heb ik er mee getest. Ik investeer het prijsverschil van 2.5k euro (in Belgie) in leuke speeltjes er voor. Zoals bandjes en misschien een achtershock? Eigenlijk kan ik voor het 2500 euro prijsverschil tussen de gewone zelf wel Ohlins NIX cartridges en een STX achtershock steken. Maar dan zonder die elektronische stelmechanismes er in die ik eigenlijk niet vertrouw.

Ik ga er mee touren. Want ik tour nooit op tourmotoren. 8-) Een motor moet voor mij de x-factor hebben en eventuele ongemakken neem ik er bij. Ik ga er wel een GIVI PLX rek op laten zetten om mijn soft luggage veilig vast te zetten. Ik verkies stoere kriega zakken boven die plastic schelpen van Yamaha zelf. Heeft iemand hier het givi rekje?

Ik heb al gelezen over mensen die de MT hebben laten tunen. Verbruikt die dan een beetje meer of minder na de tune? Ik hou mijn hart een beetje vast voor de actieradius.

Bedankt voor jullie hulp. Heb al veel aan het topic gehad!
 
Ik meld me even aan hier!
Na drie jaar MT-09 tracer gereden te hebben ga ik nu upgraden naar een MT-10! De gewone, niet de SP. Ik was verkocht door het gevoel en de performance van de MT. 't Ding deed voor mij het hetzelfde als een super duke maar dan voor erg veel minder geld.

Ik vind de SP de meerprijs niet echt waard ook al heb ik er mee getest. Ik investeer het prijsverschil van 2.5k euro (in Belgie) in leuke speeltjes er voor. Zoals bandjes en misschien een achtershock? Eigenlijk kan ik voor het 2500 euro prijsverschil tussen de gewone zelf wel Ohlins NIX cartridges en een STX achtershock steken. Maar dan zonder die elektronische stelmechanismes er in die ik eigenlijk niet vertrouw.

Ik ga er mee touren. Want ik tour nooit op tourmotoren. 8-) Een motor moet voor mij de x-factor hebben en eventuele ongemakken neem ik er bij. Ik ga er wel een GIVI PLX rek op laten zetten om mijn soft luggage veilig vast te zetten. Ik verkies stoere kriega zakken boven die plastic schelpen van Yamaha zelf. Heeft iemand hier het givi rekje?

Ik heb al gelezen over mensen die de MT hebben laten tunen. Verbruikt die dan een beetje meer of minder na de tune? Ik hou mijn hart een beetje vast voor de actieradius.

Bedankt voor jullie hulp. Heb al veel aan het topic gehad!

voor die meerprijs kun je ook een tourpakket kopen

ik zelf heb een SP en vind hem het geld meer dan waard maar ik kan natuurlijk niet voor iemand anders spreken.
Ik heb het complete race pakket van woolich op de SP maar kan je niet vertellen of hij meer of minder is gaan verbruiken, als ik normaal rijd op de snelweg gaat na ongeveer 200km mijn reserve lampje knipperen en volgens de verbruiks meter heb ik dan 13L verbruikt en heb ik dus nog 4L over in de tank. Dit zijn wel echt snelweg kilometers waarbij ik 130km/h op de cruise control rijd
 
Bedankt voor je ervaring. Dus je verbruik was 6.5 l/100km. (In Belgie is dat de gangbare maataanduiding) Ik denk dat hij standaard zou ongeveer 6l/100km verbruiken. Ik laat jullie wel iets weten.
 
Goedemorgen,

Graag jullie mening.
Voor een tijd terug een rsv decat van Leovince gekocht bij Bolski / uitlaatstore.

Geluid super,alleen naar 900 km komen er een soort oxidatie vlekken op.

Mail naar ze toegestuurd, krijg te horen van hun waarschijnlijk ketting vet,daarna denken ze aan olie,toen was het weer dat ik het vaker moest poetsen allemaal soort excuses.

Het gaat om een splinters nieuwe motor.
Motor heeft nog geen regen gezien, voor die vlekken is de motor ook nooit gewassen geweest.Zit rondom de uitlaat,krijg het met niks eraf.

Naar een hoop heen en weer gemaild te hebben,zeggen ze dat het niet onder garantie valt bij Leovince.

Doen er dus geen flikker aan.
Dit kan toch niet!
Heb veel verschillende merken en systemen met verschillende materialen gereden maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.


Wat vinden jullie?20190525_160505.jpg

Hierboven zit hij er net onder.
Maar dan......20190803_155030.jpg20190803_155035.jpg20190803_155053.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op zich lijkt het inderdaad alsof er een bepaald product op gespat is en ingebrand... Dus op basis van de foto's alleen lijkt het mij aannemelijk dat het veroorzaakt is door een poetsproduct of een andere vloeistof. Ik zeg niet dat het jouw schuld is, natuurlijk. Daarvoor heb ik niet genoeg informatie. Maar ik vind de reactie van Bolski begrijpelijk. Jouw reactie is ook begrijpelijk.
 
Goedemorgen,

Graag jullie mening.
Voor een tijd terug een rsv decat van Leovince gekocht bij Bolski / uitlaatstore.

Geluid super,alleen naar 900 km komen er een soort oxidatie vlekken op.

Mail naar ze toegestuurd, krijg te horen van hun waarschijnlijk ketting vet,daarna denken ze aan olie,toen was het weer dat ik het vaker moest poetsen allemaal soort excuses.

Het gaat om een splinters nieuwe motor.
Motor heeft nog geen regen gezien, voor die vlekken is de motor ook nooit gewassen geweest.Zit rondom de uitlaat,krijg het met niks eraf.

Naar een hoop heen en weer gemaild te hebben,zeggen ze dat het niet onder garantie valt bij Leovince.

Doen er dus geen flikker aan.
Dit kan toch niet!
Heb veel verschillende merken en systemen met verschillende materialen gereden maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.


Wat vinden jullie?Bekijk bijlage 1420128

Hierboven zit hij er net onder.
Maar dan......Bekijk bijlage 1420129Bekijk bijlage 1420130Bekijk bijlage 1420131

Heb je hem wel even schoongemaakt na het monteren?

Maar ik heb hetzelfde gehad met mijn mivv demper, ding begon na een paar weken helemaal te verkleuren, de assemblage olie kwam via de popnagels naar buiten en is er met niks meer vanaf te krijgen en volgens een maatje van mij kwamen er verbrande stukjes demperwol uit zetten als ik na hard accelereren gas los laat.

Volgens bolski is dat normaal en mivv doet er dus ook niks aan, blijkbaar is dat normaal bij een demper van 500€
 
Poets hem eerst met de hand met Skotch Brite (de rode fijne variant) gedoopt in een beetje water.
Net alsof je waterproof schuurpapier gebruikt.
https://www.bmtechniek.nl/handpad-schuurvlies-14138Je trekt er dan wel wat krasjes in, maar die haal je er met de volgende stappen zo weer uit.

Als je dat gedaan hebt met AutoSol AntiBlau de bruine aanslag weghalen.
Doe handschoenen aan, want het is een gemeen goedje...
Dit weghalen met remmenreiniger op een stuk keukenrol of afspuiten met water.
Tot slot met AutoSol Metal Polish afwerken en 100% zeker dat hij daarna goed is.
Er staan een aantal filmpjes op YT hoe je moet werken met dit AutoSol product.
Die zijn makkelijk te vinden.
Het is effe werk, maar dan heppie ook wat.
Je kunt ook nog proberen de eerste stap over te slaan....
It's up to you (en nee, ik heb geen aandelen AutoSol)

Ik doe het al jaren met mijn eigen RVS uitlaat op mijn Scrambler en die glimt als een tierelier.
Na de winter heb ik er ook pitjes en aanslag op zitten als op de foto's, en die zijn na de behandeling gewoon weer weg.

Doe er je voor- of achterdeel mee. :+

Gr.
Mac.
 
Laatst bewerkt:
Mijn pijp na een dikke rit. Wordt wel weer iets bruinig, maar met AntiBlau is dat met een paar vegen weg. Ik heb met de Skotch Brite zelfs de lassen glimmend gekregen.
A9C2BDAA-8220-49D1-8E01-95DA7212D2CD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Poets hem eerst met de hand met Skotch Brite (de rode fijne variant) gedoopt in een beetje water.
Net alsof je waterproof schuurpapier gebruikt.
https://www.bmtechniek.nl/handpad-schuurvlies-14138Je trekt er dan wel wat krasjes in, maar die haal je er met de volgende stappen zo weer uit.

Als je dat gedaan hebt met AutoSol AntiBlau de bruine aanslag weghalen.
Doe handschoenen aan, want het is een gemeen goedje...
Dit weghalen met remmenreiniger op een stuk keukenrol of afspuiten met water.
Tot slot met AutoSol Metal Polish afwerken en 100% zeker dat hij daarna goed is.
Er staan een aantal filmpjes op YT hoe je moet werken met dit AutoSol product.
Die zijn makkelijk te vinden.
Het is effe werk, maar dan heppie ook wat.
Je kunt ook nog proberen de eerste stap over te slaan....
It's up to you (en nee, ik heb geen aandelen AutoSol)

Ik doe het al jaren met mijn eigen RVS uitlaat op mijn Scrambler en die glimt als een tierelier.
Na de winter heb ik er ook pitjes en aanslag op zitten als op de foto's, en die zijn na de behandeling gewoon weer weg.

Doe er je voor- of achterdeel mee. :+

Gr.
Mac.

Die RVS decat is origineel gestraald voor een originele look, geen gladde oppervlakte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan