Yamaha MT-10

Ik meld me even aan hier!
Na drie jaar MT-09 tracer gereden te hebben ga ik nu upgraden naar een MT-10! De gewone, niet de SP. Ik was verkocht door het gevoel en de performance van de MT. 't Ding deed voor mij het hetzelfde als een super duke maar dan voor erg veel minder geld.

Ik vind de SP de meerprijs niet echt waard ook al heb ik er mee getest. Ik investeer het prijsverschil van 2.5k euro (in Belgie) in leuke speeltjes er voor. Zoals bandjes en misschien een achtershock? Eigenlijk kan ik voor het 2500 euro prijsverschil tussen de gewone zelf wel Ohlins NIX cartridges en een STX achtershock steken. Maar dan zonder die elektronische stelmechanismes er in die ik eigenlijk niet vertrouw.

Ik ga er mee touren. Want ik tour nooit op tourmotoren. 8-) Een motor moet voor mij de x-factor hebben en eventuele ongemakken neem ik er bij. Ik ga er wel een GIVI PLX rek op laten zetten om mijn soft luggage veilig vast te zetten. Ik verkies stoere kriega zakken boven die plastic schelpen van Yamaha zelf. Heeft iemand hier het givi rekje?

Ik heb al gelezen over mensen die de MT hebben laten tunen. Verbruikt die dan een beetje meer of minder na de tune? Ik hou mijn hart een beetje vast voor de actieradius.

Bedankt voor jullie hulp. Heb al veel aan het topic gehad!


Hoi,

Als belg wil ik er graag ook één, maar door de verhalen rond het verbruik ben ik afgeschrikt. Tevens kost het €1300 aan de Belgische staat om hem in te voeren met zijn 160PK :?
 
Dan skip je de Skotch Brite en doe je alleen maar AntiBlau en eventueel heel licht met metal Polish.
Dan veranderd je oppervlakte minimaal en na verloop van tijd verkleurd hij weer een beetje en past het bij de rest.
De aanslag zoals op de foto (spikkels) is dan ook wel weg.
 
Hoi,

Als belg wil ik er graag ook één, maar door de verhalen rond het verbruik ben ik afgeschrikt. Tevens kost het €1300 aan de Belgische staat om hem in te voeren met zijn 160PK :?

Yo,

Dat verbruik is een issue. Ga daar niet flauw over doen. Maar de Honda cb1000 en de Gixxer blijken amper minder te verbruiken.

Van die 1300 euro heb ik aan de offerte niets gemerkt. Ik ben nu op reis. Als ik terug ben dan regel ik alles om de motor te kopen.
 
Met die €1300 bedoel ik de belastingen om hem op de Belgische wegen in te voeren, dus extra kost op de aankoopprijs, dit omwille van zijn vele pks. Vroeger had je de 100pk regelen maar Yamaha doet dat blijkt niet meer om motoren begrensd af te leveren aan. Vandaar...
 
Met die €1300 bedoel ik de belastingen om hem op de Belgische wegen in te voeren, dus extra kost op de aankoopprijs, dit omwille van zijn vele pks. Vroeger had je de 100pk regelen maar Yamaha doet dat blijkt niet meer om motoren begrensd af te leveren aan. Vandaar...
Een MT10 met 100 pk of minder noemen ze bij Yamaha een MT07...
 
yes, top-moto apeldoorn, kreeg wel te horen dat de prijs erg krap was maar meer als 400 euro zal het niet gaan kosten

Ik heb inderdaad recent ook iets van 380,- betaald bij Motoport Uithoorn. 4 nieuwe bougies, olie en oliefilter vervangen en het (aftermarket) luchtfilter schoongemaakt. Rem- en koelvloeistof waren in maart al vervangen bij aanschaf motor (olie vast ook, maar goed).
 
yes, top-moto apeldoorn, kreeg wel te horen dat de prijs erg krap was maar meer als 400 euro zal het niet gaan kosten



Oké, nette prijs.
Bij Gebben 580 euro voor het zelfde.
Olie + filter luchtfilter. bougies. remvloeistof.
En 4,5 uur werkplaats.
 
Oké, nette prijs.
Bij Gebben 580 euro voor het zelfde.
Olie + filter luchtfilter. bougies. remvloeistof.
En 4,5 uur werkplaats.

Klopt heb het er over gehad met de eigenaar van gebben en die heeft er iemand van de werkplaats bij gehaald om te vragen waarom hun 200€ duurder zijn, die vertelde mij op een beetje wazige manier dat hun ook dingen schoonmaken en dat hun al 2 en een half uur bezig zijn met alleen bougies en olie.

Heb hem dus ook gezegd dat ik mijn motor daar breng voor een onderhouds beurt en niet voor een schoonmaak beurt.
 
Klopt heb het er over gehad met de eigenaar van gebben en die heeft er iemand van de werkplaats bij gehaald om te vragen waarom hun 200€ duurder zijn, die vertelde mij op een beetje wazige manier dat hun ook dingen schoonmaken en dat hun al 2 en een half uur bezig zijn met alleen bougies en olie.

Heb hem dus ook gezegd dat ik mijn motor daar breng voor een onderhouds beurt en niet voor een schoonmaak beurt.





Oké, dan zal ik het er ook eens met Andre' over hebben.
Leuk dat je ze er op aan hebt gesproken. 😅
 
hallo allemaal zojuist mijn nieuwe mt 10 opgehaald. wat een beest !!!:]
 

Bijlagen

  • mt 2.jpg
    mt 2.jpg
    229,8 KB · Weergaven: 41
Beste allemaal,
Ik ben Marcel, woonachtig in het zuiden des lands en sinds kort ook MT-10 (2016) rijder, eerste indruk is erg goed.
Vorige motoren waren Superduke en RC8R, wilde nu graag iets dat onderin soepeler zou draaien met behoud van karakter (dus geen "simpele" 4 in lijn).....is gelukt met de MT-10.
Ik ben benieuwd wat de drie meest favoriete upgrades zijn aan een MT-10, misschien kunnen jullie me helpen.
Mij valt op dat de MT-10 (ten opzichte van de KTM's) best wel veel toeren draait bij bijvoorbeeld 120 km/u, heeft iemand al eens overwogen om een groter tandwiel aan de voorkant te zetten?
Hoor graag van jullie,

Gr. Marcel.
 
Welkom hier.
Wat mij betreft:
1) Uitlaat.
2) Korte kentekenplaathouder.
3) Tankpad.
En in deze volgorde...
PS. Ik heb de SP, dus de vering is al in orde.
 
Da's mooi! UItlaat en tankpad heb ik al. Welke kentekenplaathouder heeft de voorkeur? Origineel Yamaha of bijvoorbeeld Rizoma?
 
Da's mooi! UItlaat en tankpad heb ik al. Welke kentekenplaathouder heeft de voorkeur? Origineel Yamaha of bijvoorbeeld Rizoma?
Ik heb zelf die van Yamaha. Rizoma, barracuda o.i.d. kan ook prima.
Wat ik ook erg mooi vind als upgrade zijn die Yamaha led plus knipperlichten aan de achterkant.

En dan heb je nog de radiator- en oliekoeler bescherming, remschakelsetje (eigenlijk alles van Gilles Tooling), bar end spiegels en...en.....en..
 
Ik heb zelf die van Yamaha. Rizoma, barracuda o.i.d. kan ook prima.
Wat ik ook erg mooi vind als upgrade zijn die Yamaha led plus knipperlichten aan de achterkant.

En dan heb je nog de radiator- en oliekoeler bescherming, remschakelsetje (eigenlijk alles van Gilles Tooling), bar end spiegels en...en.....en..
Ja, ik heb ook meer opties, maar er werd gevraagd naar de top 3.
Ik heb de volgende opties:
- Andere rem- en koppelingshendels (EvoTech met goudkleurige verstellers).
- Voor- en achterasbeschermers (EvoTech).
- Goudkleurige bobbins (Rizoma).
- Goudkleurige CNC olievuldop (CNC Racing).
- Goudkleurige ventieldopjes CNC Racing (het gaat om de details).
- Olie- en radiatorbeschermers (EvoTech).
- Akrapovic uitlaat via Yamaha met MT-10 logo.
- Yamaha tankpad.
- Yamaha orginele kentekenplaat houder, kort gemonteerd.
- Gilles Tooling stuurgewichtjes.
- Rizoma bar-end-mirrors.
- Yamaha navisteun op het stuur met TomTom.
Dat was het wel zo’n beetje...
 
Nou, da's voldoende om de komende tijd wat te klussen, dit soort details vind ik ook erg mooi!

Bedankt voor de info....
 
Terug
Bovenaan Onderaan