Yamaha MT-10

Ik ben sterk aan het overwegen om een MT10 Tourer te kopen, maar één ding houd mij voorlopig tegen, het hoge verbruik in combinatie met de kleine 17L tank = een lage actieradius..
Ik hoor in België verhalen van rijders die hem niet onder de 9a11L houden afhankelijk van de rijstijl, vind ik best veel. met dit verbruik betekent dat een actieradius van om en bij de 160km.
Want zijn jullie verbruiken onder welke omstandigheden?

alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik heb de tour uitvoering (black) en heb de afgelopen vakantie de 85 passen tour(7200km) gereden door de alpen /dolomieten en geen enkel probleem gehad met tanken , er zijn genoeg tankstations . zit gemiddeld op 8.6l per 100km en rijd toch stevig door. ja hij verbruikt redelijk wat maar voor de fun wil ik hem niet ruilen stap er elke keer met een grijns af ! :) :]})
 
Mooi, wil ook voor de Black uitvoering gaan...
Is nog niet weinig maar klinkt al beter dan 9,5a11L.
Heb je hem gereden met duo of alleen?
dus 200km alvorens je hem begint te knijpen zonder benzine te vallen lukt makkelijk?
 
Sorry hoor, ff mijn ongezouten mening..
Tour uitvoering of niet, de MT10 is puur een funbike en supernaked en zo heeft Yamaha hem ook op de markt gezet. Die fun komt grotendeels van het CP4 blok en die lust nou eenmaal wel een slok. Een V4 is ook dikke lol maar zuipt ook. Alles heeft een keerzijde.

Als je echt lekker wilt touren en 14 miljoen km op een tank wilt rijden ben je in mijn ogen beter af op een BMW GS ofzo..

Maar goed nogmaals, just my 2 cents.. :+
 
ik rijd momenteel een S1000XR wil een keer iets anders proberen maar niet ten koste van "alles" en neen ik hoef geen 14miljoen km op een tank te rijden en lekker te toeren..
ik stel gewoon paar normaal vragen waarop ik een normaal antwoord verwacht, niet meer niet minder..
Genoeg nakeds die met 7L toekomen, trouwen mijn S1000XR 15kg zwaarder evenveel pk komt ook toe met 7a7,5L niks abnormaals aan..
Ik geloof ook niet dat een R1 waar het blok van afgeleid is tussen de 9,5a11L nodig heeft zoals iemand in België wel nodig heeft met zijn MT10, heb trouwens voor de XR altijd op R1 gereden, kwam tijdens de wedstrijden toe met amper 9L
MT10 rijders met nuttige info nog altijd welkom
 
Laatst bewerkt:
ik rijd momenteel een S1000XR wil een keer iets anders proberen maar niet ten koste van "alles" en neen ik hoef geen 14miljoen km op een tank te rijden doe effe normaal..
ik stel gewoon pa

En ik geef mijn mening. Nogmaals, alles heeft een keerzijde en die van de MT10 is dat hij dorstig is. Hoe belangrijk je dat vind is aan jezelf.
 
Ja de R1 is zuiniger tenminste de 2007 uitvoering waar ik op heb gereden kon je 1 op 20 mee halen met rustig rijden , maar ook 1 op 9 als je op het circuit reed, maar de MT10 is veel meer een fun bike en ja die verbruikt meer , ik kan met de mijne 200km en dan tanken ! probleem met de tank is dat er zon`n vul tuit in zit en je de laatste 2 liter er bijna in moet druppelen wat dus wel de extra kilometers meer kan zijn. Heb ook een KTM990smt gereden en die kon ook flink zuipen als je er mee ging gassen !
 
Ja de R1 is zuiniger tenminste de 2007 uitvoering waar ik op heb gereden kon je 1 op 20 mee halen met rustig rijden , maar ook 1 op 9 als je op het circuit reed, maar de MT10 is veel meer een fun bike en ja die verbruikt meer , ik kan met de mijne 200km en dan tanken ! probleem met de tank is dat er zon`n vul tuit in zit en je de laatste 2 liter er bijna in moet druppelen wat dus wel de extra kilometers meer kan zijn. Heb ook een KTM990smt gereden en die kon ook flink zuipen als je er mee ging gassen !

Komt omdat je R1 een reguliere 4 in lijn was en geen cross plane, dat type blok is over het algemeen zuiniger.

Ik heb eerder een Aprilia Dorsoduro Factory gehad, stond je om de 130-150km bij de pomp..😑
 
Bij mij begint gemiddeld het blokje bij 175/180 te knipperen en dan kan ik nog makkelijk 20 km rijden.Ben meestal wel de eerste die moet gaan tanken als we met meerdere rijden... maar dan heb ik ook de dikste machine.
 
Komt omdat je R1 een reguliere 4 in lijn was en geen cross plane, dat type blok is over het algemeen zuiniger.

Ik heb eerder een Aprilia Dorsoduro Factory gehad, stond je om de 130-150km bij de pomp..😑
maar mijn 2 R1 waren wel crossplanes en die hadden ook geen 8,5 of meer nodig
 
Alle 1000 cc lusten hem wel.Heb redelijk wat gehad 1000 gehad....... zuinigste was mijn zx10r... gemiddeld 1:14 bij gemiddeld rijgedrag
 
Ja de mt-10 is alles behalve een zuinige tourer.
Afgelopen zomer ben er een paar x mee naar het werk gegaan ruim 100km snelweg en toen kon ik toch de 250km halen op een tank, dan reed ik wel constant 130 op de cruise
 
220 km haal je wel met een tank maar dan moet je wel een derde toeren en de rest kun je wat meer gas geven... en dan snel tanken
want anders sta je droog...
SAM_2755.JPG
 
heb gisteren de eerste 1000 beurt laten doen en toen ik hem ophaalde moest ik 255 euri betalen
alleen de olie en filter is gedaan pfffff
wisten me te vertellen dat de borgmoer van de kettingspanner los zat (weet zeker dat die vast zat)
maar dat de uitlaatbochten noch onder de olie zaten hadden ze niet gezien.. met warm draaien een en al rook
het is dat het moet voor de garantie ...volgende beurt doe ik fijn zelf en dan ben ik met een derde van de prijs klaar
heb het wel in duitsland laten doen is voor mij de dichtsbeizijnde yam dealer en noch druk ook daar leek wel voorjaar....
SAM_2739.JPG
 
Mooi, wil ook voor de Black uitvoering gaan...
Is nog niet weinig maar klinkt al beter dan 9,5a11L.
Heb je hem gereden met duo of alleen?
dus 200km alvorens je hem begint te knijpen zonder benzine te vallen lukt makkelijk?

Zelfs een keer 254 km op een tank gehaald O-)

Normaal gebruik red je de 200km wel. En zeker als je er mee toert dan rijd je meestal wel langere afstanden. Het verbruik is op lage snelheden gewoon verschrikkelijk (lees: 1 op 11 wanneer je 50 km/h rijdt). Wanneer je echter 80 rijdt valt het nog wel mee.

Gr. Peter
 
heb gisteren de eerste 1000 beurt laten doen en toen ik hem ophaalde moest ik 255 euri betalen
alleen de olie en filter is gedaan pfffff
wisten me te vertellen dat de borgmoer van de kettingspanner los zat (weet zeker dat die vast zat)
maar dat de uitlaatbochten noch onder de olie zaten hadden ze niet gezien.. met warm draaien een en al rook
het is dat het moet voor de garantie ...volgende beurt doe ik fijn zelf en dan ben ik met een derde van de prijs klaar
heb het wel in duitsland laten doen is voor mij de dichtsbeizijnde yam dealer en noch druk ook daar leek wel voorjaar....Bekijk bijlage 1458939

Dan ben je mooi afgezet,normaal is een 1000 km beurt rond de €125.

Ik kreeg hem gratis.
 
Laatst bewerkt:
heey een vraagje mischien een beetje offtopic mijn broer heeft een devil uitlaat en hier zit een db killer in kan het e keur nummer niet vinden op de uitlaat zelf. Op internet staat dat hij er wel een zou moeten hebben iemand hier ervaring mee het gaat om een devil uitlaat op een cbr1000rr 2009. dan nog een vraagje voor mezelf :) ik rijd nu met de standaard pijp merk je verschil kwa geluid met een slipon ?? ben een slip on aan het overwegen zonder de cat te verwijderen want ik rij veel in Duitsland.
 
ik rijd nu met de standaard pijp merk je verschil kwa geluid met een slipon ?? ben een slip on aan het overwegen zonder de cat te verwijderen want ik rij veel in Duitsland.

Nauwelijks,originele demper van de mt-10 is ook een rechte pijp.
De cat die houdt alles tegen.
Alleen een slip-on zou ik zonde van mijn geld vinden,maar dat is mijn mening.

Ben aangehouden in Duitsland met een catvervanger, mocht gewoon doorrijden naar het betalen van mijn snelheidsboete.
 
Terug
Bovenaan Onderaan