Yamaha MT-10

Op straat weinig maar ik ben een betere rijder als hem. Heb nog nooit zelf op die 3.0 gereden hoor, denk wel dat de SD sneller is, hij heeft vooral onderin stuk meer koppel (140 nm vs mijn 111 nm). Voorwiel komt bij beide zo los bij het sprinten.
Zogauw de MT 10 in zijn powerband zit maken ze elkaar niet heel veel. Kan ook haast niet, die SD heeft 180 pk aan de krukas en is origineel, de mijne is getuned en heeft 160 pk aan het achterwiel.

ooit eens met de ten Kate pitstop dag op de testbank gegaan en na mij een jongen uit ons groepje met zijn superduke (2017) en zijn standaard sdr deed 5pk meer op het achterwiel dan mijn MT-10, kijk dus niet teveel naar peekaa’s
 
ooit eens met de ten Kate pitstop dag op de testbank gegaan en na mij een jongen uit ons groepje met zijn superduke (2017) en zijn standaard sdr deed 5pk meer op het achterwiel dan mijn MT-10, kijk dus niet teveel naar peekaa’s

Dat bedoel ik ook, die 180 pk die ze opgeven bij KTM is aan de krukas, blijven er ongeveer 165 aan het achterwiel van over bij de meeste metingen. Een MT 10 met decat en goede fueling zit rond de 160 dus zoveel maken ze elkaar niet.
 
Dat bedoel ik ook, die 180 pk die ze opgeven bij KTM is aan de krukas, blijven er ongeveer 165 aan het achterwiel van over bij de meeste metingen. Een MT 10 met decat en goede fueling zit rond de 160 dus zoveel maken ze elkaar niet.
Werdt jou MT na de tuning nog zuiniger of juist minder zuinig?
 
Werdt jou MT na de tuning nog zuiniger of juist minder zuinig?

Geen idee daar ben ik echt niet mee bezig. Druijf zei dat hij echt niet zuiniger wordt van tunen en hij zuipt nog steeds als een malle.
Rijden nu een lang weekend in Sauerland en mijn maat op zijn Tuono V2 en ik doen wie het meeste peut verbruikt, gaat gelijk op na dag 1. :+
 
Vandaag was het dan zover, mijn eerste vlucht op de MT-10!

SDR is van mijn lijst en het moet en zal een MT worden. Er zat niks in de uitlaat dat ook maar enigszins zorgde voor demping van het geluid en dat was echt puur genieten. Het gevoel van het blok vind ik ontzettend overeen komen met dat van de RSV4. Gas los = bijna over het stuur gegooid worden en af en toe lekker bokken. Waar mijn ZX-10 bovenin pas krachtig wordt, geeft de MT eigenlijk alles al vanaf onderin.

Heb ook de echte MT-10 ervaring gekregen. Dealer dacht dat ik wel een uur kon sturen met 2 blokjes aan brandstof. Na +- 20 minuten rijden moest ik al tanken O-)Geeft verder niks en zulke dingen gebeuren.

Overigens had de QS er geen zin in. Kan dit komen door een bepaalde setting? Hij stond in B en zag 'eco' staan op het scherm.

Al met al ben ik om en nu lekker op het gemakkie zoeken naar de juiste :]
 
Vandaag was het dan zover, mijn eerste vlucht op de MT-10!

SDR is van mijn lijst en het moet en zal een MT worden. Er zat niks in de uitlaat dat ook maar enigszins zorgde voor demping van het geluid en dat was echt puur genieten. Het gevoel van het blok vind ik ontzettend overeen komen met dat van de RSV4. Gas los = bijna over het stuur gegooid worden en af en toe lekker bokken. Waar mijn ZX-10 bovenin pas krachtig wordt, geeft de MT eigenlijk alles al vanaf onderin.

Heb ook de echte MT-10 ervaring gekregen. Dealer dacht dat ik wel een uur kon sturen met 2 blokjes aan brandstof. Na +- 20 minuten rijden moest ik al tanken O-)Geeft verder niks en zulke dingen gebeuren.

Overigens had de QS er geen zin in. Kan dit komen door een bepaalde setting? Hij stond in B en zag 'eco' staan op het scherm.

Al met al ben ik om en nu lekker op het gemakkie zoeken naar de juiste :]
Sjit, meer kapers op de kust dus })
 
Vandaag rit 2 in Sauerland, gaat lekker hier. Vandaag beetje regen maar niks ernstigs. De 10 boendert heerlijk over de slingerwegen en heeft nog geen klap verkeerd gegeven, banden (standaard S20) zijn straks wel tot de rand af. Gemiddeld gebruik van 1 op 14 en we rijden flink door. De Tuono verbruikt net iets meer als de mijne.
Ook nog op 2 getunede mt09's gereden, een gewone en een SP. Verrassend fijne fietsen!

IMG-20200801-WA0017.jpg
 
Haha zeker weten! Moet zeggen dat ik eerst alleen een zwarte wilde, maar na vandaag vond ik grijs met fluor ook wel wat hebben. Had jij nou al proefgereden?
Jazeker, blok beviel me veel beter dan die van de SDR. Alhoewel de SDR ook z'n charmes heeft ;)
Mijn voorkeur gaat uit naar Blauw/zwart of grijs/geel. Beide vallen wel in de smaak bij mij:)
 
Vandaag was het dan zover, mijn eerste vlucht op de MT-10!

SDR is van mijn lijst en het moet en zal een MT worden. Er zat niks in de uitlaat dat ook maar enigszins zorgde voor demping van het geluid en dat was echt puur genieten. Het gevoel van het blok vind ik ontzettend overeen komen met dat van de RSV4. Gas los = bijna over het stuur gegooid worden en af en toe lekker bokken. Waar mijn ZX-10 bovenin pas krachtig wordt, geeft de MT eigenlijk alles al vanaf onderin.

Heb ook de echte MT-10 ervaring gekregen. Dealer dacht dat ik wel een uur kon sturen met 2 blokjes aan brandstof. Na +- 20 minuten rijden moest ik al tanken O-)Geeft verder niks en zulke dingen gebeuren.

Overigens had de QS er geen zin in. Kan dit komen door een bepaalde setting? Hij stond in B en zag 'eco' staan op het scherm.

Al met al ben ik om en nu lekker op het gemakkie zoeken naar de juiste :]
QS kun je aan en uit zetten in het menu. Ik zou niet weten waarom je die uit zou moeten zetten, maar misschien stond hij bij jou wel uit. Kon je zien in de dash (bij mij wel in ieder geval)...
 
Jazeker, blok beviel me veel beter dan die van de SDR. Alhoewel de SDR ook z'n charmes heeft ;)
Mijn voorkeur gaat uit naar Blauw/zwart of grijs/geel. Beide vallen wel in de smaak bij mij:)

MotoPort Rotterdam was niet te spreken over de kwaliteit van de SDR (ongeacht het bouwjaar). De verkoper zei dat ze de SDR ook niet meer inruilen en eigenlijk volledig los hebben gelaten.

QS kun je aan en uit zetten in het menu. Ik zou niet weten waarom je die uit zou moeten zetten, maar misschien stond hij bij jou wel uit. Kon je zien in de dash (bij mij wel in ieder geval)...

Ah ik had al zo'n idee dat de QS uitstond, maar tijdens een proefrit heb je te weinig tijd om zulke zaken uit te zoeken.
 
Ik heb naar decats zitten kijken, en het lijkt er op dat de leovince het minst oordverdovend is.
Hij zou van mij best wat herrie mogen maken, maar niet overdreven zoals ik her en der lees.
Iemand ervaring, of het verschil gehoord tussen een akra decat en een leovince decat?
 
Ik heb een Leovince met Arrow demper. Eerst zonder DB gereden, maar dat is te gek. Je hebt dan gewoon een holle pijp met nul demping. Ook al zit er een verbreding in de linkpipe van Leovince. Met DB killer vind ik het prima.
 
Ik heb een Leovince met Arrow demper. Eerst zonder DB gereden, maar dat is te gek. Je hebt dan gewoon een holle pijp met nul demping. Ook al zit er een verbreding in de linkpipe van Leovince. Met DB killer vind ik het prima.
Thanks!
Die verbreding zorgt toch juist voor wat extra demping?
Maakt het dan nog veel uit of je een Arrow demper of de standaard demper neemt? Vind de standaard demper eigenlijk prima ogen namelijk.
 
Thanks!
Die verbreding zorgt toch juist voor wat extra demping?
Maakt het dan nog veel uit of je een Arrow demper of de standaard demper neemt? Vind de standaard demper eigenlijk prima ogen namelijk.

met zijn veel mensen die de standaard demper houden omdat die icm decat het meeste lawaai geeft. Je kan het natuurlijk altijd proberen maar ik denk dat als je niet oorverdovend wil je beter kan kijken naar een demper welke een db killer heeft.

*edit*
Als je het goedkoop wil houden koop je voor 80€ een R1 katalysator, haal je de kabels van de servo motor los en zet je de klep in de uitlaat vast in de open stand, de R1 kat geeft iets meer en iets dieper geluid
 
met zijn veel mensen die de standaard demper houden omdat die icm decat het meeste lawaai geeft. Je kan het natuurlijk altijd proberen maar ik denk dat als je niet oorverdovend wil je beter kan kijken naar een demper welke een db killer heeft.

*edit*
Als je het goedkoop wil houden koop je voor 80€ een R1 katalysator, haal je de kabels van de servo motor los en zet je de klep in de uitlaat vast in de open stand, de R1 kat geeft iets meer en iets dieper geluid
Ik had juist verwacht dat de standaard uitlaat minder herrie zou geven.
Zit er in de kat een servo met een klep?
Zoiets bedoel je?
 
Ik had juist verwacht dat de standaard uitlaat minder herrie zou geven.
Zit er in de kat een servo met een klep?
Zoiets bedoel je?
Onder het zadel zit een servo en die bedient een klepje in de uitlaat voor wat extra stilte.
en je moet de R1 katalysator vanaf 2015 hebben die past onder de MT-10 maar de R1 mag op kenteken iets meer lawaai maken dan de Mt-10

BB842386-20D4-48DC-92EF-50E7247B231D.jpeg
 
Als jullie allemaal met open dempers/ lawaai gaan rijden, mag je dus over een paar jaar nergens meer motorrijden! Denk daar maar eens over na. Een mt10 klinkt standaard al super fijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan