Yamaha MT-10

Idd, lekker rustig opbouwen! Ik heb al heel snel geleerd dat het gaat om de vent op de motor en niet de motor, het helpt wel natuurlijk.. race trim zx10r's gezien die als oude wijven rijden maar ook een kennis die een 1.48(!!!!) Rijdt op Assen in de pro 600 cup. Op een Street Triple 675. Bizar.

Ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga doen met banden, werkelijk geen idee hoe hard het gaat met slijtage.. Heb nu een nagelnieuwe S22 voor en een S22 achter met 1 circuitdag en paar 100 km op straat. Het blijft mijn straatmotor waar ik af en toe circuit mee rijdt dus ik moet banden hebben die me op straat aanstaan en het op het circuit ook goed doen, S22 past daar wel in.

In een ideaalsituatie kocht ik een R6je of een 600rr als circuitfiets, helaas heb ik nog een dure hobby (mtb) en gaan we ons huis verbouwen dus dat is financieel echt geen optie nu.

Andere optie is een 2e set wielen..
Twijfel al langer om een setje R1 velgen te kopen voor op straat, kunnen de stalen MT10 velgen slicks omheen voor op de baan. Ik ben wel van plan om ook volgend jaar minstens 4 circuitdagen te pakken, liefst ook een keer Spa. Mischien is dat geen gek idee..

Wat is jouw/jullie advies? De MT10 vreet sowieso banden, S22 staat niet bekend om zijn lange levensduur, af en toe een circuitdag gaat het natuurlijk helemaal hard. Ook op straat rij ik redelijk sportief.
Ik denk dat de S22 wel voldoet. Ben een Bridgestone man, heb ook gekeken naar de RS11, maar day is denk een stapje te ver ri race voor op straat?
 
'n-avond, iemand bekend met de kleurcodes uitvoering 'Ice Fluo' zowel de grijze als de rode kleur?
Lastige deze.. volgens mij worden deze gegevens ook niet gedeeld vanuit Yamaha. Ik had een Ice Fluo MT-09 waarbij ik de rode kleur heb laten eiken voor een stickerset. Bij Gebben heb ik wel een lakstift voor de grijze kleur via Yamaha weten te bemachtigen. Denk alleen niet dat daar een kleurcode op staat.
 
Lastige deze.. volgens mij worden deze gegevens ook niet gedeeld vanuit Yamaha. Ik had een Ice Fluo MT-09 waarbij ik de rode kleur heb laten eiken voor een stickerset. Bij Gebben heb ik wel een lakstift voor de grijze kleur via Yamaha weten te bemachtigen. Denk alleen niet dat daar een kleurcode op staat.
Ja is moeilijk te achterhalen... maar eens bij de dealer vragen of hij iets kan. Thanks voor je reactie !
 
Kleur code voor de velgen 1699
Thanks!

Kleurcode motor ook achterhaald...
CE_42358_1.jpg

20210120_152335.jpg


1700 MAT LIGHT GRAY METALLIC4 (MLNM4) :t
 
Laatst bewerkt:
vandaag eindelijk een begin gemaakt. Ik begin gewoon met wat foto's
IMG_9179.jpg
PITD6634.JPG
BMTB5032.JPG
BPJC2927.JPG
IMG_9186.jpg
BNJT5531.JPG

Dit is de spaghetti die nu allemaal pas gemaakt moet worden

IMG_9188.jpg

Hier kom ik de eerste problemen tegen, deze bracket is voor het monteren van het achterlicht en voor het vast zetten van de stekkers voor de knipperlichten
IMG_9189.jpg

die draden zijn dus een aardig stukje te kort. Dus dat word of verlengen of ze niet vast zetten aan de bracket.
IMG_9190.jpg

De ABS pomp zit bij de R1 een kwartslag gedraaid met aan ander soort beugeltje, Ik kan een beugeltje maken op het werk zodat ik hem kan draaien maar ik moet dus wel andere remslangen halen want de slangen voor de voor rem zijn denk ik niet lang genoeg, maar nu komen er dus wel eindelijk de stalen slangen op

IMG_9192.jpg


de gelijkrichter word ook nog een beetje een dingetje.



Het originele subframe demonteren was eigenlijk een piece of koekie. en het R1 subframe zit er nu even op met de oude bouten omdat ik de nieuwe nog niet binnen heb, net zoals de laatste paar kapjes waar ik nog op wacht. Ik ben in totaal een kleine 2 uurtjes bezig geweest met de oude demonteren en de nieuwe monteren
 
vandaag eindelijk een begin gemaakt. Ik begin gewoon met wat foto's
Bekijk bijlage 1587096Bekijk bijlage 1587097Bekijk bijlage 1587098Bekijk bijlage 1587099Bekijk bijlage 1587100Bekijk bijlage 1587101
Dit is de spaghetti die nu allemaal pas gemaakt moet worden

Bekijk bijlage 1587102
Hier kom ik de eerste problemen tegen, deze bracket is voor het monteren van het achterlicht en voor het vast zetten van de stekkers voor de knipperlichten
Bekijk bijlage 1587104
die draden zijn dus een aardig stukje te kort. Dus dat word of verlengen of ze niet vast zetten aan de bracket.
Bekijk bijlage 1587105
De ABS pomp zit bij de R1 een kwartslag gedraaid met aan ander soort beugeltje, Ik kan een beugeltje maken op het werk zodat ik hem kan draaien maar ik moet dus wel andere remslangen halen want de slangen voor de voor rem zijn denk ik niet lang genoeg, maar nu komen er dus wel eindelijk de stalen slangen op

Bekijk bijlage 1587108

de gelijkrichter word ook nog een beetje een dingetje.



Het originele subframe demonteren was eigenlijk een piece of koekie. en het R1 subframe zit er nu even op met de oude bouten omdat ik de nieuwe nog niet binnen heb, net zoals de laatste paar kapjes waar ik nog op wacht. Ik ben in totaal een kleine 2 uurtjes bezig geweest met de oude demonteren en de nieuwe monteren
Netjes hoor, dat lijkt er al op.
Snel gedaan👍🏻
 
Kun/wil je alles zelf doen?
wat ik zelf kan doen doe ik zelf maar sommige dingen zijn helaas niet zelf te doen zonder de juiste spullen, mocht de ABS pomp ontlucht moeten worden heb je daar echt de yamaha software voor nodig(of je moet met gevaar voor eigen leven je motor steeds de abs in knallen) en het zadel aanpassen zal toch ook door een professional gedaan worden. maar verder ben ik niet bang om zelf dingen te doen of te proberen
 
vandaag eindelijk een begin gemaakt. Ik begin gewoon met wat foto's
Bekijk bijlage 1587096Bekijk bijlage 1587097Bekijk bijlage 1587098Bekijk bijlage 1587099Bekijk bijlage 1587100Bekijk bijlage 1587101
Dit is de spaghetti die nu allemaal pas gemaakt moet worden

Bekijk bijlage 1587102
Hier kom ik de eerste problemen tegen, deze bracket is voor het monteren van het achterlicht en voor het vast zetten van de stekkers voor de knipperlichten
Bekijk bijlage 1587104
die draden zijn dus een aardig stukje te kort. Dus dat word of verlengen of ze niet vast zetten aan de bracket.
Bekijk bijlage 1587105
De ABS pomp zit bij de R1 een kwartslag gedraaid met aan ander soort beugeltje, Ik kan een beugeltje maken op het werk zodat ik hem kan draaien maar ik moet dus wel andere remslangen halen want de slangen voor de voor rem zijn denk ik niet lang genoeg, maar nu komen er dus wel eindelijk de stalen slangen op

Bekijk bijlage 1587108

de gelijkrichter word ook nog een beetje een dingetje.



Het originele subframe demonteren was eigenlijk een piece of koekie. en het R1 subframe zit er nu even op met de oude bouten omdat ik de nieuwe nog niet binnen heb, net zoals de laatste paar kapjes waar ik nog op wacht. Ik ben in totaal een kleine 2 uurtjes bezig geweest met de oude demonteren en de nieuwe monteren
Ziet er al goed uit man, heel benieuwd hoe het straks wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan