Yamaha MT-10

Werd trouwens vandaag op insta aangesproken door een Amerikaan die bij 7000km een blok kapot heeft gehad en hoe dat nou kon.. Yamaha is zo betrouwbaar, hij gebruikt altijd Motul 300v volyntheet, wat is mijn ervaring etc..

Na wat doorvragen bleek dat betrokkene kilometerslange wheelies maakte, dan loopt de olie mooi helemaal achterin het carter en staat het blok vanzelf een keer droog.. Well there's your problem. :+
 
Ik hoor ook hele volkstammen ( @Gwiedert :+ ) dat de MT10 in alle versnellingen zomaar op het achterwiel gaat maar ik merk dat amper. Maak bijna nooit wheelies. Vaak ligt het ook aan hoe je rijdt, dat is het bij mij iig.. Ik ga bij hard accelereren juist naar voren hangen en ik open het gas redelijk soepel. Zogauw je lomper aan het gas gaat hangen, aan het stuur gaat trekken, achterover gaat hangen, rond de 7k toeren het gas vol open gooit etc dan gebeurt het echt wel.

Het voelt voor mij gewoon onnatuurlijk, ik ga automatisch en onbewust de wheelie neigingen van de motor tegen met mijn lichaam, heb ook een hele soepele en vloeiende rijstijl dus dan wheelie je amper. De motor heeft 160pk en 111nm koppel dus daar ligt het echt niet aan.

Lang verhaal kort, zal niks mis zijn met de motor, het ligt aan bijna altijd aan de berijder. ;)
Het gaat niet vanzelf, en in zn 4 moet je wel net een klein hobbeltje in de weg pakken om omhoog te komen. Bij enthousiast wegtrekken of inhalen hopt ie wel met gemak omhoog. Als je wat bewuster en tactisch rijd gebeurt het inderdaad nauwelijks.

Ik reed pas op de mt09 van een maatje van me, en die kwam uit de tweede bocht door de woonwijk perongeluk al omhoog. Minder pk's maar wheeliet vele malen makkelijker dan de 10.

Oftewel pk's zeggen niet alles, en het hangt er maar net vanaf hoe enthousiast je rechterhand beweegt.
 
Werd trouwens vandaag op insta aangesproken door een Amerikaan die bij 7000km een blok kapot heeft gehad en hoe dat nou kon.. Yamaha is zo betrouwbaar, hij gebruikt altijd Motul 300v volyntheet, wat is mijn ervaring etc..

Na wat doorvragen bleek dat betrokkene kilometerslange wheelies maakte, dan loopt de olie mooi helemaal achterin het carter en staat het blok vanzelf een keer droog.. Well there's your problem. :+
Was dat toevallig VeryFastBoi? Zag zijn filmpje eens voorbij komen op YT 🙈
 
Het gaat niet vanzelf, en in zn 4 moet je wel net een klein hobbeltje in de weg pakken om omhoog te komen. Bij enthousiast wegtrekken of inhalen hopt ie wel met gemak omhoog. Als je wat bewuster en tactisch rijd gebeurt het inderdaad nauwelijks.

Ik reed pas op de mt09 van een maatje van me, en die kwam uit de tweede bocht door de woonwijk perongeluk al omhoog. Minder pk's maar wheeliet vele malen makkelijker dan de 10.

Oftewel pk's zeggen niet alles, en het hangt er maar net vanaf hoe enthousiast je rechterhand beweegt.
1 van de maten reed vorig jaar een MT09 tijdens onze trip naar Duitsland, dat voorwiel van hem heeft gedurende de trip amper de grond geraakt.
 
Leuk artikel over een bizar getunede MT10 met een R1 blok. Heel gaaf gedaan.
 

Bijlagen

  • 0-B394-BC1-6-BFD-410-A-81-CD-A3551-A3-D6-A7-E.png
    0-B394-BC1-6-BFD-410-A-81-CD-A3551-A3-D6-A7-E.png
    325,4 KB · Weergaven: 28
  • B80-FC806-2947-426-C-B66-A-CB7-B893-D5299.png
    B80-FC806-2947-426-C-B66-A-CB7-B893-D5299.png
    469,8 KB · Weergaven: 28
  • E1130-E52-CCBF-49-D2-8-E98-34846-F896-F79.png
    E1130-E52-CCBF-49-D2-8-E98-34846-F896-F79.png
    263,8 KB · Weergaven: 20
  • 1117-FFC8-295-B-4-C3-C-ACA4-DD98416-FA5-FE.png
    1117-FFC8-295-B-4-C3-C-ACA4-DD98416-FA5-FE.png
    380,7 KB · Weergaven: 16
  • 6100-D031-D90-A-4-CBF-B1-BD-50-D9-F373-CA38.png
    6100-D031-D90-A-4-CBF-B1-BD-50-D9-F373-CA38.png
    397,3 KB · Weergaven: 17
  • DC2579-D6-0564-4-B36-BACA-2-B9-D92-E75-AD2.png
    DC2579-D6-0564-4-B36-BACA-2-B9-D92-E75-AD2.png
    381,6 KB · Weergaven: 17
  • 80-D26862-FB12-49-EA-AC32-EA63022-F646-E.png
    80-D26862-FB12-49-EA-AC32-EA63022-F646-E.png
    544,8 KB · Weergaven: 25
Leuk artikel over een bizar getunede MT10 met een R1 blok. Heel gaaf gedaan.
volgende mod incomming, nee gekheid momenteel kan ik al niet langer dat 10 minuten op de motor zitten en dan zit mijn rechter knie helemaal vast wat vervolgens zo enorm veel pijn gaat doen dat de lol er snel vanaf is, hoop dat dat met een custom zadel beter word maar anders is de kans erg groot dat de 10 de deur uit gaat
 
volgende mod incomming, nee gekheid momenteel kan ik al niet langer dat 10 minuten op de motor zitten en dan zit mijn rechter knie helemaal vast wat vervolgens zo enorm veel pijn gaat doen dat de lol er snel vanaf is, hoop dat dat met een custom zadel beter word maar anders is de kans erg groot dat de 10 de deur uit gaat
Zonde en balen! Als het niet anders kan dan moet het maar, met mijn rijden is ook geen optie. Er is genoeg mooi spul op de markt waarop je het vast langer uithoudt.

Ik heb een tijd geleden op een Multistrada bankstel 1260 gereden en ik zal het nooit hardop zeggen maar het rijdt subliem. Ik hou niet van Ducati en al helemaal niet van allroads etc maar het rijdt wel errug prettig.. Scheur je zo mee naar zuid Frankrijk en als het kutweer is rij je zo weer terug.
 
Zonde en balen! Als het niet anders kan dan moet het maar, met mijn rijden is ook geen optie. Er is genoeg mooi spul op de markt waarop je het vast langer uithoudt.

Ik heb een tijd geleden op een Multistrada bankstel 1260 gereden en ik zal het nooit hardop zeggen maar het rijdt subliem. Ik hou niet van Ducati en al helemaal niet van allroads etc maar het rijdt wel errug prettig.. Scheur je zo mee naar zuid Frankrijk en als het kutweer is rij je zo weer terug.
heb vorig jaar de nieuwe Africa twin even mogen proberen en dat ding reed echt dikke prima dus gok dat het dan vast zoiets gaat worden, maar hoop dat het allemaal wat minder word met een goed zadel 😅
 
Ik hoor ook hele volkstammen ( @Gwiedert :+ ) dat de MT10 in alle versnellingen zomaar op het achterwiel gaat maar ik merk dat amper. Maak bijna nooit wheelies. Vaak ligt het ook aan hoe je rijdt, dat is het bij mij iig.. Ik ga bij hard accelereren juist naar voren hangen en ik open het gas redelijk soepel. Zogauw je lomper aan het gas gaat hangen, aan het stuur gaat trekken, achterover gaat hangen, rond de 7k toeren het gas vol open gooit etc dan gebeurt het echt wel.

Het voelt voor mij gewoon onnatuurlijk, ik ga automatisch en onbewust de wheelie neigingen van de motor tegen met mijn lichaam, heb ook een hele soepele en vloeiende rijstijl dus dan wheelie je amper. De motor heeft 160pk en 111nm koppel dus daar ligt het echt niet aan.

Lang verhaal kort, zal niks mis zijn met de motor, het ligt aan bijna altijd aan de berijder. ;)
Thanks! Dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan mezelf liggen indd! Ik kan me ook vinden in de manier hoe jij rijd. Ik kom van een R1 waar je van nature al voorover hangt, dus als ik het gas opentrek (ook soepel) ga ik voorover zitten. Het is ook niet dat ik hm heel graag op zn achterwiel wil hebben, maar het is meer het beeld wat geschetst word waardoor ik ging twijfelen. Maar nogmaals dank!
 
I love Ducati. De kans is groot dat mijn volgende fiets een StreetFigther wordt.
Ik heb hem gereden en ik snap eerlijk waar niet waar de ophef allemaal over is. Super remmen, vering, electronica etc maar onderin de toeren is dat ding echt mak. En wanneer hij dan op stoom komt rij je bijna 150. In de 2. Totaal geen straatgericht blok, die 200+ pk is compleet useless als je er pas bovenin het toerenbereik iets aan hebt. Maar ieder zijn ding. Wat ik de sf4s mee moet geven is hoe makkelijk hij te rijden is. 200 plus pk in natte omstandigheden en het ging gewoon prima, ding geeft ontzettend veel vertrouwen, blok loopt ontzettend soepel en het electronica pakket is fantastisch.

Ik wil dit jaar eens de ZH2 proberen, niet omdat hij per definitie zo mooi is maar gewoon omdat ik eens op een naked met supercharger wil rijden :+
Ik zou op dit moment echt niet snel een vervanger kunnen vinden voor mijn MT10. Tuono 1100 factory blijft ik een zwak voor hebben maar ik geloof het wel na 2 Aprilia's.
 
Laatst bewerkt:
heb vorig jaar de nieuwe Africa twin even mogen proberen en dat ding reed echt dikke prima dus gok dat het dan vast zoiets gaat worden, maar hoop dat het allemaal wat minder word met een goed zadel 😅
Prima combi hoor; power naked en (sportief) rijdend bankstel :]
 

Bijlagen

  • 20210406_122042.jpg
    20210406_122042.jpg
    319 KB · Weergaven: 20
Ik heb hem gereden en ik snap eerlijk waar niet waar de ophef allemaal over is. Super remmen, vering, electronica etc maar onderin de toeren is dat ding echt mak. En wanneer hij dan op stoom komt rij je bijna 150. In de 2. Totaal geen straatgericht blok, die 200+ pk is compleet useless als je er pas bovenin het toerenbereik iets aan hebt. Maar ieder zijn ding. Wat ik de sf4s mee moet geven is hoe makkelijk hij te rijden is. 200 plus pk in natte omstandigheden en het ging gewoon prima, ding geeft ontzettend veel vertrouwen, blok loopt ontzettend soepel en het electronica pakket is fantastisch.

Ik wil dit jaar eens de ZH2 proberen, niet omdat hij per definitie zo mooi is maar gewoon omdat ik eens op een naked met supercharger wil rijden :+
Ik zou op dit moment echt niet snel een vervanger kunnen vinden voor mijn MT10. Tuono 1100 factory blijft ik een zwak voor hebben maar ik geloof het wel na 2 Aprilia's.
Ik heb er nog niet op gereden, maar uiterlijk vindt ik de Duc SF verreweg de mooiste hypernaked om te zien. Wat jij beschrijft over het rijden en waar in het toerenbereik de krachten los komen geeft mij een flash-back naar de proefrit op de SuperDuke 1290. Die is tot zo’n 6000 toeren ook zo mak als een lammetje. Daarna gaat het in verschillende etappes los... Dit jaar is het sowieso nog MT10 en daar geniet ik met volle teugen van. Het blijft een heerlijk blok en wie weet is (komt) er volgend jaar een nieuwe MT10 die ook helemaal te gek is en wordt die het. Ik zie het volgend jaar wel. Maar het is altijd leuk er over te filosoferen.
 
Ik heb er nog niet op gereden, maar uiterlijk vindt ik de Duc SF verreweg de mooiste hypernaked om te zien. Wat jij beschrijft over het rijden en waar in het toerenbereik de krachten los komen geeft mij een flash-back naar de proefrit op de SuperDuke 1290. Die is tot zo’n 6000 toeren ook zo mak als een lammetje. Daarna gaat het in verschillende etappes los... Dit jaar is het sowieso nog MT10 en daar geniet ik met volle teugen van. Het blijft een heerlijk blok en wie weet is (komt) er volgend jaar een nieuwe MT10 die ook helemaal te gek is en wordt die het. Ik zie het volgend jaar wel. Maar het is altijd leuk er over te filosoferen.
SuperDuke zo mak als een lammetje,dan heb je zeker op een gecastreerde gereden
 
Ik heb er nog niet op gereden, maar uiterlijk vindt ik de Duc SF verreweg de mooiste hypernaked om te zien. Wat jij beschrijft over het rijden en waar in het toerenbereik de krachten los komen geeft mij een flash-back naar de proefrit op de SuperDuke 1290. Die is tot zo’n 6000 toeren ook zo mak als een lammetje. Daarna gaat het in verschillende etappes los... Dit jaar is het sowieso nog MT10 en daar geniet ik met volle teugen van. Het blijft een heerlijk blok en wie weet is (komt) er volgend jaar een nieuwe MT10 die ook helemaal te gek is en wordt die het. Ik zie het volgend jaar wel. Maar het is altijd leuk er over te filosoferen.
Sprak met mijn Yamaha dealer laatst, deze vertelde mij dat het helemaal niet zeker is dat er een nieuwe MT-10 komt!
Zijn eerder met een über '09' bezig welke de MT-10 moet gaan 'vergeten'....
 
Goedemorgen allen, fijn dat we weer van het mooie weer kunnen genieten! Gisteren effe 100km gedaan met mijn maatje die z’n nieuwe 09 Fluo opgehaald had bij Topmoto. Die nieuwe 09 voelt best goed qua sturen en remmen! Je voelt dat hij wat lichter is, wat hem nog wendbaarder maakt. Hij gleed nog wat op de nieuwe s22’s maar gaf direct vertrouwen. Qua vermogen nog geen idee omdat ik mij uiteraard ingehouden heb en hij nog maar in rijmodus 4 stond vanwege de maagdelijke kilometers.

Ik had een mooie bochtige route uitgezet. Nadat ik op een gegeven moment bijna de rotonde afgleed en mijn band nog eens goed bekeek zag ik dat het meest goede er wel af was. Dit is Na 3200 km, denk dat er met 4000km helemaal niets meer aan zit aan de zijkanten 🤔.

Ik ben superblij met het vertrouwen van de s22, en ga denk ik weer voor een s22, tenzij iemand een beter alternatief heeft?
 

Bijlagen

  • C714B9DA-D229-44F8-844E-FDF8983F2F01.jpeg
    C714B9DA-D229-44F8-844E-FDF8983F2F01.jpeg
    94,6 KB · Weergaven: 20
Goedemorgen allen, fijn dat we weer van het mooie weer kunnen genieten! Gisteren effe 100km gedaan met mijn maatje die z’n nieuwe 09 Fluo opgehaald had bij Topmoto. Die nieuwe 09 voelt best goed qua sturen en remmen! Je voelt dat hij wat lichter is, wat hem nog wendbaarder maakt. Hij gleed nog wat op de nieuwe s22’s maar gaf direct vertrouwen. Qua vermogen nog geen idee omdat ik mij uiteraard ingehouden heb en hij nog maar in rijmodus 4 stond vanwege de maagdelijke kilometers.

Ik had een mooie bochtige route uitgezet. Nadat ik op een gegeven moment bijna de rotonde afgleed en mijn band nog eens goed bekeek zag ik dat het meest goede er wel af was. Dit is Na 3200 km, denk dat er met 4000km helemaal niets meer aan zit aan de zijkanten 🤔.

Ik ben superblij met het vertrouwen van de s22, en ga denk ik weer voor een s22, tenzij iemand een beter alternatief heeft?
Hier is toch niks mis mee nog? Zit nog genoeg profiel op en de S22 heeft sowieso hele zachte zijkanten met weinig profiel. Ik zou daar zelf persoonlijk echt nog wel een stukje op doorrijden.
Dit is die van mij met 1500 km (ofzo) profiel is maar iets dieper.
20210418_105311.jpg

Qua tip.. Ik rij nu voor het eerst op de S22, gelijk met 50km erop een circuitdag gepakt vorig jaar. Vind het een geweldige band, heel content mee. Puur uit nieuwsgierigheid wil ik wel eens de nieuwe Metzeler M9RR proberen hierna!

Je ketting mag wel een beetje vet op ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen, fijn dat we weer van het mooie weer kunnen genieten! Gisteren effe 100km gedaan met mijn maatje die z’n nieuwe 09 Fluo opgehaald had bij Topmoto. Die nieuwe 09 voelt best goed qua sturen en remmen! Je voelt dat hij wat lichter is, wat hem nog wendbaarder maakt. Hij gleed nog wat op de nieuwe s22’s maar gaf direct vertrouwen. Qua vermogen nog geen idee omdat ik mij uiteraard ingehouden heb en hij nog maar in rijmodus 4 stond vanwege de maagdelijke kilometers.

Ik had een mooie bochtige route uitgezet. Nadat ik op een gegeven moment bijna de rotonde afgleed en mijn band nog eens goed bekeek zag ik dat het meest goede er wel af was. Dit is Na 3200 km, denk dat er met 4000km helemaal niets meer aan zit aan de zijkanten 🤔.

Ik ben superblij met het vertrouwen van de s22, en ga denk ik weer voor een s22, tenzij iemand een beter alternatief heeft?
Neem gewoon is een sporttour band. Gaan makkelijk het dubbele mee, en ik vraag me af of ze tekort komen op straat.
 
Ben om diverse redenen niet in staat geweest om veel op het forum aanwezig te zijn, maar af en toe wel even wat gelezen van jullie. 😃. Wilde even zeggen dat ik op marktplaats een comfortseat te koop zag staan. Dus voor wie er nog op zoek is......
Fijne zondag en voor wie er nog gaat rijden....have fun en hou de bandjes onder👊🏻
 
Neem gewoon is een sporttour band. Gaan makkelijk het dubbele mee, en ik vraag me af of ze tekort komen op straat.
Dit is ook zeker waar. Komt allemaal neer op voorkeur. Ik hou persoonlijk gewoon van echte plakbanden en de voordelen haal ik er vooral uit op circuitdagen. Ik neem de korte levensduur dan voor lief. Mijn maat rijdt ook sporttoer op zijn Tuono en die kan redelijk bij mij blijven op bochtige wegen in bijv Sauerland. En ook die banden laten soms gewoon zwarte strepen achter maar aan het einde van de dag zien ze er nog netjes uit omdat ze een veel hardere, slijtvaste compound hebben. Nogmaals, voorkeur.
 
Ben om diverse redenen niet in staat geweest om veel op het forum aanwezig te zijn, maar af en toe wel even wat gelezen van jullie. 😃. Wilde even zeggen dat ik op marktplaats een comfortseat te koop zag staan. Dus voor wie er nog op zoek is......
Fijne zondag en voor wie er nog gaat rijden....have fun en hou de bandjes onder👊🏻
Word 220 op een tweedehands zadel geboden. Echt idioot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan