Yamaha MT-10

Hier is toch niks mis mee nog? Zit nog genoeg profiel op en de S22 heeft sowieso hele zachte zijkanten met weinig profiel. Ik zou daar zelf persoonlijk echt nog wel een stukje op doorrijden.
Dit is die van mij met 1500 km (ofzo) profiel is maar iets dieper.Bekijk bijlage 1620922
Qua tip.. Ik rij nu voor het eerst op de S22, gelijk met 50km erop een circuitdag gepakt vorig jaar. Vind het een geweldige band, heel content mee. Puur uit nieuwsgierigheid wil ik wel eens de nieuwe Metzeler M9RR proberen hierna!

Je ketting mag wel een beetje vet op ;)
En met deze band had je ook de circuitdag gepakt? Ben benieuwd, ga in juni ook met een nieuwe S22 het circuit op denk ik.

Je opmerking van vet op mijn ketting snap ik niet helemaal. Had hem na het ritje van gisteren net effe gepoetst en weer opnieuw flink ingespoten. Ik gebruik de S100 transparant (gouden bus). Super content mee, smeert goed en langdurig en de velg blijft redelijk schoon, mits je je ketting wel effe goed schoonpoetst met een droge doek voordat je er nieuwe spray op doet.
 
Dit is ook zeker waar. Komt allemaal neer op voorkeur. Ik hou persoonlijk gewoon van echte plakbanden en de voordelen haal ik er vooral uit op circuitdagen. Ik neem de korte levensduur dan voor lief. Mijn maat rijdt ook sporttoer op zijn Tuono en die kan redelijk bij mij blijven op bochtige wegen in bijv Sauerland. En ook die banden laten soms gewoon zwarte strepen achter maar aan het einde van de dag zien ze er nog netjes uit omdat ze een veel hardere, slijtvaste compound hebben. Nogmaals, voorkeur.
Nadeel van een sport tour band met relatief meer profiel is dat deze wel meer cuppen. Heb op een van mijn vorige fietsen toen een BT-021 gehad achter, maar bij een wat sportievere rijstijl hield dat profiel zich niet lekker. qua grip deed die BT-021 het prima, alleen iet s langere opwarmtijd. Had die er toen onder gezet omdat ik met mijn vriendin (nu mij vrouw) een rondrit Nederland, Schotland, Isle of Man, London, Ardennen, Luxemburg Nederland gemaakt had. Voor zo'n trip en een beetje doorrijden was zo'n band echt perfect!
 
En met deze band had je ook de circuitdag gepakt? Ben benieuwd, ga in juni ook met een nieuwe S22 het circuit op denk ik.

Je opmerking van vet op mijn ketting snap ik niet helemaal. Had hem na het ritje van gisteren net effe gepoetst en weer opnieuw flink ingespoten. Ik gebruik de S100 transparant (gouden bus). Super content mee, smeert goed en langdurig en de velg blijft redelijk schoon, mits je je ketting wel effe goed schoonpoetst met een droge doek voordat je er nieuwe spray op doet.
Omdat je schakels zo ontzettend glimmen, vaak is dat een teken dat je ketting erg droog is maar kan misschien dat je dat altijd hebt door die transparante kettingspray.
Ik ben idd met deze S22
20200831_163454.jpg
ook op het circuit geweest, toen lag hij er net een dag op. Ging geweldig, geen stap verkeerd gezet.
 
Omdat je schakels zo ontzettend glimmen, vaak is dat een teken dat je ketting erg droog is maar kan misschien dat je dat altijd hebt door die transparante kettingspray.
Ik ben idd met deze S22Bekijk bijlage 1621110 ook op het circuit geweest, toen lag hij er net een dag op. Ging geweldig, geen stap verkeerd gezet.
ziet er qua slijtage wel netjes uit! je rijdt met standaard achterveer? Volgens mij hebben we voor dezelfde instellingen aangezien ik die van een filmpje van youtube overgenomen hebt die je mij tipte. Achter heeft een gerenommeerde veringsboer voor mij afgesteld. Ik ben heel benieuwd op het circuit!
 
ziet er qua slijtage wel netjes uit! je rijdt met standaard achterveer? Volgens mij hebben we voor dezelfde instellingen aangezien ik die van een filmpje van youtube overgenomen hebt die je mij tipte. Achter heeft een gerenommeerde veringsboer voor mij afgesteld. Ik ben heel benieuwd op het circuit!
Ja standaard vering, die KYB setup is echt wel goed en compleet instelbaar. Ik heb idd grotendeels de setup van dat filmpje, later heeft een specialist nog wat kleine veranderingen aangebracht. Ik ga dit jaar voor het eerst met CRT rijden en daar schijnt altijd een veringspecialist aanwezig te zijn op het paddock. Misschien dat ik daar even ga kijken.
 
Iemand hier ervaring mee?
Ik rij ermee vanaf het begin. Schakelt erg fijn en soepel (zijn gelagerd) multi verstelbaar en mooi. Kost een paar centen maar zijn ze zeker waard.
Woon ook in Zwijndrecht, dus kan je zo langskomen als je wilt kijken.
 
Ik rij ermee vanaf het begin. Schakelt erg fijn en soepel (zijn gelagerd) multi verstelbaar en mooi. Kost een paar centen maar zijn ze zeker waard.
Woon ook in Zwijndrecht, dus kan je zo langskomen als je wilt kijken.
Ik heb meerdere dingen van Gilles op de motor. miss. heb ik dan weer pech een aantal dingen beginnen te verkleuren.
Het zit er nu 2 jaar op.
20210315_115043_resized.jpg
 

Bijlagen

  • 20210416_143228_resized.jpg
    20210416_143228_resized.jpg
    122,9 KB · Weergaven: 15
Ik heb meerdere dingen van Gilles op de motor. miss. heb ik dan weer pech een aantal dingen beginnen te verkleuren.
Het zit er nu 2 jaar op.Bekijk bijlage 1621312
Verkleuren zou zeker niet mogen.
Ik heb mijn andere motor vol gehangen met onderdeeltjes van CNC Racing. Deze zijn allemaal rood geanodiseerd. Op een gegeven moment begon 1 onderdeel op het motorblok zijn kleur te verliezen terwijl de andere gewoon goed bleef (2 dezelfde onderdelen op blok). Deze is toen gewoon gratis uitgewisseld. Was ongeveer 1,5 jaar oud. Zo hoort het. Je betaald de hoofdprijs, dan moet het goed zijn. Punt.
 
Onder de 6000 rpm zei ik... Daarboven gekkenhuis. Wel het hele verhaal lezen...
Toen ik nog een 990SM had heb ik een proefrit gemaakt op een 1290, de 1290 reed zoveel soepeler en gemakkelijker in lage toeren dat ik zelfs mn vrouw erop heb laten rijden die toen net een jaar haar rijbewijs had. Maar idd even flink gasgeven en de 1290 gaat in zn 4 nog op het achterwiel met een klein rukje aan het stuur.
 
Is tie niet! Voorste punten bij tank zijn kapot! En dan nog € 215 vragen! Is in principe geen verkeerde prijs... voor een goede! :+

Bekijk bijlage 1621284Bekijk bijlage 1621283
Dit is het zadel van de ‘eerste’ generatie. Er zijn hordes mensen die dat zadel hebben terug gestuurd en die werden uitgewisseld. Ook hier: Je betaald veel geld voor een zadel, dan moet het goed zijn.
Het zadel is later gemodificeerd. Ze hebben de kunststof hoeken meer afgerond en het stikwerk iets verlegd. Probleem opgelost. Ik heb zelf een zadel van de 2e generatie en die blijft netjes heel.
 
Iemand hier ervaring mee?
Jup, dat heb ik op de mijne zitten samen met de rest van de hele collectie van gilles O-)
Wat hier boven staat klopt. Het verkleurt na verloop van tijd lichtjes naar een paarsere kleur. Pas wat reserve onderdelen besteld, je kunt elke miniscule onderdeeltje nabestellen mocht het verkleuren of slijten.
 
Ik heb afgelopen januari ook voor 220 euro een gen 1 met dezelfde schade gekocht. Gelukkig heb ik deze via Gebben onder garantie kunnen omruilen voor een gen 2:)
Dus de gen 1 kun je zoveel jaar later nog steeds omruilen onder garantie? Zoja dan sta ik vanmiddag nog bij Goedhart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan