Yamaha mt03 2011 rijdt niet in de 3

Jbf

Rookie
23 apr 2021
5
1
Hallo forumleden,

Mijn mt03 rijdt helaas niet meer in de 3e versnelling. Het schakelen naar de 3e versnelling gaat soepel maar vervolgens bij gas geven geeft dit dezelfde reactie als in de neutraal. Verder geen gekke geluiden. Schakelt ook gewoon naar de 4. De koppelingsplaten zijn nog ruim dik genoeg en de veren waren ook goed. Volgensmij gebeurde het na een snelheidsheuvel alleen dit is niet zeker. Kunnen jullie helpen wat dit zou kunnen zijn? Ik heb namelijk geen zin om het blok eronder uit te halen als dit niet nodig bleek te zijn.
Alvast bedankt!
Groetjes
 
Als je m achter opbokt en aan t wiel draaien en schakelen komt die dan wel in z'n 3, ?.
Druk ook je pookje eens goed door of die in z'n gang komt, bij het niet goed inleggen van je gang ervaar je dit alsof die neutraal staat.

In het slechtste geval kan je gaffel verbogen/versleten zijn, maar controleer ook van de buitenkant je schakelklok/wals.
 
Als je m achter opbokt en aan t wiel draaien en schakelen komt die dan wel in z'n 3, ?.
Druk ook je pookje eens goed door of die in z'n gang komt, bij het niet goed inleggen van je gang ervaar je dit alsof die neutraal staat.

In het slechtste geval kan je gaffel verbogen/versleten zijn, maar controleer ook van de buitenkant je schakelklok/wals.
Het slechtste geval lijkt me hier meer een tandwielset van de derde versnelling die nu onderin het carter ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan