Yamaha MT07 knipperlichten vervangen -> Barracuda sq-led b-lux

22 okt 2020
3
0
Dag medemotorliefhebbers,

Ik heb recent een Yamaha MT 07 (BJ 2018) aangeschaft
CE35E18F-782F-4E5B-ABC4-D13E699CCF31.jpeg
en de knipperlichten + kentekenplaathouder en kentekenplaatverlichting vervangen voor Barracuda onderdelen.

Zoals de titel al doet vermoeden, gaat het om de Barracuda sq-led b-lux. Deze heb ik vervangen en getest.

Echter... werken de alarm lichten wel naar behoren maar een single knipperlicht (alleen links of alleen rechts) gaan heel snel. Nu heb ik er een weerstand tussen gezet van 10W maar deze worden enorm warm.
Heeft iemand ervaring met deze setting en of knipperlichten? Moet ik een andere relai kopen of andere weerstanden?🤔

PS heb achter nu vervangen project deel 2 is de voorkant.
 
@Jorick-MT07Techblack18 Je schrijft niet welke weerstandswaarde je hebt gebruikt. Als je heel laag kiest, loopt er teveel stroom, worden ze inderdaad heet en dan heb je nog geluk dat ze maar 50% van de tijd tijdens richtingaangeven opwarmen.

Een LEDrelais dat speciaal hiervoor gemaakt is, zou zeker ook mijn voorkeur hebben. Oude eruit, prik nieuwe erin. Makkelijk en sneller gaat niet. Dingen kosten ook niet alles.
 
Bedankt allen voor jullie reactie.

@Dakkert ik weet dat de weerstanden warm worden, maar deze wordt (na 1/2 minuten ongeveer) al te warm om vast te pakken. Dat lijkt me te warm of niet?

@Janbros heb je een voorbeeld of advies welke?

@Bramb0 er staat wel in dat het gaat om weerstanden van 10W, ook van Barracuda. Heb je zo advies over een goede LEDrelais die hier goed van pas zou kunnen komen?
Met deze LEDrelais heb ik de weerstanden ook niet nodig right?
 
@Jorick-MT07Techblack18 Het vermogen is op zich niet zo verkeerd, maar het gaat me in dit geval om de weerstandswaarde (in Ohm). Maar als je voor een LEDrelais gaat zou ik me er niet meer druk over maken, je hebt ze dan inderdaad niet nodig.

Ik heb zelf nog de originele knippers, maar zou gewoon een relais van Ali nemen, of iets lokaals als het niet heel veel duurder is (je wilt ze snel hebben schat ik zo in :)). Dit soort dingen zijn niet echt kritisch, als het onderweg een keer ermee stopt is het jammer, steek je je arm of been de rest van de rit af en toe uit.
Denk dat op het MT07 forum wel mensen zitten die een relais daar gekocht hebben en je het exacte type kunnen vertellen.
 
Je hebt ongeveer 6,8 ohm nodig per raw, maar zoals hier al eerder vermeld vervang je beter het relais zodat die weerstanden niet meer nodig zijn. het is overigens normaal dat die weerstanden zo heet worden dat je ze niet meer aan kan raken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan