Yamaha MT09 koplamp vervangen bij import uit Engeland

phitamines

Rookie
16 sep 2020
1
0
ik heb een Yamaha MT09 uit Engeland geimporteerd. Volgende stap is keuring door de RDW.
1 van de dingen bij de keuring is het lichtbeeld van de koplamp omdat men daar links rijdt.
Maar het lichtbeeld van mijn MT09 in het donker tegen een muur is parabolisch/vlak. Het schijnt iig niet naar boven aan de andere kant. Dus het lijkt mij niet nodig om de koplamp te vervangen maar ik ben geen expert.

Heeft iemand ervaring hiermee ?
Is het lichtbeeld van jullie motor ook vlak of schijnt het de berm in aan de rechterkant ?
 
Van mijn vorige motorfiets was het lichtbeeld recht, deze GSXR had een projector koplamp. (origineel NL motorfiets)
50349839948_4354bccfc1_h.jpg


Mijn huidige motor heeft ook een projector koplamp maar met het ECE LHD lichtbeeld dus de afschijding gaat aan de rechterweghelft schuin omhoog.
Er zijn geen motoren die standaard voorzien zijn van het DOT lichtbeeld, dus als jouw koplamp een horizontale afscheiding heeft dan is dat voor invoer geen probleem.
 
Mijn motor heeft wel dat hij rechts hoger schijnt. Het gaat er meer om dat het lichtbeeld gecentreerd is en voor NIET aan de linker kant hoger schijnt. Je kan het er op gokken, maar dan heb je het risico dat je 2 x naar de RDW moet. Miss ff navragen bij de dealer? Die kunnen misschien ook wel het koplampbeeld bekijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan