Yamaha MZ6 S2 aantal kilometers

Jacqui

Rookie
23 okt 2022
2
0
Goedemorgen,

Net nieuw hier en ik heb direct een vraag. Op de leeftijd van bijna 30 jaar is mijn oude vertrouwde BMW F650 toe aan pensioen. Ik ben op zoek gegaan naar een alternatief en kwam uit bij de yamaha fz6 S2 uit 2009. Nu heb ik er een gevonden binnen mijn budget, fantastisch onderhouden, vette Laser X-treme uitlaten erop, rijdt als een zonnetje. Alleen... 177.000 op de teller. Ik las ergens dat ze makkelijk 3 ton kunnen halen, geen idee of dat klopt.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring heeft, of weet dat het klopt dat deze motor zoveel km's haalt en wat evt slijtage-onderdelen zijn met zoveel km's.

Alvast hartelijk dank voor de reacties.
Jacqueline
 
Laatst bewerkt:
MZ6? Bedoel je een FZ6 Fazer S2?
1666596549590.png
 
Sorry, vingerfoutje op het toetsenbord, moet inderdaad FZ zijn. Ik weet niet of ik het in de titel nog kan aanpassen, ga ff kijken
 
Laatst bewerkt:
Als een motor goed is onderhouden, ziet er goed uit en het is de motor die je graag wilt hebben: waarom niet? 177K hoeft niet perse een probleem te zijn bij normaal gebruik en onderhoud. Een motor kan ook binnen 2K total loss afgeragd zijn, maar net hoe er mee wordt omgegaan. Kijk of je een beetje de geschiedenis kunt nagaan (Finnik.nl of Voertuigcheck.com). Zie je gelijk het aantal voorgaande eigenaren en of het een import is. Persoonlijk durf ik niet snel een import te kopen, dan is extra veel voorzichtigheid geboden. En zorg dat je alle sleutels en papieren/boekjes erbij krijgt.
 
Ik zou niet snel een motor met 177.000 op de teller kopen en al helemaal geen 600cc die veel toeren maakt. Of de prijs moet erg laag zijn.
Ik zou mij over slijtage onderdelen an sich niet zoveel zorgen maken. De kans dat de slijtage onderdelen (vering vooral) nog origineel zijn is ongeveer 0. Zowel, dan is de motor zo ver heen en slecht onderhouden dat ik er met een grote boog omheen zou lopen.

Tenzij de prijs erg laag is zou ik dus verder kijken. Er zijn genoeg FZ6 motoren te koop.
 
Ik had deze ook zien staan. Stond ook al een tijd op Facebook te koop. Ook al is ie nog zo mooi en goed, de prijs is te hoog voor deze kilometerstand. Ik heb zelf een andere gekocht, ook een S2. Een ton minder gedraaid in dezelfde prijsklasse met onderhoudsfacturen vanaf 2013.
 
Terug
Bovenaan Onderaan