Het is inderdaad veel geld 18.000 euro. Maar als ik het vergelijk met een MT-09 of een Piaggio MP3 die beiden 10.700 kosten als ik het goed heb, dan begrijp ik de prijs wel.
Met een calvinistische inslag vind ik een motorfiets van bijvoorbeeld 20k niet twee maal zo goed als een motor van 10k. Op beiden kun je de wereld rond. Zo is het met alles.
Heb is de vraag hoeveel ze van de Niken gaan verkopen om de ontwikkelingskosten eruit te halen en hoe op termijn het prijsverschil met de "normale" MT-09 zich zal ontwikkelen. Voor mensen die wat meer te besteden hebben en geen motorrijbewijs willen halen is de Niken een mooi speeltje. Voor Jan modaal is het veel geld.
Als je hem vergelijkt met een Piaggio MP3 krijg je een heel ander stuk techniek waarvan ik verwacht dat het veel strakker rijdt. Ik heb nooit op een Niken gereden, maar dit is wat ik verwacht als je naar de techniek kijkt.
Ik ben benieuwd of de Niken een succes zal worden of niet. Dat is voor Yamaha zelf natuurlijk ook afwachten.
Met een calvinistische inslag vind ik een motorfiets van bijvoorbeeld 20k niet twee maal zo goed als een motor van 10k. Op beiden kun je de wereld rond. Zo is het met alles.
Heb is de vraag hoeveel ze van de Niken gaan verkopen om de ontwikkelingskosten eruit te halen en hoe op termijn het prijsverschil met de "normale" MT-09 zich zal ontwikkelen. Voor mensen die wat meer te besteden hebben en geen motorrijbewijs willen halen is de Niken een mooi speeltje. Voor Jan modaal is het veel geld.
Als je hem vergelijkt met een Piaggio MP3 krijg je een heel ander stuk techniek waarvan ik verwacht dat het veel strakker rijdt. Ik heb nooit op een Niken gereden, maar dit is wat ik verwacht als je naar de techniek kijkt.
Ik ben benieuwd of de Niken een succes zal worden of niet. Dat is voor Yamaha zelf natuurlijk ook afwachten.