Yamaha Niken 3 wieler

Het is inderdaad veel geld 18.000 euro. Maar als ik het vergelijk met een MT-09 of een Piaggio MP3 die beiden 10.700 kosten als ik het goed heb, dan begrijp ik de prijs wel.

Met een calvinistische inslag vind ik een motorfiets van bijvoorbeeld 20k niet twee maal zo goed als een motor van 10k. Op beiden kun je de wereld rond. Zo is het met alles.

Heb is de vraag hoeveel ze van de Niken gaan verkopen om de ontwikkelingskosten eruit te halen en hoe op termijn het prijsverschil met de "normale" MT-09 zich zal ontwikkelen. Voor mensen die wat meer te besteden hebben en geen motorrijbewijs willen halen is de Niken een mooi speeltje. Voor Jan modaal is het veel geld.

Als je hem vergelijkt met een Piaggio MP3 krijg je een heel ander stuk techniek waarvan ik verwacht dat het veel strakker rijdt. Ik heb nooit op een Niken gereden, maar dit is wat ik verwacht als je naar de techniek kijkt.

Ik ben benieuwd of de Niken een succes zal worden of niet. Dat is voor Yamaha zelf natuurlijk ook afwachten.
 
Heb is de vraag hoeveel ze van de Niken gaan verkopen om de ontwikkelingskosten eruit te halen en hoe op termijn het prijsverschil met de "normale" MT-09 zich zal ontwikkelen. Voor mensen die wat meer te besteden hebben en geen motorrijbewijs willen halen is de Niken een mooi speeltje. Voor Jan modaal is het veel geld.

Als je hem vergelijkt met een Piaggio MP3 krijg je een heel ander stuk techniek waarvan ik verwacht dat het veel strakker rijdt. Ik heb nooit op een Niken gereden, maar dit is wat ik verwacht als je naar de techniek kijkt.

Ik ben benieuwd of de Niken een succes zal worden of niet. Dat is voor Yamaha zelf natuurlijk ook afwachten.
Voor het rijden met deze Niken dien je over het motorrijbewijs te beschikken.
 
Dat komt allemaal boven water... gisteravond al een paar mensen gesproken hierover en de insteek is gewoon compleet anders. Het is niet "een MT09 met een extra wiel", maar een totaal ander ding dat toevallig gebruik maakt van hetzelfde blok.

..en volgens sommige collega's kun je er mee wheelieën :X
 
Is het nou zo‘n ramp als mensen zo‘n ding kopen? Dat gepraat over minder validen? Weinig fantasie hiero. Als ik dat ding zie moet ik aan Mad Max films denken... overkill. Als je de voertuigen in die films bekijkt denk je toch ook niet aan rollators ...
 
Het gaat toch om het doel van dat ding. Een trike wordt ook vaak gebruikt door mensen die wat mankeren.

Dat klopt want je kunt er niet mee omvallen en is dus logisch maar om dan te zeggen dat alle trike bestuurders wat mankeert? Echt niet logisch ... |(
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gestopt met 3 wielers toen ik een jaar of 4 was :Y :P
 
Laatst bewerkt:
Als je graag in de file staat en gek bent op een regenbui dan mankeer je inderdaad wat.

Hahaha, je wilt echt je gelijk krijgen he. Ff alles aan de haren erbij trekken. Bezoek Parijs eens.. Daar zie je continu hoe K1600‘s en GL1800‘s door de file flitsen. Die zijn breder dan dit ding! En die regenbui? Wordt jij niet nat dan? Loop eens op een trike meeting naar binnen en dan roep je daar dat ze allemaal invalide zijn ;)
Maar ... je hebt gelijk, ik vind het goed ;)
 
Hallo oma :W

Voor wie het interesseert; de Niken wordt eind deze maand gepresenteerd in Oostenrijk en ik ben daar bij. Vind ik zelf ook een van de meest interessante (op elke denkbare manier) nieuwe motoren van dit jaar, dus ik heb ook al een waslijst aan vragen voor de engineers. Maar als iemand hier nog een slimme vraag heeft die ik mee kan nemen, gooi het er maar uit en ik kan kijken wat ik kan doen.

Tschüss!

Hallo Lemmy, over regen gesproken... informeer eens naar de spray van de voorwielen bij een regenbui. Ik zie wel iets langere spatborden maar volgens mij heb je in notime zeiknatte benen.... En mag ik vragen welke vragen je nog meer gaat stellen? Mag ook via pb hoor..
 
Hahaha, je wilt echt je gelijk krijgen he. Ff alles aan de haren erbij trekken. Bezoek Parijs eens.. Daar zie je continu hoe K1600‘s en GL1800‘s door de file flitsen. Die zijn breder dan dit ding! En die regenbui? Wordt jij niet nat dan? Loop eens op een trike meeting naar binnen en dan roep je daar dat ze allemaal invalide zijn ;)
Maar ... je hebt gelijk, ik vind het goed ;)
Wat doen ze dan, met hun krukken zwaaien? :+
 
Ik zeg: eerst rijden, dan conclusies trekken ;)

Ik wil er niet op gezien worden,dat geld ook voor die andere 3 wieler gebakjes
zoals bv een Vespa.En ja ik heb op 3 wielers gereden zoals oa de Vespa en Can-Am
maar dat was beroepsmatig,dan kom je er helaas niet onderuit.
Om mee te rijden vond ik het niks,leuk voor mensen die er woon werk verkeer
mee doen en alleen een B rijbewijs hebben,maar verder niet te vergelijken met een gewone
motorfietsen die vele malen beter rijden.Gewone scooters vind ik ook niks,maar
daar zou ik dan nog eerder een voorkeur voor hebben.
Wel vind ik de Niken de mooiste van alle 3 wiel gebakjes.
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers 2 filmpjes beide in het Italiaans,maar de 2e heeft ondertitels,
 
Hallo Lemmy, over regen gesproken... informeer eens naar de spray van de voorwielen bij een regenbui. Ik zie wel iets langere spatborden maar volgens mij heb je in notime zeiknatte benen.... En mag ik vragen welke vragen je nog meer gaat stellen? Mag ook via pb hoor..
Dat hebben we vandaag aan den lijve kunnen ondervinden. Als het regent, krijg je natte poten :Y maar de bui die we vandaag gehad hebben had je ook op een tweewieler niet droog gehouden, zoveel scheelt het ook weer niet. Waterdichte laarzen zijn het antwoord, op elke motor.
 
We hebben geprobeerd wat we konden, maar ze hebben nagenoeg elke vraag kunnen beantwoorden. Ik moet nu wel een aantal verhaaltjes typen, dus dat komt vanzelf in de media :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan