Yamaha Niken 3 wieler

In het artikel wordt eerst hoog opgegeven dat het een totaal andere beleving is als een tweewieler. Vervolgens wordt uitvoerig besproken dat het zo goed in elkaar zit dat het precies voelt als een tweewieler. Als derde wordt verteld dat de hellingshoek onbeperkt is, maar later wordt uitgelegd dat de hellingshoek wordt bepaald door de grondspeling (net als bij een tweewieler).

Het zal best goed rijden, maar verder vind ik het vooral een marketing verhaal. Zoiets als "beleving" is dan ook een marketingterm net als "premium" en noem maar op.
 
Het is beide. Tegelijk totaal anders en precies hetzelfde. Maar dat is niet uit te leggen.

Je puntje over de hellingshoek: voor wat de voorkant betreft is er geen grens, in elk geval niet binnen de grenzen van de motor, oftewel de grondspeling. Dit in tegenstelling tot een MP3, die gewoon niet verder wil dan een bepaald punt.
 
De gemiddelde MP3 rijder heeft geen rijbewijs A en zal aan die grondspeling genoeg hebben. Degene die voor maximale grondspeling gaan lijken mij de rijders die het circuit op gaan, of die denken dat klaverbladen of bergpassen een circuit zijn. Maar ik begrijp dat Yamaha de Nikken wat meer als toermodel ziet en niet als (super)sport. Ik snap het nog steeds niet wat ze ermee willen.

Aan de andere kant is Yamaha altijd wel een bedrijf geweest dat het nodige aan ontwikkeling doet. Als ik mij goed heb laten informeren heeft Yamaha samen met Daitatsu het nodige stukje techniek ontwikkeld voor bijvoorbeeld Toyota. En zo heb ik een SRX-600 en SZR-660 gehad, dat waren ook geen modellen waarvan elke concurrent een vergelijkbaar iets had. Ik denk dat Yamaha als bedrijf wil laten zien dat ze naast de dertien in een dozijn machines ook af en toe met iets anders komen. Zo moeten we de Niken misschien ook zien, het is weer eens iets anders. Niet per se beter of slechter.
 
Heb inmiddels bevestiging binnen dat er voor mij een gereserveerd is, maar rijden? Ho maar. Pas eind september, begin oktober komen ze beschikbaar voor dealers en geïnteresseerden om mee te rijden.
Ze gaan er dus vanuit dat je zonder er een meter mee gereden hebt dat ding al wilt kopen👿

Rijden wil ik zeker, kopen waarschijnlijk ook, maar dan wel na er mee gereden te hebben en in het begin van het seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Ze worden niet eerder uitgeleverd, dus niemand heeft er eentje voor die tijd. Hoe wou je dan proefrijden :?
 
Prijs van de Niken , € 17499,- eerlijk gezegd , in geen 17499 jaar ! voor € 7000,- minder heb je een MT09 , of je moet in Belgie wonen want daar kost hij €2500,- minder dan in BPM Nederland.
 
Prijs van de Niken , € 17499,- eerlijk gezegd , in geen 17499 jaar ! voor € 7000,- minder heb je een MT09 , of je moet in Belgie wonen want daar kost hij €2500,- minder dan in BPM Nederland.
In België is de MT evenveel goedkoper, wel gelijk blijven meten he...

Maar dan koop je 'm toch niet? Niemand die je verplicht. Ga je nu in elk topic vertellen dat je die motor niet koopt :?

Maar je kunt de Niken ook niet vergelijken met een MT. Dat is hetzelfde als een oude Can-Am Spyder vergelijken met een Aprilia RSV of een Harley met een Morgan Three Wheeler. Omdat daar per ongeluk 'ongeveer' hetzelfde blok in zit hoeft nog niet te zeggen dat ze ook maar gewoon over één kam geschoren kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik me wel zorgen over maak zijn al die scharnier punten (gelagerd) welke onbeschermd in de rijwind (regen / troep) zitten.
 
Waar ik me wel zorgen over maak zijn al die scharnier punten (gelagerd) welke onbeschermd in de rijwind (regen / troep) zitten.
Daar zou ik me geen zorgen over maken.
Ik ga er gewoon van uit dat een dergelijke ophanging meer onderhoud vergt.

Aanpassing; komende vrijdag ga ik demo rijden in Zuid Limburg🏍 Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan