Yamaha Niken, waarom zoveel occasions?

Als je normaal rijdt dan heb je aan 2 wielen ook genoeg.

Het zal mij een reet roesten als je sneller bochten kunt nemen danwel dat iemand sneller is dan mij…..
 
Als je normaal rijdt dan heb je aan 2 wielen ook genoeg.

Het zal mij een reet roesten als je sneller bochten kunt nemen danwel dat iemand sneller is dan mij…..
Mijn idee; ook altijd dat gezeik over schaamranden en zo. Gewoon lekker rijden en genieten :].
 
Ik denk dat de marketing en engineering afdeling van Yamaha vooral heeft gedacht dat men de Niken met evenveel emotie zou beschouwen als een motor. Een stukje praktisch gebruiksgemak maar vooral emotiekopers. En vooral gericht op de early adopters, want hoeveel moderne trikes zijn er nou tegenwoordig?

Ik zou puur uit nieuwsgierigheid een keer de Niken willen uitproberen, en ik wil wedden dat het zodanig fijn en gaaf rijdt dat ik hem wil houden.

Om er nou 18 ruggen voor neer te leggen kan ik nu niet beoordelen of het het waard is, maar afgezien daarvan. De Superduke heb ik ook destijds gekocht omdat ik wild werd van de recensies en de prijs er ruim voor over had.
 
Stiekem vind ik zo`n Niken best mooi :9.
Je trekt iig bekijks.
En je valt wel op tussen de grijze massa.

En zal de prijs een struikelblok zijn?
Een beetje opgeleukte GS veel kost meer.
En die gaan als warme broodjes.
Je koopt een motor om bekijks te hebben ?🤣
 
Openbareweg is geen circuit.…dus dat sneller/schuiner/platter door de bochten zal me een zorg zij

En in de afgelopen 50 jaar motorrijden kende ik een paar sportievelingen met stoere verhalen, resultaat: ze leven voort als bouwpakket of ze zijn er niet meer…..:?
 
Openbareweg is geen circuit.…dus dat sneller/schuiner/platter door de bochten zal me een zorg zij

En in de afgelopen 50 jaar motorrijden kende ik een paar sportievelingen met stoere verhalen, resultaat: ze leven voort als bouwpakket of ze zijn er niet meer…..:?
Maar van dat ‘ik rij alles aan de grond’ gezwam hebben veel motorrijders last. Als je ze hoort kunnen ze Rossi en Marquez nog wat leren. Zelfs een aantal motorrijdende vrouwen kletst al zo slap. Mij boeit het allemaal niet zo; ik rij motor voor mijn eigen lol, en niet om indruk te maken op anderen.
 
Maar van dat ‘ik rij alles aan de grond’ gezwam hebben veel motorrijders last. Als je ze hoort kunnen ze Rossi en Marquez nog wat leren. Zelfs een aantal motorrijdende vrouwen kletst al zo slap. Mij boeit het allemaal niet zo; ik rij motor voor mijn eigen lol, en niet om indruk te maken op anderen.
Juist dan zijn schaamranden handig om ze te ontmaskeren.
 
Er zijn best wel hobby rijders die meer dan 45 graden halen op het circuit,ik heb er de foto,s van gezien op dit forum,
maar ik heb ze nog niet gezien op de openbare weg,is ook niet handig want als je gespot word door de blauwe rakkers ben
je het haasje.
 
Er zijn best wel hobby rijders die meer dan 45 graden halen op het circuit,ik heb er de foto,s van gezien op dit forum,
maar ik heb ze nog niet gezien op de openbare weg,is ook niet handig want als je gespot word door de blauwe rakkers ben
je het haasje.

Is dat verboden dan?
 
Ja,want je heb je voertuig niet onder controle zeggen ze dan,je krijgt dan een artikel 5 aan je broek.

Ja,ja,,daar geloof ik dus helemaal niks van, rien,nada.
Bij welke hellingshoek zou het dan strafbaar worden?
 
Ja,ja,,daar geloof ik dus helemaal niks van, rien,nada.
Bij welke hellingshoek zou het dan strafbaar worden?
Zeker nog nooit naar wegmisbruikers gekeken,zodra je naast je motor gaat hangen ,knie en schouder
aan de grond ben je het haasje,nou kan je dat natuurlijk ook proberen gewoon rechtopzittend ,maar
zo haal je niet snel meer dan 45 graden.
 
Ik heb ze wel al gezien en je hebt de motor dan nog prima onder controle. Sterker nog, je hebt nog meer controle dan je denkt. Vooral bij sneller korte bochten.


Edit: geen idee of het 45⁰ was, maar het ging wel erg plat zo...
 
Ja dat hebben sommige bij wheelies maken ook,maar ook dan ben je het haasje.
 
Zeker nog nooit naar wegmisbruikers gekeken,zodra je naast je motor gaat hangen ,knie en schouder
aan de grond ben je het haasje,nou kan je dat natuurlijk ook proberen gewoon rechtopzittend ,maar
zo haal je niet snel meer dan 45 graden.

Tuurlijk,kneedown kan ik me nog iets bij voorstellen,maar kan ook zonder .
Afhangen en zo doe ik gewoon ,als het me uitkomt.

Ik rij al dusdanig motor dat je je filmpje achterwegen kunt laten,ben al een grote jongen 🤗
 
Maar van dat ‘ik rij alles aan de grond’ gezwam hebben veel motorrijders last. Als je ze hoort kunnen ze Rossi en Marquez nog wat leren. Zelfs een aantal motorrijdende vrouwen kletst al zo slap. Mij boeit het allemaal niet zo; ik rij motor voor mijn eigen lol, en niet om indruk te maken op anderen.
Heb ik in het begin ook gehad.

Tot ik me realiseerde dat ik alleen mezelf ermee had. Tegenwoordig laat ik aan mensen weten dat ze voor sportief rijden niet bij mij hoeven te zijn. Als ik dan toch leuk meerijdt met de rest is het alleen maar leuk meegenomen. Als achteraf iemand klaagt dat ik moet doorrijden zeg ik: had ik van tevoren over gewaarschuwd.
 
Maar van dat ‘ik rij alles aan de grond’ gezwam hebben veel motorrijders last. Als je ze hoort kunnen ze Rossi en Marquez nog wat leren. Zelfs een aantal motorrijdende vrouwen kletst al zo slap. Mij boeit het allemaal niet zo; ik rij motor voor mijn eigen lol, en niet om indruk te maken op anderen.
Ik had Rossi graag geleerd meer buitenboord en met zijn ellebogen naar buiten te rijden, dan had hij nu verder vooraan gezeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan