Yamaha Niken

Jml

MF veteraan
9 jul 2018
5.069
10.840
Brugge
Blijf het een raar ding vinden maar het is prominent aanwezig in de tour. Heeft er al eens iemand van jullie er mee gereden en wat zijn de eventuele voordelen ?
 
yamaha is best wel "groot" in france..

verder geen idee, misschien hebben ze er teveel staan en hopen ze die dingen snel kwijt te zijn...
 
Heb er geen ervaring mee, plaats wel even een foto als je het niet erg vindt.
30900766457_9840335ec3_h.jpg
 
Hij is prijzig en motorrijders zijn over het algemeen conservatief dus dan wordt het niks. Wel jammer, een beetje lef mag best gewaardeerd worden. Het idee was meer grip en stabiliteit en dat is wel gelukt.
 
Hij is prijzig en motorrijders zijn over het algemeen conservatief dus dan wordt het niks. Wel jammer, een beetje lef mag best gewaardeerd worden. Het idee was meer grip en stabiliteit en dat is wel gelukt.
Dan maar conservatief; ik vind het er echt niet uitzien :N. Misschien een leuk stapje omhoog voor een MP3-rijder 🤗.
 
Ik heb een keertje zo'n ding proefgereden met een ritje van uit Yamaha, in Limburg. Reed erg leuk en de hoeveelheid grip is echt bijzonder, nat asfalt en insturen over witte belijning gaf geen krimp. Ik vond m wel erg zwaar.
 
Ik hou wel van maffe/bijzondere ideeën; de Honda DN-01, BMW C1, de Niken, Gilera Fueco (om de een of andere reden niet de MP3), Guzzi V8 uit de 50's, de Honda 5 en 6 cilinder 125 en 250cc's enz. Als ik er als techneut maar wat technische spielerei in zie. Dankzij gekke ideeën komt er af en toe vernieuwing in de motor wereld. Het wordt anders wel een erg hoog adventure gehalte. Dat was overigens ook zo'n idee van ca. 40 jaar geleden om een crossmotor te kruisen met een wegmotor.
 
Ik heb een keertje zo'n ding proefgereden met een ritje van uit Yamaha, in Limburg. Reed erg leuk en de hoeveelheid grip is echt bijzonder, nat asfalt en insturen over witte belijning gaf geen krimp. Ik vond m wel erg zwaar.
Dus het biedt wel zekere voordelen. Als de gelegenheid zich voordoet zal ik het zeker eens uitproberen.
 
Heb er een keer mee gereden. Mij te groot en ook te zwaar. Maar ik zoek dan ook liefst iets wendbaars en liefst onder de 200 kg.
Maar het is niet verkeerd om lekker te experimenteren.
 
Ooit een testrit mee willen doen enkel voor de ervaring alleen geraakte ik er met moeite op en kreeg hem niet van zijn pikkel. Dat probleem heb ik niet met de gewone MT09. Jammer want had hem graag eens willen testen.
 
Technisch mooi uitgedacht door Yamaha. Maar niet mooi om te zien.
Ik heb geen ervaring met ermee rijden, kan daar dus niets over zeggen.

Wat wel opvalt is dat je ze alleen ziet voor promotie-doeleinden, zoals bijv de Tour de France.
Ik heb er nog nooit 1 in het wild gezien met een trotse eigenaar erop.
Commercieel is 't wrs een grote flop!
 
Technisch mooi uitgedacht door Yamaha. Maar niet mooi om te zien.
Ik heb geen ervaring met ermee rijden, kan daar dus niets over zeggen.

Wat wel opvalt is dat je ze alleen ziet voor promotie-doeleinden, zoals bijv de Tour de France.
Ik heb er nog nooit 1 in het wild gezien met een trotse eigenaar erop.
Commercieel is 't wrs een grote flop!
Tja je zegt het 'wild" en dus schuw . Je moet de drenkplaatsen opzoeken
 
Terug
Bovenaan Onderaan