Yamaha Niken

Technisch mooi uitgedacht door Yamaha. Maar niet mooi om te zien.
Ik heb geen ervaring met ermee rijden, kan daar dus niets over zeggen.

Wat wel opvalt is dat je ze alleen ziet voor promotie-doeleinden, zoals bijv de Tour de France.
Ik heb er nog nooit 1 in het wild gezien met een trotse eigenaar erop.
Commercieel is 't wrs een grote flop!
Ik zowaar eentje 2 weken geleden, was de eerste en laatste keer denk ik
 
Ik vind het oprecht een super gaaf ding om te zien. En al sik iedereen zo hoor zijn de rijkwaliteiten ook super.
Zelf zou ik er niet snel eentje kopen denk puur om het feit dat er twee wielen voorop zitten en dan iedereen denkt dat je zo'n figuur bent die wel motor wil rijden en erbij wil horen maar te beroerd bent om je A-rijbewijs te halen.

Ja ik weet het zo'n ding koop je voor jezelf, heb lak aan anderen etc., maar toch.
 
De eerste en laatste driewieler die ik gereden heb was toen ik zo,n 4jaar was :Y :+
Ja, en dat heeft bij mij, toen was ik nog 4, zelfs gezorgd voor een ongeluk met een motorscooter. Sleutelbeenbreuk was toen gevolg.
Ik vind het oprecht een super gaaf ding om te zien. En al sik iedereen zo hoor zijn de rijkwaliteiten ook super.
Zelf zou ik er niet snel eentje kopen denk puur om het feit dat er twee wielen voorop zitten en dan iedereen denkt dat je zo'n figuur bent die wel motor wil rijden en erbij wil horen maar te beroerd bent om je A-rijbewijs te halen.

Ja ik weet het zo'n ding koop je voor jezelf, heb lak aan anderen etc., maar toch.
Conclusie: Jij wilt dus niet voor 'wannabee' aangezien worden.
Dus koopt ook jij 'm niet. Daarom zie je ze ook (bijna) nooit.
 
Rijdt gewoon goed , heb er een kleine ochtend mee kunnen rijden maar ik was er enorm door verast .
Vaak liggen langs de dijken van die tegels die uit van die vierkantjes bestaan , daar ook over heen gereden en door de 2 wielen kon dat met een serieuze snelheid zonder dat de motor zoekt in de diepe groeven .
Ik vindt de Niken een zeer goed sturende motor waar je toch sneller de grens mee opzoekt , dat was mijn ervaring en ik was niet de enige die dat vond .
Enige kleine min punt vond ik was het harde zadel omdat de Niken van zijn eigen waar ik op reedt ook al zeer stug / hard afgeveerd was , echt lelijk vind ik hem nu ook niet maar mooi is anders .
 
Rijdt gewoon goed , heb er een kleine ochtend mee kunnen rijden maar ik was er enorm door verast .
Vaak liggen langs de dijken van die tegels die uit van die vierkantjes bestaan , daar ook over heen gereden en door de 2 wielen kon dat met een serieuze snelheid zonder dat de motor zoekt in de diepe groeven .
Ik vindt de Niken een zeer goed sturende motor waar je toch sneller de grens mee opzoekt , dat was mijn ervaring en ik was niet de enige die dat vond .
Enige kleine min punt vond ik was het harde zadel omdat de Niken van zijn eigen waar ik op reedt ook al zeer stug / hard afgeveerd was , echt lelijk vind ik hem nu ook niet maar mooi is anders .
Vol lof over de Niken! Dat ze goed rijden dat hebben we al op meer plaatsen gelezen.
Maar desondanks zien we (ik iig niet) 'm nooit rijden. De vraag is nu: Heb je er dan ook 1 gekocht?
 
Vol lof over de Niken! Dat ze goed rijden dat hebben we al op meer plaatsen gelezen.
Maar desondanks zien we (ik iig niet) 'm nooit rijden. De vraag is nu: Heb je er dan ook 1 gekocht?
Tja een MP3 rijd ook goed en die worden hoofdzakelijk gekocht door B rijbewijzers,zonder die
mogelijkheid wil je er niet op gezien worden,de Niken kan je alleen met een A rijbewijs
rijden en dan is de interesse ineens een stuk lager,leuk om een keer te proberen maar kopen ho maar. 😬
Gevolg zal zijn dat die dingen straks in de aanbieding gaan en Yamaha stopt met het maken en
vervolgens na tig jaar betaal je er weer de hoofdprijs voor omdat ze dan zeldzaam zijn :Y
 
Tja een MP3 rijd ook goed en die worden hoofdzakelijk gekocht door B rijbewijzers,zonder die
mogelijkheid wil je er niet op gezien worden,de Niken kan je alleen met een A rijbewijs
rijden en dan is de interesse ineens een stuk lager,leuk om een keer te proberen maar kopen ho maar. 😬
Gevolg zal zijn dat die dingen straks in de aanbieding gaan en Yamaha stopt met het maken en
vervolgens na tig jaar betaal je er weer de hoofdprijs voor omdat ze dan zeldzaam zijn :Y
Zag er laatst al een staan met 3k korting geloof ik
 
Zag er laatst al een staan met 3k korting geloof ik
Tja om mensen over te halen er 1 te kopen zal je toch wat aan de prijs moeten doen,wij hadden ook modellen
staan waar zelfs geen enkele interesse in was,zoals die lelijke Honda die half scooter half normale motor was,
ding heeft 2jaar in de showroom gestaan,uiteindelijk doorgeleverd aan een collega Motoport die er zowaar een klant voor had,
zo ook een GSX-R1000K1 in rood/grijs,niet te slijten die kleur ,dat ding heeft 3jaar in de showroom gestaan,het mooie is dat
ze nu de meest gezochte kleur zijn en tevens leveren ze nu het meeste geld op ,maar zo kan ik er nog wel meer opnoemen die
wat kleur of model betreft veel minder geliefd waren..
 
Ik heb er voor de dealer waar ik destijds voor werkte eentje 1000km ingereden. Ik vond het echt wel leuk rijden. Enorm veel grip, en behalve dat merk je in stuureigenschappen eigenlijk niet dat hij dubbele voorwielen heeft. Hij voelt wat zwaarder aan de voorkant, maar stuurt gewoon als een "echte" motor. Hij is anders, maar ik vind hem niet perse lelijk om te zien. Technisch gezien vind ik het sowieso een mooi ontwerp. Ik weet niet wat het doel van Yamaha is geweest, ik kan me niet voorstellen dat ze hadden verwacht dat ze over de toonbank zouden vliegen.

Nee ik heb hem niet gekocht, want als ik elke motor moet kopen die ik leuk vind rijden heb ik iets te weinig ruimte ben ik bang. Toevallig heb ik er vorige week in de Dolomieten 2 zien rijden, kan ook 2x dezelfde geweest zijn, zo goed bestudeer ik mijn tegenliggers meestal niet. In totaal denk ik dat ik er misschien een stuk of 5 in het wild heb gezien.
 
Ik heb er voor de dealer waar ik destijds voor werkte eentje 1000km ingereden. Ik vond het echt wel leuk rijden. Enorm veel grip, en behalve dat merk je in stuureigenschappen eigenlijk niet dat hij dubbele voorwielen heeft. Hij voelt wat zwaarder aan de voorkant, maar stuurt gewoon als een "echte" motor. Hij is anders, maar ik vind hem niet perse lelijk om te zien. Technisch gezien vind ik het sowieso een mooi ontwerp. Ik weet niet wat het doel van Yamaha is geweest, ik kan me niet voorstellen dat ze hadden verwacht dat ze over de toonbank zouden vliegen.

Nee ik heb hem niet gekocht, want als ik elke motor moet kopen die ik leuk vind rijden heb ik iets te weinig ruimte ben ik bang. Toevallig heb ik er vorige week in de Dolomieten 2 zien rijden, kan ook 2x dezelfde geweest zijn, zo goed bestudeer ik mijn tegenliggers meestal niet. In totaal denk ik dat ik er misschien een stuk of 5 in het wild heb gezien.
Dat zijn er al 5 meer dan ik en ik zit heel vaak op de tor.
 
Vind het wel gedurfd van Yamaha om iets anders dan een voorvork met twee poten uit te brengen, de GTS was ook zoiets.

th-3531075382.jpg
 
Vol lof over de Niken! Dat ze goed rijden dat hebben we al op meer plaatsen gelezen.
Maar desondanks zien we (ik iig niet) 'm nooit rijden. De vraag is nu: Heb je er dan ook 1 gekocht?
Nee , ik heb deze niet gekocht , om 1 of andere reden ben ik een Kawasaki mannetje al zo een 35 jaar.
Maar daarom rijdt ik wel eens op een ander merk , en zo heb ik een aantal uurtjes met een Niken kunnen rijden en ik vindt het goed rijden , zoals ik het eerder zei .
Misschien dat de kleur ook mee speelt, dat deze dan net iets beter smoelt .
Toch zie je ze nu en dan wel maar tis en blijf zeldzaam.
 
Nee , ik heb deze niet gekocht , om 1 of andere reden ben ik een Kawasaki mannetje al zo een 35 jaar.
Maar daarom rijdt ik wel eens op een ander merk , en zo heb ik een aantal uurtjes met een Niken kunnen rijden en ik vindt het goed rijden , zoals ik het eerder zei .
Misschien dat de kleur ook mee speelt, dat deze dan net iets beter smoelt .
Toch zie je ze nu en dan wel maar tis en blijf zeldzaam.
Misschien komt er ooit een groene versie,voel je als Kawa mannetje je toch een beetje thuis🤗:+
 
Engelse collega van me woont al een tijd in Schotland en wilde ook buiten het motorseizoen ( ca. 1 juli - 5 juli :+) graag rijden. Tot in mei kun je daar nog ijs op de weg verwachten en volgens hem is de Niken daar een goede oplossing voor.
Heb wat filmpjes gezien waarmee hij er lekker vlot mee doorrijdt, op droog wegdek. Hij is er erg blij mee mee, en stoort zich niet aan de mening van anderen (zoals van mij) over het extra wieltje.
Apart is wel dat z’n fabrieksachterband de 3000 km niet heeft gehaald. Die slijt erg hard. Even afwachten of dat gewoon pech is, of een “producteigenschap”.
 
Engelse collega van me woont al een tijd in Schotland en wilde ook buiten het motorseizoen ( ca. 1 juli - 5 juli :+) graag rijden. Tot in mei kun je daar nog ijs op de weg verwachten en volgens hem is de Niken daar een goede oplossing voor.
Heb wat filmpjes gezien waarmee hij er lekker vlot mee doorrijdt, op droog wegdek. Hij is er erg blij mee mee, en stoort zich niet aan de mening van anderen (zoals van mij) over het extra wieltje.
Apart is wel dat z’n fabrieksachterband de 3000 km niet heeft gehaald. Die slijt erg hard. Even afwachten of dat gewoon pech is, of een “producteigenschap”.
Dat is een vijfdaagse IPV een seizoen. ;)
 
Vind het wel gedurfd van Yamaha om iets anders dan een voorvork met twee poten uit te brengen, de GTS was ook zoiets.

Bekijk bijlage 1782673
Gts heb ik een paar keer op gereden,is inderdaad een aparte motor maar voelt lomp
aan vergeleken met bv de FZR1000 waar die het blok mee deelt ,zeker geen motor waar je
makkelijker hard mee rijd zoals ze dat over de Niken zeggen.;)
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Vlgs mij is de GTS ook in de markt gezet als toer-motor.
Sommigen willen een racer, anderen een off-road en weer anderen met de snufferd in de wind.

Ik ben meer van de toer-motor, maar dan niet de langzaamste.
Die hoeft voor mij echt niet het allerlichtste te zijn. Ben zelf al boven 110kg.
Ja, ik ben er wel eens naar wezen kijken. Lekker aparte motor!
Maar toen konden we 't niet eens worden over de prijs.
 
Vlgs mij is de GTS ook in de markt gezet als toer-motor.
Sommigen willen een racer, anderen een off-road en weer anderen met de snufferd in de wind.

Ik ben meer van de toer-motor, maar dan niet de langzaamste.
Die hoeft voor mij echt niet het allerlichtste te zijn. Ben zelf al boven 110kg.
Ja, ik ben er wel eens naar wezen kijken. Lekker aparte motor!
Maar toen konden we 't niet eens worden over de prijs.
Het is geen toermotor,eerder een sportieve toermotor,maar je merkt met rijden dat al dat gewicht aan de voorkant zit,
buiten omdat het kan idee zie ik geen toegevoegde waarde van dat enkelzijdige ophanging systeem aan de voorkant,
het is verder ook bijna nergens toegepast op straatmotoren,geloof dat Gilera toen ook een poging gewaagd heeft,maar ook dat
was geen verkoop succes.
1658016676631.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan