Yamaha Niken

Het is geen toermotor,eerder een sportieve toermotor,maar je merkt met rijden dat al dat gewicht aan de voorkant zit,
buiten omdat het kan idee zie ik geen toegevoegde waarde van dat enkelzijdige ophanging systeem aan de voorkant,
het is verder ook bijna nergens toegepast op straatmotoren,geloof dat Gilera toen ook een poging gewaagd heeft,maar ook dat
was geen verkoop succes.
Bekijk bijlage 1783353
Het exclusieve Bimota heeft naafbesturing in de Tesi 1,2 en 3 zitten.
Dit is de Tesi 1:

M_image.jpg
 
Het is geen toermotor,eerder een sportieve toermotor,maar je merkt met rijden dat al dat gewicht aan de voorkant zit,
buiten omdat het kan idee zie ik geen toegevoegde waarde van dat enkelzijdige ophanging systeem aan de voorkant,
het is verder ook bijna nergens toegepast op straatmotoren,geloof dat Gilera toen ook een poging gewaagd heeft,maar ook dat
was geen verkoop succes.
Bekijk bijlage 1783353
8-)8-)
Het exclusieve Bimota heeft naafbesturing in de Tesi 1,2 en 3 zitten.
Dit is de Tesi 1:

Bekijk bijlage 1783375

8-) 8-)
Vet cool toch!
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Ah, ik hoopte al dat iemand dat zou zeggen. Yamaha heeft het met de GTS ook al eens gedaan. En Honda met Elf in de Grand Prix. En nog wel meer. Als je gaat zoeken, kom je steeds meer alternatieven voor de normale voorvork tegen. Stuk voor stuk beter, maar ook stuk voor stuk ingewikkelder en duurder en daarom nog steeds geen match voor de ouwe pogostick.
 
Ben net terug van 11 dagen Tour De France en ben daar in de ban van de Niken geraakt.Zou dit wel eens willen testen maar vind voor het moment geen dealer in mijn streek die er één staan heeft.Iemand enig idee waar er wel beschikbaar zijn.Moet wel in Belgie zijn natuurlijk.
 
Ik zou zeggen:
Ga naar een Yamaha-dealer in de buurt en laat hem uitzoeken waar er in België een Niken staat om proef te kunnen rijden.
Die verwijzen jou echt wel verder. Desnoods loopt de zoektocht via de importeur.
 
Ben net terug van 11 dagen Tour De France en ben daar in de ban van de Niken geraakt.Zou dit wel eens willen testen maar vind voor het moment geen dealer in mijn streek die er één staan heeft.Iemand enig idee waar er wel beschikbaar zijn.Moet wel in Belgie zijn natuurlijk.
Ik ook maar dan wel van Wout van Aert .... ;)
 
Ik zou zeggen:
Ga naar een Yamaha-dealer in de buurt en laat hem uitzoeken waar er in België een Niken staat om proef te kunnen rijden.
Die verwijzen jou echt wel verder. Desnoods loopt de zoektocht via de importeur.
Deze ochtend bij twee langs geweest en noppes,ga nu naar een derde die een tweedehands staan heeft.
 
Dealers welke hun ,website up to date houden zijn een uitzondering.De ene blijkt met verlof waarvan niets vermeld op website.
Andere zijn verhuisd en staat ook niet vermeld.
Een dealer heeft een tweedehands op zijn site staan en eveneens op 2'de hands.Als je er naar toe rijd zegt men droogweg dat men die eigenlijk nooit niet gehad heeft.
 
Waarom ik met de Niken rijd?Ik doe nu eenmaal graag anders dan anderen en wil niet de zoveelste GS rijder zijn die achteraf staan te janken dat ze BMW navigatie niet in orde krijgen of het onderhoud te duur is.Ook zijn er hoop misverstanden,mijn Niken is amper 3 cm breder dan mijn F 800.Komt bij dat hij naar mijn gevoel comfortabel rijd,als ik nog meer comfort wil neem ik mijn auto.Het enige nadeel voor mij is zijn gewicht,heb jaren met Pan European gereden en hoewel de Niken 50 kg. minder weegt is het gezien mijn leeftijd nog redelijk zwaar.
 
Weegt ongev 270 kg maar bij het binnen of buiten zetten wanneer de motor niet draait is de weerstand vooraan groter dan met één voorwiel.
 
Zag er vandaag eentje geparkeerd staan en verbaasde me dat hij op een standaard stond en dus 1 kant ophing.
 
Zag er vandaag eentje geparkeerd staan en verbaasde me dat hij op een standaard stond en dus 1 kant ophing.
Dacht dat hij ook gewoon omvalt als je hem niet ondersteunt? Wat dat betreft reageerde die toch als een twee wieler?
 
Ja, dat denk ik nu ook. Ik heb er even bij staan kijken, het verbaasde me.
Ik ging er vanuit dat je hem wel kon vastzetten in een bepaalde stand, zonder standaard.
 
Veel zien rijden vandaag toen de vuelta op en verjaardag aan stond op tv 🙂
 
270kg is inderdaad stevig maar als je aan het extra mechanisme denkt dat er bij is gekomen valt het me eigenlijk nog mee. Wel jammer dat je hem niet kunt blokkeren zoals de MP3. Lijkt me handig bij het manoeuvreren op zeer lage snelheid. Er zijn genoeg lullige omkiep ongelukjes bij manoeuvreren op bv lichte hellingen.
 
270kg is inderdaad stevig maar als je aan het extra mechanisme denkt dat er bij is gekomen valt het me eigenlijk nog mee. Wel jammer dat je hem niet kunt blokkeren zoals de MP3. Lijkt me handig bij het manoeuvreren op zeer lage snelheid. Er zijn genoeg lullige omkiep ongelukjes bij manoeuvreren op bv lichte hellingen.
Dat had inderdaad handig geweest,heb de mijne laten omvallen op parking hotel dat op een helling lag.Gelukkig deden de valblokken hun werk.
 
Gekke vraag misschien, maar is die dubbele voorvork nog op een bepaalde manier handig of onhandig met het we er overeind tillen?
 
Lijkt me niet uitmaken, er is net als bij een gewone motor maar 1 voorwiel wat dan de grond raakt. En je zult ook hier over dat til punt richting normale stand heen moeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan