Yamaha NMAX 125 / 155

En als ik de tijd had ging ik ermee naar Marokko. Met een 125cc kom je overal. :Y
 
En als ik de tijd had ging ik ermee naar Marokko. Met een 125cc kom je overal. :Y

Mijn voorkeur gaat naar sneller. :) Maar hoeft niet bloedsnel. Veel koppel is mooi, hoge topsnelheid is niet boeiend.
Marokko kan best. Op de scooter naar Spanje, door naar Gibraltar en daar de boot pakken naar Afrika.
Gibraltar is ook één en al motorscooter.
 
Ik zag dat die aprilia scarabeo 200 met 19pk heeft 181cc.
Dat is niet mijn soort scooter, ik hou meer van de wat sportievere scooters met een verhoogde tunnel zoals de Yammies Nmax, Xmax en Tmax of Honda Pcx of Forza.
Ik voel me op zo'n scooter meer één met de motor, ik klem mijn voeten tegen de middentunnel.
Wellicht geërfd van het gewone motorverleden, toch de benzinetank tussen de benen...😉😁
 
Ik berijp het Vulcan Scoot, maar ik bedoel ook die scooters die jij noemt maar dan met 181cc of meer met 19 pk die redelijk makkelijk 120km/u kan blijven rijden.
 
Heel benieuwd.

Ondertussen de 1000 km bijna bereikt en de eerste beurt is geboekt.

Zal ze vriendelijk vragen of ze deze dan gelijk willen vervangen, aangezien ze alles open maken en nalopen, zo de verkoper mij vertelde.

Blijf bijzonder tevreden over de prestaties van de nmax.

Rij veel met partner en dat is wel even heel goed anticiperen want dan is het vermogen wel echt tegen de ondergrens als je ook alle wegen wilt kunnen berijden.

Verder geeft hij geen krimp,zeer stabiel ook met 2 volwassen.
Remmen zijn voldoende en de zithouding..........mijn hemel daar word ik zo blij van.

Al met al jammer als partner straks zelf haar A heeft want dan word het weer fietsen Whaha!
Tijdje Doorsparen en voor mij ook maar een aanschaffen vermoed ik.
 

Bijlagen

  • 20190724_204019.jpg
    20190724_204019.jpg
    70 KB · Weergaven: 16
Heel benieuwd.

Ondertussen de 1000 km bijna bereikt en de eerste beurt is geboekt.

Zal ze vriendelijk vragen of ze deze dan gelijk willen vervangen, aangezien ze alles open maken en nalopen, zo de verkoper mij vertelde.
(Knip heel verhaal)
Hoe heb je de Nmax ingereden? Volgens het boekje mag je geloof ik maar 1/3 gas, dat lijkt me in de praktijk onmogelijk.
Ik ben ook heel benieuwd naar de dr.pulley rollen. Krijg je geen problemen met de garantie?
 
Lol heb je gezien hoe ze je blokje testen in de fabriek.

Daar gaan je tenen krom van staan kan ik je zeggen.

Zolang je zorgvuldig eerst je blok goed warm rijdt kan je kortstondig volgas echt geen kwaad mee.
 
Na 2 maanden 1600km op de teller en erg tevreden met de Nmax, ik denk 1500 km over B-wegen en 100
over de snelweg wat prima gaat aangezien ik van H.I.Ambacht naar Rotterdam of Dordrecht rij,dus rustig
op de rechterbaan met ongeveer 100 km.
De leukste km's zijn in de stad overal tussendoor en als eerste weg bij het stoplicht.
Wil wel volgend jaar andere schokbrekers (die van Yss) en een hoger windscherm.
Banden ook tevreden mee,weet alleen niet hoe ze zijn in de regen(ben erge mooiweerrijder).
Topsnelheid weet ik nog niet,nog geen kans gehad wegens te druk verkeer maar moeiteloos 110 km/per uur.
benzine verbruik 1op 40 ongeveer.
 
Bedankt voor je ervaringen tot dusver viru! Ik denk dat je je over de banden geen zorgen hoeft te maken. Er zitten Dunlop Scootsmart banden onder, daar heb ik i.i.g. nog nooit iets negatiefs over gelezen i.t.t. IRL banden.
 
Gisteren wilde ik mijn nieuwe Nmax155 ophalen, en balen...De zaak is op maandag geslotem, niet aan gedacht!
Dus vanmorgen wederom op de Xmax250 richting Gebben Motoren in Rogat. Geen ramp, ik woon in Hoogeveen en dat is nog geen 20km er van daan.
Alles vlot geregeld, behalve het (afgesproken) ruilen van het schijfremslot voor een passende. De beugel van de mijne is 14,5mm doorsnede, de gaten in de remschijf zijn 11mm. 🤔 En er waren (zijn?) geen Art4 remschijfsloten binnen die maat. Mede-Nmaxers, hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik heb ook nog wel een Art4 kettingslot, maar als het niet echt nodig is neem ik dat grote zware kreng niet mee. 😜
De eerste rit was naar mijn vakantieadres in Elburg. Lekker binnendoor gereden, snelweg vermeden. Ik moet zeggen dat ik plezierig verrast ben. De scooter is op de binnenwegen helemaal in z'n element. Ik heb iets wisselend gereden en ook even de 100 aangetikt. Harder nog maar even niet. De Nmax ligt net zo stabiel op de weg als de Xmax,, boven de 80 merk je uiteraard dat je met een lichter gemotoriseerde scooter onderweg bent. Dan is de Xmax250 duidelijk vlotter.

Nmax155-1.jpg
 
Mooie scooter en fijn dat ie bevalt.
Ik ken het probleem van te kleine gaten en Art4 sloten. Heel irritant. Monomuis schrijft er vaak over in zijn tests. Ik heb daarom een groter beugelslot. Want je moet toch wat.
 
Gefeliciteerd, Vulcan Scoot!

@Gerdien met name bij motoren klaag ik daar over. Bij een motorscooter heb je nog bergruimte en kan je een kettingslot gebruiken. Wegen wel wat meer, daar niet van. Honda deed het bijv. bij de CB125R goed, maar waar moet je je kettingslot kwijt op een Monkey of een MSX? Dat zijn puntjes waar Honda faalt, als je het mij vraagt. Maar bij motorscooters met plek, kan je daar je slot kwijt.

Voorlopig heb ik nog even mijn Address 110, nog op onderzoek om een normale premie te vinden voor de verzekering van een NMAX 155. Al zou in theorie de premie van de Address ook flink omhoog kunnen gaan, maar die maakt nog gebruik van oude voorwaarden. Ik ben in elk geval niet van plan om 3x zoveel premie te betalen voor een paar pk's meer. Zou ook 50% hoger zijn dan mijn 650cc motor. Dan blijft de 110cc gewoon nog even op zijn plek. Ook een afschrijving van bijna 60% binnen 10 maanden is natuurlijk te zot voor woorden. Maar goed, ik heb geen haast en in de tussentijd neem ik nog eens een motorscooter mee bij een importeur. Al moet ik dat dit jaar niet meer zoveel doen, anders heb ik wel heel veel motorscooter testverslagen. :+ Dit jaar alleen nog een 500cc MP3 en dan klaar met de automaten. Vorig jaar had ik teveel A1. :]
 
Ik betaal voor mijn WA+Casco verzekering van de Nmax155 maar €122,20 per jaar via Combi Motors Verzekeringen. (Motorfietsvoordeelpolis)
Met 8 schadevrijejaren, €150 eigen risico, verplicht Art4 slot en winterstop. Verder geen extra dingen zoals opzittendenverzekering of rechtsbijstand.
Kan dit niet duur vinden...😊
 
Voor mij is de motorscooter een 2e voertuig. Ik kon nu nog mijn schadevrije jaren (18 stuks) meenemen (nou ja, je krijgt dezelfde korting, niet de schadevrije jaren) voor de Suzuki Address 110, maar dat ging al lastig. Niet elke verzekering deed dat meer. Nu doen verzekeringen het helemaal niet meer. Je krijgt dus als je een 2e motor koopt geen korting en je begint dus weer bij 0. Ook al heb je jaren lang schadevrij gereden met je andere motor.

Ik betaal nu 15 euro allrisk incl. opzittendenverzekering, excl. rechtsbijstand (heb ik wel, maar globaal voor alle voertuigen). Voor de 650cc motor betaal ik iets van 28 euro. Voor de NMAX zou het 45 euro worden. Dus 540 eur per jaar. Ik doe niet aan winterstop, als de auto kapot is en ik weg moet, dan kan ik gewoon op de motor of motorscooter stappen.

Anyway, als ik nu dus mijn Address weg doe met 18 schadevrije jaren korting, dan krijg ik dus bij de volgende motor niet meer die korting, omdat het dan een nieuwe verzekering betreft met nieuwe regeltjes (ook via CombiMotors. Was van De Europeesche maar die is gestopt, ASR heeft het overgenomen met de huidige voorwaarden van De Europeesche en een nieuwe verzekering valt dus onder de voorwaaden van ASR). Dan heb ik gewoon 1 schadevrij jaartje. Nu kan ik 'm WA beperkt verzekeren, maar dan betaal ik nog steeds meer dan wat ik nu allrisk betaal voor de motorscooter. Het is voor erbij, voor de lol en dan ga ik niet 45 euro aftikken. Dus het ziet er naar uit dat als ik toch een NMAX 155 koop, deze WA Beperkt verzekerd zal worden. Ga ik op mijn bek dan kan ik de schade in principe wel lijden. 4000 euro is nou eenmaal ook weer niet zoveel geld.

Maar goed, even voor de lol een 3e motor erbij kopen a la Honda MSX of Honda Monkey gaat het 'm met deze nieuwe verzekeringsregels niet worden. Tenzij je ook weer WA beperkt doet. Maar eigenlijk verzeker ik bij nieuwe motoren liever gewoon allrisk.
 
Eigenlijk achterlijk dat de verzekeraars dit zo doen. Je bent een goede (schadevrije) rijder of niet!
Ik kan me zeker voorstellen dat je 3x nadenkt alvorens nog een motor te kopen. 🤔
 
Als je jouw auto al bij HEMA verzekerd hebt en je wilt ook je motor bij HEMA verzekeren dan nemen we de bonus-malustrede over van de auto. Schadevrije jaren worden wel apart per voertuig opgebouwd.
zag ik bij mijn verzekering.
misschien als je een auto heb overstappen.
 
Heb een auto, maar die ga ik niet overzetten naar de HEMA. En mijn huidige verzekering van de auto doet weer niet aan een 'zeswielenplan'.
Maar ik zie wel. De meeste verzekeringen doen het dus niet meer en wellicht zelfs HEMA ook niet meer, maar dan staat het nog wel op de website.
De NMAX is voor er bij, net zoals de Address 110 dat nu is. Ik heb geen haast en wil ik wel de NMAX, maar niet het volle pond betalen, dan dus WA Beperkt.

Maar het slaat nergens op. Ik heb genoeg ervaring en kan er maar op één tegelijk rijden. Koop je een oudere motor, geen probleem. Maar koop je wat nieuws en je wil 'm allrisk verzekeren, dan kost het geld. Ik ben dus ook heel benieuwd wat ASR gaat doen als de verzekering daar een jaar onder hun dak zit. Komen ze dan met nieuwe voorwaarden of kan ik doorgaan op de huidige met deze motorscooter? Eind januari zit ik een jaar bij ASR.
Anyway, ik heb geen haast. De meeste kilometers maak ik niet op mijn eigen motoren. :)
 
Gisteren wilde ik mijn nieuwe Nmax155 ophalen, en balen...De zaak is op maandag geslotem, niet aan gedacht!
Dus vanmorgen wederom op de Xmax250 richting Gebben Motoren in Rogat. Geen ramp, ik woon in Hoogeveen en dat is nog geen 20km er van daan.
Alles vlot geregeld, behalve het (afgesproken) ruilen van het schijfremslot voor een passende. De beugel van de mijne is 14,5mm doorsnede, de gaten in de remschijf zijn 11mm. 🤔 En er waren (zijn?) geen Art4 remschijfsloten binnen die maat. Mede-Nmaxers, hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik heb ook nog wel een Art4 kettingslot, maar als het niet echt nodig is neem ik dat grote zware kreng niet mee. 😜
De eerste rit was naar mijn vakantieadres in Elburg. Lekker binnendoor gereden, snelweg vermeden. Ik moet zeggen dat ik plezierig verrast ben. De scooter is op de binnenwegen helemaal in z'n element. Ik heb iets wisselend gereden en ook even de 100 aangetikt. Harder nog maar even niet. De Nmax ligt net zo stabiel op de weg als de Xmax,, boven de 80 merk je uiteraard dat je met een lichter gemotoriseerde scooter onderweg bent. Dan is de Xmax250 duidelijk vlotter.

Bekijk bijlage 1415886
Hoi Vulcan Scoot, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En dat je veel veilige km mag rijden. Ik heb zelf bij dezelfde dealer een Xmax 300 iron max in bestelling en kan deze als het goed is zaterdag over twee weken ophalen.
Jouw scoot ziet er ook erg mooi uit, je kan zien dat er veel overeenkomsten zijn met de Xmax 300 en Tmax serie.
 
Hoi Vulcan Scoot, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En dat je veel veilige km mag rijden. Ik heb zelf bij dezelfde dealer een Xmax 300 iron max in bestelling en kan deze als het goed is zaterdag over twee weken ophalen.
Jouw scoot ziet er ook erg mooi uit, je kan zien dat er veel overeenkomsten zijn met de Xmax 300 en Tmax serie.
Leuk man, alvast gefeliciteerd ermee! Gezellige en heel prima motorzaak hè. Ik zag de Nmax broederlijk naast een Xmax250 en Xmax300 staan, heel duidelijk het kleinere broertje! 😎😁
De wegligging van de Nmax is trouwens meer dan prima. Lekker stabiel en doet ondanks het lichtere gewicht hierin niet onder voor de Xmax.Ook lekker pittig, boven de 90 merk je natuurlijk wel dat de Xmax krachtiger is, maar dat is ook logisch. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan