Yamaha NMAX 125 / 155

Bedankt, Guzziking. :)

Ik was ook bij MotoPort Zelhem en het was net zo druk als op een normale zaterdag voor Corona. Echt idioot. De horeca is niet voor niks dicht, dus koffie halen is niet oké.
De motorzaak is open voor klanten die daadwerkelijk een motor of accessoires willen kopen. Alle recreatieve uitstapjes kunnen nu niet.
 
photostudio_1584973015473.jpg


Ik heb een origineel Yamaha rek en de Yamaha City 39 topkoffer gemonteerd. Met een Phantom Blue deksel, zelfde kleur als de motor. Staat erg mooi.
Als je het originele rek monteert moet je zagen in plastic onder het zadel. |(
 
Bekijk bijlage 1477006

Ik heb een origineel Yamaha rek en de Yamaha City 39 topkoffer gemonteerd. Met een Phantom Blue deksel, zelfde kleur als de motor. Staat erg mooi.
Als je het originele rek monteert moet je zagen in plastic onder het zadel. |(
Ziet er mooi uit zo. Zeker met de koffer (of een deel daarvan)in de kleur van de scooter. Wel raar dat je dan moet zagen... Dat was bij mijn sh150 ook zo volgens mij, daar moesten gaten geboord worden. Op één of andere manier kies je dan in definitief een koffer te monteren.
 
Het mooie is; met de kloon van het topkofferrek, hoeft het geloof ik niet. :+
Bizar dat je bij een origineel product moet zagen. Daarom koop je juist origineel en geen 3rd party spul.
Ik heb er een Givi SR2123 op zitten. Enige nadeel is dat die wat mee-veert en je dus de onderkant omhoog moet duwen als je de koffer plaatst, anders grijpt ie net niet, omda tje dan de complete motorscooter naar beneden duwt. Maar zit het vast, dan zit het vast. En ook met 3rd party heb ik bijna lopen vloeken op hoe het in elkaar moet. Je krijgt er afstandsbusjes bij en die sluiten totaal niet aan. Dus ik heb nu zo'n kralenrek voor kinderen. Vliegt alle kanten op. Ik tape dat vast en het zal verder allemaal wel.

Beetje moe van accessoires die gewoon totaal niet passen. Is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn. Heb zelfs wel eens een krom topkofferrek gehad voor mijn ER-5. Die moest echt worden gebogen. Of uitlaten waar je een uur bezig bent om goed uit te lijnen.
 
@Gerdien slim van dat filmpje, daar ga je wel wat views op krijgen. NMAX155 filmpjes lopen wel.

Hier mijn rek;

rek1.jpg


rek2.jpg


Incl. Motor-Forum gieter. :+

De kofferplaat van een Monokey is nogal groot.
 
Aparte bevestiging van dat rek. Heb ik toch meer vertrouwen in het Yamaha rek.

Ik heb het filmpje vooral gemaakt omdat ik er zelf niks over kon vinden.
Filmpjes die bij mij goed lopen zijn 125cc lange afstand ritten naar de Alpen. Zonder Corona zou ik dat dit jaar doen op de Nmax. ;(
 
Laatst bewerkt:
Kan net zoveel aan, zo niet meer gewicht. :)

Ja, corona is balen. Het schopt alles door de war en voor veel families wereldwijd nog veel meer. :(
 
150km gereden nu. Het enige dat ik tot nu toe mis van de Forza is de 11,5 liter tank. Hoeveel kunnen jullie rijden voordat je moet tanken?
 
Laatst bewerkt:
Rond de 180km tank ik sowieso, maar echt leeg kan ie dan nog niet zijn. De kleine tank is voor mij geen probleem, ik heb altijd een jerrycan benzine in de garage staan. Als voor een tourtje de tank half leeg is, vul ik 'm thuis weer bij. Ik zit ook nog in de inrijfase (net boven de 800km nu), en mijn gem. benzineverbruik is 1:39,5. Tank trouwens enkel Euro98, ik moet Euro95 met die E10 troep niet in mijn scooter.
 
Ongeveer 1 op 30-32, dus zeg ergens tussen de 180-200km dat ik ga tanken. Hier gaat er ook Euro 98 in OF er moet nog E5 Euro 95 te koop zijn (hier en daar een TinQ in elk geval). Mijn rijstijl is normaal gesproken vlot doorrijden. Kan dus zuiniger, als ik rustig aan doe.
 
Rond de 180km tank ik sowieso, maar echt leeg kan ie dan nog niet zijn. De kleine tank is voor mij geen probleem, ik heb altijd een jerrycan benzine in de garage staan. Als voor een tourtje de tank half leeg is, vul ik 'm thuis weer bij. Ik zit ook nog in de inrijfase (net boven de 800km nu), en mijn gem. benzineverbruik is 1:39,5. Tank trouwens enkel Euro98, ik moet Euro95 met die E10 troep niet in mijn scooter.
Euro98 is nu E5 en daar zit ook ethanol in zoals in E10 maar minder.

Nu tijdens de winter heb ik ook E5 getankt. Omdat je nooit op voorhand weet hoelang je de scooter aan de kant moet laten staan omwille van het weer. En ethanol kan water opnemen en als de motor lange tijd ongebruikt blijft dan vormt er zich onderaan in de tank een waterlaagje. En op water wil de motor niet lopen.
Dit jaar, zachte winter, was dat eigenlijk niet nodig. Vanaf mei of zo zal ik weer op E10 overschakelen.

Volgens de fabrikant van de scooter, Piaggio, zijn alle modellen (op enkele uitzonderingen na) vanaf bouwjaar 2011 geschikt voor E10. Mijn scooter is bouwjaar 2012.
Verder merk ik absoluut geen verschil tussen het gebruik van E10 en van E5. Ook niet in verbruik.
 
Bij Euro 98 mag maximaal 5% ethanol inzitten. Nu is 5% alvast de helft van 10%, dus dat is alvast de helft. Gelukkig gebruikt de Nmax sowieso niet veel benzine en zijn de brandstofprijzen wat lager de laatste tijd. Die 60 cent extra op een tank heb ik er graag voor over.
Vanmiddag heerlijk een tochtje gemaakt door het mooie Drentse landschap. Alleen 60 en 80km wegen en wat was het rustig op de weg. Niet normaal, maar het zijn dan ook geen normale tijden. 😷
Hopelijk komen we dit alles gauw te boven. 🙂
IMG_20200325_141006.jpg
 
Ik rijd af en toe een rondje en gelukkig woon ik dichtbij de Posbank. De Nmax stuurt heel makkelijk in haarspeldbochten, beter dan de Forza.
Morgen schroef ik het Yamaha comfort zadel erop, ben benieuwd hoe dat zit. Het originele zadel vind ik te hard.
 
Dus zijn geld waard?
Ik heb gister het voorspatbordverlengstuk er op gezet. Zit maar vast met één boutje, dus ook maar even Loctite 243 op de schroefdraad gebruikt.
Heb er ook een filmpje van gemaakt, maar die moet ik nog maken. Ben benieuwd naar het resultaat, heb de spray er achter redelijk schoongemaakt, maar eigenlijk zit echt alles er onder en moet ik nog eens de zijkappen er af halen om daar al het vuil te verwijderen. Eerst maar zien of het werkt.
Filmpje volgt binnenkort. Eigenlijk bizar hoe kort het voorspatbord is, want de spray en troep komt echt overal, tot aan het balhoofd aan toe.
 
mooi filmpje Gerdien, op mijn Nmax zit inderdaad ook een comfort zadel heerlijk. De vorige eigenaar had dat accessoire er op gezet. Ik bewaar het originele zadel boven op zolder, je weet nooit. Fijn weekend allemaal :)
$_86 (5).jpg
$_86 (5).jpg
 
Hier alvast een foto. Moet de video nog monteren. Geen zin om daar nu tijd voor te maken. Druk met van alles en nog wat. Komt denk ik van de week nog wel.
Zoals je ziet een flink stuk er bij en als je vol in de ankers gaat en de scooter in de vering duikt, komt de body nog niet tegen het verlengde stuk aan.
Dit scheelt een aardige lading aan spray, verwacht ik. Nu komen net de mooiere dagen er aan.

nmax-b1k3r.jpg
 
Even een update van mijn kant, de Nmax staat nu thuis in de schuur. Was even passen en meten met de fietsen en de rommel. Ik ga dit weekend lekker een stukje rijden :) Dat comfort zadel zit heerlijk inderdaad Gerdien, ik heb hem afgelopen zaterdag opgehaald en gelijk 80km gereden, geen centje pijn.

IMG_20200330_1422354692.th.jpg
 
Bedankt voor het duidelijke filmpje. Dat zal wel voor rotzooi/spray schelen op plekken daar waar je je het niet wilt.
 
Thanks. Scheelt zeker wel. Snap alleen niet dat het er standaard niet op zit.
Dat dingetje achter stelt ook geen fluit voor en met zo'n langere, voorkom je een hoop troep op de electronica van je blok.
Ik heb de boel schoongemaakt, dus eens zien hoeveel er nog naar achter zal worden gegooid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan