Yamaha NMAX 125 / 155

87,29 is 65 euro arbeid en btw, belasting over de winst, boekhouder vakantiegeld, een stukje koffiepauze en ziekte verzuim en huur gebouw, de verwarming,kosten gereedschap en apparatuur en de schoonmaakster.
Klopt, dit zijn heel gangbare prijzen. Bij de VW dealer in de randstad rekenen ze al 120 euro per uur.
 
Hallo allemaal.
Ik heb mijn Nmax 155 nu 1 jaar en heb daarmee bijna 4000 km woon werk verkeer afgelegd (in de Randstad). Ik kom daarbij op diverse N-wegen en hoef de snelweg niet op.
Wat een fijne scooter is dit!! Ik had hiervoor een SH125, maar dit rijdt toch een fijner.
Ik moet naar het centrum van Rdam, dus moet veel optrekken en remmen. Ondanks dat een gemiddeld verbruik van 1:38.
Tot nu toe heb ik niet veel aangepast. Na aankoop alleen de stadslichten vervangen door LED-lampen. Die zijn een stuk feller en hebben dezelfde kleur als het dim/groot licht en ik vind dat een stuk mooier staan. Ook heb ik het gevoel dat ik daarmee beter opval.
Ook heb ik het modder flapje bij het achterwiel vervangen door een zelf geknipt vloermatje van Leen B. Deze heb ik aan de onderzijde met een tiewrap aan de middenbok vastgemaakt zodat de rijwind de flap niet tegen de achterband duwt. Dit werkt prima en kost maar een paar Euro.
Ik ben van plan ook een voorspatbord verlenger monteren. Ik zag het filmpje van Monomuis (bedankt!) en dat lijkt me wel wat.
 

Bijlagen

  • 20190404_161447.jpg
    20190404_161447.jpg
    802,4 KB · Weergaven: 16
  • 20190404_205218.jpg
    20190404_205218.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 17
  • 20190404_205235.jpg
    20190404_205235.jpg
    918,7 KB · Weergaven: 20
  • 20200513_171723.jpg
    20200513_171723.jpg
    1 MB · Weergaven: 20
  • 20200513_171832.jpg
    20200513_171832.jpg
    964,1 KB · Weergaven: 19
  • 20200513_172055.jpg
    20200513_172055.jpg
    953 KB · Weergaven: 19
  • 20200513_172252.jpg
    20200513_172252.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 17
Heeft iemand al een 6000 km beurt laten uitvoeren inclusief kleppen stellen? Ben benieuwd wat daar ongeveer de kosten van zijn.
Bij de dealer hadden ze nog geen idee, misschien wel 300 a 400 euro ;(
 
Heeft iemand al een 6000 km beurt laten uitvoeren inclusief kleppen stellen? Ben benieuwd wat daar ongeveer de kosten van zijn.
Bij de dealer hadden ze nog geen idee, misschien wel 300 a 400 euro ;(

Bij de Forza 125 betaalde ik gemiddeld €150 voor een beurt inclusief kleppen stellen. Ligt eraan of je gemakkelijk bij de kleppen kunt, ik weet dat niet van de Nmax.
Ik heb dinsdag de 1000km beurt.
 
Hoi Gerdien, heb vandaag de grijze uitvoering gekocht. Heb mijn Suzuki Burgman uit 2016 ingeruild. 150 euro is nog prima te doen. Zit nog te twijfelen voor de topkoffer. Bij de Burgman konden makkelijk 2 helmen en kleding onder het zadel. Het lijkt allemaal zo kolossaal op de foto's die ik gezien heb. Ook de langere ruit misschien later plaatsen, eerst even kijken hoe het nu rijd.
 
Hoi Gerdien, heb vandaag de grijze uitvoering gekocht. Heb mijn Suzuki Burgman uit 2016 ingeruild. 150 euro is nog prima te doen. Zit nog te twijfelen voor de topkoffer. Bij de Burgman konden makkelijk 2 helmen en kleding onder het zadel. Het lijkt allemaal zo kolossaal op de foto's die ik gezien heb. Ook de langere ruit misschien later plaatsen, eerst even kijken hoe het nu rijd.

Gefeliciteerd met je nieuwe Nmax! *O*
 
Ik heb gezien dat de schijfrem voor, geen mogelijkheid heeft voor een slot. Bij de Suzuki Burgman had ik al een speciaal slot maar dit past niet op de Yamaha Nmax. Wat voor slot gebruiken jullie? ik zit te denken aan eventueel een korte ketting i.s.m. met mijn huidige slot.
 
Ik heb gezien dat de schijfrem voor, geen mogelijkheid heeft voor een slot. Bij de Suzuki Burgman had ik al een speciaal slot maar dit past niet op de Yamaha Nmax. Wat voor slot gebruiken jullie? ik zit te denken aan eventueel een korte ketting i.s.m. met mijn huidige slot.
Klopt, erg vervelend. Hier ook 2 schijfrem sloten maar passen beide niet. Ik gebruik maar een kettingslot dan.
 
pro-tect-pro-tect-topaz-art-4-schijfremslot-geel-g.jpg
Dit slot had ik al voor de Xmax, maar nu gebruik ik 'm op de Nmax door een spijl van het voorwiel. Ik heb ook een lichte ketting die ik soms aanvullend gebruik om de scooter ergens aan vast te zetten. Voor kort parkeren overdag heb ik een ongekeurd schijfremslotje. Ik heb ook wel een art4 kettingslot, maar dat zware ding laat ik liever thuis.
 
Zo, de 1.000 km beurt is gedaan, €59 bij MotoPort Zelhem.
De motor is nu klaar voor een rit naar de Dolomieten in juni. Want het ziet ernaar uit dat mijn jaarlijkse lange afstand trip toch doorgaat. *O*
 
Ik heb vandaag gespeeld met mijn nieuwe Insta360 One X camera en ik vind het helemaal te gek. Vooral de beelden op een miniatuur Nmax op een tiny planet. _O-
Deze camera gaat mee naar de Dolomieten. :Y

 
Ik heb een Yamaha N-max 155 gekocht en er nu 600km opzitten.
Een heel fijne motorscooter, op een ding na, het zadel.
Nu kan je een Yamaha comfort zadel kopen voor bijna 300 euro. Prijzig ....
Zijn er mensen die al ervaring hebben met dit zadel ?
En of dit zadel van 300 euro echt zijn prijs waard is, in vergelijking met het originele zadel ?
Hoop wat ervaringen te horen ..... Alvast bedankt !
 
Ik heb een Yamaha N-max 155 gekocht en er nu 600km opzitten.
Een heel fijne motorscooter, op een ding na, het zadel.
Nu kan je een Yamaha comfort zadel kopen voor bijna 300 euro. Prijzig ....
Zijn er mensen die al ervaring hebben met dit zadel ?
En of dit zadel van 300 euro echt zijn prijs waard is, in vergelijking met het originele zadel ?
Hoop wat ervaringen te horen ..... Alvast bedankt !

Ik heb het zadel en het is een hele verbetering. Dag zere kont.
Een paar pagina's terug hadden we het erover. Ik denk maart. De zithoogte verandert niet met het nieuwe zadel, dat is gelijk.
 
Ik heb het zadel en het is een hele verbetering. Dag zere kont.
Een paar pagina's terug hadden we het erover. Ik denk maart. De zithoogte verandert niet met het nieuwe zadel, dat is gelijk.

Bedankt voor je melding, Gerdien ! Ben erg blij met je reactie.
Ik ga dit zadel bestellen en je hoort over een paar weken mijn ervaring.....
Groetjes, Joop
 
Ik heb een Yamaha N-max 155 gekocht en er nu 600km opzitten.
Een heel fijne motorscooter, op een ding na, het zadel.
Nu kan je een Yamaha comfort zadel kopen voor bijna 300 euro. Prijzig ....
Zijn er mensen die al ervaring hebben met dit zadel ?
En of dit zadel van 300 euro echt zijn prijs waard is, in vergelijking met het originele zadel ?
Hoop wat ervaringen te horen ..... Alvast bedankt !

ik heb het zadel er ook opzitten, bevalt prima
 
Zo, de eerste 3000 km zitten erop.

Motortje komt maar moeizaam op toeren vind ik.

Iemand ervaring met 12 of 11 gram in verder standaard uitvoering?

Standaard zit er 13 gram in maar daar mist hij echt wat vermogen mee.

Mijn oude SH150i uit 2006 ging als de brandweer en trok aanzienlijk beter op.

Ervaringen iemand?

P.s. we rijden regelmatig samen op de nmax.
 

Bijlagen

  • 20200523_154535.jpg
    20200523_154535.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 9
Zo , ik heb de 13 gram dr pulley sliders terug gevijld tot 11,9.

Net stukje geprobeerd..........


Haha ja nou word hij wakker !
Voelbaar verschil in acceleratie en ik zat zo op de 115 en wilde nog iets door met meer afstand.

Voorheen met 13 gram bleef de verbruiks indicator minimaal 2 blokjes overhouden vol gas of topsnelheid.

Nu 1 blokje 😊✊

Erg tevreden mag ik zeggen.

Binnenkort eens verder testen ✌
 
@Monomuis
Ik reed vandaag zonder topkoffer op de snelweg en voelde flinke trillingen in het stuur. Eerst dacht ik dat het aan de weg lag en toen schoot me te binnen dat Monomuis dat ook had zonder topkoffer. Er gebeurt iets met het rek, maar wat? :? Vreemd verhaal, ik rijd maar niet meer zonder topkoffer.

Ik kwam er vandaag ook achter dat de Yamaha City 50 topkoffer niet past op het Yamaha kofferrek voor de Nmax. De City 50 heeft de bevestigingspunten wat verder uit elkaar staan.
 
Ik heb het nooit getest met koffer er op. 😬 Maar ik gebruik de koffer heel weinig. Laatst lekker over de snelweg naar Kawasaki gereden. Het kon weer. 😆

Toch ben ik wel benieuwd of het bij jou dan ook dat rek is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan