Yamaha NMAX 125 / 155

ja dat was bij mij ook al opgevallen, voor 3190 was dat een mooie koop geweest!

Dat wel, al weet je waarschijnlijk wel hoe de scooter is bereden, als het een demo is (wat ik denk); direct altijd vol gas.
Nu wil ik niet zeggen dat ik mijn huidige motorscooter netjes heb ingereden, maar waar mogelijk heb ik er zeker wel aan gedacht en vanaf 1000km wel vol aan het gas gedraaid. Eerder natuurlijk ook wel, maar niet constant. Aan de andere kant; je hoeft zo'n 2e handsje niet meer in te rijden. :+

Maar goed, eerst maar eens op zo'n NMAX 155 sturen om te zien of het zijn meerprijs waard is en natuurlijk krijg je weer geen reet terug voor mijn huidige motorscooter die een half jaar oud is, mocht de NMAX mij bevallen. In principe voldoet mijn huidige motorscooter, maar snelweg lukt niet en je bent echt een underdog omdat de top zo rond de 90km/u ligt, op goede dagen 100km/u of een beetje meer. Als de NMAX op slechte dagen 110km/u kan halen en op goede dagen 120km/u of wat vlotter.. tsja... ik had eigenlijk nooit mijn Suzuki Sixteen 150 moeten verkopen. En natuurlijk jammer dat Suzuki nu niets heeft qua kleine scooters met wat meer pit (150cc of 300cc), zonder meteen op een kolos als een Burgman te moeten stappen. Ook een leuk ding, maar voor in mijn garage naast de huidige motorfiets, net wat te groot.

In mei heb ik de NMAX 155 een kort weekje onder mijn kont, dus nog even geduld. :+
 
Top Monomuis! Nog iets anders: jammer dat Honda de nieuwe Pcx 150 niet aanbiedt, maar alleen de Pcx125. Voor België of Duitsland kan ik me dit wel voorstellen (geen motorrijbewijs nodig), maar voor Nederland vind ik dit niet slim. Juist voor dit soort licht gemotoriseerde scooter is een paar pk extra erg welkom.
 
Wat tof dat er nu een 155cc uitvoering is. Ik heb interesse!
Rijd nu op een Honda Forza 125 en die vind ik toch te zwaar voor mij, de N-Max is 35kg lichter en dat is een groot verschil. En 1,5cm lager.
Eindelijk een sportieve lichtgewicht scooter met genoeg power voor een acceptabele prijs.
Ik heb een PCX 150 gehad, maar ik vind dat model zo lelijk.
 
Wat tof dat er nu een 155cc uitvoering is. Ik heb interesse!
Rijd nu op een Honda Forza 125 en die vind ik toch te zwaar voor mij, de N-Max is 35kg lichter en dat is een groot verschil. En 1,5cm lager.
Eindelijk een sportieve lichtgewicht scooter met genoeg power voor een acceptabele prijs.
Ik heb een PCX 150 gehad, maar ik vind dat model zo lelijk.

En de NMAX is nog goedkoper ook dan je Forza 125. ;) Maar dan is de vraag of ook je Vision 110 nog zin heeft om te houden. De NMAX is niet heel veel groter.
PCX vind ik ook niet zo mooi en het schijnt dat het onderhoud nogal prijzig is vwb kleppen. Halve ding moet dan uit elkaar. Hoe dat bij de NMAX zit, is natuurlijk niet bekend (niet bij mij in elk geval), weet wel dat het minimaal om de 6000 km moet. Hij kost wel 1400 euro meer dan mijn Address 110 (en die heb ik nog hier en daar aangepast), maar de interesse is er hier wel om zoiets aan te schaffen. Anyway, in mei heb ik er eentje onder mijn kont en ik heb verder geen haast. Alleen wel jammer dat de tellers compleet digitaal zijn, ik hou wel van een analoog snelheidsmetertje (of toerenteller, maar op een scooter minder nuttig).

Ik heb trouwens nog wat meer topspeed videos gekeken en ik denk dat je 115-120km/u wel haalt als je normaal zit, 132km/u alleen met een lichte afdaling en wellicht zitten als Rossi. Maar goed, een PCX150 haalt ook maar iets van 120km/u.
 
Laatst bewerkt:
120km/u zou ik tevreden mee zijn. Wellicht is het een idee om als je de test maak van de Nmax155 om ook een blokje om te gaan met drPulley rollen erin. Kan zo maar vlotter optrekken en +5km op topsnelheid geven. (hoop ik) 😇
 
Ik denk niet dat de importeur dat op prijs zal stellen, dat ik modificaties ga aanbrengen aan hun spul. :+
Dat gaat dus niet lukken, maar het zal ongetwijfeld sneller lopen daarmee. Of andere vario erin en andere rollen.
120km/u zou mooi zijn, kan je als je de snelweg op gaat mooi 110km/u rijden. Heb nu echt wel plezier van mijn Suzuki Address 110, maar het zou ook makkelijk zijn als ik toch af en toe een stukje snelweg mee kan pikken. En met een 155cc kruip ik ook net even wat sneller naar voren dan met 113cc. Het is gewoon jammer dat Suzuki niet meer zoiets heeft en gestopt is met de Sixteen 150. Of ik moet een oude Sixteen 150 op de kop tikken. Terug bij af, want die had ik 10 jaar geleden. :P
 
Ik denk dat andere rollers niet veel uithalen op een N-Max, want die is niet afgeknepen. De PCX is op touren begrenst en dan maken rollers een groot verschil.
Mijn PCX 150 reed standaard 100km op GPS en met Dr. Pulley vario plus rollers 117km. Een groot verschil. De N-Max 155 rijdt standaard al harder.

Ik denk dat het verschil tussen de Vision en de N-Max best nog wel groot is. Mijn vriendin en ik moeten de scooter op de trailer kunnen drukken en dat vinden wij best een lastig karweitje iedere keer.
Ik ga binnenkort eens kijken (en passen) naar de N-Max.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Yamaha Nmax 155 Viper Blue (2019) en ben benieuwd naar de ervaringen/tips van andere bezitters.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Yamaha Nmax 155 Viper Blue (2019) en ben benieuwd naar de ervaringen/tips van andere bezitters.

Dat is mooi, wij zijn ook benieuwt naar jouw bevindingen, en misschien kun je een er paar filmpjes bijvoegen, van al je belevenissen. Alvast veel rijplezier gewenst met je nieuwe NMax 155. Zondag ga ik even proefrijden op verschillende Yamaha motoren bij Goedhart in Bodegraven. Het is dan demodag van Yamaha. Ze hebben ook de NMax 155 in het progamma.

Groeten.
 
Vanmiddag even wezen kijken naar een NMAX155 bij RB Motoren in De Bilt. Ook even op gezeten, wel even wennen, zo'n tunnel tussen je benen ipv wat ik nu heb. Ruimte onder het zadel is beetje hetzelfde als bij de Address, een topkoffertje is wel handig erbij. Die NMAX was toevallig ook net vandaag verkocht en werd opgehaald. Eigenaar ruilde een NMAX 125 in met iets van 20k op de klok. Ging 'm niet eens zo zeer om meer vermogen, meer om weer wat nieuws te rijden.

Wel nog even een proefritje gemaakt op een TMAX SX. Dat is even andere koek. 2 cylinders, 530cc, riemaandrijving ipv simpel snaartje. En hij wil ook nog best wel. Wat trouwens ook een leuke is, maar hier niet te koop, de Yamaha Force 155. Ook niet lelijk.;

1381113
 
Mooi ding. Ik vind de Yamaha Aerox 155 ook machtig mooi. Is helaas ook niet hier te koop. Meer een race scooter.
 
Die ziet er ook mooi uit idd, de Aerox 155. Ik snap serieus niet waarom men zo tegen motorscooters is. Goed, mensen die er over zeiken hebben er nog nooit op gereden en nee, het is geen motor en het is ook geen motorrijden, maar het is wel verdomd handig om van A naar B te komen op een zuinige manier.
Motorrijden is wat anders en dat is ook ontzettend gaaf, maar de negativiteite naar motorscooters is gewoon vreemd. Wel weer mooi dat je niet hoeft te groeten. :+

Die TMAX is behoorlijk groot, met mijn 1.80m kan ik met mijn tenen bij de grond, met een platte voet kan wel, maar dan moet ie wat schuin staan. Dat zadel is erg breed. Denk dat zo'n TMAX niets voor jou is, Gerdien. :+ Maar ik denk dat je dat probleem ook al zou hebben met een XMAX 300. Hoe gaat dat met je Forza 125? Want dat is ook geen kleintje.
 
@eip ik zou even met Goedhart morgen bellen, voor je die kant op gaat. Mijn bronnen zeggen dat de NMAX 155 daar niet bij zal zijn, of ze moeten eentje uit voorraad hebben getrokken. Zou zonde zijn als ie niet klaar staat en je wel die kant op gaat. Daarnaast is het natuurlijk altijd stervensdruk in Bodegraven. :+
 
Ja dank voor de tip Monomuis. Ik zal het in gedachten houden.
 
Lastig, twee topics over dezelfde scooter.
Kunnen we verder gaan in het originele topic?

 
Ik moet op de Forza 125 naar voren schuiven op de buddy om aan de grond te kunnen komen. En dan kan ik nog niet met platte voeten aan de grond.

Ik wilde vandaag naar Goedhart om de N-Max 155 te bekijken, maar ik heb geen zin in die drukte daar. Termaat Motoren in Nijmegen krijgt er komende week eentje binnen en dan ga ik daar wel kijken. Veel dichterbij.
Waarschijnlijk koop ik het uiteindelijk toch bij mijn eigen dealer (MotoPort Zelhem).
 
Forza is ook flink. Ben benieuwd of het bij de NMAX 155 beter gaat. Bij Goedhart is het altijd erg druk, maar als die motorscooter er staat (ik hoorde van niet) is de kans wel groot dat je 'm kan proefrijden, want geen hond wil op een lichte motor(scooter) rijden. Ze gaan allemaal voor zwaar.

Ik denk dat ik iets van 2k bij mag leggen voor de NMAX, dus ik ga wel afwegen of dat het waard is om net de snelweg mee op te kunnen. Maar ik heb verder ook geen haast en ik kan bijv. ook een 2e hands Sixteen 150 weer kopen, als ik echt uitgekeken ben op de Address. Hoeft niet per se nieuw. En ook op de Address heb ik veel lol. Het gaat niet hard, maar hij komt wel waar ik heen wil gaan. :)
 
Ik dacht dat er op de site van Goedhart alleen een nmax 155 en een tmax stond om mee te rijden, op de xmax 300 zou ik wel een half uur willen rijden, de tmax al een keer gedaan maar de nmax 155 vond ik niet de moeite waard om daarnaar toe te rijden.
 
Ik heb bewust een nieuw topic aangemaakt vanwege de term "2015" in het onderwerp. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met nieuwere modellen (voor zover daar verschil in zit).
Er is nog weinig te melden over het rijden. Volgens het boekje mag je tot 1000 km niet meer dan 1/3 gas geven en daarna 2/3 gas tot 1600 km. Ik weet niet of dat helemaal gaat lukken, maar ik probeer ook deze motor wel netjes in te rijden. Ik heb dat bij mijn vorige motoren ook altijd gedaan en heb het gevoel dat dit echt uitmaakt. Olieverbruik heb ik nog nooit gehad (maar wel regelmatig gecontroleerd). Maar de eerste 100 km staan er nu op.
 
Eigenlijk zou een moderator deze twee moeten samenvoegen en het dan Yamaha NMAX 125 + NMAX 155 moeten noemen. :)
Over het inrijden zijn veel verschillende meningen, ik denk altijd dat de eerste 50km het belangrijkste zijn en je daarna rustig aan moet doen, maar af en toe 'm ook best even kort mag opentrekken. Mijn Address 110 heb ik vanaf 1000km als ingereden verklaard, na het wisselen van de olie. :]
 
Shit, ik wist niet proefrijden op de N-Max 155 mogelijk was gisteren. Want dan was ik zeker gegaan. Hopelijk kan dat nog steeds, ik heb ze een mail gestuurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan