Yamaha NMAX 125 / 155

Ik weet nu al dat je bijna niet meer op je diversion gaat rijden :)
Haha, ik heb nog wel gereden op de Diversion afgelopen 3 weken. 2 toerritjes, zoon wilde natuurlijk weer achterop. Denk 90km totaal ofzo. Maar op de Nmax ben ik al meer dan 500km verder. 😁 Ben zo blij met dat ding. Zo licht, wendbaar en kom gewoon relaxt en mindful op de zaak aan.
Zeker geen spijt van deze aankoop nog.
 
Haha, ik heb nog wel gereden op de Diversion afgelopen 3 weken. 2 toerritjes, zoon wilde natuurlijk weer achterop. Denk 90km totaal ofzo. Maar op de Nmax ben ik al meer dan 500km verder. 😁 Ben zo blij met dat ding. Zo licht, wendbaar en kom gewoon relaxt en mindful op de zaak aan.
Zeker geen spijt van deze aankoop nog.
Eenmaal op een scooter kom je er niet meer vanaf. :)
 
Vanochtend natte mist. Reed ik dan in mijn hoodie, maar het ging. Nu is de mist gelukkig weg.

photostudio_1623396095375.jpg
 
Haha, ik heb nog wel gereden op de Diversion afgelopen 3 weken. 2 toerritjes, zoon wilde natuurlijk weer achterop. Denk 90km totaal ofzo. Maar op de Nmax ben ik al meer dan 500km verder. 😁 Ben zo blij met dat ding. Zo licht, wendbaar en kom gewoon relaxt en mindful op de zaak aan.
Zeker geen spijt van deze aankoop nog.
Ik had een paar haar geleden een Aprilia SR 300 gekocht, nieuw.
Zo heerlijk ding.

Later dacht ik, ik koop er een BMW 1200 GS bij voor vakanties buitenland.
Die was nogal lomp zwaar en na n jaar omgeruild voor een 800 GS.

Echter kwam ik erachter dat ik op m'n 300 cc scoot veel meer LOL had dan op de BMW.

De boel verkocht en nu een gilera nexus 500 :)
Ik wil nooit meer schakelen en vind m'n scoot zo mooi.
Enige die ik nog mooier vind is n Honda x adv 750 maar ben nog steeds verliefd op m'n gilera :)

Zo'n geschakelde pffff en je kan niks kwijt zonder koffers.
Ik heb gewoon extra paar handschoenen, schijfremslot, powerbank onder m'n zadel...heerlijk
 
Andere mensen lopen die berg op, ik blijf lekker beneden en stuur mijn drone erop uit. Veel beter. Sjouwen met motorlaarzen en pak is niet ideaal. En ik ben natuurlijk lui aangelegd. O-)
Prachtige beelden. Wat je met een drone al niet kan doen.

De laatste keer dat we in Etretat waren, alweer enkele jaren geleden, was het druilerig weer. Bewolkt, motregen.
Maar we waren daar dus toch maar naar de kliffen gegaan. En enkele tientallen meters voor de kliffen was dat gedaan met die motregen en was de hemel open met zon.
Terug naar de auto en terug in de motregen.
Vreemde ervaring.

Dichterbij vind je een gelijkaardig landschap. Cap Blanc-nez. Noord-Frankrijk, iets ten zuiden van Calais. Dezelfde krijtrotsen die we kennen van Dover maar aan onze kant van het kanaal.
 
...

Echter kwam ik erachter dat ik op m'n 300 cc scoot veel meer LOL had dan op de BMW.

...
Enige die ik nog mooier vind is n Honda x adv 750 maar ben nog steeds verliefd op m'n gilera :)

...
Ja dat meer lol herken ik wel ja. Ik durf ook meer met de scooter, gebruik zijn flexibiliteit en je kan nog best een aardig bochtje pakken.

Die Honda vind ik zelf wat apart. De NC 750 Integra daarentegen vind ik wél heel mooi. Ook de xmax 300 van Yamaha.
 
Ja dat meer lol herken ik wel ja. Ik durf ook meer met de scooter, gebruik zijn flexibiliteit en je kan nog best een aardig bochtje pakken.

Die Honda vind ik zelf wat apart. De NC 750 Integra daarentegen vind ik wél heel mooi. Ook de xmax 300 van Yamaha.
Ik heb dat wellicht gemist, maar waar rij je nu mee?
 
Morgen naar Mont-Saint-Michel. Ik bezoek dit keer aardig wat touristische dingen. Andere jaren jakkerde ik vooral een eind weg.
Ik heb 2 Dolmen/Tumulus/Hunebedden bezocht. Deze is 6.500 jaar oud en zo groot als een half voetbalveld. Het is de Tumulus de Colombiers-sur-Seulles.
De motor doet het fantastisch. Vandaag een eind over een onverhard pad gereden, ging prima. Je moet wat als je die dolmen wilt zien.

Photo_6554458_DJI_858_jpg_4041419_0_2021613151210_photo_original.jpg
 
Morgen naar Mont-Saint-Michel. Ik bezoek dit keer aardig wat touristische dingen. Andere jaren jakkerde ik vooral een eind weg.
Ik heb 2 Dolmen/Tumulus/Hunebedden bezocht. Deze is 6.500 jaar oud en zo groot als een half voetbalveld. Het is de Tumulus de Colombiers-sur-Seulles.
De motor doet het fantastisch. Vandaag een eind over een onverhard pad gereden, ging prima. Je moet wat als je die dolmen wilt zien.

Bekijk bijlage 1644441

Nu is het denk ik wel rustiger bij toeristische dingen of is het al weer druk?
Wij zijn wat hunebedden wezen kijken tijdens een vakantie in Drenthe in april. Eigenlijk was het plan om naar Florida te gaan met de kleine, maar dat ging niet. Net zoals we geen rondreis zuidoost USA konden doen toen mijn vrouw nog zwanger was. Die rondreis maken we dan wel over een jaar of 10. Met een baby schiet dat niet op. Florida kan wel eerder, maar dan moet de boel wel open. Of anders gewoon Europa. Enige wat ik niet ga doen, is bijv. elke 3 dagen een staaf in m'n neus (Duitsland) om aan te tonen dat ik gezond ben, dat is geen vakantie. Dan blijf ik wel ff in Nederland.
 
Laatst bewerkt:
Touristische attracties zijn nog best druk. Vorig jaar was het rustiger toen halverwege juni landen weer opengingen.
Mont-Saint-Michel was mij te druk. Raar om te zien in Coronatijd. Maar buiten was lekker rustig gelukkig.

Franse motorrijders zijn stomverbaasd dat ik op een Nmax helemaal uit Nederland kom rijden. :]

Photo_6554498_DJI_898_jpg_4928592_0_2021615124942_photo_original.jpg
 
Als reactie op Peter: Met een Nmax125 en een Yamaha Diversion 600. En heel soms pik ik de zx9r van mijn man.

Vanmiddag heerlijk rondje gereden. Ben net terug. Door de polder naar Lekkerkerk en daar de dijk op tot aan Vianen. Overgestoken via snelweg en toen weer bij Lopik de dijk op. Bij Groot Ammers met pontje naar Schoonhoven en toen ivm tijd via provinciaal naar huis.
Bijna 2 uur pad geweest met de Nmax. Echt heerlijk! Wel een fazant gehad met een deathwish en twee auto's die mij voor een normale scooter aanzagen en dus snelheid verkeerd inschatten... Maar gelukkig is ie wendbaar en heeft ie goede remmen. 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20210615_162202.jpg
    IMG_20210615_162202.jpg
    365,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20210615_162209.jpg
    IMG_20210615_162209.jpg
    412,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20210615_170138.jpg
    IMG_20210615_170138.jpg
    583,4 KB · Weergaven: 16
Touristische attracties zijn nog best druk. Vorig jaar was het rustiger toen halverwege juni landen weer opengingen.
Mont-Saint-Michel was mij te druk. Raar om te zien in Coronatijd. Maar buiten was lekker rustig gelukkig.

Franse motorrijders zijn stomverbaasd dat ik op een Nmax helemaal uit Nederland kom rijden. :]

Bekijk bijlage 1644773
Wat een bijzondere foto!
 
Vandaag bij Yamaha weer mijn NMAX 155 mee terug genomen na een demo te hebben ingeleverd en zag nu dat mijn uitlaat roestspikkels heeft. Ondanks dat ie in de ACF50 is gezet.. maar goed, dat soort standaard uitlaten zijn altijd van slechte kwaliteit.
Misschien in de nabije toekomst een andere uitlaat erop gooien (voor dat het zou doorrotten zijn we jaaaren verder, maar ik zet er altijd graag een andere uitlaat op), maar dat is meestal een volledig systeem en normaal gesproken moet dat wel afgesteld worden. Iemand ervaring met een andere uitlaat op de NMAX?

Verder weer heerlijk teruggereden.. blijft een lekker ding, die NMAX. Had een Yamaha XSR125 als demo te leen, maar je merkt toch echt wel dat die 155 feller is.. en een scoot is gewoon fijn rijden. Vermogen is hetzelfde, maar koppel denk ik wat meer. Als ik A1 zou moeten rijden, zou ik eigenlijk nu gewoon eerder neigen naar een motorscooter. Niet zo gaaf als motorrijden, maar zoveel relaxter. Gas, remmen... en zo'n NMAX is zo wendbaar en licht.. dansen op twee wielen in de korte bochtjes en op rotondes. Eigenlijk zou er nog een NMAX 250 of 300 moeten komen en die dan zo licht mogelijk maken. Max 150kg ofzo.
Mijn Nmax heeft tot nu toe geen last van roest, maar de Sym Mio van mijn vrouw wel. Eén keer per jaar wrijf ik de uitlaat in met een heel simpel maar effectief middeltje: kachelzwart! Als de uitlaat roestig is, de ergste roest met een zachte staalborstel bewerken zodat de meeste roest weg is. Vervolgens wat kachelzwart (in elke kachelwinkel te koop) op een doek doen en de uitlaat er dunnetjes mee insmeren. (trek wel latex handschoenen aan!)
Werkt prima, het roestduiveltje kan voorlopig z'n werk niet meer doen. 👿
 
Terug
Bovenaan Onderaan