Yamaha NMAX 125 / 155

Ik heb een keer kachelzwart op een uitlaat gedaan, daarna rookte het een tijdje flink. Ik had er geen goed gevoel bij.
 
Ik heb een keer kachelzwart op een uitlaat gedaan, daarna rookte het een tijdje flink. Ik had er geen goed gevoel bij.
Beetje kachel moet toch roken...? 😜
Nee, gewoon dunnetjes insmeren en met een andere doek een beetje napoetsen. Na een paar ritjes geeft het niet meer af (roken heb ik nooit gezien). Beschermt echt goed!😊
 
@Gerdien Mooie foto's! Ja, ik begrijp wel dat ze raar kijken als je met 155cc even internationaal reist. :)

@Vulcan Scoot wegborstelen en kachelpoets kan ook, maar het blijft gewoon materiaal wat snel roest. En en andere uitlaat scheelt ook weer zo 2 kilo of meer, geeft waarschijnlijk nog net een dieper geluid en roest minder snel. Dan zou de NMAX nog maar 125kg wegen oid. :)
 
Nu 2 jaar verder en een 5000 km op de teller.
Nieuw gekocht.

Erg fijne machine mag ik zeggen.

Enige aangepaste is 12 grams d'r pulley sliders.

Wat hebben jullie technisch veranderd en wat zijn jullie ervaringen?
 

Bijlagen

  • 20210301_163218.jpg
    20210301_163218.jpg
    300 KB · Weergaven: 13
@Enjoy2wheels Niets technisch nog. Wel een tassenhaak, langere spatlap achter tussen achterwiel en blok en voor een spatbordverlenger gemonteerd. Maar goed, wel van plan dus om een andere uitlaat te monteren. Ik blijf trouwens nog wel wat trillingen in het stuur houden vanaf 110 km/u oid, ondanks dat ik het topkofferrek er af heb. Kan ook zijn dat dat het blokje is wat gewoon flink z'n werk doet. Aan de andere kant kom ik zelden boven de 110 op de NMAX.
 
Nu 2 jaar verder en een 5000 km op de teller.
Nieuw gekocht.

Erg fijne machine mag ik zeggen.

Enige aangepaste is 12 grams d'r pulley sliders.

Wat hebben jullie technisch veranderd en wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb ook niks aangepast. Ik twijfel nog wel over Dr.Pulley sliders. In een verleden had ik deze (+dr.Pulley sportvario) op mijn Honda PCX125. Mijn ervaring was toen matig positief. De PCX reed wind mee ietsje harder, maar wind tegen langzamer dan met de standaard vario en sliders.
Wat zijn jouw ervaringen Enjoy2wheels met de Dr.Pulley sliders?
 
Ik heb ook niks aangepast. Ik twijfel nog wel over Dr.Pulley sliders. In een verleden had ik deze (+dr.Pulley sportvario) op mijn Honda PCX125. Mijn ervaring was toen matig positief. De PCX reed wind mee ietsje harder, maar wind tegen langzamer dan met de standaard vario en sliders.
Wat zijn jouw ervaringen Enjoy2wheels met de Dr.Pulley sliders?
Nou het is maar 1 gram verschil met origineel maar ik was tevreden.
Soepeler optrekken en veel minder trillingen.

Wanneer ik het het geld ervoor waard vind komt er een d'r pulley vario op.

Hoge scherm gaat wel trillen boven de 110.

Verder erg onder de indruk van de stabiliteit van de nmax.

Alleen met topkoffer en hoog scherm je stuur los kunnen laten,zelfs met duo.

Nou ik had vroeger een 2006 honda sh150i en die sloeg het stuur uit je handen haha
 
Preview van de eerste helft van mijn nieuwe video.
Vanaf nu ga ik door een mooier landschap rijden, tot nu toe was het landschap best saai.

Je hebt al genoeg moois meegemaakt!
Wat is zo'n beetje jouw gemiddelde snelheid op de snelweg?

Moeten ze in Frankrijk nou die baklap ook buiten op of zijn dat gewoon mensen die bang zijn het buiten te vangen?
 
Je hebt al genoeg moois meegemaakt!
Wat is zo'n beetje jouw gemiddelde snelheid op de snelweg?

Moeten ze in Frankrijk nou die baklap ook buiten op of zijn dat gewoon mensen die bang zijn het buiten te vangen?
Op de snelweg rijd ik meestal 110-115. Gaat prima, ik word niet veel ingehaald. Haal zelf wel veel in.

Mondkapje hoeft buiten niet. Ik weet ook niet waarom dat bij Mont-Saint-Michel wel was. Misschien te druk? Geen idee.
 
Vandaag van Rogue Gageac naar Puy de Mary gereden met de regen op mijn hielen. In de spiegel steeds een donkere lucht en op de Puy de Mary kreeg ik alsnog een flinke bui op mijn kop. En hele harde windstoten, best eng op zo'n berg. Ik zit nu in de herberg op Col de Néronne. En net nadat ik heb ingecheckt begint het te hozen en te onweren. Daar ben ik al met al goed mee weggekomen.

IMG_20210620_124021.jpg


IMG_20210620_124146.jpg
 
@Enjoy2wheels (...) Ik blijf trouwens nog wel wat trillingen in het stuur houden vanaf 110 km/u oid, ondanks dat ik het topkofferrek er af heb. Kan ook zijn dat dat het blokje is wat gewoon flink z'n werk doet. Aan de andere kant kom ik zelden boven de 110 op de NMAX.
Motortrillingen of trillingen in je aandrijving die voel je niet in je stuur, die voel je in je zadel.
Die trillingen komen van je wielen en meest waarschijnlijk van je voorwiel. Laat je wielen eens goed balanceren, dat zou het probleem moeten oplossen.
In de gebruikershandleiding van mijn Beverly 300 staat bij de banden uitdrukkelijk vermeld:
"THE WHEELS FITTED WITH TYRES SHOULD ALWAYS BE BALANCED. RIDING THE VEHICLE WITH VERY LOW TYRE PRESSURE OR WITH INCORRECTLY BALANCED TYRES CAN LEAD TO DANGEROUS STEERING VIBRATIONS."
 
Motortrillingen of trillingen in je aandrijving die voel je niet in je stuur, die voel je in je zadel.
Die trillingen komen van je wielen en meest waarschijnlijk van je voorwiel. Laat je wielen eens goed balanceren, dat zou het probleem moeten oplossen.
In de gebruikershandleiding van mijn Beverly 300 staat bij de banden uitdrukkelijk vermeld:
"THE WHEELS FITTED WITH TYRES SHOULD ALWAYS BE BALANCED. RIDING THE VEHICLE WITH VERY LOW TYRE PRESSURE OR WITH INCORRECTLY BALANCED TYRES CAN LEAD TO DANGEROUS STEERING VIBRATIONS."

Dat is waar ook, moet waarschijnlijk uit voorwiel komen. Nadeel: de meeste motorzaken kunnen die kleine wielen niet balanceren, te kleine maat.
Dus dan moet je naar de brommerzaak en die hebben vaak niet 1-2-3 tijd. :)
 
Dat is waar ook, moet waarschijnlijk uit voorwiel komen. Nadeel: de meeste motorzaken kunnen die kleine wielen niet balanceren, te kleine maat.
Dus dan moet je naar de brommerzaak en die hebben vaak niet 1-2-3 tijd. :)
Ga gewoon naar een degelijke bandenzaak. Die zouden de nodigde apparatuur moeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan