Yamaha NMAX 125 / 155

ik had de volgende vraag ben 1,92 rij nu op een 155cc tricty maar wel misschien overstappen naar een NMAX 155CC Maar lees nu dat deze minder zit voor lange mensen is dit zo.
 
ik had de volgende vraag ben 1,92 rij nu op een 155cc tricty maar wel misschien overstappen naar een NMAX 155CC Maar lees nu dat deze minder zit voor lange mensen is dit zo.

Ga eens naar een Yamaha-dealer om te proefzitten. Dan weet je genoeg.

Toevallig iemand interesse in een gloednieuwe topcasedrager voor de 2021 versie?

Hoezo doe je 'm weg? Niet dat ik 'm wil, want 2019-model. :+

Vandaag wel weer lekker gereden met dat ding. Wat is het toch een heerlijk ding. Natuurlijk mag ie van mij meer vermogen hebben, maar als je je een beetje aan de snelheidslimieten wil houden, gaat het prima.
 
Ga eens naar een Yamaha-dealer om te proefzitten. Dan weet je genoeg.



Hoezo doe je 'm weg? Niet dat ik 'm wil, want 2019-model.
Heb hem 6 weken gehad en ingeruild voor een SV650X.
Wou toch weer een motorfiets voor er bij.
Was een leuk ding maar heb ook nog een XMax 300.
Wat ik wel apart vind is dat de Nmax op zijn zuinigst 1 op 37 loopt en mijn XMax 1 op 40....
 
Heb hem 6 weken gehad en ingeruild voor een SV650X.
Wou toch weer een motorfiets voor er bij.
Was een leuk ding maar heb ook nog een XMax 300.
Wat ik wel apart vind is dat de Nmax op zijn zuinigst 1 op 37 loopt en mijn XMax 1 op 40....
Ik snap wel dat je dan idd voor een motor gaat, als je al een motorscooter hebt.
Misschien komt het wel omdat de NMAX gewoon toch wat hoogtoeriger zit vanaf zeg 80 km/u.
Al is 1 op 40 voor de XMAX 300 wel extreem zuinig, hoor!
Voor de NMAX zit ik meestal tussen 1 op 32-35. Ben ook geen lichtgewicht en het is voor mij gewoon extreem moeilijk om langzaam weg te rijden en me dan ook nog eens aan de max snelheid te houden. :] Lager dan 1 op 32 ben ik volgens mij nog niet gekomen.
 
Sinds ik een (roze!) Super73 elektrische fiets heb rijd ik bijna niet meer op mijn Nmax. Zo fijn om zonder pak en helm rond te rijden.
FB_IMG_1648054704527.jpg
 
Tjee ik ben zelf hier een hele tijd niet geweest, maar dit topic is ook aardig ingekakt! Jammer!-O-
Ik rij nog steeds met alle plezier op mijn Nmax 155, brandstofverbruik staat nu op 1:39,2 (Euro98)
Vanaf 15 december tot 1 maart gaat de pyama aan, winterstop.
 
Mja, wat valt er te zeggen over de NMAX? Gewoon gas geven en rijden. :]

Ik heb nog maar 1x gereden na de geboorte van mijn dochter eind oktober. Met 2 kleine kinderen nu thuis (0 en 2 jaar) is het even zoeken nog en de kleinste heeft heel veel aandacht nodig en is veel aanhankelijker dan mijn zoontje ooit is geweest. Maar komt wel goed. Verder ook nog steeds druk hier met de extra verdieping op het huis. dus er is gewoon geen tijd over om te rijden. Gelukkig is het winter en heb ik daar niet zoveel moeite mee. In de lente heb ik hoop ik alles onder controle en ik zal op een mooie winterdag misschien nog wel een keer gaan rijden. De NMAX is ook om door de pekel te rijden, dat doe ik met mijn motor niet. Woon-werk doe ik er ook niet mee, dus alleen ritten met een reden en af en toe een plezierritje. Ben wel benieuwd hoeveel ik volgend jaar kan testen, maar ik hield er al rekening mee om er maar een paar te doen en niet het aantal van voorheen, alles moet in de vrije tijd en dat is er nu heel erg weinig momenteel.

@Gerdien heb jij nog wat gereden op de NMAX, of alleen maar op die fiets? :) Ik zie nu pas dat bericht van je.
 
Ik heb dit jaar maar 4x gereden op de Nmax, maar dat komt ook omdat ik niet meer naar mijn werk hoef.
Ik wil volgend jaar wel weer een mooie rit maken naar Italië ofzo. Dat viel dit jaar in het water helaas.
 
Ik heb dit jaar maar 4x gereden op de Nmax, maar dat komt ook omdat ik niet meer naar mijn werk hoef.
Ik wil volgend jaar wel weer een mooie rit maken naar Italië ofzo. Dat viel dit jaar in het water helaas.

Dat zijn niet veel kilometers, denk ik. Ik heb 'm wel vaker gepakt, maar ook niet zoveel privé-kilometers gemaakt. Meeste kilometers zit op de demo's. Ik zit nog steeds wel te twijfelen over een zwaardere motorscooter, maar die 127 kg rijklaar van de NMAX maakt 'm zo ideaal. Weegt niets, superwendbaar. Als ik voor een 350-400 ga, zit je al weer snel richting 190kg of meer. Maar aangezien ik toch verwacht minder tijd nog te hebben, ga ik voorlopig niet wisselen en blijft de NMAX lekker staan.
 
Dat is Gerdien-onwaardig! :o Maar goed, hopelijk ga je komend jaar weer meer rijden en zo niet, dan lekker genieten op die elektrische fiets!
Ik ben zelfs al met die fiets wezen kamperen met een karretje erachter. Was heerlijk relaxt.
Maar volgend jaar gaat het weer meer gebeuren. Zeker weten.
 
Ik ben zelfs al met die fiets wezen kamperen met een karretje erachter. Was heerlijk relaxt.
Maar volgend jaar gaat het weer meer gebeuren. Zeker weten.

Europa verkennen op de NMAX! :]
Ik heb afgelopen jaar echt genoten van Gran Canaria en Tenerife, met name Gran Canaria. Ik wil nog wel een keer terug en dan een week lang rijden en een week lang relaxen.

Hier twee video's die ik van een rit maakte, de eerste is op Gran Canaria op een Piaggio Beverly 350, op Tenerife reed ik op een aftandse Honda Forza 300. Maar goed, de remmen waren goed, bandjes ook. Blok had duidelijk al veel gelopen en minder krachtig dan een verse. De snelheid op Gran Canaria is 40 km/u, op Tenerife 70 km/u. Véél meer bochten op GC.

Beide wel als time lapse, anders begint het snel saai te worden als je een rit van een uur wil tonen.



Maar verder moet ik Europa ook eens in, ik ben alleen maar naar Amerika geweest om roadtrips te maken, daar 18x geweest in 11 jaar tijd, dus dan blijft er geen tijd en geld over voor Europa.

Wel geinig; op de thumbnail van de rit op Gran Canaria zie je de Teide vulkaan waar ik naartoe rijd
 
Wat geinig die time lapse videos. Mooi rijden daar. :]

Ja is zeker mooi rijden daar! Tenerife wat minder mooi, omdat het eiland groter is en de wegen minder bochten hebben. Maar Gran Canaria, daarvan moet ik nog veel wegen rijden, o.a. ook de gevaarlijke GC-200. Volgens mij de gevaarlijkste weg van Spanje. Heb 'm wel gedeeltelijk gereden, maar er waren nog vele kilometers daarna waar ik geen tijd voor had.
 
De NL prijs van de Nmax 155 in 2023 is bekend: € 4.799,00. Dat is een flinke prijsverhoging.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan